خانه
بلاگ
حساب کاربری

آشنایی با 10 شهر خطرناک در آسیا

آشنایی با 10 شهر خطرناک در آسیا
تاریخ انتشار: 1402/5/21

همه ما می‌دانیم که سفر یکی از جذاب‌ترین بخش‌های زندگی است اما برای اینکه سفر جذابی داشته باشیم، باید در طول آن احسس امنیت کنیم! برخی از شهرهای دنیا امن هستند اما برخی دیگر نه. ممکن است شما در طول زندگی خود به صورت خواسته یا ناخواسته به شهرهای خطرناک سفر کنید. حالا این خطرناک بودن از یک طرف می‌تواند هیجان سفر را بالا ببرد و از طرف دیگر اگر راهکارهایی برای امنیت خود در ذهنتان نداشته باشید امکان دارد جان و اموال شما را به خطر بیاندازد!

برای اینکه یک شهر را خطرناک بدانیم باید فاکتورهای مختلفی را در نظر بگیریم. مثلا میزان دزدی، میزان خشونت فیزیکی، میزان تجاوز و آزار زنان و… تعدادی از این فاکتورها هستند. در این مطلب از توریک قصد داریم 10 مورد از شهرهای خطرناک آسیا را به شما معرفی کنیم. تعدادی از این شهرها سالانه میلیون‌ها گردشگر را به خود جذب می‌کنند. با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

1. فیلیپین، شهر کزون  Quezon city

10. فیلیپین، شهر کزون  Quezon city - شهرهای خطرناک آسیا

Quezon city

فیلیپین یکی از کشورهای جنوب شرق آسیاست که پرجمعیت‌ترین شهر آن کزون نام دارد. این شهر را باید بخشی از پایتخت ملی فیلیپین یعنی شهرمانیل دانست. شاید برایتان جالب باشد که بدانید بیشترین آمار جرم و جنایت در آسیا مربوط به کزون است. در این شهر معمولا دعواها و درگیری‌های زیادی اتفاق می‌افتد مثلاً در کافه‌های کارائوکه مشاجره پیش می‌آید، زاغه نشینان کشته می‌شوند و گاهی حتی قتل‌های زنجیره‌ای مثلا قتل مردان بین 25 تا 50 سال هم اتفاق می‌افتد!

می‌گویند که هنگام غروب خورشید و نیمه‌های شب شهر کزون از همیشه خطرناک‌تر است و جرم و جنایت‌ها در این زمان اتفاق می‌افتد. اگرچه آمارها نشان می‌دهد در سال‌های اخیر میزان جنایت در کزون کم‌تر از قبل شده اما باز هم بسیار بالاست. برای سفر به فیلیپین اخذ ویزای توریستی برای ایرانیان لازم است.

۲. مغولستان، شهر اولان باتر Ulaanbaatar

9. مغولستان، شهر اولان باتر Ulaanbaatar - شهرهای خطرناک آسیا

Ulaanbaatar

اولان باتر به‌عنوان پایتخت مغولستان، درصد بالایی از آمار جرم و جنایت در قاره آسیا را به نام خود ثبت کرده است. بیشترین آمار جرم در این شهر مربوط به دزدی است و پس از آن، ضرب و جرح و تجاوز در جایگاه‌های بالا قرار دارند. در میان مردم مغولستان یک تصور درباره خارجی‌ها وجود دارد که فکر می‌کنند همه آنها به دنبال غارت منابع طبیعی این کشور هستند.

بنابراین مردم اولان باتر به‌صورت خصمانه‌ای با خارجی‌‌ها رفتار می‌کنند و جیب‌بری و دزدی از آنها به یک امر رایج در این شهر تبدیل شده. در سال‌های اخیر آمار حملات فیزیکی به خارجی‌ها هم در این شهر افزایش پیدا کرده است.

۳. هند، شهر گورگانون Gurgaon

8. هند، شهر گورگانون Gurgaon - شهرهای خطرناک آسیا

Gurgaon

مقصد خطرناک بعدی شهر گورگانون در هند است. این شهر بدنام در سال‌های اخیر سابقه سرقت‌های مسلحانه، ایجاد رعب و وحشت در میان مردم، تجاوزهای وحشیانه و آزار و اذیت جنسی در خیابان داشته است. آمار جرم و جنایت در این شهر هر سال افزایش پیدا می‌کند. بنابراین شاید بهتر باشد اگر قصد اخذ ویزای هند را دارید، این شهر را از لیست بازدیدهایتان خط بزنید.

۴. مالزی، شهر جوهور باهرو Johor bahru

7. مالزی، شهر جوهور باهرو Johor bahru - شهرهای خطرناک آسیا

Johor bahru

مالزی به‌طور کلی یکی از کشورهای خطرناک در آسیای شرقی محسوب می‌شود. آمار جرم و جنایت در بسیاری از شهرهای این کشور بالاست که جوهور باهرو یکی از این شهرهاست. براساس اطلاعاتی که یک روزنامه چینی درباره این شهر منتشر کرده است، در 10 محله از جوهور باهرو جرم و جنایت اتفاق می‌افتد.

برخی از این محله‌ها عبارتند از:

  • ترمینال اتوبوس لارکین که جیب‌بری در آن زیاد است
  • تامان جوهور جایا و تامان سنتوسا که مناطق خریدی هستند و دزدی در آن زیاد اتفاق می‌افتد
  • منطقه مسکونی تامان بلانگی به‌خاطر دزدی ماشین و…

۵. بنگلادش، شهر داکا Dhaka

6. بنگلادش، شهر داکا Dhaka - شهرهای خطرناک آسیا

Dhaka

شهر داکا در بنگلادش نیز، یکی از شهرهای خطرناک آسیا محسوب می‌شود. مردم این شهر اغلب درگیر حملات خشونت بار که اکثرشان موضوع مذهبی و سیاسی دارند، هستند. باید شکاف اقتصادی-اجتماعی و فقر را درمیان مردم این شهر زیاد دانست و به همین میزان آمار جرم و جنایت هم بالا رفته است.

نیروهای پلیس نیز در این شهر خطرناک فاسد هستند و به جای بالا بردن امنیت مردم با گرفتن رشوه اجازه می‌دهند بر میزان جرم و جنایت افزوده شود. بیشتر پرونده‌های جنایی در شهر داکا مربوط به سرقت، راهزنی و خشونت، تجاوز، قتل، آدم ربایی، قاچاق کودکان، تصرف زمین و حمل غیرقانونی اسلحه و مواد مخدر است!

۶. مالزی، شهر کوالالامپور Kuala lumpur

5. مالزی، شهر کوالالامپور Kuala lumpur - شهرهای خطرناک آسیا

Kuala lumpur

یکی دیگر از شهرهای خطرناک مالزی کوالالامپور است. به‌طورکلی اگر برای اخذ ویزای مالزی و سفر به این کشور اقدام کردید، سعی کنید از شهرها و محله‌های خطرناک آن دوری گزینید. در کوالامپور هم همه محله‌ها خطرناک نیست و عدم امنیت هم فقط در برخی از محله‌های این شهر دیده می‌شود.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید سالانه میلیون‌ها گردشگر به کوالالامپور سفر می‌کنند تا از نزدیک شاهد تنوع فرهنگی و طبیعت بی‌نظیر مالزی باشند اما از طرفی هم این شهر از نظر آمار جرم و جنایت جزو 10 شهر اول آسیاست. بنابراین اگر شما هم جزو علاقمندان سفر به مالزی هستید، ذهنتان برای این مساله آماده باشد. بیشتر جرم و جنایت‌ها در این شهر مربوط به سرقت مسلحانه و ضرب و جرح است.

۷. پاکستان، کراچی Karachi

4. پاکستان، کراچی Karachi - شهرهای خطرناک آسیا

Karachi

همه می‌دانیم که پاکستان از نظر امنیت یکی از بدترین کشورهای آسیایی محسوب می‌شود. آمار جرم و جنایت، درگیری‌های داخلی و قاچاق همیشه در این کشور زیاد بوده است. کراچی به‌عنوان بزرگ‌ترین شهر پاکستان و همچنین یک بندر اقتصادی سهم زیادی از این جرم و جنایت را از آن خود کرده است.

آمار جرم و جنایت، تهدید تروریسم، خشونت فرقه‌ای، خشونت‌های سیاسی، بمب‌گذاری‌های انتحاری، قتل، تجاوز و… در این شهر بسیار بالاست. این آمارها آنقدر وحشتناک است که بسیاری از ثروتمندان پاکستانی که در بندر کراچی زندگی می‌کنند، ترجیح می‌دهند چندین محافظ داشته باشند.

۸. مالزی، شهر پتالینگ جایا Petaling jaya

3. مالزی، شهر پتالینگ جایا Petaling jaya - شهرهای خطرناک آسیا

Petaling jaya

یکی دیگر از شهرهای خطرناک مالزی پتالینگ جایا نام دارد. این منطقه که تازه در سال 2006 به‌عنوان یک شهر رسمیت پیدا کرد، دارای جمعیت متراکمی است و آمار جرم و جنایت در آن نیز بالاست. از میان جرم‌هایی که در این شهر اتفاق می‌افتد می‌توان به سرقت، دزدی، قتل و جنگ‌های بین باندی و… اشاره کرد.

۹. تایلند، شهر پاتایا Pattaya

2. تایلند، شهر پاتایا Pattaya - شهرهای خطرناک آسیا

Pattaya

پاتایا یکی از معروف‌ترین شهرهای کشور تایلند است که سالانه گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می‌کند اما باید بدانید آمار جرم و جنایت‌هایی همچون دزدی، کیف قاپی، جرایم سازمان یافته، جرایم مربوط به مواد مخدر و… نیز در این شهر زیاد است. در تایلند حتی میمون‌هایی وجود دارد که از گردشگران دزدی می‌کنند. بنابراین اگر قصد گرفتن ویزای تایلند را دارید، در طول سفرتان به پاتایا، مراقب به جیبتان باشید.

۱۰. افغانستان، شهر لشکرگاه LashKargah city

1. افغانستان، شهر لشکرگاه LashKargah city - شهرهای خطرناک آسیا

LashKargah city

اما یکی از خطرناک‌ترین شهرهای آسیا شهر لشگرگاه در افغانستان است. معمولاً در این شهر جنگ‌های زیادی رخ می‌دهد و جرامی همچون خشونت، ایجاد رعب و وحشت میان مردم، تجاوز و … نیز در آن اتفاق میافتد. باید بدانید که به‌طورکلی کشور افغانستان به دلیل جنگ‌های داخلی و خارجی و قاچاق از هر نوع نه تنها یکی از خظرناک‌ترین کشورهای آسیاست بلکه جزو خطرناک‌ترین‌ها در جهان نیز محسوب می‌شود. به‌طوری که سالانه عده زیادی از مردم این کشور برای زندگی راهی غربت می‌شوند.

1 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *