خانه
بلاگ
حساب کاربری

در عربستان فقط به مکه نروید!

در عربستان فقط به مکه نروید! - دیدنی‌های عربستان
تاریخ انتشار: 1402/7/22

تا چندین سال پیش همه ما عربستان سعودی را تنها با سفرهای زیارتی و حج آن می‌شناختیم و با شنیدن نام آن، تصاویری از کعبه و مدینه در ذهنمان نقش می‌بست؛ اما شاید باورتان نشود که جاذبه‌های گردشگری بسیار زیبایی دارد و هرساله توریست‌های زیادی برای تماشای جاذبه‌های دیدنی عربستان به این کشور سفر می‌کنند. برای لذت بردن از نقاط توریستی عربستان باید برای دریافت ویزای عربستان اقدام کنید. مکان‌های زیبا و شگفت‌انگیز این کشور باعث شده تا ما بخواهیم در این مقاله درباره جاذبه‌های دیدنی عربستان صحبت کنیم.

فهرست دیدنی‌های عربستان سعودی

عربستان سعودی علاوه بر جاذبه‌های طبیعی، مکان‌های دیدنی زیادی هم دارد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

خلیج نصف‌القمر

اگر به غواصی و تفریحات آبی علاقه‌مند هستید، خلیج نصف‌القمر یا هاف مون در شهر دمام می‌تواند از نقاط توریستی زیبای این کشور باشد. این ساحل زیبا برای شنا و غواصی اسکوبا شرایط بسیار مناسبی دارد. لازم است بدانید که شهر دمام را به‌ عنوان یکی از شهرهای عربستان با زیباترین و بهترین ساحل‌ها می‌شناسند. از امکانات ساحل زیبای نصف‌القمر می‌توان به پارک تفریحی، بازدید از آبزیان و زیست زیر آبی و مدرسه غواصی اشاره کرد.

مداین صالح

مداین صالح از قدیمی‌ترین شهرهای باستانی کشور عربستان است. این شهر به دوران پیش از اسلام تعلق دارد و تماشای سازه‌های سنگی بسیار زیبا در صحرای وسیع آن برای توریست‌ها بسیار لذت‌بخش خواهد بود. قصرالفرید از زیباترین سازه‌های سنگی در میان این سازه‌ها بوده که حجاری داخل این صخره بسیار بی‌نظیر است.

مسجد شناور

مسجد شناور - دیدنی‌های عربستان

اگر به تماشای مساجد زیبا علاقه‌مند هستید و از بازدید آن‌ها لذت می‌برید، می‌توانید برای بازدید از مسجد شناور جده وقت بگذارید. مسجد شناور از دیدنی‌های عربستان سعودی است که در دومین شهر بزرگ عربستان، یعنی جده واقع ‌شده است. جده به عنوان قطب گردشگری و اقتصادی عربستان شناخته می‌شود.

در ساخت مسجد شناور از سنگ مرمر سفید استفاده کرده‌اند و آن را روی دریای سرخ ساخته‌اند. این مسجد را با نام‌های الرحم یا فاطمه‌الزهرا می‌شناسند و از زیباترین بناهای روی آب در جهان است. بازدیدکنندگان می‌توانند نمازهای یومیه خود را در این مسجد بخوانند.

دبی نیز به ‌عنوان یکی از شهرهای اسلامی پیشرفته می‌تواند جاذبه‌های دیدنی بسیاری برای پر کردن اوقات توریست‌ها داشته باشد. شما با گرفتن تور دوبی یا دریافت ویزای دوبی نیز می‌توانید سفری خاطره‌انگیز را برای خود فراهم کنید.

کوه‌های جبل‌القاره

از دیگر نقاط توریستی عربستان، کوه‌های جبل‌القاره هستند که تماشای زیبایی آن‌ها حس بسیار خوبی را به شما منتقل می‌کند. شما می‌توانید برای صرف غذا و استراحت به رستوران‌های کنار این کوه بروید. بازدید از مسیرهای هیجان‌انگیز این کوه‌ها بسیار لذت‌بخش است.

مسجد‌النبی

مسجد پیامبر به ‌عنوان یکی از سه مسجد مهم برای مسلمانان شناخته می‌شود و در شهر مدینه واقع‌ شده است. ستون‌های زیبا و طاق‌های نعل اسبی این مسجد می‌تواند برای بازدیدکنندگان بسیار جذاب باشد. روایت‌ها می‌گویند که این مسجد را حضرت محمد در اولین سال هجرت خود به مدینه ساخته‌اند. پیکر حضرت محمد در این مسجد دفن شده است و همین مسئله باعث شده تا مسافران و زائران زیادی برای بازدید از این مسجد اقدام کنند.

کشور عمان همانند عربستان صعودی، جاذبه‌های گردشگری بسیار زیبایی دارد و سالانه توریست‌های بسیاری را به خود جذب می‌کند. اگر به بازدید از کشورهای اسلامی علاقه‌مند هستید، حتماً بازدید از عمان را در لیست سفرهای خود قرار دهید و برای دریافت ویزای عمان اقدام کنید.

غار حرا

این غار یک مکان مقدس برای مسلمانان است و در کوه حرا یا جبل‌النور واقع شده است. قداست این غار به دلیل آغاز بعثت پیامبر در این مکان است و این‌که پیامبر در این غار شب‌های بسیاری را به پرستش خداوند اختصاص داده‌اند.

مکه

مکه - دیدنی‌های عربستان

شهر مکه به‌خودی‌خود از جاذبه‌های دیدنی عربستان به ‌شمار می‌رود؛ زیرا کعبه، یعنی قبله‌گاه مسلمانان در این شهر قرار گرفته است و تمام مسلمانان دنیا برای این شهر اهمیت زیادی قائل هستند. این شهر در غرب شبه‌جزیره عربستان واقع شده است و در فاصله 80 کیلومتری از دریای سرخ قرار دارد. وجود کعبه در مکه باعث شده تا سالانه گردشگران زیادی به این شهر سفر کنند.

قلعه المصمک

قصر المصمک در شهر ریاض قرارگرفته است و ساخت این قلعه به قرن 19 تعلق دارد. این قلعه به ‌طور کامل با گل و آجر ساخته شده و اشیاء باستانی داخل آن گویای داستان فرمانروای این کشور است. مجموعه کامل از آثار تاریخی این قلعه به ما اطلاعات کاملی را درباره نحوه زندگی فرمانروایان پیشین می‌دهد. اگر به ریاض می‌روید، بازدید از این قلعه را در دستور کار خود قرار دهید.

برج الفیصلیه

این برج از مکان‌های نمادین در شهر ریاض است که شاهکار مهندسی به حساب می‌آید. برج الفیصلیه را می‌توان نمادی از مدرن سازی شهر ریاض دانست. ارتفاع این برج برابر با 247 متر است و یک توپ شیشه‌ای معلق روی نوک آن طراحی شده است. برج الفیصلیه به ‌عنوان چهارمین برج بلند عربستان صعودی شناخته می‌شود.

بهترین راه برای سفر به عربستان چیست؟

بهترین راه برای سفر به عربستان چیست؟ - دیدنی‌های عربستان

برای خیلی از افراد این سوال پیش می‌آید که چطور می‌توان به راحتی به عربستان سفر کرده و از جاذبه‌های آن دیدن کرد؟ توریک یکی از بهترین شرکت‌های مسافرتی است که خدمات متنوعی را در زمینه اخذ ویزا، دریافت نوبت سفارت و پیکاپ پاسپورت به شما ارائه می‌دهد. شما نه تنها می‌توانید ویزای عربستان را به سادگی و با استفاده از مشاوره تخصصی توریک تهیه کنید؛ بلکه محدودیتی در انتخاب کشورهای دیگر هم نخواهید داشت. زیرا توریک انواع خدمات را در زمینه اخذ ویزا از کشورهای مختلف جهان به شما ارائه می‌دهد.

جاهای دیدنی مکه

کعبه مقدس‌ترین مکان در اسلام است و در مرکز مسجدالحرام قرار دارد. این مکان به عنوان قبله مسلمانان شناخته می‌شود و مسلمانان در تمام دنیا به سمت آن نماز می‌خوانند. اما تنها جای دیدنی مکه کعبه نیست.

2. مسجدالحرام

مسجدالحرام بزرگترین و مقدس‌ترین مسجد در اسلام است که کعبه در آن قرار دارد. میلیون‌ها زائر هر سال برای انجام حج و عمره به این مکان می‌آیند.

3. صفا و مروه

دو تپه کوچک در داخل مسجدالحرام هستند که زائران باید هفت بار بین آنها طی کنند. این عمل به عنوان یکی از واجبات حج و عمره شناخته می‌شود.

4. کوه نور

کوه نور مکانی است که غار حرا در آن قرار دارد. پیامبر اسلام (ص) اولین وحی خود را در این غار دریافت کرد. زائران بسیاری از این کوه بالا می‌روند تا به این غار تاریخی برسند.

5. مسجد قبا

این مسجد نخستین مسجدی است که به دست پیامبر اسلام (ص) ساخته شده است و در نزدیکی مکه قرار دارد. این مسجد اهمیت تاریخی و مذهبی بالایی دارد.

6. کوه عرفات

کوه عرفات مکانی است که زائران حج در روز عرفه به آنجا می‌روند و دعا می‌کنند. این کوه یکی از مهمترین مراحل حج است و اهمیت زیادی در دین اسلام دارد.

7. جمرات

جمرات سه ستون سنگی هستند که در منا قرار دارند و زائران حج باید به آنها سنگ بزنند. این عمل نمادی از طرد شیطان است و یکی از مناسک مهم حج است.

8. مسجد نمره

مسجد نمره در عرفات قرار دارد و محلی است که پیامبر اسلام (ص) در آن خطبه معروف خود را در حج الوداع ایراد کرد. این مسجد در روز عرفه بسیار شلوغ است.

9. موزه مکه

این موزه نمایشگاه‌هایی از تاریخ و فرهنگ اسلامی را ارائه می‌دهد و شامل مجموعه‌ای از نسخه‌های خطی، اشیاء تاریخی و آثار باستانی است که تاریخ مکه و اسلام را به نمایش می‌گذارند.

10. مقبره ابراهیم (ع)

این مقبره در مسجدالحرام قرار دارد و به حضرت ابراهیم (ع) نسبت داده می‌شود. این مکان نیز یکی از نقاط مهم زیارتی در مکه است.

11. غار ثور

غار ثور در کوه ثور واقع شده و محلی است که پیامبر اسلام (ص) و ابوبکر صدیق (رض) به مدت سه شب در آن پناه گرفتند تا از دست مشرکان قریش فرار کنند. این غار اهمیت تاریخی زیادی دارد.

12. مقام ابراهیم

مقام ابراهیم در مسجدالحرام قرار دارد و سنگی است که اثر پای حضرت ابراهیم (ع) بر روی آن باقی مانده است. این سنگ در زمان ساخت کعبه توسط حضرت ابراهیم (ع) استفاده شده است.

13. بازارهای مکه

مکه دارای بازارهای متعددی است که زائران می‌توانند در آنجا خرید کنند. بازارهایی مانند سوق العتیقه و سوق الحجاز به دلیل وجود محصولات محلی و سوغاتی‌های متنوع، بسیار محبوب هستند.

14. چاه زمزم

چاه زمزم در نزدیکی کعبه قرار دارد و آب مقدس زمزم از آن استخراج می‌شود. این چاه به داستان حضرت هاجر و حضرت اسماعیل (ع) مربوط است و زائران از آب آن به عنوان آب شفابخش استفاده می‌کنند.

15. مسجد جن

مسجد جن در مکه قرار دارد و به محلی اشاره دارد که گفته می‌شود گروهی از جن‌ها به پیامبر اسلام (ص) ایمان آوردند. این مسجد به دلیل داستان‌های مذهبی‌اش معروف است.

16. مسجد تنعیم

این مسجد در منطقه تنعیم واقع شده و محلی است که زائران عمره از آنجا احرام می‌بندند. این مسجد به دلیل اهمیتش در مناسک عمره، بسیار شناخته شده است.

17. جسر الجمرات

جسر الجمرات یک پل چند طبقه است که برای کمک به زائران حج در انجام مناسک رمی جمرات ساخته شده است. این پل به زائران کمک می‌کند تا با سهولت بیشتری به ستون‌های جمرات سنگ بزنند.

18. کتابخانه مکه

این کتابخانه یکی از قدیمی‌ترین کتابخانه‌های اسلامی است و مجموعه‌ای از نسخه‌های خطی و کتب تاریخی و مذهبی را در خود جای داده است.

19. منطقه حجر اسماعیل

این منطقه در کنار کعبه قرار دارد و به عنوان محلی برای عبادت و دعا مورد استفاده قرار می‌گیرد. گفته می‌شود حضرت اسماعیل (ع) و مادرش حضرت هاجر در این مکان دفن شده‌اند.

20. مسجد خیف

این مسجد در منا واقع شده و گفته می‌شود پیامبر اسلام (ص) و بسیاری از پیامبران دیگر در این مکان نماز خوانده‌اند. این مسجد در زمان حج بسیار پرجمعیت است.

جمع‌بندی

بر خلاف تصور عموم، کشورهای اسلامی همانند عربستان صعودی دارای جاذبه‌های دیدنی بسیاری هستند که می‌توانند نگاه‌ها را به خود مجذوب کنند. اگر اهل سفر هستید حتماً با دریافت ویزا و رزرو تور به سراغ جاذبه‌های دیدنی عربستان بروید و از تماشای آن‌ها لذت ببرید. ما در این مقاله تعدادی از زیباترین نقاط دیدنی عربستان صعودی را معرفی کردیم. توصیه می‌کنیم که در سفر به عربستان صعودی، تماشای آن‌ها را از دست ندهید.

0 2
اشتراک گذاری

ارسال نظر لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. رقیه سیف گفت:

    با سلام
    امکان صدور ویزای توریستی برای سفر به عربستان برای ایرانی ها وجود دارد یا فقط از طریق ویزای زیارتی باید اقدام کنن؟
    ویزا به صورت انفرادی صادر می شه یا باید حتما با تور به اغین کشور سفر کرد؟

    • touric گفت:

      سلام رقیه جان
      در حال حاضر ویزای توریستی عربستان صادر نمی‌شود. در خصوص سفر زیارتی هم می‌تونید با موسسه‌های مرتبط مشاوره کنید.