خانه
بلاگ
حساب کاربری

موزه‌های فرانسه، سفری به دل میراث انسانی

موزه‌های فرانسه، سفری به دل میراث انسانی
تاریخ انتشار: 1402/5/22

فرانسه کشوری با تاریخ، میراث و فرهنگ پرباری است که جاذبه‌های دیدنی بی‌شماری را در خود جای داده که احتمالاً شما نیز با بسیاری از این جاذبه‌ها و بناهای تاریخی آشنا هستید. ساختمان‌ها، کاخ‌ها، بناهای تاریخی و حتی خیابان‌های کشور، فرهنگ فرانسوی را منعکس می‌کنند، اما این فرهنگ و هنر در موزه‌های فرانسه به بهترین شکل ممکن به نمایش گذاشته شده‌اند.

همه موزه‌های فرانسه یک اثر هنری باورنکردنی هستند که هزاران هزار نفر را از سراسر جهان به خود جذب می‌کنند. در حالی که برخی از این موزه‌ها به خاطر هنر و مجسمه‌های خود شناخته شده‌اند، برخی دیگر به دلیل نقاشی‌های سه بعدی و نمایش‌های دیجیتال مورد توجه گردشگران قرار گرفته‌اند. در این راهنما از آژانس توریک همراه ما باشید تا مشهورترین موزه‌های فرانسه را برای گشت و گذار در این کشور جذاب اروپایی به شما معرفی کنیم.

 

۱. موزه لوور (Louvre Museum)

موزه لوورLouvre Museum - موزه‌های فرانسه

Louvre Museum

 

موزه لوور یکی از باشکوه‌ترین و مشهور‌ترین موزه‌های فرانسه است که آثار هنری و مجسمه‌های هنرمندان مشهور جهان را به نمایش می‌گذارد. بدون شک لوور در فهرست محبوب‌ترین موزه‌های فرانسه قرار گرفته و یکی از مکان‌هایی است که باید در پاریس از آن دیدن کرد. عمارت عظیم موزه لوور که در قلب شهر، در ساحل رودخانه سن واقع شده است، در اصل قلعه ارتش فرانسه بوده است.

این موزه با وسعت بیش از 21000 هکتاری به گالری‌های مختلفی مانند مصری، شرقی، اسلامی، رومی، یونانی و بریتانیایی تقسیم شده است. هر گالری دارای مجموعه‌های شگفت انگیزی از نقاشی‌ها، مجسمه‌ها و مصنوعات دوران باستان و قرون وسطی است. اگر عاشق بازدید از آثار هنری هنرمندان مشهور تاریخ هستید، موزه لوور در پاریس باید در اول لیست دیدنی‌های شما در فرانسه باشد.

 

 

 

۲. موزه اورسای (Musée d’Orsay)

موزه اورسایMusée d'Orsay - موزه‌های فرانسه

Musée d’Orsay

 

یکی از موزه‌های معروف فرانسه، Musee de Orsay  است که آثار هنرمندان مشهوری مانند ژان آگوست، یوهان بارتولد جونگکیند، برت موریسو و اوژن کریر را به نمایش گذاشته است. این موزه یک بنای تاریخی ملی بازسازی شده است و تعداد زیادی از علاقه مندان به تاریخ و هنر را در طول سال به خود جذب می‌کند.

موزه اورسای یکی از جذاب‌ترین مکان‌های دیدنی در پاریس، فرانسه است که در کرانه رودخانه سن واقع شده است. این موزه همچنین به دلیل داشتن مجموعه‌ای از هنرهای امپرسیونیستی که نشان‌دهنده هنرهای نقاشی، معماری و مجسمه سازی می‌باشد، در سطح بین المللی مشهور است.

 

 

۳. موزه نظامی ملی فرانسه (Musée de l’Armée)

موزه نظامی ملی فرانسهMusée de l’Armée - موزه‌های فرانسه

Musée de l’Armée

 

Musée de l’Armée که به‌عنوان موزه نظامی ملی فرانسه شناخته می‌شود، در قلب پاریس واقع شده است و در سال 1905 به روی عموم باز شد. این موزه که یکی از تاریخی‌ترین موزه‌های فرانسه است، دارای  6 بخش شامل حیاط اصلی و مجموعه توپخانه، زره و سلاح‌های قدیمی، بخش مدرن و بخش معاصر می‌باشد.

این موزه، بنای یادبود شارل دوگل و اشیا و مصنوعات ارتش فرانسه را به نمایش می‌گذارد. مجموعه‌ای از سلاح‌ها، زره‌ها، یونیفرم‌های خصوصی، تاج‌ها، باتوم‌های مارشال‌ها و شمشیرهای تشریفاتی که در گالری‌های مختلف موزه به نمایش گذاشته شده‌اند، آرشیوهایی از تاریخ جنگ فرانسه هستند. اگر شما نیز جزو افرادی هستید که به جنگ‌های تاریخی علاقه دارید، با دریافت ویزای فرانسه و سفر به این کشور جذاب، می‌توانید از موزه نظامی آن بازدید کنید.

 

 

۴. موزه رودن (Musee Rodin)

موزه رودنMusee Rodin - موزه‌های فرانسه

Musee Rodin

 

موزه رودن دارای دکوراسیون هنری و گالری‌های بزرگ بوده و یکی دیگر از موزه‌های مشهور فرانسه است که به مجسمه ساز فرانسوی آگوست رودن تقدیم شده است. این موزه که در یک ساختمان قدیمی قرار دارد، دارای دکوراسیون هنری و گالری‌های بزرگ است که ۸۰۰۰ نقاشی، ۶۶۰۰ مجسمه و ۷۰۰۰ شی هنری را به نمایش گذاشته است.

این موزه همچنین دارای یک آرشیو چشمگیر از بیش از ۸۰ هزار عکس قدیمی است. علاوه بر این، Musee Rodin یک گالری اختصاصی برای آثار کامیل کلودل نیز دارد. موزه رودن یکی از بهترین مکان‌های دیدنی پاریس و جزو زیباترین موزه‌های فرانسه است که توسط یک باغ مجلل و یک دریاچه کوچک احاطه شده است.

 

 

۵. موزه ژاکمارت (Musée Jacquemart)

موزه ژاکمارتMusée Jacquemart - موزه‌های فرانسه

Musée Jacquemart

 

موزه ژاکمارت که در پاریس و در مجاورت میدان کنکورد واقع شده است، مکان دیگری برای نمایش آثار هنری شگفت انگیز فرانسوی است. موزه ژاکمارت آندره که به عنوان یکی از جالب‌ترین موزه‌های فرانسه شناخته می‌شود، نقاشی‌ها و مجسمه‌های معروف هانری ماتیس، پیکاسو، هانری روسو، آلفرد سیسلی و چایم سوتین را در خود جای داده است.

این موزه به پنج بخش اصلی تقسیم می‌شود که شامل یک آپارتمان دولتی، یک آپارتمان غیررسمی، یک باغ زمستانی، یک موزه ایتالیایی و یک آپارتمان خصوصی است و از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ عصر به روی عموم بازدید کنندگان و گردشگران باز است.

 

 

۶. کاخ ورسای (Palace of Versailles)

کاخ ورسایPalace of Versailles - موزه‌های فرانسه

Palace of Versailles

 

کاخ ورسای یکی دیگر از مشهور‌ترین موزه‌های فرانسه در پاریس است که پیشنهاد می‌کنم حتماً از آن بازدید کنید. ساختار باشکوه، فواره‌های موزیکال و دکور هنری کاخ ورسای، هر گردشگری را مجذوب خود می‌کند. اشیاء هنری، مصنوعات، زره‌ها، نقاشی‌ها و مجسمه‌های حاکمان فرانسوی که در موزه کاخ ورسای به نمایش گذاشته شده‌اند، روح واقعی دوره قرون وسطی و دوره رنسانس تاریخ را منعکس می‌کنند.

در طول بازدید خود از این موزه باشکوه می‌توانید با یک تراموا کوچک به گشت و گذار در باغ سرسبز اطراف کاخ بپردازید و از زیبایی‌های سورئال این مکان لذت ببرید.

 

 

۷. گالری تاپیزو گالری و موزه هنر معاصر (Galerie Tapiezo)

گالری تاپیزو گالری و موزه هنر معاصر Galerie Tapiezo - موزه‌های فرانسه

Galerie Tapiezo

 

گالری و موزه هنر معاصر تاپیزو که در فهرست موزه‌های فرانسه قرار گرفته است، در واقع یک موزه معاصر است که نقاشی‌ها و مجسمه‌های خلاقانه هنرمند فرانسوی Tapiezo را به نمایش می‌گذارد. این نقاش مشهور بیشتر به خاطر خلق آثار متفاوت و نامتعارف با ماسه‌ها و رنگ‌های طبیعی شهرت دارد و گالری آن در سال‌های اخیر مورد علاقه بسیاری از بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

 


پیشنهاد می‌شود: پاریس گردی در ۳روز

 

 

۸. گالری لومیر (Carrières de Lumières)

گالری لومیرCarrières de Lumières - موزه‌های فرانسه

Carrières de Lumières

 

Carrieres de Lumieres یکی از موزه‌های معروف فرانسه است که پیشنهاد می‌کنیم در طول سفر خود حتماً از آن بازدید کنید. این موزه منحصر به فرد دارای نقاشی‌ها و مجسمه‌های هنرمندان بزرگ از جمله پیکاسو، رافائل، میکل آنژ و دیگران است که با جلوه‌های چند رسانه‌ای و موسیقی نمایش داده شده است.

این نمایشگاه چندرسانه‌ای تجربه‌ای منحصر به فرد را به بازدیدکنندگان خود ارائه می‌دهد که معادل قدم زدن در غاری بزرگ است که با هنرها و مصنوعات تزئین شده باشد. نقاشی‌ها و آثار هنری در این گالری با کمک نور و آثار دیجیتال در حال حرکت هستند که جلوه‌ای تماشایی و بی‌نظیری ایجاد می‌کنند.

 

 

۹. غار ما قبل تاریخ (Grand Site Aven d’Orgnac)

غار ما قبل تاریخGrand Site Aven d’Orgnac - موزه‌های فرانسه

Grand Site Aven d’Orgnac

 

Grand Site Aven d’Orgnac یکی از هیجان‌ انگیزترین موزه‌های فرانسه است که ویژگی‌های مختلف جغرافیایی و توپوگرافی را به نمایش می‌گذارد. غارهای عظیم، توپوگرافی سنگ‌های آهک و تشکیلات کریستالی در سه غار وسیع پراکنده شده‌اند و راهنماهای موزه به بازدیدکنندگان اتاق‌های زیرزمینی این موزه طبیعی شگفت‌انگیز نشان داده و اطلاعات جالبی را به آن‌ها درباره نحوه شکل‌گیری این غارها ارائه می‌دهند.

 

۱۰. مرکز ملی هنر و فرهنگ ژرژ پمپیدو (The Centre Pompidou)

مرکز ملی هنر و فرهنگ ژرژ پمپیدوThe Centre Pompidou - موزه‌های فرانسه

The Centre Pompidou

 

مرکز ملی هنر ‌و فرهنگ ژرژ پمپیدو از زمان تأسیس خود در سال 1977 همواره بازدیدکنندگان را با معماری عجیب و غریبی که دارد، مجذوب خود کرده است و به عنوان یکی دیگر از موزه‌های معروف فرانسه شناخته می‌شود. دیوارهای لگو مانند این موزه همیشه توجه هنردوستان و حتی کودکانی را که از آن بازدید می‌کنند را به خود جلب کرده است.

از سوررئالیسم تا هنر پاپ، این موزه دارای دو طبقه مجزا با بیش از 65000 قطعه هنر مدرن از موزه ملی هنر مدرن فرانسه است. چیزی که آن را به یکی از بهترین موزه‌های فرانسه تبدیل می‌کند، مجموعه عظیم ۲۴۵ قطعه ای از آثار ماتیس است. در این موزه علاوه بر تماشای آثار جذاب می‌توانید از مناظر پانورامای وسیع شهر در طبقه ششم ساختمان نیز لذت ببرید!

 

 

 

۱۱. موزه ملی هنر مدرن (Musée National d’Art Moderne)

موزه ملی هنر مدرنMusée National d'Art Moderne - موزه‌های فرانسه

Musée National d’Art Moderne

 

موزه ملی هنر مدرن معروف‌ترین موزه فرانسه، با وسعت 17000 متر مربعی خود، به عنوان دومین موزه بزرگ فرانسه ثبت شده است. موزه ملی هنر مدرن که منحصر به فردترین و قابل توجه‌ترین آثار هنری مدرن در فرانسه را در خود جای داده است، هر ساله تعداد زیادی از بازدیدکنندگان را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند. این موزه که تصور می‌شود اولین موزه در اروپا است که با انگیزه اصلی ترویج هنر معاصر تأسیس شده است، در اول لیست جاذبه‌های دیدنی علاقه‌مندان به تاریخ و هنر است که به فرانسه سفر می‌کنند.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *