خانه
بلاگ
حساب کاربری

آشنایی با معروف‌ترین موزه‌های جهان

آشنایی با معروف‌ترین موزه‌های جهان - توریک
تاریخ انتشار: 1401/11/24

بسیاری از گردشگران، علاقه زیادی به بازدید ازمعروف‌ترین موزه‌های جهان و آثار موجود در آن‌ها، دارند. موزه همیشه یکی از جاذبه‌های پرطرفدار بوده است که گردشگران زیادی را از نقاط مختلف دنیا به خود جذب می‌کنند. به‌طوری که در برخی از کشور‌ها، یکی پر‌بازدید‌ترین‌ جاذبه‌ها، موزه‌های آن است.

در موزه آثار گوناگونی شامل آثار تاریخی، لوح‌ها، آثار هنری، فسیل‌ها و…. نگهداری می‌شوند که شما را با بخشی از فرهنگ و تاریخ آن کشور آشنا می‌کند. اگر شما هم با بازدید از موزه گل از گل‌تان شکفته و از آن لذت می‌برید، چشم از صفحه برندارید و تا انتها با توریک همراه باشید تا چند مورد از معروف‌ترین موزه‌های جهان را همراه با ویژ‌گی‌های آن‌ها به شما معرفی کنیم.

مشهورترین موزه های دنیا

قصد سفر به هر کشوری را که داشته باشید، می‌توانید علاوه بر جاذبه‌های گردشگری متنوع آن کشور‌ها، موزه‌های مشهوری را نیز ببینید که آثار بسیار ارزشمندی برای بازدید دارند. اگر به آثار هنری و تاریخی کشور‌های جهان علاقه‌مند باشید، بازدید از معروف‌ترین موزه‌های جهان، می‌تواند یک تحربه فوق‌العاده جذاب و به یادماندنی برای شما باشد که تا  سال‌ها خاطرات جذابی دارید که برای دیگران تعریف کنید.

در این قسمت از مقاله که در واقع بخش اصلی آن نیز هست، سعی داریم تا چند مورد از مشهور‌ترین موزه‌های جهان را بیان کنیم که اغلب آن‌ها در کشور‌های پیشرفته‌ای همچون اسپانیا،فرانسه و انگلیس قرار دارند. اما باید بدانید در کشور‌های همسایه ما مثل دبی نیز موزه‌هایی وجود دارد که بازدید از آن‌ها، خالی از لطف نیست. در ادامه اطلاعات بیشتری درباره این موزه‌ها در اختیارتان قرار خواهیم داد.

موزه دبی از موزه‌های معروف جهان

موزه دبی - معروف‌ترین موزه‌های جهان

اگر ویزای دبی و در حقیقت کشور امارات را دریافت کنید، بعد از ورود به این کشور می‌توانید به بازدید یکی از معروفترین موزه‌های جهان بروید. منظورمان موزه دبی است. موزه دبی در یک قلعه تاریخی به قدمت حدود ۳۰۰ ساله ساخته شده است. یعنی علاوه‌بر دیدن آثار این موزه می‌توانید از یک قلعه تاریخی هم دیدن کنید که جذابیت خاص خود را دارد. البته کاربری این قلعه با گذشت زمان تغییر یافته است. در حالی که امروزه این قلعه یک موزه بسیار پر بازدید در بخش قدیمی شهر دبی محسوب می‌شود.


شما با قدم زدن در موزه دبی می‌توانید با فرهنگ و تاریخ کشور امارات آشنا شده و اطلاعات زیادی درباره سیر پیشرفت و مدرن شدن این کشور به دست بیاورید. همچنین در نقشه موجود در موزه دبی یک نقشه بزرگ و آثاری وجود دارند که داستان بسیار جذابی درباره زندگی مردم این منطقه بعد از کشف نفت را روایت می‌کند. باید بدانید که بعد از کشف طلای سیاه بود که شهر دبی را از یک بیابان بی آب و علف به این چیزی تبدیل شده است که گردشگران دنیا به دنبال تهیه تور دبی هستند و رویای حضور در آنجا را دارند.

موزه رینا سوفیا اسپانیا

موزه رینا سوفیا اسپانیا - معروف‌ترین موزه‌های جهان

یکی دیگر از موزه‌ های معروف جهان، موزه رینا سوفیا است که در شهر مادرید، پایتخت اسپانیا واقع شده است. این موزه که فعالیت خود را در سال ۱۹۸۶ شروع کرد، درواقع عمر چندانی نداشته و جزو موزه‌های جدید محسوب می‌شود. سالانه حدود ۳ میلیون نفر از گردشگران داخلی و خارجی، از موزه رینا سوفیا مادرید بازدید می‌کنند. به طوری‌که در بیشتر مواقع در این موزه به خاطر ازدحام جمعیت بازدید‌کنندگان، جای سوزن انداختن نیست.

بنابراین کمی سخت است که بتوانید در این موزه به غیر از افراد بازدید کننده، آثار آن را نیز از بین جمعیت ببینید. در موزه رینا سوفیا، که یکی از معروف‌ترین موزه‌های جهان است، آثار هنری بسیار زیادی را می‌بینید که متعلق به هنرمندان مختلفی از جمله سالوادور دالی و پابلو پیکاسو هستند.

موزه فرهنگی بتنکو در برزیل

موزه فرهنگی بتنکو در برزیل - معروف‌ترین موزه‌های جهان

موزه فرهنگی بانکو در ریودوژانیرو، که حدود ۳۰ سال از زمان بازگشایی آن می‌گذرد، در ابتدا برای فعالیت‌های مالی و تجاری ساخته شد. اما بعد از مدتی با تغییر کاربری آن به موزه، خیل جمعیت به سمت آن سرازیر شد. موزه فرهنگی بانکو در برزیل هر سال پذیرای بیش از ۲ میلیون گردشگر است که از کشور‌های مختلف به بازدید آن می‌روند. در این مکان فرهنگی آثار با ارزش متعلق به دوران بعد از امپرسیونیسم نگهداری و محافظت می‌شوند. این آثار را می‌توان جزو شاهکار‌های هنری در آن دوران محسوب کرد.

از جمله امکانات موزه بانکو، یکی از معروف‌ترین موزه‌های جهان، سینما، سالن تئاتر و همایش‌های مختلف هستند. این موزه رتبه ۱۸ جهان را از نظر میزان شهرت دارد. با وجود این موضوع، موزه بانک ارزش حداقل یک بار بازدید را دارد.

موزه اورسی فرانسه

موزه اورسی فرانسه - معروف‌ترین موزه‌های جهان

موزه اورسی فرانسه از جمله موزه‌های معروف جهان به‌شمار می‌رود که در آن می‌توانید از آثار کم‌نظیر زیادی دیدن کنید. موزه اورسی در پاریس قرار داشته و  از سال ۱۹۸۶ شروع به فعالیت کرد. این موزه در واقع یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های جهان در کشور فرانسه است. در این موزه بر خلاف موزه فرهنگی بانک برزیل، آثار متعلق به دوران امپرسیونیسم وجود دارد. موزه اورسی با نزدیک به ۳ میلیون بازدید سالانه، رتبه ۱۳ از نظر شهرت و محبوبیت در جهان را به خود اختصاص داده است.

در این موزه آثار هنرمندان شاخصی مانند مونک، ونگوک و مونه را می‌توانید از نزدیک ببینید و با هنر آن‌ها آشنا شوید.

موزه هنر ملی ژاپن؛ موزه یا نمایشگاه؟

ویزای ژاپن نیز جزو مدارکی است که مجوز بازدید از یکی از معروف‌ترین موزه‌های جهان را به شما خواهد داد، موزه هنر ملی ژاپن! این موزه که زمان افتتاح آن به سال ۲۰۰۷ بر می‌گردد، یکی از جدید‌ترین موزه‌ها در جهان نیز به شمار می‌رود. موزه هنر ملی ژاپن با سایر موزه‌هایی که در این مقاله معرفی کرده‌ایم تفاوت دارد. تفاوت این موزه با سایر موزه‌ها در این است که هیچ کدام از آثار به طور دائمی در آن نگهداری نمی‌شوند. بلکه این آثار با برگزاری نمایشگاه‌های متعدد در طول سال، در معرض دید بازدید‌کنندگان قرار می‌گیرند.

این موزه با ۲ میلیون بازدید سالانه در جایگاه ۱۶ از نظر شهرت و آوازه در دنیا قرار دارد. اما با این حال باید به آن به عنوان یکی از موزه‌های برجسته در دنیا نگاه کنید. هرچند طبق نظر کارشناسان فرهنگی، نمایشگاه‌هایی که در موزه هنر ملی ژاپن برگزار می‌کنند، خدمات خاصی را به جامعه ارائه نمی‌دهند. در حقیقت در این موزه هیچ اثری نگهداری نمی‌شود. بلکه در زمان برگزاری نمایشگاه‌ها آثاری به صورت موقت به این مکان منتقل شده و بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد.

موزه آرمیتاژ روسیه

موزه آرمیتاژ روسیه - معروف‌ترین موزه‌های جهان

اگر به بازدید از موزه‌های معروف جهان علاقه دارید، با سفر به این کشور می‌توانید یکی از معروف‌ترین موزه‌های دنیا را ببینید که محافظت از آثار ویژه‌ای را به عهده دارد. منظورمان از این موزه که یکی آن هم یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های جهان محسوب می‌شود، موزه آرمیتاژ روسیه است. این موزه در سن پترزبورگ قرار دارد. موزه یکه یک موزه دولتی است، رتبه ۲ جهان را به لحاظ وسعت دارد. سالانه حدود ۴ میلیون نفر با اخذ ویزای روسیه و سفر به این کشور پهناور، از این موزه دیدن می‌کنند. موزه آرمیتاژ از نظر میزان بازدید در جایگاه ۸ جهان قرار می‌گیرد. این موزه در ۱۷۶۴ میلادی افتتاح و بعدها به بزرگ‌ترین نمایشگاه طراحی و نقاشی دنیا تبدیل شد.

نکته قابل توجه درباره موزه آرمیتاژ که بعد از شنیدن آن دهان‌تان از تعجب باز می‌ماند، این است که در این مکان بیش از ۳ میلیون آثار نقاشی وجود دارد. در این مکان می‌توانید آثار مربوط به بزرگ‌ترین هنرمندان جهان مثل پیکاسو، رامبراند و لئوناردو داوینچی را مشاهده کنید. البته برای بازدید از آثار موجود در آن باید وقت زیادی صرف کنید و چندین مرتبه به بازدید آن بروید.

موزه ونگوک در هلند

موزه ونگوک در هلند - معروف‌ترین موزه‌های جهان

 

در سفر به هلند، می‌توانید یکی از معروف‌ترین موزه‌های جهان را ببینید که در آن آثار متعلق به هنرمند برجسته یعنی ونگوگ نگهداری می‌شوند. این موزه در سال ۱۹۷۶ بازگشایی شد و امروزه حدود ۲ میلیون بازدید سالانه دارد. گفتنی است که در موزه ونگوک، ۱۳۰۰ نوع آثار هنری مربوط به این هنرمند، شامل سیب زمینی‌خواران، گل‌های آفتابگردان و سلف پرتره می‌شود.

این موزه از نظر میزان بازدید رتبه ۳۰ دنیا را دارد. اما شاید تعجب کنید اگر بدانید که رتبه ۲ از نظر شهرت در جهان به این موزه اختصاص دارد. دلیل شهرت آن استفاده از نام هنرمند مشهور ونسان ونگوک است.

موزه لوور پاریس؛ معروف‌ترین موزه دنیا!

موزه لوور پاریس - معروف‌ترین موزه‌های جهان

موزه لوور در پاریس، پایتخت فرانسه، در قرن ۱۲ میلادی ساخته شد. کاربری این بنا ابتدا یک قلع دفاعی بود. اما بعدها به کاربری آن تغییر کرد و به موزه‌ای تبدیل شد که آثار هنری و تاریخی بسیار زیادی در آن برای بازدید افراد وجود دارد. موزه لوور فعالیت خود را از سال ۱۷۹۳ میلادی آغاز کرد. موزه لوور فرانسه یکی از مشهور‌ترین موزه‌هاب جهان است که سالانه بیش از ۷ میلیون بازدید از همه نقاط جهان دارد.

 

در این موزه آثار هنری مربوط به هنرمندان برجسته‌ای همچون لئوناردو داوینچی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد. تابلوی مونالیزای داوینچی، از معروف‌ترین این آثار هنری است که می‌توانید در موزه لوور پاریس مشاهده کنید. جالب است بدانید که موزه لوور پاریس از نظر محبوبیت نیز جایگاه اول را در جهان دارد. بر اساس نظر کارشناسان، موزه لوور، علاوه بر کمک به جامعه، و کیفیت بالای آثار، وسیع‌ترین موزه در جهان نیز هست.

حرف آخر

موزه به طرز عجیبی می‌تواند افراد را از نقاط دور به خود جذب کنید. دلیل تبدیل این موزه‌ها به معروفترین موزه‌های جهان می‌تواند علاقه بسیار زیاد مردم به آثار هنری و همچنین روایات تاریخی مناطق مختلف جهان باشد. به هر حال هر چه که هست، انگیزه‌ای در افراد ایجاد می‌کند که  به یک کشور سفر می‌کنند تا آثار موجود در آن موزه را ببینند. در واقع موزه‌ها دارای آثار زنده‌ای هستند که با گذشت زمان زیاد از تولید آن‌ها، با بازدید کنندگان حرف می‌زنند و آن‌ها را به سمت خود جذب می‌کنند. البته این موضوع بستگی به این دارد که شما به چه نوع آثاری علاقه‌مند باشد. چون در هر موزه آثار خاص مربوط به دوره‌های تاریخی متفاوت نگهداری می‌شود.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *