خانه
بلاگ
حساب کاربری

انواع ویزای فرانسه | بهترین ویزا با شرایط من کدام است؟

انواع ویزای فرانسه
تاریخ انتشار: 1402/12/7

در این مقاله از بلاگ گروه گردشگری توریک، قبل از توضیحات انواع ویزای فرانسه، تصور کنید که قصد سفر به اروپا دارید و حالا بدون تردید روی کاغذ با گستره‌ای از انتخاب ها‌ی فراوان و متعدد مواجه خواهید شد؛ طبعاً جمع بندی برای اتخاذ یک تصمیم نهایی و انتخاب کشور‌ی تمام عیار و جذاب در پهنه‌ی این قاره‌ی شگفت‌انگیز در نظر اول دشوار به نظر خواهد آمد.
اگر حوزه‌ی شنگن در اروپا را به سان یک صفحه‌ی شطرنج در نظر بگیرید، شما 29 کشور (رومانی و بلغارستان هم به زودی به جمع اعضای شنگن خواهند پیوست) را می توانید انتخاب کنید؛ بر این اساس انتخاب یک مقصد مطمئن برای ورود به این حوزه نگاه و دقت ویژه‌ای را می‌طلبد چرا که مجوز ورود به کشور اولیه به مثابه یک دروازه‌ی ورودی می‌تواند برای شما دومینوی گردشگری به همراه تورهای ترکیبی جذاب و لذت‌بخشی را به ارمغان بیاورد.
در این مقاله قصد داریم به کشور فرانسه که یکی از کشورهای محبوب قاره‌ی سبز و حوزه‌ی شنگن هست بپردازیم و انواع ویزا برای رسیدن به این کشور از جمله ویزای پرتقاضای توریستی فرانسه را بررسی کنیم.

قبل از شروع معرفی اقسام ویزاهای فرانسه بد نیست بدانیم که المپیک تابستانی 2024 پاریس تحت عنوان بزرگترین رویداد ورزشی جهان به زودی در کشور منتخب ما برگزار می‌گردد و این موضوع چه حسن تصادفی برای انتخاب مقصد ما یعنی فرانسه بود.

فرانسه در زمره‌ی کشورهای پربازدید جهان هست تا جایی که پایتخت این کشور یعنی پاریس با بیش از 19 میلیون بازدید سالانه دومین شهر توریستی جهان لقب گرفته. همین آمار نشان می‌دهد که با خوش‌سلیقگی مقصد مورد نظرمان را در پهنه‌‌ی قاره‌ی سبز انتخاب کرده‌ایم.
حالا با خاطرجمعی از یک انتخاب مطمئن بپردازیم به انواع ویزای فرانسه که می‌شود جهت ورود به این کشور متصور شد به ویژه ویزای توریستی فرانسه که محبوبیت دوچندانی نزد عامه‌ی گردشگران دارد و با این توصیف تقدم جهت معرفی را به همین ویزا اختصاص می دهیم:

معرفی انواع ویزای فرانسه برای ایرانیان

اخذ هر یک از انواع ویزای فرانسه در صورت نداشتن شرایط و مدار لازم برای اخذ ویزا کار بسیار سخت و شاید غیر ممکن است. به همین دلیل شما باید ابتدا این شرایط و مدارک مورد نیاز را بشناسید.

ویزای توریستی فرانسه

یکی از متداول‌ترین درخواست‌ها برای اخذ ویزای فرانسه همین شکل رایج توریستی هست که با اهداف تفریحی و گردشگری، ملاقات کوتاه با خویشاوندان و دوستان، شرکت در دوره‌های آموزشی کوتاه، تعیین وضعیت پرونده‌ی مهاجرتی در مقصد انتخاب می‌گردد.

لیست مدارک اخذ ویزای فرانسه توریستی:

  1. اصل پاسپورت جدید با حداقل 7 ماه اعتبار
  2. اصل شناسنامه‌ی ترجمه شده به زبان انگلیسی
  3. اصل و فتوکپی پاسپورت‌های قدیمی و کلیه‌ی ویزاهای شنگن گذشته
  4. دو قطعه عکس پرسنلی جدید در ابعاد 3.5 در 4.5 رنگی، زمینه سفید و 70 درصد زوم چهره،تمام رخ بدون، روتوش
  5. نامه‌ی تمکن مالی از بانک به زبان انگلیسی با ذکر موجودی به یورو
  6. گردش حساب بانکی شامل پرینت سه ماهه‌ی حساب(در صورت داشتن سپرده‌ی بانکی حتما پرینت گرفته شود.گردش حساب باید دارای تراکنش‌های طبیعی باشد و ازحساب‌سازی پرهیز شود،از واریز مبالغ سنگین به حساب کم‌کارکرد جداً خودداری کنید؛ نوع حساب،مدت کارکرد، تعدد و نظم تراکنش‌ها در یک بازه‌ی زمانی همگی در اعتبار گردش مالی مؤثر هست)
  7. ووچر هتل یا تأییدیه‌ی رزرو هتل در کشور فرانسه (توجه کنید که ووچر جعلی و غیرقابل استعلام منجر به ریجکتی ویزای فرانسه می‌شود، در صورتی که خدمات ویزای شنگن فرانسه از طریق توریک انجام شود رزرواسیون رسمی مورد تأیید سفارت در اختیار شما قرار خواهد گرفت)
  8. در صورت داشتن دعوتنامه‌ی توریستی ( همراه داشتن اصل دعوتنامه با مشخصات شخص دعوت کننده با ذکر محل اقامت الزامی هست)
  9. مدارک شغلی متقاضی (بسته به شغل و سن اشخاص متفاوت هست: به طور مثال گواهی اشتغال به تحصیل برای دانش‌آموزان و دانشجویان، حکم کارگزینی و سه فیش آخر حقوقی برای کارمندان بخش دولتی، گواهی اشتغال و سوابق بیمه برای کارمندان بخش خصوصی، پروانه‌ی طبابت برای پزشکان، جواز کسب یا پروانه‌ی کاری و بهره‌برداری برای مشاغل آزاد، پروانه‌ی وکالت برای وکلا، حکم بازنشستگی و فیش حقوقی برای بازنشستگان و دارندگان شرکت باید روزنامه‌ی رسمی و آگهی تأسیس ارائه بدهند)

به طور معمول برای شخصی که نخستین مرتبه‌ای هست که وارد حوزه‌ی شنگن می‌شود تنها یک بازه ی دو هفته‌ای اقامت با ویزای توریستی در نظر گرفته خواهد شد؛ حالا احتمالاًپرسشی که ذهن شما را مشغول کرده این خواهد بود که یعنی مجوز اقامت ویزا بیشتر از دو هفته تحت هیچ شرایطی به خصوص برای دیدار با عزیزانمان وجود ندارد؟ نگران نباشید با ما در ادامه‌ی مقاله همراه باشید.

انواع ویزای فرانسه

ویزای ویزیتوری فرانسه

این نوع ویزا با درخواست برای اقامت‌های دو هفته و یا بیشتر در نظرگرفته شده؛ هدف اصلی برای اخذ این ویزا تجدید دیدار با اعضای خانواده، اقوام و دوستان می‌باشد و فرصت لازم برای رسیدگی به این درخواست از 15 روز تا 3 ماه هم می بایست در نظرگرفته شود و مطابق این دوره‌ی انتظار تا تعیین تکلیف این ویزا باید برنامه‌ریزی کرد. دارنده‌ی ویزای ویزیتوری حوزه‌ی شنگن به طور معمول در قیاس با ویزای توریستی اقامت بلندمدت‌تری را تجربه خواهد کرد. وجه تمایز این ویزا با ویزای توریستی فرانسه توجیه سفر با هدف دیدار با نزدیکانی که شهروند فرانسه به شمار می‌آیند می‌باشد.

ویزای تحصیلی فرانسه

این ویزا پس از ویزای توریستی فرانسه بیشترین تقاضا را دارد؛ ویزای تحصیلی با نیت بهره‌مندی از دوره‌های آموزش عالی برای مدت زمان مشخص که بستگی به چارت، سیلابس رشته‌ و همچنین طول دوره‌ی تحصیلی خواهد داشت صادر می‌شود و حتی برای دوره‌های آموزشی کوتاه مدت3تا 6 ماهه مطابق سرفصل‌ها و نیاز دوره امکان صدور دارد؛ شرط اصلی و اساسی برای اخذ این ویزا پذیرفته شدن در یک مؤسسه‌ی آموزشی معتبر به همراه یک برنامه‌ی مدون تطبیقی و آموزشی می‌باشد.

ویزای کاری فرانسه

ویزای کاری فرانسه یکی از انواع روادید موجود برای این کشور می‌باشد که دریافت آن دشوار ولیکن با مهیا کردن مقدمات مورد نیاز میسر و مقدور هست؛ برای اخذ این ویزا علاوه بر ارائه‎‌ی مدارک عدم سوءپیشینه می بایست job offer از یک شرکت معتبر و مستقر در فرانسه داشته باشید.این ویزا به چندین شکل و با رویکردها‌ی متفاوتی همچون ویزای کاری بلندمدت؛ راه اندازی کسب و کار و ویزای نیروی کارگر با مدت مشخص و مصوب مطابق انعقاد قرارداد کاری صادر می‌شود.
از جمله مزیت‌های ویزای کاری می‌توان به هم‌راستا بودن درخواست برای متقاضی و همراهانش اشاره کرد به این معنی که این ویزا به شکل موازی امکان صدور برای اعضای خانواده‌ی متقاضی کار را هم خواهد داشت.

ویزای کار موقت فرانسه

این ویزا برای دوره‌ی کاری موقت و تا حداکثر یکساله صادر می‌شود و به نیروی کار متخصص این امکان را می‌دهد که با بهره‌گیری از تخصص و تکیه برتوانایی حرفه‌ای خود در کشور مقصد به شکل مقطعی به اشتغال مشغول شود. طبعاً مدارک هر ویزایی غیر از ویزای توریستی انحصاری و مشخص‌تر مطابق با هدف از سفر یا ارائه‌ی مدارک اشتغال باید فراهم شود.

انواع ویزای فرانسه

ویزای درمانی و پزشکی فرانسه

همانطور که از نام این ویزا برمی‌آید برای اشخاصی که می‌بایست تحت درمان و مراقبت‌های پزشکی در زمینه‌های گوناگون قرار بگیرند از این ویزا استفاده می‌شود. ویزاهای پزشکی با توجه به طول درمان تا حداکثر به مدت 3 ماهه صادر می‌شوند واگر شخصی فرایند درمانش به طول بینجامد باید درخواست ویزای ملی به منظور تکمیل طول درمان دهد تا پروسه‌ی درمان و دوره‌ی نقاهت به اتمام برسد.

ویزای رویدادی و بازدید رسمی فرانسه

فرض کنید که برای یک کنفرانس علمی یا قرارداد و تفاهم‌نامه‌ی تجاری باید به حوزه‌ی شنگن عزیمت کنید؛ برای این امر می بایست در وهله‌ی اول دعوتنامه‌ی رسمی از مرجع برگزارکننده‌ی رویداد داشته باشید.اکثر رویدادهایی که توسط سازمان‌های بین‌المللی در قالب برپایی سمینار، کنفرانس، سمپوزیم و … برگزار‌ می‌شود در زمره‌ی این ویزا قرار می‌گیرند.

ویزای خانوادگی و الحاق به خانواده‌ی فرانسه

برای پیوستن به اعضای خانواده که تبعه‌ی فرانسه باشند و در عین حال امتیاز شهروندی هم داشته باشند از طریق درخواست برای اداره‌ی مهاجرت و با مشورت یک وکیل مطلع می‌توانید درخواست این ویزا را ثبت کیند تا امکان آن بررسی شود.

جمع‌بندی

ویزاهای مختلف فرانسه را به تفکیک بررسی کردیم و ممنون که در این نوشتار همراه ما بودید. حالا ‌می‌بایست برای اخذ ویزای‌توریستی فرانسه و یا به تعبیر دیگر ویزای شنگن اقدام کنید؛ فرانسه به ویژه این روزها به به دلیل برگزاری قریب الوقوع المپیک تابستانی 2024 پاریس کانون توجه جهان شده و به نظر می‌آید همه چیز برای یک بازدید تمام عیار از کشوری که به هنر و فرهنگ شناخته می‌شود فراهم شده؛ در این مسیر به طور حتم تنها نیستید؛ توریک برای کشف ناشناخته‌ها کنار شما برای تعبیر هر رؤیایی مفتخر به همراهی خواهد بود.

شما می‌توانید در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر در خصوص اخذ ویزای توریستی فرانسه و آخرین شرایط اخذ و تغییرات این ویزا با کارشناسان توریک در ارتباط باشید.

1 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *