خانه
بلاگ
حساب کاربری

سخت‌ترین کشورها برای دریافت ویزا برای ایرانیان

سخت‌ترین کشورها برای دریافت ویزا برای ایرانیان
تاریخ انتشار: 1402/3/7

در حال حاضر 195 کشور در سراسر جهان وجود دارد که بسیاری از مردم تمایل دارند فرصتی برای سفر به تمام این کشورها داشته باشند. با این حال، به دلیل شرایط ویزا، همه مردم جهان نمی‌توانند آزادانه به کشور‌های مختلف سفر کنند. برخی کشورها سیاست روادید آسان‌تری دارند، در حالی که برخی دیگر برای گرفتن ویزا، شرایط سختگیرانه‌تری را اعمال می‌کنند.

به سبب شرایط موجود، برای ایرانیان، تعداد سخت‌ترین کشورها برای دریافت ویزا ممکن است بیشتر هم باشد. در همین راستا، تصمیم گرفته‌ایم در این مقاله به این موضوع بپردازیم. بنابراین اگر قصد سفر به کشور‌هایی دارید که می‌دانید سخت‌ترین کشورها برای دریافت ویزا هستند، در ادامه این مطلب از آژانس توریک با ما همراه باشید.

 

سخت‌ترین کشورها برای دریافت ویزا

همان طور که در ابتدای متن نیز به آن اشاره شد، همه کشورها ی جهان برای ورود نیازمند اخذ ویزای آن کشور هستند. کشور‌های مختلف در ارائه ویزا، سیاست‌ها و شرایط و ضوابط مربوط به خود را دارند. در این میان، کشورهایی وجود دارند که با سایر کشور‌ها روابط دیپلماتیک بسیار خوبی دارند که در این شرایط، شهروندان آن‌ها نیازی به دریافت ویزا برای ورود به آن کشور را ندارند.

در طرف دیگر، کشور‌های دیگری هم هستند که برای اعطای ویزای کشور خود، سخت‌گیری‌هایی داشته و دریافت ویزای این کشور‌ها دشوار است. دلایل متعددی وجود دارد که چرا سفر به چند کشور تقریبا غیرممکن است. این دلایل عبارتند از:

۱. کشور‌هایی به دلایل امنیتی و سیاسی ویزای توریستی صادر نمی‌کنند.

۲. پروسه برخی از درخواست های ویزا دشوار است و متقاضی ویزا را از درخواست منع می‌کند.

۳. برخی از کشورها تحت یک رژیم توتالیتر هستند و با بقیه کشور‌های جهان روابط خوبی ندارند.

 

با توجه به شرایط سیاسی موجود در ایران و روابط دیپلماتیک نامناسبی که ایران با برخی از کشور‌ها دارد، ممکن است کشور‌های بیشتری برای اعطای ویزا به ایرانیان سخت‌گیری کنند. در صورتی که قصد سفر به این کشور‌ها و اخذ ویزای آن‌ها را دارید، پیشنهاد می‌شود به دلیل پروسه سخت و طولانی که پیش رویتان است، حتماً از یک شرکت مهاجرتی کمک بگیرید.

توریک، شرکت گردشگری ارائه‌دهنده خدمات مختلف ویزا است که شما را در مسیر اخذ ویزای کشور‌های سخت‌گیر که صدور ویزای آن‌ها با مشکلات و دردسرهایی همراه است، همراهی می‌کند. قبل از اینکه به هر کشوری سفر کنید، باید در وهله اول، شرایط و ضوابط مربوط به دریافت ویزای آن کشور را مورد بررسی قرار دهید تا با موانع پیش روی خود آشنا شوید. در ادامه با ما همراه باشید، تا با کشورهایی که سخت ویزا صادر می‌کنند، آشنا شویم.

 

۱. روسیه

روسیه - سخت‌ترین کشورها برای دریافت ویزا

Russia

 

روسیه جزو کشور‌هایی است که دریافت ویزای آن سخت و دشوار است. دریافت ویزای روسیه نه تنها برای ایرانیان، بلکه برای دیگر مردم جهان نیز کار ساده‌ای نیست و برای اخذ ویزای این کشور می‌بایست مراحل پیچیده‌ای پشت سر گذاشته شود. یکی از دشواری‌های که اخذ ویزای روسیه با آن همراه است، تعداد زیاد سوالاتی است که متقاضی دریافت ویزای این کشور باید به هنگام تکمیل فرم به آنها با دقت و صحت پاسخ دهد.

همچنین، فرد باید همه کشورهایی که در طول 10 سال گذشته به آنها سفر داشته را با جزئیاتی که کجا رفته‌ است و چه زمانی و چه مدت اقامت داشته‌ است، بیان کند. نه تنها ایرانیان، بلکه حتی شهروندان کشور‌هایی که معتبرترین پاسپورت را دارند هم برای اخذ ویزای روسیه باید این پروسه را طی کنند. با این حال، اگر فرم درخواست ویزا را به درستی پر کنید و تمام اطلاعات مورد نیاز را ارائه دهید، می‌توانید ویزای روسیه را دریافت کنید.

 

 

 

۲. مصر

مصر - سخت‌ترین کشورها برای دریافت ویزا

Egypt

 

کشور مصر نیز یکی از سخت گیرترین کشور دنیا برای اخذ ویزا است که پروسه اخذ ویزای آن به نسبت طولانی است. مصر کشور بسیار ثروتمندی است که از جهات مختلف اقتصادی و صنعتی، در چند سال اخیر بسیار پیشرفت داشته است. از انجایی که مصر کشور بسیار زیبایی است و جاذبه‌های گردشگری زیادی را در خود جای داده است، مردم زیادی در جهان من جمله ایران، علاقه‌مند هستند تا به این کشور سفر کنند.

اما متأسفانه، کشور مصر برای ایرانیان ویزای توریستی صادر نمی‌کند و ایرانیان نمی‌توانند با اهداف توریستی و گردشگری وارد این کشور شوند. بنابراین، تنها راه ورود به این کشور برای ایرانیان، اخذ ویزای تجاری است. دریافت ویزای تجاری مصر نیز پروسه طولانی داشته و کار بسیار سختی است. چرا که ایرانیان متقاضی با سختگیری‌هایی که کشور مصر دارد، با موانع زیادی روبه رو می‌شوند. به همین دلیل توصیه می‌شود حتماً در این پروسه از افراد متخصص کمک گرفته شود.

 

۳. سنگاپور

سنگاپور - سخت‌ترین کشورها برای دریافت ویزا

Singapore

 

سنگاپور کشوری است که دارای ثروت و منابع ملی زیادی است. سنگاپور را همچنین می‌توان یکی از موفق‌ترین کشور‌های دنیا در حوزه اقتصاد معرفی کرد. به دلیل جاذبه‌های گردشگری زیادی که سنگاپور در خود جای داده است، جمعیت زیادی در جهان من جمله ایران، تمایل دارند تا با دلایل مختلف توریستی، تحصیلی یا کاری به این کشور سفر کنند.

اما متأسفانه اخذ ویزای این کشور برای ایرانیان کار سخت و دشواری است. به این دلیل که سنگاپور در ایران سفارت ندارد. به همین دلیل ایرانیان متقاضی سفر به سنگاپور، باید برای اخذ ویزای این کشور به سفارتخانه‌‌های سنگاپور در کشورهای همسایه رفته و اقدامات لازم را انجام دهند. البته راه دیگری هم برای اخذ ویزای سنگاپور برای ایرانیان وجود دارد و آن هم کمک گرفتن از شرکت‌های مهاجرتی و گردشگری است.

 

 

 

۴. امارات متحده عربی

امارات متحده عربی - سخت‌ترین کشورها برای دریافت ویزا

United Arab Emirates

 

کشور امارات متحده عربی، کشوری در منطقه خاورمیانه است که در چند سال اخیر پیشرفت‌های چشمگیری داشته و سطح رفاه، آموزش، اقتصاد و بهداشت در آن بسیار بالا رفته است. شرایط زندگی مناسب، ارزش پول بالا، درآمد زیاد و رفاه موجود در این کشور منجر شده تا سالانه میزبان مهاجران زیادی از سراسر جهان من جمله ایران باشد. اما اخذ انواع مختلفی از ویزا‌های کشور امارات متحده عربی برای ایرانیان کار سخت و دشواری است.

برعکس دیگر کشورها، صدور ویزای امارات از طریق سفارتخانه‌ها یا کنسولگری‌های این کشور در دیگر کشور‌ها انجام نمی‌شود. بنابراین نمی‌توان به صورت شخصی به اخذ ویزای امارات اقدام کرد و حتماً باید متقاضی یک حامی مالی در کشور امارات داشته باشد و یا همچنین از طریق شرکت‌های مهاجرتی معتبر اقدام کند. توریک برای دریافت ویزای امارات و سایر کشورها در کنار شماست!

 

 

 

۵. عربستان سعودی

عربستان سعودی - سخت‌ترین کشورها برای دریافت ویزا

Saudi Arabia

 

گرفتن ویزای عربستان سعودی تا چند سال پیش بسیار دشوارتر بود، به خصوص اگر شما یک زن بدون همراه بودید. یکی از دلایلی که عربستان سعودی سیاست‌های سختگیرانه‌ای برای اعطای ویزا دارد، زائران مسلمان سالانه‌ای است که برای تکمیل مراسم حج به این کشور سفر می‌کنند.

اما اکنون با معرفی eVisa توسط این کشور برای گردشگران، در صورت داشتن شرایط لازم برای ویزای الکترونیکی، می‌توانید وارد این کشور شوید. با این حال، به خاطر داشته باشید که به عنوان یک توریست باید قوانین خاصی را رعایت کنید. مثلاً حتی اگر ویزای توریستی داشته باشید، اگر غیر مسلمان باشید، نمی توانید وارد مکه یا مدینه شوید. قبل از سال 2019، بازدیدکنندگانی که روی پاسپورت خود مهر کشور اسرائیل را داشتند، اجازه ورود به عربستان سعودی را نداشتند، اما با معرفی eVisas، این موضوع دیگر مطرح نیست.

یکی از دلایلی که عربستان از سخت‌ترین کشورها برای دریافت ویزا برای ایرانیان است، روابط نامناسب دیپلماتیک این کشور با ایران است که منجر به تعطیل شدن سفارت این کشور در ایران نیز شده است. اما به تازگی، با بهبود روابط، توافقاتی مبنی بر شروع به کار مجدد سفارت این کشور در ایران انجام گرفته است.

 

۶. کره شمالی

کره شمالی - سخت‌ترین کشورها برای دریافت ویزا

North Korea

 

کره شمالی سخت‌ترین کشور جهت اخذ ویزا برای سفر به عنوان توریست به این کشور است. چرا که هیچ گردشگری نمی‌تواند به صورت شخصی و انفرادی، اقدام به دریافت ویزای کره شمالی کند. برای دریافت ویزای کره شمالی، باید از طریق یک شرکت گردشگری که دارای تورهای مورد تایید دولتی است، برای ویزا اقدام کنید.

مسافرین به کره شمالی، باید از قوانین سفت و سختی پیروی کنند. به عنوان مثال، شما اجازه ندارید با مردم محلی ارتباط برقرار کنید، از رهبر کره شمالی بد بگویید، نمیتوانید به تنهایی قدم بزنید و نمی‌توانید پس از ساعت مشخصی هتل را ترک کنید.

 

۷. آمریکا

آمریکا - سخت‌ترین کشورها برای دریافت ویزا

America

 

کشور آمریکا، در میان ایرانیان کشوری محبوب است که اغلب تمایل دارند آن را برای مهاجرت انتخاب کنند. اما امریکا را می‌توان یکی از سخت‌ترین کشورها برای دریافت ویزا برای ایرانیان معرفی کرد. در چند سال‌ اخیر، به سبب سیاست‌ها و اظهارات ضدمهاجری امریکا، تعداد مهاجران به این کشور کاهش یافته است. این موضوع در مورد ایرانیان شدیدتر است چرا که دو کشور ایران و آمریکا از سال‌ها قبل روابط نامطلوب سیاسی با یکدیگر داشتند که این تنش‌ها در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ شدت بیشتری گرفت.

تا جایی که در سال ۲۰۱۷، اجازه ورود و صدور ویزا و سفر برای ایرانیان به طول کامل لغو شد. به همین دلیل، زمانی که بحث صدور ویزای آمریکا و انواع اقامت برای ایرانیان در این کشور مطرح می‌شود، عده زیادی ممنوعیت ورود و صدور انواع ویزا را تصور می‌کنند. اگرچه دوران ریاست جمهوری ترامپ به پایان رسید و جو بایدن جایگزین او شده است، اما کماکان سخت‌گیری‌هایی برای صدور ویزا برای ایرانیان وجود دارد. مهاجرت تحصیلی به آمریکا، تنها روش به نسبت راحت برای ایرانیان است که از طریق آن می‌توانند به آمریکا مهاجرت کنند.

 

۸. انگلستان

انگلستان - سخت‌ترین کشورها برای دریافت ویزا

England

شرایط دریافت ویزای انگلیس برای ایرانیان، یکی از سخت‌ترین شرایط اخذ ویزا است که دلیل عمده آن را می‌توان تعطیلی بخش ارائه خدمات ویزا و کنسولی سفارت انگلیس در ایران و همچنین برخی تنش‌های سیاسی میان دو کشور عنوان کرد. در واقع از سال ۲۰۱۳، سفارت انگلیس برای صدور ویزا برای ایرانیان، سخت گیری‌های زیادی اعمال کرده است که پروسه اخذ ویزای این کشور را پیچیده‌تر کرده است.

در بیشتر موارد، پس از اینکه فرد متقاضی تمام پروسه اخذ ویزای انگلستان را طی کرد، به دلیل سختگیری‌های زیاد برای منقاضیان ایرانی از سوی این کشور، درخواست ویزا ریجکت می‌شود. اگر قصد سفر به یکی از کشور‌های معرفی شده در این مطلب را دارید، می‌توانید به توریک، شرکت ارائه دهنده خدمات متنوع مربوط به ویزا، مراجعه کنید.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *