خانه
بلاگ
حساب کاربری

انواع ویزا دبی – جامع ترین راهنمای ویزای امارات

انواع ویزا دبی - جامع ترین راهنمای ویزای امارات
تاریخ انتشار: 1401/9/9

دبی بزرگترین شهر کشور امارات متحده است که امروزه به یک مقصد گردشگری و سرمایه گذاری تبدیل شده است. این شهر با رونق اقتصادی و تجاری خود و روابط دوستانه با کشورهای غربی، به یکی از مقاصد گردشگری جذاب در سراسر جهان تبدیل شده است. دبی به دلیل دارا بودن فروشگاه ها و مراکز تجاری و هتل های لوکس، نمایندگی برندهای معروف و اروپایی و امکانات تفریحی و گردشگری متعدد و همچنین صدور آسان انواع ویزا دبی جزو مقاصد محبوب گردشگران می‌ باشد. اگر شما نیز قصد سفر به دبی را دارید، برای دریافت انواع ویزا دبی توریک در کنار شماست.

ویزای بلند مدت دبی

امارات متحده عربی که جزو همسایگان جنوبی کشورمان ایران است، امروزه به دلیل رونق تجاری و اقتصادی بالا، به یکی از مقاصد اقامتی و گردشگری تبدیل شده است و بیشتر هم میهنانمان به منظور کار، تحصیل، سرمایه گذاری و گردشگری، نسبت به دریافت ویزای دبی اقدام می کنند. ویزاهایی که برای دبی صادر می شود در دو نوع کوتاه مدت و بلند مدت می باشند. ویزاهای بلند مدت کشور امارات شامل ویزای کاری، ویزای سرمایه گذاری در شرکت ها و بیزنس ها، ویزای صاحبان املاک، ویزای دانشجویی و تحصیلی و همچنین ویزای خود حمایتی یا بازنشستگان می شود.

ویزای کاری:

ویزای کاری یکی از انواع ویزا دبی است که به صورت بلند مدت بوده و در آن یک کارفرما، شرکت یا نهاد دولتی از شما درخواست می کند تا در یک پوزیشن شغلی استخدام شده و از این طریق ویزای بلند مدت امارات را دریافت نمایید. از جمله مدارک مورد نیاز برای ویزای کاری می توان به پاسپورت معتبر که حداقل دارای ۶ ماه اعتبار است، مدارک تحصیلی مرتبط با شغل و ترجمه آن و نامه ای از نهاد مربوطه یا کارفرما که به شما پیشنهاد شغلی داده است، اشاره کرد.

ویزای سرمایه گذاری:

 

ویزای سرمایه گذاری - انواع ویزای دبی

 

شما می توانید با سرمایه گذاری در شرکت ها و بیزنس های موفق، درخواست خود را مبنی بر دریافت ویزای بلند مدت به اداره مهاجرت امارات متحده اعلام نمایید. از جمله مدارک مورد نیاز برای دریافت این ویزا می توان به پاسپورت معتبر و گواهی ها و مدارک مرتبط با سرمایه گذاری شما در یک شرکت یا بیزینس اشاره کرد.

ویزای صاحبان املاک:

یکی از راحت‌ترین انواع ویزای دبی برای دریافت اقامت دائم، خرید املاک و مستغلات می باشد. شما می توانید با خرید یک ملک در دبی، علاوه بر یک سرمایه گذاری سودآور، اقامت دائم امارات را نیز دریافت کنید.

ویزای تحصیلی یا دانشجویی:

شما می توانید با ارائه مدارک خود از جمله ریز نمرات ترجمه شده، نامه پذیرش دانشگاه، پاسپورت معتبر و سایر مدارک موردنیاز به اداره مهاجرت کشور امارات نسبت به دریافت ویزای دانشجویی که یکی از آسان ترین روش دریافت انواع ویزای امارات است، اقدام نمایید. ویزای دانشجویی کشور امارات به مدت ۵ سال می تواند اعتبار داشته باشد.

ویزای بازنشستگی یا خود حمایتی:

ویزای بازنشستگی نیز یکی از انواع ویزاهای بلند مدت است که به افراد بالای ۵۵ سال که در املاک سرمایه گذاری کرده باشند و یا دارای حداقل پس انداز به مبلغ ۱ میلیون درهم باشند، تعلق می گیرد.

ویزای کوتاه مدت دبی

 

ویزای کوتاه مدت دبی - انواع ویزای دبی

 

دریافت ویزای دبی برخلاف کشورهای دیگر، آسان و سریع است و در یک پروسه کوتاه مدت انجام می شود. دریافت انواع ویزا امارات به صورت آنلاین توسط شرکت ها و آژانس های معتبر گردشگری در کوتاه ترین زمان ممکن انجام می گیرد. دریافت ویزای توریستی و کوتاه مدت به دو روش انجام می شود:

  • دریافت ویزای توریستی دبی از طریق ایرلاین‌ های مسافربری؛ یکی از روش های دریافت ویزای توریستی دبی، از طریق ایرلاین های مسافربری امارات است. از جمله ایرلاین های مسافربری امارات که می توان از طریق آن ها نسبت به دریافت ویزا اقدام کرد، می‌توان به امارات ایرلاین، فلای دبی، اتحاد ایرویز و ایر عربیا اشاره کرد. هر یک از این شرکت ها و ایرلاین ها شرایط مخصوص به خود را دارند و یکی از مهمترین آن ها این است که سفر به دبی با همان ایرلاین انجام شود. این روش دریافت ویزا از طریق ایرلاین، روش چندان مناسبی برای دریافت ویزای متقاضیان ایرانی نمی باشد.
  • دریافت ویزای توریستی از طریق آژانس‌ های گردشگری معتبر؛ آژانس ها و شرکت های گردشگری معتبر نیز می توانند در زمینه دریافت ویزای توریستی به شما کمک کنند. شما با مراجعه به آژانس های گردشگری معتبر داخل کشور و ارائه مدارک شخصی خود می توانید ویزای توریستی دبی را به صورت سینگل و یا مولتی دریافت کنید.

ویزای کوتاه مدت 48 ساعته یا دو روزه

در صورتی که قصد سفر به دبی را دارید و زمان کافی برای دریافت ویزا ندارید، می توانید نسبت به دریافت ویزای ۴۸ ساعته اقدام کنید. این ویزا توسط ایرلاین های کشور امارات صادر می شود و اعتبار آن یک‌ ماه است. شما می توانید در طی بازه زمانی یک ماهه به مدت دو روز به دبی سفر کنید. لازم به ذکر است این نوع ویزا در حال حاضر بسته شده و در صورت درخواست با ریجکت ویزا مواجه خواهید شد.

ویزای کوتاه مدت 96 ساعته یا 4 روزه

زمان صدور ویزای ۴ روزه در طی مدت زمان ۴ الی ۷ روز کاری انجام می شود و یک ماه اعتبار دارد. شما می توانید با مراجعه به آژانس های گردشگری معتبر داخل کشور نسبت به دریافت این ویزا اقدام کنید. توجه داشته باشید که این ویزا قابلیت تمدید ندارد و پس از اتمام ۴ روز باید کشور امارات را ترک کنید. این ویزا هم مثل ویزای 48 ساعته در حال حاضر بسته شده و در صورت درخواست با ریجکت ویزا مواجه خواهید شد.

ویزا 10 روزه دبی

 

ویزا 10 روزه دبی - انواع ویزای دبی

 

ویزا ده روزه دبی یکی از انواع ویزای دبی به صورت کوتاه مدت است که توسط شرکت توریک و ایرلاین های امارات متحده صادر می شود. زمان اخذ و دریافت این ویزا بین ۱ تا ۷ روز کاری می باشد و اعتبار آن دو ماه است که شما می توانید در طول بازه دو ماهه به دبی سفر کنید.

ویزا 30 روزه دبی

ویزا یک ماهه دبی جزو ویزاهای کوتاه مدت برای سفر به کشور امارات متحده است که تیم توریک می تواند برای اخذ این نوع ویزا شما را همراهی کند. شما با دریافت ویزای یک ماهه می توانید تا ۳۰ روز در این شهر اقامت داشته باشید. ویزاهای یک ماهه یا ۳۰ روزه دبی در دو نوع یک بار ورود و چند بار ورود صادر می شوند. با استفاده از ویزای چندبار ورود می توانید در طول یک ماه چندین بار به دبی سفر کنید.

ویزا 2 ماهه دبی

ویزا دو ماهه دبی یکی از انواع ویزا دبی است که به صورت کوتاه مدت برای مسافران و گردشگران از سوی سفارت، ایرلاین های کشور امارت و شرکت ها و آژانس های گردشگری معتبر، صادر می شود. شما با دریافت این نوع ویزا می توانید برای مدت ۲ ماه در دبی اقامت داشته باشید و از مکان های دیدنی و امکانات رفاهی و تفریحی این شهر مدرن بهره مند شوید.

تفاوت ویزا سینگل و مولتی امارات

 

تفاوت ویزا سینگل و مولتی امارات

 

همانطور که می دانید، ویزا در واقع مجوز ورود به یک کشور است که توسط سفارتخانه‌ ها، شرکت ها و آژانس های گردشگری و در برخی موارد توسط ایرلاین های کشور مقصد به متقاضیان صادر می شود. ویزاها اغلب بر اساس معیارهای خاص از جمله زمان سفر، هدف سفر و تعداد دفعات ورود و خروج به یک کشور به انواع مختلفی تقسیم بندی می شوند. ویزای توریستی کشور امارات متحده عربی نیز به دو شکل ویزای سینگل و مولتی صادر می ‌شود.

ویزای یکبار ورود یا سینگل، ویزایی است که شما می توانید با دریافت آن در طول دوره اعتبار ویزا، تنها یک بار به این کشور سفر کنید. در ویزای سینگل شما برای سفر مجدد، باید دوباره به سفارت مراجعه کرده و نسبت به دریافت ویزا اقدام نمایید.
ویزاهای مولتی نیز در بازه زمانی خاصی که با عنوان دوره اعتبار شناخته می شوند، معتبر هستند. این دوره اعتبار در کشورهای مختلف متفاوت بوده و بین ۶ ماه تا ۲۴ ماه متغیر است. شما با دریافت ویزای مولتی امارات می توانید در طول بازه اعتبار آن چندین بار به کشور امارات سفر کنید.

توجه داشته باشید که ویزای مولتی دارای محدودیت ها و قوانینی است که باید آن ها را رعایت کنید. از جمله این محدودیت ها می توان به فاصله بین سفر، حداکثر مدت زمان برای هر اقامت و سابقه قابل قبول برای سفر اشاره کرد.

قوانین ویزا امارات برای افراد زیر 18 سال

دریافت ویزا برای سفر به بیشتر کشورهای خارجی یک امر ضروری است که باید با ارائه مدارک مورد نیاز نسبت به دریافت آن اقدام نمایید. برای سفر به کشور امارات متحده نیز باید مدارکی را به سفارت و یا آژانس گردشگری به منظور دریافت ویزا ارائه کنید. مدارک و شرایط کلی برای دریافت ویزای توریستی امارات شامل فرم تکمیل شده مبنی بر درخواست ویزای این کشور، اصل پاسپورت با حداقل اعتبار ۶ ماه، کپی تمامی صفحات شناسنامه و کارت ملی، یک قطعه عکس باکیفیت و پرداخت هزینه لازم جهت صدور ویزا می باشد.

علاوه بر ارائه این مدارک کلی، برخی شرایط و قوانینی وجود دارد که برای افراد زیر ۱۸ سال وضع شده است. با توجه به این قوانین که از سوی سفارت امارات متحده تعیین شده است، امکان دریافت ویزا برای افراد زیر ۱۸ سال وجود ندارد و این افراد نمی توانند به تنهایی به امارات سفر کنند و حتما باید با شناسنامه پدر یا مادر نسبت به دریافت ویزا اقدام کنند.

اعتبار ویزای امارات چقدر است؟

 

اعتبار ویزای امارات چقدر است؟ - انواع ویزای امارات

 

اعتبار ویزای امارات با توجه به نوع ویزای اخذ شده متفاوت است. در صورتی که شما نسبت به دریافت ویزای توریستی کوتاه مدت اقدام کرده باشید، حداکثر اعتبار ویزای شما بین یک ماه تا دو ماه متغیر است. اما درصورتی که ویزای بلند مدت کشور امارات را دریافت کرده اید و از اعتبار ویزای خود اطلاعی ندارید، می توانید به وب سایت amer.gdrfad.gov.ae/visa-inquiry
مراجعه کرده و با وارد کردن اطلاعات شخصی و شماره ویزای خود، وضعیت ویزا و تاریخ انقضای ویزا یا اعتبار آن را در قسمت Expiry Date مشاهده نمایید. شما همچنین می توانید برای اطلاع از وضعیت اعتبار ویزای خود به آژانس های گردشگری معتبر مراجعه نمایید.

آدرس سفارت امارات در تهران

اگر قصد سفر به کشور امارات متحده را دارید و در فرایند اخذ ویزای خود به مشکل برخورده اید، می توانید به صورت حضوری به سفارت این کشور در تهران مراجعه نمایید. سفارت امارات متحده در تهران در شهرک قدس، خیابان ایران زمین و در تقاطع مهستان قرار گرفته است. ساعات کاری سفارت امارات شامل تمامی روزهای هفته، به جز پنجشنبه و جمعه از ساعت ۹ تا ۱۵ می باشد.
تلفن سفارت امارات
982142792000+
سایت سفارت امارات در ایران: tehran@mofa.gov.ae

اخذ ویزا امارات در سریع ترین زمان با توریک!

 

اخذ ویزا امارات در سریع ترین زمان با توریک! - انواع ویزای دبی

 

همانطور که در این مقاله گفتیم، امارات متحده یکی از مقاصد محبوب گردشگری است که افراد زیادی را در اقصی نقاط جهان به خود جذب می کند. این کشور با پیشرفت های زیادی که در سال های اخیر در زمینه های مختلف رفاهی، گردشگری و اقتصادی داشته، گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است و به همین دلیل، انواع ویزا برای این کشور قابل اخذ است.

توریک یکی از شرکت های گردشگری مطمئن در زمینه دریافت ویزا و پیکاپ ویزا از دبی است که با مجرب ترین کارکنان و بهره گیری از دانش تخصصی بهترین خدمات را به گردشگران ارائه می دهد. تیم توریک با ارائه تمامی خدمات مرتبط با صدور ویزا، تور داخلی به تمام مقاصد مثل تور دبی و تور مالدیو در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به دریافت ویزای امارات و سایر کشورها اقدام می‌کند.

14 2
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. فریده قوچانی گفت:

    مطالب واقعا کامل و جامع بود
    ممنون.