خانه
بلاگ
حساب کاربری

دیدنی‌های روسیه: سفری به دنیای تاریخ و فرهنگ بزرگ

دیدنی‌های روسیه: سفری به دنیای تاریخ و فرهنگ بزرگ
تاریخ انتشار: 1402/4/21

روسیه کشوری پهناور با پیشینه تاریخی طولانی است که زمانی بزرگترین و قدرتمندترین عضو اتحاد جماهیر شوروی سابق بود. در جای جای روسیه، المان‌هایی تاریخی از گذشتگان دور، آثاری باشکوه در موزه‌ها، کلیساها و معماری منحصر به فرد قدیمی به چشم می‌خورد. این کشور دارای موسیقی کلاسیک و ادبیات بسیار غنی نیز است که در سراسر جهان طرفداران زیادی دارد.

کوه‌ها، دره‌ها، جزایر ‌ تعداد زیادی جاذبه‌های دیدنی شگفت‌انگیز که از دیدنی‌های روسیه به شمار می‌آیند در این کشور وجود دارند که هر بازدیدکننده‌ای را تحت تأثیر قرار داده و سالانه گردشگران زیادی را به این کشور جذب می‌کنند. اگر قصد سفر به روسیه و یا آشنایی با آن را دارید، در ادامه این مطلب از آژانس توریک با ما همراه باشید تا با ۱۰ مورد از دیدنی‌های روسیه آشنا شویم.

 

 

۱. Lake Baikal

دریاچه Baikal که در ارتفاعات سیبری قرار دارد، قدیمی‌ترین و عمیق‌ترین دریاچه جهان است که حداکثر عمق آن 1642 متر بوده و قدمت آن به 25 میلیون سال می‌رسد. بایکال همچنین بزرگترین دریاچه آب شیرین در جهان است که بیش از 20 درصد از آب شیرین جهان را شامل می‌شود. برای حدود یک ماه در ماه آگوست، دمای آب دریاچه به حدود 16 درجه سانتیگراد می‌رسد که آن را برای شنا مناسب می‌کند.

در بقیه ایام سال اما دمای آن معمولاً زیر پنج درجه سانتیگراد باقی می‌ماند. در فصل تابستان، دریاچه بایکال مقصد معروفی برای کایاک سواری و قایق‌ سواری برای کشف سواحل آن است. در زمستان نیز، زمانی که دریاچه یخ می‌زند، بازدیدکنندگان می‌توانند در بخش‌هایی از آن اسکی کرده و از غارهای یخ زده استپ تازهران دیدن کنند.

 

۲. Moscow

Moscow - دیدنی‌های روسیه

 

شهر مسکو یکی از مکان‌های دیدنی روسیه است که ترکیبی باشکوه از فضای سبز، معماری خیره کننده و بسیاری از یادآورهای تاریخی از زمان‌‌های گذشته می‌باشد. مسکو جاذبه‌های دیدنی زیادی از جمله کاخ کرملین، میدان سرخ و کلیسای جامع سنت باسیل، مرکز خرید GUM که مکانی عالی برای امتحان کردن غذاهای اصیل روسی می‌باشد را در خود جای داده است. گالری دولتی ترتیاکوف که آثار هنر روسی در آن به نمایش گذاشته شده، موزه پوشکین با آثار بین‌المللی، موزه اسلحه خانه کرملین برای بازدید از برخی اقلام منحصر به فرد مانند تخت عاج ایوان و کالسکه‌های امپراتوری پوشیده شده از طلا و تئاتر Bolshoi، یکی از بزرگ‌ترین سالن‌های باله و اپرا در جهان، از دیگر دیدنی‌های مسکو هستند.

ایستگاه‌های مترو مسکو نیز به خودی خود یک اثر هنری هستند که با نقش برجسته چینی، لوسترهای کریستالی و آثار هنری موزاییکی منحصر به فرد تزئین شده‌اند که این مکان‌ها را اساساً شبیه کاخ‌های زیرزمینی کرده‌اند. ایستگاه متروی مایاکوفسکایا، با موزاییک‌های زیبا و ستون‌های رودونیت صورتی، و ایستگاه کیفسکایا، ساخته شده از سنگ مرمر سفید، نقاشی‌های دیواری و آثار هنری، دو مورد از خیره‌کننده‌ترین مکان‌ها در مسکو هستند که باید از آن‌ها بازدید کرد. از آنجایی که بیشتر پروازهای بین‌المللی وارد مسکو شده و یا حداقل در مسکو توقف می‌کنند، ارزش دارد که سفر خود را طوری برنامه‌ریزی کنید که حداقل برای چند ساعت هم که شده برای گشت و گذار در شهر فرصت داشته باشید.

 

 

 

۳. St. Peterburg

اگرچه سن پترزبورگ کوچک‌تر از مسکو است، اما در واقع چیزهای زیادی برای ارائه دارد. در مقایسه با مسکو، در شهر سنت پترزبورگ بیشتر هنرهای زیبای اروپایی و جزئیات تاریخی در هر گوشه‌ آن به چشم می‌خورد. کانال‌های 300 کیلومتری که قسمت‌های امپراتوری شهر را در خود جای داده‌اند، کاخ مویکا که محل کشته شدن راسپوتین است و کلیسای جامع سنت ایزاک قرن نوزدهمی به سبک نئوکلاسیک که در واقع یک موزه ارتدکس روسی است، از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری روسیه هستند که در سنت پترزبورگ قرار دارند.

همچنین، موزه Hermitage که معروف‌ترین جاذبه توریستی سنت پترزبورگ و دومین موزه بزرگ هنر و فرهنگ در جهان می‌باشد، مجموعه‌ای از بیش از سه میلیون آیتم دارد که همه چیز را از هنر ماقبل تاریخ تا دوران کاترین کبیر را پوشش می‌دهد. کاخ Peterhof که یک مجموعه هنری بزرگ است و شباهت زیادی به کاخ ورسای فرانسه دارد نیز در این شهر واقع شده است.

 

۴. Altai

Altai - دیدنی‌های روسیه

 

شهر آلتای که به طور سنتی گروه‌های قومی مختلفی در آن ساکن هستند، یک مقصد گردشگری بسیار محبوب برای مردم محلی و مسافران است. کوه‌های آلتای در سیبری که از دیدنی‌های روسیه هستند، از روسیه تا چین، قزاقستان و مغولستان امتداد دارند و به همراه تعدادی ذخایر طبیعی و دریاچه‌ها بخشی از میراث جهانی یونسکو به شمار می‌آیند.

زیبایی‌های بکر زیادی در آلتای وجود دارد و این جا جایی است که رودخانه‌های یخ‌زده و کوه‌های پوشیده از برف در زمستان اسکی‌بازان و دیگر دوستداران فضای باز و همچنین کوهنوردان (منطقه اطراف یخچال آکترو به ویژه برای کوهنوردی مناسب است) و قایق‌رانان را در تابستان به خود جذب می‌کنند.

غار دنیسووا در سیبری نیز به دلیل تکه‌های استخوان، مصنوعات و حتی اسب‌های ماقبل تاریخ که در اینجا بوده‌اند و قدمت برخی از آنها به 50000 سال قبل باز می‌گردد، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. شهر تفریحی بلوکوریخا هم یک مکان محبوب در آلتای است که سالانه بسیاری از گردشگران را به خود جذب می‌کند.

 

 

 

۵. The Russian Tundra

Tundra، یک بیوم منحصر به فرد است که تنها در دایره قطب شمال یا نزدیک آن وجود دارد. در این منطقه، زمستان‌ها دما آنقدر پایین است که درختان نمی‌توانند رشد کنند و فقط خزه‌ها، درختچه‌ها و انواع خاصی از علف‌ها می‌توانند در آن زنده بمانند. در بیشتر نقاط، تاندرا مترادف با منجمد دائمی است، به این معنی که زمین برای همیشه یخ زده است. در مناطقی که قسمت بالایی زمین در طول تابستان ذوب می‌شود، باتلاق‌ها و نهرهایی بر روی زمین تشکیل می‌شوند که منجر به ایجاد تکه‌های زیبایی از آب‌های یخی رنگارنگ می‌شود.

Tundra روسیه، خانه خرس‌های قطبی، فوک‌ها، گرگ‌ها و پرندگان مختلفی است که در طول فصل لانه‌سازی می‌کنند. در چند دهه گذشته، اکوتوریسم بیشتر و بیشتر به مناطق توندرا، به ویژه منطقه حفاظت شده طبیعی قطب شمال در نزدیکی منطقه کراسنویارسک علاقه مند شده است. شهر Murmansk، در شبه جزیره Kola، نه تنها مناظر باورنکردنی تاندرا را ارائه می‌دهد، بلکه مکانی عالی برای سفر و تماشای شفق شمالی است.

 

Peterhof .۶

Peterhof - دیدنی‌های روسیه

 

Peterhof، علاوه بر اینکه نام یک دانشگاه و یک تولید‌کننده ساعت بزرگ روسی است، نام یک کاخ معروف در روسیه نیز می‌باشد. این کاخ که در اوایل دهه 1700 برای تزار پیتر کبیر به سبک مشابه کاخ ورسای فرانسه طراحی و ساخته شد، مساحتی حدود 4000 هکتار را پوشش می‌دهد. 173 فواره مانند فواره‌های Grand Cascade، در اطراف کاخ وجود دارند که با ویژگی‌های خاصی به هنگام نزدیک شدن مردم، فعال می‌شوند.

باغ‌های پایین‌تر که به سبک فرانسوی طراحی شده‌اند، مجسمه‌های مرمری، مسیرهای پیاده‌روی بسیار زیبا و یک غرفه پرندگان را در خود جای داده‌اند. کاخ بزرگ پیترهوف را می‌توان یک شاهکار معماری به حساب آورد که با رنگ‌های باشکوه، هنر اصیل مربوط به آسیا و خاور دور، دیوارهای پوشیده شده از ابریشم اصیل چینی، و یک سالن رقص عظیم پوشیده شده با کنده کاری‌های طلاکاری شده، طراحی شده است. این کاخ همچنین دارای 10 موزه مجزا می‌باشد که آثار هنری مربوط به قرن هجدهم را در خود جای داده‌اند.

 

 

 

Olkhon Island .۷

Olkhon، یکی از بزرگترین جزایر دریاچه‌ای در جهان است که پوشیده شده از کوه‌های مرتفع، جنگل‌های سرسبز و تایگا (جنگل‌های مخروطی) می‌باشد. این جزیره در سیبری شرقی قرار دارد و جمعیت کمی را در خود جای داده است که اکثراً از بوریات‌های محلی، گروه بومی مغول که معتقدند این جزیره یک مکان معنوی قدرتمند است، تشکیل شده‌اند. جزیره Olkhon که یکی از جاهای دیدنی روسیه به شمار می‌آید، هر ساله میزبان بازدیدکنندگانی است که برای بازدید از مکان‌هایی مانند تپه‌های شنی ساحلی و روستای متروکه Peschanaya و اردوگاه کار شوروی سابق در نزدیکی آن به آن سفر می‌کنند.

این منطقه همچنین به دلیل «درختان walking»، پدیده‌ای غیرعادی که باعث می‌شود بادهای شدید ریشه‌های درختان را در ساحل آشکار کند و ظاهری شبیه به یک فرد ایستاده به آن‌ها بدهد، در جهان معروف است. چندین سکونتگاه نیمه شهری نیز در این جزیره وجود دارد که Khuzir بزرگترین آنهاست و برای بازدیدکنندگانی که می‌خواهند در آنجا اقامت کنند، اقامتگاهی ارائه می‌دهد. این منطقه همچنین دارای موزه تاریخ ملی کوچک اما جالب Revyakin است که زندگی در جزیره را از دوران نوسنگی روایت می‌کند.

 

Anapa .۸

Anapa - دیدنی‌های روسیه

 

Anapa، که کاملاً در مقابل دریای سیاه واقع شده و چندین دهه یک مقصد تفریحی بسیار محبوب بوده است، به دلیل برخورداری از سواحل شنی، چشمه‌های معدنی و مناظر خیره‌کننده مانند صخره‌ای که فانوس دریایی آناپا در آن قرار دارد، از معروف‌ترین دیدنی‌های روسیه به حساب می‌آید.

در آناپا علاوه بر جاذبه‌های ساحلی، مکان‌های دیگری مانند موزه باستان‌شناسی آناپا، تنها دروازه باقی‌مانده از قلعه عثمانی که زمانی این منطقه را اشغال کرده بود، سایت باستان‌شناسی Gorgippia که قدمت آن به قرن ششم قبل از میلاد برمی‌گردد و زمانی بندر تجاری دریایی شلوغی بوده است نیز وجود دارند. دو دره Sukko و Bolshoy Utrish نیز تنها چند دقیقه با شهر فاصله دارند و گزینه‌های زیادی برای کاوش در طبیعت، شنا در رودخانه‌هایی پر آب و پیاده‌گردی را ارائه می‌دهند.

 

The Taiga Forest .۹

جنگل‌ روسی Taiga، یک منطقه بوم‌گردی منحصربه‌فرد است که بین تاندرای یخ‌زده در شمال و جنگل‌های معتدل‌تر جنوب قرار دارد. تایگا که از معروف‌ترین جاذبه‌های روسیه به شمار می‌آید، در اصل نوعی جنگل شمالی است که در آن فقط درختان مخروطی مانند کاج، صنوبر و کاج اروپایی رشد می کنند. تایگای روسی سطحی از زیبایی را به نمایش می‌گذارد که در هیچ جای دیگری نمی‌توان آن را پیدا کرد.

در این جنگل، دمای هوا می‌تواند به 20- درجه سانتیگراد برسد، تایگای سیبری نیز در روزهای سرد سال، شب‌های 50- درجه سانتیگراد را نیز داشته است.  پارک ملی Vodlozersky نیز در تایگا روسیه قرار دارد که مساحت آن بیش از 4000 کیلومتر مربع است و یک مقصد محبوب برای بازدید می‌باشد. دسترسی به این پارک فقط از طریق جاده حومه‌ای از شهر Pudozh در 352 کیلومتری آن امکان پذیر است. زمانی که در پارک هستید، تنها ارتباط شما با انسان‌ها، روستای Kuganavolok است که 500 نفر در آن ساکن هستند.

 

Kizhi Island .۱۰

Kizhi Island - دیدنی‌های روسیه

 

Kizhi، یک جزیره کوچک به طول شش کیلومتر است که در دریاچه اونگا در شمال غربی روسیه قرار دارد و حداقل از قرن پانزدهم مسکونی بوده است. مشهورترین دیدنی این جزیره Kizhi Pogost است که یک موزه در فضای باز با بیش از 80 سازه چوبی باستانی می‌باشد. دو کلیسا مربوط به قرن 18 که یکی از شگفت‌انگیزترین و بلندترین سازه‌های چوبی در اروپا به حساب می‌آیند و به عنوان میراث جهانی یونسکو نیز ثبت شده‌اند هم از دیگر دیدنی‌های این جزیره به شمار می‌آیند.

کلیسای اصلی دارای 22 گنبد نقره‌ای (بلندترین آنها 37 متر است) و یک محراب چوبی عظیم و همچنین 102 آیکون است که دیوارهای آن را تزئین می‌کنند. این بنا بدون میخ ساخته شده و طبق افسانه‌ها در ساخت آن تنها از یک تبر استفاده شده است. هیچ سازه چوبی دیگری در روسیه وجود ندارد که به سبک مشابه ساخته شده باشد.

 

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *