خانه
بلاگ
حساب کاربری

10 جاذبه‌ی گردشگری استرالیا که نباید از دست داد!

10 تا از جاذبه‌های گردشگری استرالیا که نباید از دست داد!
تاریخ انتشار: 1402/2/27

کشور پهناور استرالیا که بین اقیانوس آرام و اقیانوس هند واقع شده است، بزرگ‌ترین جزیره و کوچک‌ترین قاره جهان است. در استرالیا، مناظر گردشگری بسیار زیادی برای کشف و ماجراجویی وجود دارند. از پارک‌های ملی شگفت‌انگیز پراکنده‌شده در سراسر کشور گرفته تا جزایر خارق‌العاده و سواحل زیبا، از محبوب‌ترین مقاصد و جاذبه‌های گردشگری استرالیا به شمار می‌آیند.

اگر قصد سفر به استرالیا را دارید و یا علاقه‌مند آشنایی با آن هستید، پیشنهاد می‌کنیم در ادامه این مطلب از آژانس توریک با ما همراه باشید تا به معرفی ده مورد از بهترین جاذبه‌های گردشگری استرالیا بپردازیم.

 

1. The Pinnacles

The Pinnacles - جاذبه‌های گردشگری استرالیا

The Pinnacles

 

The Pinnacles که در پارک ملی Nambung واقع شده است، در فاصله کمی از شهر کوچک سروانتس در غرب استرالیا قرار دارد. به دلیل موقعیت جغرافیایی دورافتاده، این سازندهای آهکی دیدنی تا سال 1967، ناشناخته ماندند. Pinnacles که به طور چشمگیری از کف صحرا قد علم کرده‌اند، شبیه سنگ قبرهای فرسوده‌ای هستند که تعداد آنها به هزاران عدد می‌رسد. این قلعه‌ها با هم منظره‌ای باورنکردنی را ایجاد می‌کنند که چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند.

در حالی که بحث‌ها در مورد چگونگی شکل‌گیری اشکال متمایز این قلعه‌ها ادامه دارد، به طور کلی اعتقاد بر این است که آنها از سنگ آهک صدف‌های دریایی ساخته شده‌اند، چرا که این منطقه هزار سال پیش زیر آب رفته است. امروزه، The Pinnacles یک جاذبه گردشگری محبوب در کشور استرالیا به شمار می‌آید که حیواناتی مانند کانگوروهای خاکستری، امو، دینگو و موش عسل نوش یا شهد‌خوار در این منطقه به چشم می‌خورند.

 

 

 

Gold Coast .2

Gold Coast - جاذبه‌های گردشگری استرالیا

Gold Coast

 

Gold Coast یا ساحل طلایی، یک ساحل درخشان واقع در کشور استرالیا است که با آب‌و‌هوای گرم در تمام طول سال و آسمانی آفتابی، درست در جنوب منطقه Brisbane در خط ساحلی جنوب شرقی کوئینزلند قرار دارد. این شهر ساحلی به دلیل فضای پر جنب و جوش و در عین حال آرام و دریایی زیبا، یکی از دیدنی‌های استرالیا و از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری این کشور به حساب می‌آید. Surfers Paradise در این ساحل، منطقه‌ای است که بیشتر مردم به آن سر می‌زنند.

مرکز Gold Coast، دارای مراکز خرید بزرگ، کلوپ‌های شبانه، رستوران‌ها، بارها و همچنین گزینه‌های اقامتی بی‌شماری است. یک برج مرتفع مجلل نیز بر فراز ساحل وسیع این منطقه قرار دارد که برای آفتاب گرفتن، شنا و انجام ورزش‌های آبی عالی است. این منطقه همچنین دارای پارک‌های تفریحی، پارک‌های آبی و امکانات تفریحی زیادی مانند موج سواری است که علاقه‌مندان زیادی دارد.

 

 

 

Darwin .3

Darwin - جاذبه‌های گردشگری استرالیا

Darwin

 

Darwin، با قرارگیری در خط ساحلی استرالیا، برای مدت زمان طولانی، بین‌المللی‌ترین شهر در بین شهرهای بزرگ استرالیا بوده است. نزدیکی این منطقه به کشورهای دیگر در اقیانوس هند، این شهر را از همان روزهای اولیه به قطب حمل و نقل کشور تبدیل کرده است. داروین که در طول جنگ جهانی دوم و همچنین در سال 1974 توسط طوفان تریسی ویران شد، شهری دیدنی با جاذبه‌های گردشگری فراوان است و امروزه یکی مقصد محبوب برای تعطیلات می‌باشد.

جاذبه گردشگری طبیعی معروف داروین، ساحل شنی وسیع آن است که ردیفی از بارهای آبجو در فضای باز، رستوران‌های غذاهای دریایی و فروشگاه‌های چندملیتی در آن قرار دارند. مانند بندر سیدنی، بندر داروین نیز بازدیدکنندگان زیادی را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند.

در عصر، مردم محلی و بازدیدکنندگان در محوطه این شهر قدم می‌زنند تا از تماشای فیلم‌هایی در Deckchair Cinema و یک تئاتر بزرگ در فضای باز واقع در ساحل بندر، لذت ببرند. داروین همچنین مرکز تورهای پارک ملی معروف کاکادو و پارک ملی لیچفیلد و دره کاترین نیز است. چه به تماشای کروکودیل‌ها در پارک کروکودیلوس بنشینید و چه به گشت و گذار در جزایر Tiwi و استراحت در ساحل بپردازید، همیشه چیز جدیدی برای تجربه در منطقه داروین برای شما وجود دارد.

اگر قصد سفر به کشور استرالیا و بازدید از همه این جاذبه‌های گرشگری را دارید، در وهله اول باید اقدام به اخذ ویزای استرالیا کنید.

 

 

Daintree Rainforest .4

Daintree Rainforest - جاذبه‌های گردشگری استرالیا

Daintree Rainforest

 

Daintree که در ساحل شمال شرقی استرالیا در پارک ملی به همین نام قرار دارد، یکی از قدیمی‌ترین و متنوع‌ترین جنگل‌های بارانی استوایی جهان است. Daintree در ایالت کوئینزلند، جانوران، حیات وحش و گیاهان خارق‌العاده زیادی را در خود جای داده و اکوسیستم‌ باستانی آن برای گشت‌و‌گذار باورنکردنی هستند.

جنگل Daintree، تنها از جنگل‌های بارانی سرسبز و انبوه تشکیل نشده است، بلکه شامل کوه‌های مرتفع، رودخانه‌هایی پرآب، صخره‌های مرجانی و سواحل زیبا نیز است. در این میان، Cape Tribulation یکی از بهترین سواحل شنی سفید در استرالیا است که جنگل Daintree با بهترین دسترسی به Cairns، در فاصله سه ساعتی با این ساحل قرار دارد. فعالیت‌های سرگرم‌کننده زیادی در فضای باز برای بازدیدکنندگان در این منطقه وجود دارد.

علاوه بر پیاده‌روی در میان درختان انبوه و تماشای پرندگان و حیوانات، سرگرمی‌های محبوب دیگری مانند قایق‌رانی، زیپ لاین و گشت و گذار در امتداد رودخانه‌های این جنگل نیز وجود دارد.

 

 

 

Broome .5

Broome - جاذبه‌های گردشگری استرالیا

Broome

 

شهر کوچک، خوش منظره و بکر Broome، در شبه جزیره کوچکی که به اقیانوس هند سرازیر می‌شود، در سواحل شمالی استرالیای غربی واقع شده است. این تفرجگاه ساحلی دورافتاده و زیبا در بیش از 2000 کیلومتری داروین و Perth، دو شهر نزدیک، به عنوان دروازه‌ای به سوی جاذبه‌های گردشگری منطقه عمل می‌کند. محبوب‌ترین مکان برای استراحت و گشت و گذار در بروم، ساحل Cable است که یکی از زیباترین سواحل استرالیا به شمار می‌آید.

علاوه بر آفتاب گرفتن در شن‌های سفید و حمام کردن در آب‌های فیروزه‌ای این ساحل، بازدیدکنندگان می‌توانند از کوکتل‌ها و خدمات اسپایی که در استراحتگاه‌های مجلل آن وجود دارند نیز استفاده کنند و همچنین از شترسواری در امتداد ساحل لذت ببرند.

همچنین، می‌توان از سازندهای صخره‌ای فوق‌العاده در ورودی منطقه و صخره‌های قرمز رنگ و ردپای دایناسورها در Gantheaume Point نیز دیدن کرد. آبشارهای نفس‌گیر، با مناظر شگفت‌انگیز و بکر دیگر در شبه‌جزیره Dampier و منطقه Kimberley، از دیگر دیدنی‌های استرالیا در این منطقه به شمار می‌آیند.

 

 

 

Cairns .6

Cairns - جاذبه‌های گردشگری استرالیا

Cairns

 

Cairns، به دلیل آب و هوای گرمسیری، محیطی دلچسب و نزدیکی به صخره‌های مرجانی بزرگ، یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری استرالیا است. کایرنز که در گوشه شمال غربی استرالیا قرار دارد، با کوه‌ها و دریای مرجان همسایه است و توسط مزارع نیشکر و جنگل‌های انبوه احاطه شده است. بارها، رستوران‌ها و مراکز خرید زیادی برای سرگرم شدن و استراحت بازدیدکنندگان قبل از رفتن به طبیعت خیره‌کننده این منطقه وجود دارند.

به جای ساحل، کایرنز دارای یک تالاب آب شور در مرکز شهر است. سواحل متعددی درست در شمال این منطقه قرار دارند که به راحتی با اتوبوس یا ماشین قابل دسترسی هستند. باغ گیاه شناسی با گیاهان متنوع، دریاچه‌های زیبا و زیستگاه کروکودیل‌ها از دیدنی‌های این منطقه هستند.

از تفریحات Cairns نیز می‌توان به غواصی در دریای بزرگ مرجانی، چتربازی و قایق‌سواری اشاره کرد. پارک جنگل Daintree که قدیمی‌ترین جنگل بارانی استوایی جهان در نظر گرفته می‌شود نیز در شمال Cairns قرار دارد که گردشگران می‌توانند با پیاده‌روی بر فراز این جنگل تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را کسب کنند.

 

 

Kangaroo Island .7

Kangaroo Island - جاذبه‌های گردشگری استرالیا

Kangaroo Island

 

جزیره کانگورو که سومین جزیره بزرگ کشور است، در نزدیکی سواحل استرالیای جنوبی قرار دارد و حدود 45 دقیقه با کشتی از Cape Jarvis فاصله دارد. Kangaroo Island، یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی استرالیا است که مناظر بکر و دست نخورده لذت بخش آن، حیات وحش متنوعی را در خود جای داده است.

همه جاذبه‌ها در این جزیره از تپه‌های شنی بزرگ و صخره‌های بلند گرفته تا غارهای بزرگ و صخره‌های وسیع را می‌توان جزئی از ذخایر طبیعی استرالیا معرفی کرد. این جزیره، محل زندگی اکیدناها، کوالاها و کانگوروها، پنگوئن‌ها و دلفین‌ها است. همچنین در مناظر زیبای این جزیره می‌توان به انواع مختلفی از فعالیت‌ها مانند پیاده‌روی، سندبوردینگ و غواصی پرداخت.

 

 

Whitsunday Islands .8

Whitsunday Islands - جاذبه‌های گردشگری استرالیا

Whitsunday Islands

 

یکی از محبوب‌ترین مقاصد توریستی و جاذبه‌های استرالیا، جزایر Whitsunday است که در سواحل شمال شرقی کوئینزلند پراکنده شده و توسط رودخانه‌هایی احاطه شده است. از آنجایی که بیشتر این مجمع‌الجزایر در پارک‌های ملی قرار دارند و بخشی از دیواره مرجانی بزرگ هستند، بنابراین مناظر خیره‌کننده و سواحل بی‌نظیر فراوانی را در خود جای داده‌اند. به دلیل زیبا‌یی‌های بینظیر زیر آب و صخره‌های مرجانی رنگارنگ، Whitsundays مکانی عالی برای غواصی است.

قایقرانی در اطراف 74 جزیره این مجمع‌الجزایر نیز از اقدامات پرطرفدار در میان گردشگران است. Whitehaven، دارای یکی از زیباترین سواحل جهان است که در درجه اول به دلیل زیبایی طبیعی خود شناخته می‌شوند، اما در عین حال خانه برخی از قدیمی‌ترین سایت‌های باستان شناسی بومی استرالیا نیز می‌باشد.

 

 

Kakadu National Park .9

Kakadu National Park - جاذبه‌های گردشگری استرالیا

Kakadu National Park

 

پارک ملی کاکادو که برای بیش از 40000 سال توسط مردم بومی اشغال شده است، دارای بیش از پنج هزار مکان باستانی صخره‌ای است که بازدید از آنها برای گردشگران جهانی جذاب است. این مکان دارای اهمیت فرهنگی و طبیعی بسیار زیادی است. چرا که این پارک بسیار وسیع بوده و دارای مناظر طبیعی خیره کننده‌ای است که ارزش بازدید را دارند. پارک ملی کاکادو که وسعت آن به ۲۰ هزار کیلومتر مربع می‌رسد، از چهار رودخانه جدا از هم، ۶ لندفورم بزرگ و تنوع فوق‌العاده‌ای از گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری تشکیل شده است.

نقاشی‌هایی بر روی سنگ‌های این منطقه وجود دارند که نشان از قدمت طولانی این منطقه هستند. یک رودخانه خروشان پس از عبور از سنگ‌ها و دشت‌های این منطقه به مرکز پارک کاکادو می‌رسد که آبشار جیم جیم را به وجود می‌آورد. اگر با خواندن این مطلب علاقه‌مند شدید تا به کشور استرالیا سفر کنید، در قدم اول باید ویزای این کشور را دریافت کنید. برای این کار می‌توانید از توریک که یک شرکت ارائه دهنده انواع خدمات مربوط به ویزا مانند اخذ ویزای کشور‌های مختلف است، کمک بگیرید.

 

 

Great Barrier Reef .10

Great Barrier Reef - جاذبه‌های گردشگری استرالیا

Great Barrier Reef

 

Great Barrier Reef، دیواره بزرگ مرجانی یا سد بزرگ مرجانی است که مجموعه‌ای بسیار بزرگ از آبسنگ‌های مرجانی را تشکیل می‌دهد. این دیواره مرجانی، بزرگ‌ترین دیواره مرجانی روی زمین است که در دریای مرجانی در سواحل ایالت کوئینزلند استرالیا واقع شده و منطقه عظیمی از بیش از 2900 صخره مرجانی و صدها جزیره و حفره را در بر می‌گیرد. Reef که توسط میلیون‌ها موجود زنده در طی میلیون‌ها سال شکل گرفته است، اکنون یکی از متنوع‌ترین و پیچیده‌ترین اکوسیستم‌های جهان به شمار می‌آید.

اگرچه Reef همیشه توسط جزیره نشینان تنگه تورس و مردم بومی استرالیا شناخته شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما امروزه توسط پارک دریایی مرجانی بزرگ نیز محافظت می‌شود. این منطقه دارای مجموعه قابل توجهی از حیات دریایی شامل 1500 گونه ماهی، 360 نوع مرجان و گونه‌های مختلف نهنگ، دلفین، لاک‌پشت‌های دریایی، مارهای دریایی و پرندگان است که در میان جزایر کوچک زندگی می‌کنند.

شهر Cairns، به عنوان مسیر اصلی به Reef در نظر گرفته می‌شود که بهترین راه برای گشت و گذار در آن، سوار شدن به قایق و آغاز سفر دریایی در امتداد ساحل شمالی کوئینزلند است.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *