خانه
بلاگ
حساب کاربری

ویزای مولتی کانادا در سال ۲۰۲۴ (جامع‌ترین راهنما)

راهنمای جامع ویزای مولتیپل کانادا در سال 2023
تاریخ انتشار: 1402/9/4

ویزای مولتی کانادا به نسبت ویزای سینگل کاندا بسیار کاربردی تر است. شما قبل از اخذ ویزای سینگل کانادا باید تمامی جوانب را در نظر بگیرید زیرا پس از دریافت ویزای توریستی کانادا امکان اعمال تغییر در برنامه سفرتان را ندارید اما ویزای مولتیپل داستان متفاوتی دارد. در این مقاله از مجله گردشگری توریک، سوالاتی مانند ویزای مولتی کانادا چیست؟ چقدر اعتبار دارد؟ شرایط و مدارک اخذ آن چیست و سایر سوالات در این زمینه پرداخته‌ایم.

ویزای مولتی کانادا چیست؟

اولین سوال مورد بررسی در این مقاله: ویزای مولتی کانادا چیست؟

اخذ ویزای مولتی کانادا (مولتیپل) به دارنده آن، این امکان را می‌دهد که تا پیش از اتمام اعتبار ویزا، چندین بار به کشور کانادا وارد شوند. در اکثر مواقع مدت اعتبار ویزای مولتیپل ده ساله است اما مدت دقیق اعتبار آن بسته به نظر افسر مهاجرت دارد. اعتبار ویزای مولتیپل از اعتبار ویزای یکبار ورود طولانی‌تر است. همچنین دارندگان ویزای مولتیپل می‌توانند از هر کشوری به کانادا وارد شوند. ویزای مولتیپل فقط تا تاریخ مشخصی اعتبار دارد و افراد تنها تا پیش از انقضای زمان ویزا اجازه ورود به کانادا را دارند.

چه کسانی واجد شرایط ویزای مولتیپل کانادا هستند؟

شرایط دریافت انواع ویزای کانادا برای رفع نیاز شما از سفر به کانادا طراحی شده است. ویزای مولتیپل کانادا که به آن ویزای چند بار ورود، اقامت موقت و بازدید‌کننده نیز گفته می‌شود به اتباع خارجی این امکان را می‌دهد که در مدت بازه زمانی 5 تا 10 ساله چندین بار به کشور کانادا وارد شوند. هر بازدید می‌تواند تا 6 ماه طول بکشد و پس از آن فرد باید از کشور خارج شود.

متقاضیانی که واجد معیارهای زیر هستند، می‌توانند برای دریافت ویزای مولتیپل کانادا اقدام کنند:

  • افراد دارای پاسپورت معتبری که برای مدتی بیش از 6 ماه آینده اعتبار دارد.
  • افراد دارای سلامت کامل جسمی
  • افراد فاقد هر گونه محکومیت کیفری و محکومیت مرتبط با مهاجرت
  • توانایی اثبات اینکه با محل زندگی اصلی خود دارای ارتباط کافی هستید به طور مثال شغل، خانه، بیمه، دارایی های مالی و خانواده شما در محل زندگی اصلی می‌تواند این ارتباط را اثبات کند.
  • توانایی ارائه تمکن مالی لازم برای مدت اقامت خود در کشور کانادا را داشته باشید.

شهروندانی کشورهایی که در دسته مسافران کم خطر هستند، بیشتر از دیگران واجد دریافت ویزای مولتیپل کانادا می‌باشند. مدت زمان ویزای مولتیپل به اعتبار پاسپورت متقاضیان نیز بستگی دارد. مسافران کشورهای فیلیپین و برزیل که دارای پاسپورت پنج ساله هستند، ممکن است ویزای مولتیپلی با اعتبار 5 ساله دریافت کنند.

مزایای دریافت ویزای مولتیپل کانادا چیست؟

مزایای دریافت ویزای مولتیپل کانادا چیست؟

ویزای توریستی مولتی کانادا به دارندگان، این امکان را می‌دهد که در مدت زمان 10 ساله (تا یک ماه قبل از انقضای پاسپورت) هر چند بار که می‌خواهند به کانادا وارد شوند.

مزایای ویزای مولتیپل کانادا عبارتند از:

  • سفر با محدودیت کمتر به کانادا
    افرادی که ویزای مولتیپل کانادا را اخذ کرده‌اند، می‌توانند در هر سفر به مدت 6 ماه یا کمتر در کشور کانادا اقامت داشته باشند. این به این معنا است که شما اجازه ورود به کشور کانادا به طور نامحدود را دارید اما در هر بار ورود حداکثر به مدت 6 ماه می‌توانید در این کشور اقامت داشته باشید. در هر بار ورود به کشور، باید صلاحیت شما برای ورود به خاک کانادا توسط افسر مرزی تایید شود.
  • اعتبار بلند مدت
    با داشتن ویزای مولتیپل کشور کانادا شما نیازی به اخذ ویزا برای هر سفر ندارید و سفر شما به کشور کانادا قانونی و راحت تر انجام می‌شود. این به آن معنا است که با دریافت ویزای مولتیپل شما برای هر بار ورود به خاک کانادا نیازی به دریافت ویزا ندارید و ویزای مولتیپل ورود شما به کشور کانادا را تا 10 سال تایید می‌کند.
  • انعطاف پذیری
    ویزای مولتیپل به شما این امکان را می‌دهد که سفرهای راحت‌تری به کشور کانادا داشته باشید و بار مسئولیت برنامه ریزی بلند مدت برای ورود به کشور کانادا را از روی دوش شما بر‌ میدارد. همچنین شما می‌توانید مدت زمان ورود و اقامت خود در کشور کانادا را با خیال راحت تری تنظیم کنید.

چگونه برای ویزای مولتیپل کانادا اقدام کنیم؟

      1. فرم درخواست آنلاین را در وب‌سایت دولت کانادا پر کنید.

مدارک مورد نیاز برای ارائه درخواست آنلاین به شرح زیر است:

  • کارت اعتباری اصلی(ویزا، مستر کارت یا امریکن اکسپرس)
  • پاسپورت معتبر که تاریخ انقضای آن تا بیش از 6 ماه آینده باشد.
  • اسنادی که ارتباط شما را با کشور محل اقامتتان ثابت کند.
  • ارائه تمکن مالی برای اثبات توانایی حمایت مالی از خودتان

سپس باید هر کدام از این مدارک را اسک کرده و در قسمت مخصوص خود در سایت بارگذاری کنید.

      1. هزینه ویزا(100 دلار کانادا) و هزینه بیومتریک(80 دلار کانادا) را بپردازید.
      2. پس از ارسال درخواست باید منتظر پردازش و نتیجه درخواست خود باشید که بسته به کشور محل اقامت شما متفاوت است.
      3. در صورت درخواست مصاحبه، باید با افسر ویزا صحبت کرده و به سوالات او پاسخ دهید.

در صورت نیاز به مشاوره رایگان برای بررسی مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای مولتیپل کانادا با کارشناسان توریک در ارتباط باشید.

محدودیت‌های ویزای مولتی کانادا چیست؟

محدودیت‌های ویزای مولتیپل کانادا چیست؟

اگرچه اخذ ویزای مولتی کانادا به شما اجازه سفر‌های متعدد به کشور کانادا را می‌دهد اما این این حال در هر بار ورود به کانادا، افسر مرز صلاحیت شما را برای ورود به کشور دوباره بررسی می‌کند.

آیا بیمه پزشکی برای دارندگان ویزای مولتیپل کانادا مورد نیاز است؟

داشتن بیمه درمانی برای کسانی که ویزای مولتیپل کانادا را اخذ کرده‌اند اجباری نیست اما با این حال توصیه می‌شود که پیش از ورود به کانادا با یک شرکت بیمه برای پوشش هزینه‌های پزشکی خود قرارداد ببندید چرا که میزان هزینه‌های پزشکی بخش قابل توجهی از هزینه‌های سفر به کانادا را شامل می شود و بازدیدکنندگان از بیمه عمومی درمانی کشور کانادا برخوردار نیستند.

چگونه می توان ویزای مولتیپل کانادا را تمدید کرد؟

گزینه‌های زیادی برای تمدید ویزای مولتیپل کشور کانادا وجود دارد:

 

  • ویزای بازدید کننده (TRV)
    اگر در حال حاضر ویزای موتلیپل کشور کانادا را دارید و قصد تمدید آن را دارید، می‌توانید فرم درخواست ویزای بازدید کننده یا IMM 5257 را پر کرده و مدارک مورد نیاز برای ویزای مولتیپل مثل مدارک پشتیبان، اثبات تمکن مالی و شواهد ارتباط پیوسته با کشور محل زندگی خود را ارائه کنید.
    معمولا زمان بررسی درخواست ویزای شما بین 2 تا 4 هفته به طول می‌انجامد.
  • ویزای دانشجویی
    اگر درحال حاضر دارای ویزای دانشجویی کانادا هستید و می‌خواهید آن را تمدید کنید باید فرم IMM 1294 را پر کنید و مدارک مورد نیاز آن را که شامل مدرک ثبت نام در یک موسسه آموزشی تعیین شده (DLI) و مدرک تمکن مالی و سایر مدارک است را به طور آنلاین یا از طریق پست به سفارت کانادا ارائه دهید.
    زمان پاسخگویی سفارت کانادا به درخواست ویزای شما بین 2 تا 4 هفته خواهد بود.
  • مجوز کار
    اگر در حال حاضر دارای مجوز کار در کانادا هستید و می‌خواهید آن را تمدید کنید، باید فرم IMM 576 را پر کرده و مدارک مورد نیاز آن که شامل مدرک اشتغال، مدرک تمکن مالی و سایر مدارک را به صورت آنلاین یا از طریق پست به سفارت کانادا ارائه دهید. مدت زمان پاسخگویی کشور کانادا به درخواست شما بین 2 تا 4 هفته طول خواهد کشید.
  • ویزای همراه
    اگر در حال حاظر به واسطه ویزای همسر یا شریک زندگی خود در کانادا اقامت دارید و می‌خواهید آن را تمدید کنید، باید فرم IMM 1300 را پر کرده و ذکر کنید که برای حمایت مالی یا کمک به یکی از اعضای خانواده، قصد اقامت بیشتری در کشور کانادا دارید.
    مدارک مورد نیاز این درخواست نامه شامل گواهی تمکن مالی و سایر اطلاعات شخصی شما می‌باشد. معمولا پاسخگویی سفارت کانادا به این درخواست بین 6 تا 12 هفته طول می‌کشد و شما می‌توانید مدارک خود را آنلاین یا از طریق پست به سفارت برسانید.
  • مجوز کار باز(اپن ورک پرمیت)
    اگر در حال حاضر به واسطه داشتن مجوز کار آزاد در کشور کانادا هستید و می‌خواهید ویزای خود را تمدید کنید، باید فرم درخواست نامه IMM 1294  (لینک دانلود در بخش ویزای دانشجویی قرار دارد) را پر کرده و مدارک مورد نیاز آن مثل مدرک تحصیلی، گواهی تمکن مالی و رزومه کاری خود را به طور آنلاین یا از طریق پست به دست سفارت کانادا برسانید.
    مدت زمان پاسخ سفارت کانادا به این درخواست معمولا بین 2 تا 4 هفته است.

 

هزینه ویزای مولتیپل کانادا چقدر است؟

هزینه ویزای مولتیپل کانادا چقدر است؟

هزینه ویزای مولتیپل کانادا 100 دلار کانادا برای هزینه درخواست و 85 دلار کانادا برای بیومتریک است.

البته دقت داشته باشید که خدمات دریافت ویزای توریستی کانادا باید توسط آژانس های مجاز صورت پذیرد. آژانس خدمات گردشگری توریک از ابتدا تا انتهای مراحل، تهیه و آماده سازی مدارک و مدیریت هزینه ها در کنار شماست تا به ساده ترین شکل برای اخذ ویزای توریستی مولتی کانادا اقدا نمایید.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *