خانه
بلاگ
حساب کاربری

امن‌ترین شهرهای دنیا در سال 2024

تجربه بی حد و مرز آرامش در امن ترین شهرهای دنیا
تاریخ انتشار: 1402/4/24

لیست امن‌ترین شهرهای دنیا هر ساله توسط مجله اکونومیست منتشر می‌شود و این شاخص که ابزاری بسیار مهم برای سیساست‌گذاران در حوزه‌ی توریسم محسوب می‌شود، همه ساله با معرفی امن‌ترین شهرهای جهان به گردشگران و جهانگردان کمک می‌کند تا با خاطری آسوده‌تر به شهرها و کشورهای جدید سفر کند. شاخص امنیت شهرهای مجله اکونومیست (CSI) برای معرفی امن‌ترین شهرهای دنیا در واقع 57 معیار مختلف از جمله امنیت دیجیتال، زیرساختهای شهری، سلامت و امنیت شخصی را مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌دهد.

فرقی نمی‌کند که شما تصمیم دارید برای تعطیلات به شهر و کشوری جدید سفر کنید و مدت زمان کوتاهی را آنجا بگذرانید و یا تصمیم دارید تا برای مدتی طولانی‌تر و یا حتی برای همیشه به یک شهر یا کشور جدید مهاجرت کنید. آگاهی از ایمنی شهر مقصد، می‌تواند دغدغه‌های شما را تا حد بسیار زیادی کاهش دهد. در این مقاله از توریک به معرفی ده مورد از امن‌ترین شهرهای دنیا خواهیم پرداخت تا شما برای انتخاب مقصد بعدی خود انتخابی بهتر داشته باشید.

ملبورن؛ شادترین شهر جهان

رتبه دهم در لیست امن‌ترین شهرهای جهان با امتیاز 87.3 به ملبورن تعلق دارد. یک از زیباترین مقاصد گردشگری در استرالیا که در نظرسنجی‌ای که سال 2017 در مجله تایم (Time) منتشر شد، این شهر به عنوان شادترین شهر جهان انتخاب و معرفی شد. هیچ شکی وجود ندارد که میزان رضایت مردم از زندگی در یک شهر و همینطور سطح خوشحالی آنها چه نقش مهم و اساسی در میزان امنیت آن شهر خواهد داشت.

ملبورن به عنوان دهمین شهر امن در دنیا از زیرساخت بسیار خوبی بهره‌مند می‌باشد. شهری توسعه یافته و مدرن که با عملکرد فوق‌العاده دولت استرالیا به یکی از قطب‌های گردشگری در قاره استرالیا تبدیل شده است. شهری با شاخص‌های ایمنی مثال زدنی که در جلب رضایت شهروندانش بسیار موفق عمل کرده است.

امن‌ترین شهر های جهان - ملبورن

اگر قصد سفر به دهمین شهر امن در دنیا را دارید، توریک در کنار شماست. شما با اخذ ویزای استرالیا در توریک می‌توانید برای سفر به ملبورن سفر کنید و از این جاذبه گردشگری استرالیا بازدید و یا برای تبدیل ویزای توریستی خود اقدام نمایید.

سئول؛ رتبه سوم در امنیت سلامت

رتبه‌ی هشتم لیست امن‌ترین شهرهای جهان با امتیاز 87.4 به طور مشترک به دو شهر سئول در کره جنوبی و کپنهاگ دانمارک تعلق گرفته است. نکته‌ی جالبی که درباره لیست امن‌ترین شهرهای دنیا وجود دارد این است که شش شهر از ده شهر امن در دنیا در منطقه آسیا-اقیانوسیه قرار دارند. ظاهرا دولت‌ها و همینطور مردم این نقطه از جهان، در حوزه‌ی حفظ امنیت منطقه‌ی خود بسیار درخشان عمل کرده‌اند.

امن‌ترین شهر های جهان - سئول

شهر سئول به عنوان یکی از امن‌ترین شهرهای دنیا رتبه‌ی سوم در امنیت سلامت را دارا می‌باشد. شاید باز هم جالب توجه باشد که دو رتبه‌ی اول در این لیست هم از آسیا هستند. امنیت سلامت یعنی اینکه این شهر در ارائه‌ی آب و غذای سالم و همینطور هوای پاک و استاندارد عالی عمل کرده و همینطور دسترسی به خدمات بهداشتی و پزشکی به خصوص برای موارد اورژانسی در این شهر بسیار مناسب می‌باشد.

کپنهاگ؛ رتبه دوم در امنیت فردی

همانطور که قبلا گفتیم رتبه‌ی هشتم در بین امن‌ترین شهرهای جهان مشترکا به کپنهاگ و سئول تعلق دارد. کپنهاگ دومین شهر جهان ازلحاظ امنیت فردی است و نرخ جرائم کوچک و خشونت در این شهر بسیار ناچیز است. این شهر رتبه دوم بهترین شهر‌های جهان برای زندگی هم قرار دارد و شهروندان دانمارکی و همینطور گردشگران همواره از این شهر به عنوان یکی از امن‌ترین نقاط دنیا یاد کرده اند.

امن‌ترین شهر های جهان

کپنهاگ همچنین یکی از 25 شهری می‌باشد که مهندسان ساختمان‌سازی در آن برای ساخت ساختمانها و پروژه‌ها و زیرساختهای شهرسازی با جدیت پروتکلهای امنیتی برای مقابله با بلایای طبیعی را لحاظ می‌کنند و از این جهت نیز زندگی در این شهر می‌تواند امنیت خاطر بسیار زیادی برای ساکنان و همینطور گردشگران آن به دنبال داشته باشد.

واشنگتن؛ رتبه چهارم در امنیت دیجیتال

اینکه نام واشنگتن در بین امنترین شهرهای دنیا به چشم می‌خورد اصلا چیز عجیبی نیست. این شهر با امتیاز 87.6 در جایگاه هفتم این لیست قرار دارد. واشنگتن، شهری است که مهم‌ترین ساختمانهای دولت آمریکا در آن واقع شده و این باعث ایجاد امنیت دیجیتال برای ساکنان این شهر شده است. شهری که به عنوان چهارمین شهر جهان در حوزه‌ی امنیت دیجیتال شناخته می‌شود.

امن‌ترین شهر های جهان - واشنگتن

واشنگتن به عنوان پایتخت سیاسی ایالات متحده آمریکا از سایر شهرهای این کشور امنیت زیرساختی بهتری هم دارد.

تورنتو؛ پرجمعیت‌ترین شهر کانادا

تورنتو با امتیاز 87.8 عنوان ششم را بین امن‌ترین شهرهای دنیا به خود اختصاص می‌دهد. بعد از واشنگتن، تورنتو دومین شهر آمریکای شمالی است که در این لیست حضور دارد. با توجه به جمعیتی که در این شهر حضور دارند، تورنتو در واقع دومین شهر امن جهان محسوب میشود. در بین شهرهایی که بین 5 تا 10 میلیون جمعیت در آن‌ها زندگی می‌کنند، تورنتو بعد از سنگاپور در رتبه دوم امن‌ترین شهرهای پرجمعیت جهان قرار می‌گیرد.

امن‌ترین شهر های جهان - تورنتو

هرچند برتری تورنتو صرفا در امنیت فردی خلاصه نمی‌شود و این شهر با وجود برتری خود در این حوزه با فراهم کردن زیرساختهای استاندارد در دیگر حوزه ها نیز سطح امنیتی خود را حفظ کرده و توانسته تا به رتبه‌ی بالایی در لیست امن‌ترین شهرهای دنیا دست پیدا کند.

این شهر در لیست 10 شهر برتر جهان برای زندگی هم قرار دارد و گزینه بسیار مناسبی برای سفر به کانادا است. اگر قصد سفر به کانادا و تورنتو را دارید می توانید برای اخذ ویزای توریستی کانادا با مشاورن توریک در تماس باشید و تورنتو بازدید نمایید.

دقت داشته باشید که شرایط تبدیل ویزای توریستی به کاری در کانادا گزینه‌ای بسیار مناسب برای زندگی در کانادا است. دولت کانادا در سال های اخیر برنامه‌های ویژه‌ای برای این کار در نظر می‌گیرد و شما با داشتن ویزای مولتیپل (چندبار ورود) کانادا در کوتاه‌ترین زمان به این کشور سفر کرده و برای استفاده از این شرایط برای تبدیل ویزای توریستی خود  اقدام خواهید کرد.

سیدنی؛ خواهر دوقلوی ملبورن

سیدنی با بیش از پنج میلیون جمعیت و با امتیاز 87.9 در رتبه پنجم لیست امن‌ترین شهرهای دنیا قرار دارد. همانند خواهرش ملبورن، سیدنی شهری است که در شاخص ارزیابی امنیت شهری به عنوان یکی از ایمن‌ترین شهرهای دنیا شناخته می‌شود.

امن‌ترین شهر های جهان - سیدنی

این موضوع مستقیما به وجود ثروت در این شهر برمیگردد. پژوهشگران معتقدند که ارتباطی مستقیم بین ثروت و ایجاد امنیت در یک منطقه برقرار است و این اصلا دور از ذهن نیست. سیدنی هم‌اکنون یکی از ثروتمندترین شهرهای دنیا است و در ده سال آینده تصمیم دارد تا جایگاه خود را به عنوان یکی از 5 شهر ثروتمند دنیا تثبیت کند. شهری که با داشتن زیرساختها و منابع رو به رشد اقتصادی، برای ایجاد هر چه بیشتر امنیت دیجیتال، برنامه‌های بسیار درخشانی خواهد داشت.

آمستردام؛ امن‌ترین شهر در اروپا

آمستردام در کنار استکهلم در رتبه چهارم امنیت سلامت  در جهان قرار دارد. حالا به این دستاورد بسیار مهم، امتیاز بسیار بالای 99.2 در زمینه آمادگی برای مواجهه با مشکلات و بلایای طبیعی را هم اضافه کنید، تا پایتخت هلند با کسب امتیاز 88 در لیست امن‌ترین شهرهای جهان جایگاه چهارم را به دست آورد.

امن‌ترین شهر های جهان - آمستردام

آمستردام تنها شهر اروپایی حاضر در لیست ده شهر برتر جهان از لحاظ شاخص امنیت CSI می‌باشد و این باعث می‌شود تا ایمن‌ترین شهر اروپا نامگذاری شود. پایتخت هلند یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری اروپایی محسوب می‌شود.

اگر قصد سفر به پایتخت هلند و امن‌ترین شهر اروپا را دارید، توریک در کنار شماست. اخذ ویزای هلند و سفر به این کشور عضو شنگن گزینه بسیار مناسبی برای بالابردن اعتبار ویزای شما با عنوان سفر به یک کشور معتبر در منطقه شنگن است.

اوساکا؛ رهبر جهانی در تامین سلامت

اوساکا یکی از زیباترین شهرهای ژاپن که با کسب امتیاز 90.9 در رتبه‌ی سوم لیست امن‌ترین شهرهای دنیا جای می‌گیرد. اوساکا دومین شهر جهان از لحاظ توسعه شهری به شمار میرود و مردمی بسیار خونگرم و مهربان دارد. البته زیرساخت هواپیمایی این شهر تعریفی ندارد و جزو بدترین پنج شهر جهان در این حوزه به شمار می‌رود.

اما این اصلا به جایگاه این شهر در بین امن‌ترین شهرهای دنیا خدشه وارد نمی‌کند. اوساکا بی‌شک، معیاری جهانی در حوزه‌ی امنیت سلامت محسوب میشود.

امن‌ترین شهر های جهان - اوساکا

دولت ژاپن در این شهر برای تامین سلامت شهروندان و همینطور گردشگران و بازدیدکنندگان آن سنگ تمام گذاشته است. اوساکا همچنین با اختلاف یک پله از لیست ده تا از برترین شهرها در رتبه‌بندی امنیت دیجیتال، در جایگاه یازدهم این لیست قرار دارد و یکی از کم استرس‌ترین مقاصد گردشگری در دنیا محسوب می‌شود.

سنگاپور؛ دومین شهر ایمن جهان

سنگاپور با کسب امتیاز 91.5 جایگاه دوم در لیست امن‌ترین شهرهای دنیا را به دست می‌آورد. امتیازات این شهر در دو دسته امنیت زیرساخت و همینطور امنیت فردی بسیار درخشان است. برای روشن شدن موضوع اجازه بدهید در ابتدا امتیاز بدترین شهرهای دنیا در این دو دسته‌بندی را مورد توجه قرار دهیم.

امن‌ترین شهر های جهان - سنگاپور

کاراکاس با امتیاز 27.3 در حوزه‌ی امنیت زیرساخت‌ها بدترین شهر دنیا در این دسته‌بندی شناخته می‌شود و لاگوس با امتیاز 38.7 در امنیت فردی شاید ترسناکترین و ناامن‌ترین نقطه جهان برای یک گردشگر تازه وارد باشد.

سنگاپور اما در دسته امنیت زیرساخت امتیاز درخشان 96.9 را به دست آورده و در حوزه‌ی امنیت فردی با امتیاز 95.3 یکی از امن‌ترین شهرهای دنیا برای توریست‌ها به شمار می‌رود.

با توجه به توضیحات بالا این شهر مقصد بسیار مناسبی برای سفر، زندگی و تجارت به شمار می‌رود. برای بررسی شرایط اخذ ویزای سنگاپور به این صفحه از توریک مراجعه نمایید.

توکیو؛ امن‌ترین شهر جهان

رتبه‌ی اول در لیست امن‌ترین شهرهای دنیا مانند رتبه‌ی سوم در ژاپن واقع شده: توکیو با امتیاز 92. این شهر تقریبا در تمامی شاخص‌ها فوق‌العاده ظاهر شده وعملکردی عالی داشته است.

امن‌ترین شهر های جهان - توکیو

رتبه‌ی چهارم در زمینه امنیت زیرساخت، رتبه‌ی دوم در زمینه امنیت سلامت، رتبه‌ی چهارم در زمینه امنیت فردی و رتبه‌ی اول در حوزه‌ی امنیت دیجیتال باعث شده تا توکیو امن‌ترین نقطه‌ی زمین برای ساکنان مهربان ژاپنی و گردشگران آسوده‌خاطر و ماجراجو از اقصی‌نقاط جهان باشد. توکیو شهری است که فرهنگ و تاریخ غنی ژاپن در آن با مدرنیته درهم آمیخته تا تصویری فراموش نشدنی از شکوه انسان بر روی زمین نمایان باشد.

1 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *