خانه
بلاگ
حساب کاربری

ثروتمندترین شهرهای دنیا در سال 2024

ثروتمندترین شهرهای دنیا
تاریخ انتشار: 1402/10/10

در این مقاله به بررسی ده مورد از ثروتمندترین شهرهای دنیا خواهیم پرداخت. شهرهایی که ثروتمندان جهان با دارایی‌های ده رقمی آنجا را برای زندگی و همینطور سرمایه‌گذاری انتخاب کرده‌اند.

نظام سرمایه داری و اقتصاد در دنیای مدرن ارتباط مستقیم با رفاه اجتماعی دارد. هرچه قدرت مالی بیشتری داشته باشید، زندگی راحت‌تری خواهید داشت. به عنوان مثال بهترین مراکز بهداشتی جهان در ثروتمندترین شهرهای دنیا واقع شده‌اند و شما برای تهیه داروهای مورد نیاز برای درمان بیماری‌های مرگبار و دریافت خدمات درمانی مورد نیاز برای مقابله با آنها می‌بایست هزینه‌های باورنکردنی پرداخت کنید.

معیار مشخص کردن ثروتمندترین شهر‌های جهان چیست؟

تالاسمی به عنوان یک بیمار کشنده بر پروتئین‌های هموگلوبین آلفا و بتا تاثیر می‌گذارد و در کودکان مبتلا به این بیماری مشکلاتی از قبیل استخوان‌های شکننده، کم اشتهایی، مشکلات قلبی و پوستی کم‌رنگ را بوجود می‌آورد. شاید بپرسید چرا در مقاله معرفی ثروتمندترین شهرهای دنیا از تالاسمی صحبت میکنیم؟ چون فقط چند نفر خاص در دنیا می‌توانند هزینه‌های باورنکردنی مقابله با این بیماری را پرداخت کنند. مبلغی که توسط سازمان غذا و دارو در سال گذشته چیزی حدود 2.8 میلیارد دلار تخمین زده شده است.

ثروتمندترین شهرهای جهان محل زندگی ثروتمندترین افراد جهان هستند. افرادی که سبک زندگی متفاوتی دارند. شاید برایتان جالب باشید بدانید بلیط رفت و برگشت فرست کلاس شرکت هواپیمایی امارات از مبدا نیویورک به مقصد دبی، بیست و یک هزار و پانصد دلار است.

21.500 دلار یعنی قیمت پایه یک دستگاه خودرو هوندا سیویک! اگر آماده هستید تا بیخیال خرید یک هوندا سیویک بشوید و بلیط هواپیمای نیویورک به دبی را بخرید و برای تعطیلات آخر هفته به امارات بروید، شما آمادگی دارید تا در یکی از ثروتمندترین شهرهای دنیا زندگی کنید. اگر می‌خواهید بدانید کدام مقصد برای شما بهتر است با ما همراه باشید.

سیدنی؛ یکی از امن‌ترین شهرهای دنیا

وقتی از ثروتمندترین شهرهای دنیا سخن می‌گوییم ناخودآگاه امن‌ترین شهرهای دنیا نیز در این لیست به چشم می‌خورند. سیدنی با داشتن 15 میلیاردر، 184 سنتی میلیونر و 126900 میلیونر یکی از ثروتمندترین و در عین حال از امن‌ترین شهرهای دنیا به حساب می‌آید. محله‌های مسکونی اختصاصی از جمله Bellevue Hill، Darling Point، Mosman، Point Piper و Vaucluse در سیدنی قرار دارند. نامهایی که در بالا آوردیم از محله‌های بسیار ثروتمند دنیا محسوب می‌شوند که افراد بسیار محدود امکان سکونت در آنها را دارند.

سیدنی یکی از ثروتمندترین شهرهای منطقه آسیا-اقیانوسیه، در سالهای گذشته رشد اقتصادی بسیار قابل توجهی داشته و انتظار می‌رود تا سال 2040 به عنوان یکی از پنج شهر ثروتمند جهان شناخته شود.

اگر قصد سفر به استرالیا را دارید و برای برنامه سفر به کمک نیاز دارید، توریک همراه شماست. تیم توریک برای سفر به دهمین شهر ثروتمند جهان از وقت سفارت و اخذ ویزا تا برنامه سفر و تور استرالیا در کنارتان است و انجام این پروسه را به ساده ترین شکل ممکن برای شما انجام خواهد داد.

دقت داشته باشید که با داشتن ویزای توریستی استرالیا می‌توانید هم از جاذبه های گردشگری آن بازدید کنید و هم می‌توانید به بررسی وضعیت اقتصادی و شرایط کار در این کشور بپردازید. برای اطلاعات بیشتر در زمینه ویزای استرالیا با متخصصان توریک در تماس باشید.

شانگهای؛ پایتخت مالی چین

بدون شک نام شانگهای در لیست ثروتمندترین شهرهای دنیا دیده می‌شود. شانگاهی با داشتن 40 میلیاردر، 332 سنتی میلیونر و 127200 میلیونر ساکن در این شهر لقب پایتخت مالی کشور چین را به خود اختصاص داده است.

ثروتمندترین شهرهای دنیا

بورس اوراق بهادار شانگهای بعد از بورس نیویورک و ناسداک، سومین و بزرگترین بورس اوراق بهادار با ارزش بازار بسیار زیاد در تمام دنیا است.

برای سفر به شانگهای می توانید به فکر اخذ ویزای تجاری چین باشید. به دلیل شرایط سیاسی، اجتماعی و بهداشتی چین در سال‌های اخیر صدور سایر انواع ویزا در این کشور با چالش بیشتری همراه است.

از همین رو تیم توریک به متقاضیان ویزای چین پیشنهاد اخذ ویزای تجاری چین را می دهد تا در کمترین زمان با هدف بازدید از نمایشگاه‌های چین به این کشور سفر کنند. لازم به ذکر است که دلیل محدودیت جشنواره‌های شانگهای بهتر است که هدف از سفر خود را قبل از برنامه ریزی مشخص نمایید.

بیجینگ؛ پایتخت سیاسی چین

بیجینگ هم به عنوان پایتخت سیاسی کشور چین در لیست ثروتمندترین شهرهای دنیا حضور دارد. این شهر با داشتن 43 میلیاردر، 354 سنتی میلیونر و 128200 میلیونر در رتبه‌ی هشتم این لیست قرار می‌گیرد.

ثروتمندترین شهرهای دنیا

نکته قابل توجه در مورد بیجینگ تعداد بسیار زیاد میلیاردرهای ساکن در این شهر می‌باشد. فقط شهر نیویورک و منطقه خلیج سانفرانسیسکو تعداد میلیاردرهای بیشتری نسبت به بیجینگ دارند و این معیار در رتبه‌ی پایتخت کشور چین در میان ثروتمندترین شهرهای جهان تاثیر بسزایی داشته است.

بیجینگ هم در چین واقع شده است و برای سفر به آن نیاز به ویزای چین دارید. مزیت بیجینگ نسبت به شانگهای، تعداد بیشتر نمایشگاه‌های تجاری در این شهر است که هدف بسیار بهتری جهت ارائه برای اخذ ویزای چین به سفارت چین است.

هنگ کنگ؛ رشد اقتصادی ناچیز اما ثروتمند

باز هم چین و باز هم شهری دیگر در میان ثروتمندترین شهرهای دنیا. هنگ کنگ در سالهای گذشته رشد اقتصادی قابل‌توجهی نداشته اما با این وجود رتبه هفتم در این لیست به ناحیه خودمختار تحت مالکیت چین می‌رسد.

ثروتمندترین شهرهای دنیا

هنگ کنگ با داشتن 32 میلیاردر، 290 سنتی میلیونر و 32 میلیاردر یکی از مهم‌ترین مراکز مالی برجسته در جهان محسوب می‌شود و بسیاری از ثروتمندان آسیایی و غیرآسیایی در این شهر مستقر هستند. بورس اوراق بهادار هنگ کنگ نیز یکی از مهم‌ترین بورس‌های اوراق بهادار در جهان محسوب می‌شود.

لس‌آنجلس؛ شهر فرشته‌ها

نوبتی هم باشد نوبت ایالات متحده آمریکاست تا جایی در لیست ثروتمندترین شهرهای دنیا داشته باشد. هرچند ثروتمندترین شهر دنیا یعنی نیویورک هم در این کشور جای گرفته است که جلوتر به آن خواهیم پرداخت.

ثروتمندترین شهرهای دنیا

لس‌آنجلس اما خانه‌ی مهمترین رسانه‌های آمریکا، محل قرارگیری هالیوود بولوارد و Hall of Fame، بنادر به هم پیوسته‌ی لانگ بیچ و در نزدیکی مالیبو و بورلی هیلز می‌باشد. این شهر با داشتن 42 میلیاردر، 480 سنتی میلیونر و 205400 میلیونر، عنوان ششم را بین ثروتمندترین شهرهای دنیا در سال 2023 به خود اختصاص داده است.

صنایع اصلی در لس‌آنجلس صنعت مهم سرگرمی و فیلمسازی، املاک و مستغلات، فناوری، حمل و نقل و خرده‌فروشی محسوب می‌شوند. گردشگری نیز بدون شک در رونق اقتصادی این شهر نقش بسیار مهمی داشته است.

سنگاپور؛ دوست‌دار کسب‌و‌کار

همانطور که بالاتر هم اشاره کردیم ثروت با رفاه اجتماعی رابطه‌ای مستقیم دارد. عجیب نیست که سنگاپور به عنوان یکی از ثروتمندترین شهرهای دنیا، یکی از امن‌ترین شهرهای دنیا نیز هست. سنگاپور در سال‌های گذشته مقصد مهاجرت میلیون‌ها سرمایه‌گذار و میلیونر بوده و بر اساس گزارش مهاجرت ثروت هنلی Henley Wealth Migration Dashboard فقط در سال 2022 حدود 2800 سرمایه‌دار و تاجر به این شهر مهاجرت کرده‌اند.

ثروتمندترین شهرهای دنیا

سنگاپور با داشتن 27 میلیاردر، 329 سنتی میلیونر و 240100 میلیونر یکی از شهرهای دوست‌دار کسب‌و‌کار در دنیا شناخته می‌شود. شهری که در رتبه‌بندی امن‌ترین شهرهای دنیا نیز نامش می‌درخشد و محلی فوق‌العاده برای زندگی محسوب خواهد شد.

سنگاپور گزینه بسیار مناسبی برای سفر تفریحی و تجاری است. جاذبه های گردشگری بسار خاص با انواع تفریحات جذاب سنگاپور در کنار بازار مالی فعال و حضور تاجران زیاد این کشور را به گزینه بسیار مناسب تبدیل کرده است.

از همین رو اگر قصد سفر به سنگاپور را دارید توریک در کنار شماست. خدمات اخذ ویزای سنگاپور توریک شامل رزرو 2 شب هتل و اخذ ویزای توریستی به شما کمک خواهد کرد که تنها با تهیه بلیط هواپیما به این کشور جذاب سفر کنید. با توریک در تماس باشید.

لندن؛ نه بهترین، اما هنوز یکی از بهترین‌ها

در سال 2000، لندن بهترین شهر جهان برای میلیونرها بود. در بیست سال گذشته اما این شهر جایگاه خود را به عنوان بهترین شهر از دست داده اما هنوز یکی از ثروتمندترین شهرهای جهان به حساب می‌آید. لندن، خانه برخی از محله‌های انحصاری و بسیار مشهور دنیا از جمله Belgravia، Chelsea، Hampstead، Knightsbridge، Mayfair، Regents Park و St. Johns Wood است.

ثروتمندترین شهرهای دنیا

پایتخت سیاسی انگلستان با دارا بودن 36 میلیاردر، 384 سنتی میلیونر و 258000 میلیونر، رتبه چهارم در لیست ثروتمندترین شهرهای جهان در سال 2023 را به خود اختصاص داده است.

سفر به لندن حتی به قصد سفر تفریحی هزینه قابل توجهی دارد. اگر قصد این کار را دارید با توریک در تماس باشید.

خلیج سانفرانسیسکو؛ خانه گوگل، اپل و متا

خلیج سانفرانسیسکو که شهر سانفرانسیسکو و سیلیکون ولی را شامل می‌شود رتبه سوم در لیست ثروتمندترین شهرهای جهان را دارد. این منطقه با داشتن 63 میلیاردر، 629 سنتی میلیونر و 285000 میلیونر ساکن یکی از بزرگترین مناطق تجاری در دنیا محسوب می‌شود.

ثروتمندترین شهرهای دنیا

مهم‌ترین شرکت‌های جهان در حوزه‌ی تکنولوژی در این شهر مستقر هستند. از گوگل و اپل و متا(فیسبوک) گرفته تا اینتل، سیسکو، نتفلیکس، توئیتر، یاهو، زوم و LinkedIn، Lyft، OpenAI، PayPal و Uber همه در این شهر حضور دارند.

توکیو؛ امن‌ترین شهر جهان

اصلا مگر می‌شود از برترین شهرهای جهان در هر حوزه‌ای حرف بزنیم و نامی از توکیو نبینیم؟! توکیو عنوان امن‌ترین شهر جهان را در سال 2023 به خود اختصاص داده است و در لیست ثروتمندترین شهرهای جهان هم در جایگاه دوم ایستاده است.

ثروتمندترین شهرهای دنیا

این شهر با داشتن 14 میلیاردر، 250 سنتی میلیونر و 290300 میلیونر خانه مهمترین شرکتهای حوزه تکنولوژی و خودروسازی در آسیا از جمله هیتاچی، سونی، میتسوبیشی، هوندا و سافت‌بانک می‌باشد.

نکته جالب توجه درباره توکیو به عنوان یکی از ثروتمندترین شهرهای دنیا این است که تعداد میلیاردرها در این شهر نسبت به سایر شهرهای ثروتمند در دنیا بسیار کمتر است و این یعنی ثروت در توکیو به صورت یکنواخت‌تری توزیع شده و طبقه‌ی متوسط و میلیونرها سهم بیشتری از بازار این شهر را در اختیار دارند.

نیویورک؛ گران‌ترین شهر جهان

حضور نیویورک به عنوان صدرنشین لیست ثروتمندترین شهرهای دنیا خیلی عجیب نیست. هر چه باشد بزرگترین و مشهورترین محله‌های مسکونی انحصاری و معروف دنیا از جمله Bronx، Brooklyn، Manhattan، Queens و Staten Island در این شهر قرار دارد. این نامها گرانترین مناطق جهان برای سکونت هستند. به عنوان مثال قیمت هر متر خانه در خیابان پنجم منطقه منهتن به بیش از 27000 هزار دلار هم می‌رسد.

ثروتمندترین شهرهای دنیا

نیویورک با داشتن 58 میلیاردر، 724 سنتی میلیونر و 340000 میلیونر نماد پرزرق و برق کاپیتالیسم در جهان است. این شهر بعد از خلیج سانفرانسیسکو، بیشترین تعداد میلیاردرهای ساکن را در میان تمامی شهرهای جهان دارد. همچنین دو مورد از بزرگترین صندوق‌های بورس اوراق بهادار یعنی (NYSE) و ناسداک (Nasdaq) در این شهر قرار دارند.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *