خانه
بلاگ
حساب کاربری

از بزرگترین کلیساهای جهان چه می‌دانید؟

از بزرگترین کلیساهای جهان چه می‌دانید - توریک
تاریخ انتشار: 1401/10/28

در سرتاسر دنیا و در دوره‌های تاریخی مختلف، کلیساهایی ساخته شده است که نشان‌دهنده‌‎ی بی‌نظیرترین و تماشایی‌ترین شاهکارهای هنر و معماری در کل جهان هستند. برخی از این کلیساها در محله‌ای کوچک، به عنوان عبادتگاه کوچکی ساخته شده‌اند و بعضی از آن‌ها نیز در لیست زیباترین و بزرگ‌ترین کلیسای جهان قرار گرفته‌اند. شاید برایتان جالب باشید که بزرگ‌ترین کلیسای جهان در کدام کشور قرار گرفته است. پس با این مطلب آژانس توریک همراه باشید تا با زیباترین و شگفت‌انگیزترین کلیساهای جهان آشنا شوید.

 

بزرگترین کلیساهای جهان

کلیساهای هر کشور علاوه بر آن که نشان‌دهنده‎‌‌ی مذهب و فرهنگ آن کشور هستند، ذوق و استعداد آن کشور را به خوبی به نمایش می‌گذارند. در این جا لیستی از بزرگ‌ترین کلیسای جهان را برای شما جمع‌آوری کرده‌ایم. بزرگ‌ترین کلیساهای جهان به ترتیب عبارتند از:

 

  • کلیسای سنت پیتر (واتیکان)
  • کلیسای بانوی ما (برزیل)
  • کلیسای جامع میلان (ایتالیا)
  • کلیسای جامع سویل (اسپانیا)
  • کلیسای جامع سنت جان  (آمریکا)
  • کلیسای بانوی ما لیخن (لهستان)
  • کلیسای سانتا گیوستینا (ایتالیا)
  • کلیسای جامع لیورپول (انگلیس)
  • کلیسای تثلیث مقدس (پرتغال)
  • کلیسای سنت پل (ایتالیا – واتیکان)
  • کلیسای جامع نوتردام (پاریس)
  • کلیسای سنت واسیل (روسیه).

 

 

این کلیساها علاوه بر بزرگ‌ترین کلیساهای جهان، معروف‌ترین کلیساهای جهان نیز به شمار می‌روند. در ادامه هر یک از این کلیساهای مشهور و زیبا را معرفی کرده و تاریخچه‎‌‌ی مختصری از آن در اختیارتان قرار می‌دهیم.

 

۱. کلیسای سنت پیتر (واتیکان)

کلیسای سنت پیتر (واتیکان) - بزرگترین کلیساهای جهان

Saint Peter’s Basilica

 

بزرگترین کلیسای جهان، کلیسای سنت پیتر نام دارد که مساحت آن حدود 15000 متر مربع است. هنرمندان مشهوری از جمله میکل آنژ، کارلو و جان لورنتسو، در طراحی و دیزاین این کلیسا نقش داشته‌اند. گنبد این کلیسا، معماری بی‌نظیر، فضاسازی جذاب و نمای زیبای آن نیز در معروف بودن آن بی‌تاثیر نبوده است. ویژگی جالب کلیسای سنت پیتر این است که، طراحی نقشه پلان آن به شکل صلیب است. در کل نقشه‌ی معماری این کلیسا بسیار پیچیده و بی‌نظیر است.

 

 

 

۲. کلیسای بانوی ما (برزیل)

کلیسای بانوی ما (برزیل) - بزرگترین کلیساهای جهان

church of our lady

 

این کلیسا دومین کلیسای بزرگ در کل جهان شناخته شده است. کلیسای بانوی ما واقع در آپاریدا برزیل است. مساحت این کلیسای بزرگ و زیبا حدود 12000 متر مربع است. سالانه بازدیدکنندگان متعددی از این کلیسا بازدید می‌کنند، از این رو پارکینگ بزرگی برای این کلیسا در نظر گرفته شده است که در این پارکینگ 6000 ماشین و 4000 اتوبوس جای می‌گیرد. برای گرفتن ویزای برزیل و بازدید از این کلیسای زیبا توریک در کنار شماست!

 

 

۳. کلیسای جامع میلان (ایتالیا)

کلیسای جامع میلان (ایتالیا) - بزرگترین کلیساهای جهان

Milan Cathedral

 

حال به سومین کلیسای بزرگ در جهان که کلیسای میلان نام دارد، می‌رسیم. مساحت کلیسای میلان که در ایتالیا قرار گرفته، 11700 متر مربع است. جالب است بدانید که ساخت این کلیسای زیبا حدود شش قرن زمان برده است. اگر شهر واتیکان را جزو ایتالیا حساب نکنیم، این کلیسا بزرگ‌ترین کلیسای ایتالیا محسوب می‌شود. برای بازدید از این کلیسا شما به ویزا و وقت سفارت ایتالیا نیاز دارید.

 

 

۴. کلیسای جامع سویل (اسپانیا)

کلیسای جامع سویل (اسپانیا) - بزرگترین کلیساهای جهان

Cathedral of Seville

 

بعد از کلیسای میلان، کلیسای جامع سویل با 11520 متر، بزرگترین کلیسای جهان است. جالب است بدانید که این کلیسا فقط به خاطر بزرگ بودنش معروف نشده است. بلکه طبق شنیده‌، کاشف آمریکا که کریستف کلمب نام دارد در کلیسای سویل استراحت کرده است. پس اگر شما هم به اسپانیا و فرهنگ آن علاقه مندید، حتما بعد از اخذ وقت سفارت اسپانیا و سفر به این کشور بی‌نظیر از این کلیسای بزرگ نیز دیدن کنید. لازم به ذکر است شما با خرید تور ترکیبی اروپا از توریک، تور ورشو بارسلون، می توانید از این کلیسای زیبا نیز دیدن کنید.

 

 

 

۵. کلیسای جامع سنت جان  (آمریکا)

کلیسای جامع سنت جان  (آمریکا) - بزرگترین کلیساهای جهان

St. John’s Cathedral

 

کلیسای جامع سنت جان که در نیویورک آمریکا واقع شده، با حدود 11،200 متر مربع مساحت رتبه پنجم را در لیست بزرگترین کلیساهای دنیا به خود اختصاص داده است. این کلیسا را به عنوان بزرگترین کلیسای آمریکا می شناسند. ساخت این کلیسای بزرگ در سال 1892 آغاز شده است و اولین بار در سال 1899 مورد بهره‌برداری قرار گرفته است. لازم به ذکر است که این کلیسای زیبا معماری گوتیک دارد و همیشه از آن به عنوان یکی از زیباترین و شاخص ترین کلیساهای دنیا یاد می کنند. همانطور که می‌دانید برای سفر به آمریکا ابتدا باید وقت سفارت آمریکا را بگیرید که در این راه توریک همراه شماست.

 

۶. کلیسای بانومان لیخن (لهستان)

کلیسای بانومان لیخن (لهستان) - بزرگترین کلیساهای جهان

Church of Our Lady of Lichen

 

یکی دیگر از کلیساهای بزرگ در کل جهان، کلیسای زيبای بانومان لیخن است که در شهر کنین لهستان قرار گرفته است. وسعت این کلیسای حدود 10000 متر مربع است. کلیسای بانوی مان لیخن علاوه بر این که در لیست کلیساهای بزرگ جهان قرار گرفته، در لیست مرتفع‌ترین کلیساهای جهان نیز قرار دارد. یکی دیگر از دلایل معروفیت این کلیسا، برج خیره کننده ای است که در این کلیسا قرار گرفته و ارتفاع آن 1415 متر مربع است.

شاید شما هم فکر کنید که این کلیسا مانند سایر کلیساها این لیست، قدمت زیادی دارد ولی جالب است بدانید که این کلیسا به تازگی احداث شده است. ساخت کلیسای بانوی مان لیخن در سال 2004 تمام شد و ده سال نیز احداث آن طول کشید. اگر می‌خواهید سری به این کلیسای زیبا بزنید می‌توانید با گرفتن وقت سفارت لهستان ویزای این کشور را دریافت کنید یا با تور لهستان از این کشور دیدن نمایید.

 

 

۷. کلیسای سانتا گیوستینا (ایتالیا)

کلیسای سانتا گیوستینا (ایتالیا) - بزرگترین کلیساهای جهان

Church of Santa Giustina

 

این کلیسای زیبا واقع در شهر پادوا ایتالیا است و درست مانند کلیسای سنت پیتر، طراحی آن به شکل صلیب است. هفتمین کلیسای بزرگ در جهان، کلیسای سانتا گیوستینا است که مساحت آن 9717 متر مربع می‌باشد.

 

۸. کلیسای جامع لیورپول (انگلیس)

کلیسای جامع لیورپول (انگلیس) - بزرگترین کلیساهای جهان

Liverpool Cathedral

 

همانطور که از اسم این کلیسا پیداست، کلیسای جامع لیورپول در لیورپول انگلیس قرار گرفته است. کلیسای جامع لیورپول با مساحت 9687 متر مربع، بزرگترین کلیسای انگلستان است. جالب است بدانید که ساخت این کلیسا 73 سال زمان برده است. شروع ساخت کلیسای جامع لیورپول در سال 1904 بوده و سرانجام در سال 1987 به پایان رسیده است. در صورتی که علاقه دارید از این کلیسای زیبا و قدیمی دیدن کنید هرچه سریع‎تر وقت سفارت انگلیس خود را گرفته و سفر خاطره‌انگیزی را برای خود رقم بزنید.

 

 

۹. کلیسای تثلیث مقدس (پرتغال)

کلیسای تثلیث مقدس (پرتغال) - بزرگترین کلیساهای جهان

Holy Trinity Church

 

یکی از بزرگترین کلیساهای جهان، کلیسای تثلیث مقدس است که با سایر کلیسا ها متفاوت است. این کلیسا که در شهر سانترم پرتغال قرار گرفته است، ظاهر مدرنی دارد و مانند سایر کلیساهای این لیست قدیمی نیست. مساحت این کلیسا 870 متر مربع است. ساخت این کلیسا در سال 2004 شروع شد و در سال 2007 به اتمام رسید.

معماری این کلیسای بسیار شگفت انگیز و خاص است به طوری که معماری بنای آن موفق به جوایز معماری متعددی شده است. به همین دلیل کلیسای تثلیث مقدس یکی از معروف‌ترین و مدرن‌ترین کلیساها در کل جهان به شمار می‌رود. سالانه گردشگران و توریست‌های زیادی از این کلیسا دیدن می‌کنند.

 

۱۰. کلیسای سنت پل (ایتالیا – واتیکان)

کلیسای سنت پل (ایتالیا – واتیکان) - بزرگترین کلیساهای جهان

St. Paul’s Church

 

و اما می‎رسیم به دهمین کلیسای بزرگ در جهان که در لیست 10 کلیسای بزرگ جهان قرار گرفته است. کلیسای سنت پل در شهر رم (ایتالیا) قرار گرفته است. بر اساس توافق‌نامه ای که بین واتیکان و ایتالیا صورت گرفته است، این کلیسا با اینکه به‌طور کامل در حوزه تحت اختیار ایتالیا قرار دارد ولی واتیکان آن را مدیریت می‌کند.

 

۱۱. کلیسای جامع نوتردام (پاریس)

کلیسای جامع نوتردام (پاریس) - بزرگترین کلیساهای جهان

Notre Dame Cathedral

 

این کلیسا یکی از محبوب‌ترین و معروف‌ترین آثار تاریخی شهر پاریس یه شمار می‌شود. معماری کلیسای جامع نتردام (نوتردام) به سبک گوتیک فرانسه است. ساخت این کلیسا حدود دو قرن طول کشید و سپس در سال 1991 در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. اسم این کلیسا به حضرت مریم اشاره دارد و به معنای بانوی فرانسوی ما است. این کلیسا زیبا در کنار برج ایفل قرار دارد. بعد از این که وقت سفارت فرانسه خود را گرفتید تا از این شهر رویایی و عاشقانه دیدن کنید حتما به این کلیسا هم سری بزنید.

 

 

۱۲. کلیسای سنت واسیل (روسیه)

کلیسای سنت واسیل (روسیه) - بزرگترین کلیساهای جهان

Saint Basil’s Cathedral

 

این کلیسای جامع که در میدان سرخ مسکو قرار گرفته است، ایوان مخوف دستور ساخت آن را صادر کرده‌است. تا سال 1600، کلیسای سنت واسیل بلندترین بنای شهر مسکو به شمار می‌رفت. این کلیسا در مرکز مسکو قرار داشت و بلندترین بنای مسکو تا سال ۱۶۰۰ به شمار می‌رفت. ابعاد این کلیسای زیبا پنجاه در چهل متر مربع است.

جالب است بدانید که به حدی معماری کلیسای جامع سنت باسیل جذاب و زیبا است و به حدی در آن زمان مورد توجه ایوان مخوف قرار گرفته بود که به دستور این ایوان، معمار این کلیسا که پوستینک یاکولوف نام داشت را کور کردند تا نتواند مشابه این بنا را طراحی کند. برای سفر به شهر مسکو و بازدید از جاذبه های گردشگری این شهر مانند کلیسای زیبای سنت باسیل، باید ویزای توریستی روسیه را اخذ کنید که در این راه، توریک همراه شماست.

 

نتیجه گیری

در این مطلب بزرگترین کلیساهای جهان را به شما معرفی کردیم. در صورتی که تصمیم به اقدام برای دریافت ویزای توریستی (برای هر کدام از این کشورها) گرفته‌اید تا از این کلیساهای زیبا و بزرگ دیدن کنید، توریک برای انجام کارهای صدور ویزا در خدمت شماست. بی‌شک کلیساهای زیادی نیز در ایران وجود دارد که شاد جز بزرگ‌ترین کلیساهای جهان نباشند، اما از زیبایی و شگفتی چیزی کم ندارند!

0 1
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. علیرضا محمدی سرشت گفت:

    سلام به نظر می‌رسد کلیساهای کشورآلمان بهتره بازدید بشه نه؟دوستان نظری دارند بگن شاید تونستیم نظرات دوستان روبخونیم