خانه
بلاگ
حساب کاربری

راهنمای جامع سفر به سنگاپور

راهنمای جامع سفر به سنگاپور
تاریخ انتشار: 1401/9/21

سنگاپور از جمله بهترین مقاصد گردشگری در آسیا است که همه‌ساله افراد زیادی را از سراسر دنیا به خود جذب می‌کند. سفر به سنگاپور با وجود جاذبه‌های گردشگری متنوع و کم‌نظیر، تجربه‌ای به‌یادماندنی را برای شما رقم خواهد زد. به طوری که بعد از دیدن این کشور زیبا، شاید دل‌تان نخواهد آن را ترک کنید. در این مطلب از توریک، یک سفر مجازی هیجان‌انگیز را تجربه خواهید کرد. با خواندن این مقاله احتمالا همین فردا بار سفر به سنگاپور را ببندید. اما صبر کنید! نیازی به عجله نیست. قبل از این کار باید مقدمات سفر، مثل تهیه ویزای سنگاپور را انجام دهید و علاوه بر آن اطلاعات مورد نیاز خود در این سفر را بدانید. پس به خواندن ادامه دهید تا اگر به سنگاپور سفر کردید، دچار سرگیجه نشوید و به قولی از پس خودتان بر بیایید.

 

آشنایی با کشور سنگاپور

 

آشنایی با کشور سنگاپور - سفر به سنگاپور

 

این کشور مدرن آسیایی که از چند جزیره تشکیل شده، در جنوب شرقی آسیا واقع شده‌است. سنگاپور مثل کشور ما از معادن بی‌شمار نفت و گاز برخوردار نیست. شاید از خودتان بپرسید پس چرخ اقتصاد این کشور چگونه می‌چرخد. اگر دقت کرده باشید در ابتدای مطلب گفتیم که هر سال گردشگران زیادی سفر به سنگاپور را تجربه می‌کنند. در واقع صنعت گردشگری سهم زیادی در تامین سنگاپور از نظر اقتصادی دارد.می‌دانیم که باور نمی‌کنید؛ اما این کشور چهارمین مرکز بزرگ اقتصادی در جهان محسوب می‌شود. یکی از چیز‌هایی که در سفر به سنگاپور توجه شما را جلب می‌کند، مجسمه شیری است که در پارک مرلیون قرار دارد. این مجسمه با نام سنگاپور نسبت داشته و در واقع به عنوان نماد این کشور به جهانیان نشان داده می‌سود. چراکه نام سنگاپور در زبان سانسکریت به معنی شهری شیر است.

این کشور با مالزی و اندونزی همسایه بوده و در شمال خط استوا قرار دارد.

 اگر قصد اخذ ویزای سنگاپور یا دیگر کشورها مثل ویزای یونان، مالزی یا ویزای تایلند را دارید توریک همراه شماست!

 

تاریخچه کشور سنگاپور

 

تاریخچه کشور سنگاپور - سفر به سنگاپور

 

حالا که قصد سفر به سنگاپور را دارید، بد نیست که کمی در مورد تاریخ این کشور هم بدانید. سنگاپور بین سال‌های 1824 تا 1963 مستعمره انگلیس بوده‌است. اما پس از آن به طرز شگفت‌انگیزی به سمت رشد و پیشرفت اقتصادی حرکت کرد. شما هم مثل من از این موضوع تعجب کردید؟ خب طبیعی است.

ولی بیشتر تعجب می‌کنید اگر بدانید که این کشور در جنگ جهانی دوم به اشغال ژاپن در آمد. در سال 1965 بالاخره این کشور از استعمار خارج شده و به یک مرکز اقتصادی بزرگ تبدیل شد. پرچم آن نیز از سال 1959 به شکل امروزی خودش در آمده‌‌است.

 

 

جاهاي ديدني سنگاپور را از دست ندهید!

 

سنگاپور مکان‌های دیدنی زیادی دارد که دیدن آن‌ها نیازمند وقت و فرصت زیادی نیز هست. پس برای اینکه بتوانید از این سفر بیشترین لذت را ببرید، باید به مهم‌ترین و محبوب‌ترین جاهای این کشور بروید و آن‌ها را ببینید. این‌طوری هم وقت‌تان هدر نمی‌رود هم در هنگام انتخاب جاذبه‌های دیدنی، ، دست و پای خود را گم نمی‌کنید. در ادامه مهم‌ترین جاهایی که باید در سفر به سنگاپور ببینید را معرفی کرده‌ایم.

 

خلیج مارینا بی سندز

 

خلیج مارینا بی سندز - سفر به سنگاپور

 

خلیج مارینا بی سندز یکی از جاذبه‌های دیدنی  سنگاپور است که در آن مکان‌هایی مثل موزه آرت ساینس، فروشگاه‌های بزرگ، هتل‌های لوکس و پارک آسمان را خواهید دید. پارک آسمان به شما امکان دیدن مناظر بسیار جذابی را می‌دهد. مجموعه تفریحی مارینا بی سندز یکی از مراکز مهم سرگرمی و تفریح در کشور سنگاپور است. رقص نور خیره‌کننده و آبنما‌های زیبا، بازدید از این مجموعه را در شب بسیار جذاب و هیجان‌انگیز می‌کند.

 

باغ وحش سنگاپور

 

باغ وحش سنگاپور - سفر به سنگاپور

 

باغ وحش سنگاپور به دلیل جذابیت و تمیزی در بین توریست‌ها مشهور است. این مکان در واقع یک جنگل بارانی سرسبز و چشم‌نواز در سنگاپور لست. در این جنگل ها حیوانات مختلفی زندگی می‌کنند که دیدن آن‌ها از جذابیت‌های سفر به سنگاپور است. حیواناتی  مثل اژدهای کومودو، ببر سفید، موش صحرایی، شامپانزه، اورانگوتان، گورخر، کانگرو و….

 یک خبر خوش هم برایتان داریم؛ اینکه شما در باغ وحش سنگاپور می‌توانید مثل یک مادر مهربان به حیوانات غذا بدهید و لذت ببرید. خب برای کسی که شیفته‌ی حیات وحش است، چه چیزی بهتر از این!

 

فرودگاه سنگاپور

 

فرودگاه سنگاپور - سفر به سنگاپور

 

فرودگاه بین المللی چانگی، جزو برترین فرودگاه‌ها در قاره آسیا است. این فرودگاه خدمات خود را در حد استاندارد‌های جهانی ارائه می‌دهد و به همین دلیل در ردیف بهترین‌های دنیا هم هست. فرودگاه چانگی به عنوان رابطی بین قاره‌های جهان محسوب می‌شود. دلیل آن هم بین المللی بودن این فرودگاه است. این فرودگاه با 4 ترمینال به صورت شبانه روزی فعال بوده و به راحتی از طریق تاکسی، اتوبوس و قطار در دسترس است.

 

شهر چینی‌ها

 

شهر چینی‌ها - سفر به سنگاپور

 

شهری چینی‌ها یا همان محله چینی‌ها، از جاذبه‌های بسیار جذابی است که می‌توانید در سفر به سنگاپور از آن بازدید کنید. در ابتدای ورود به این شهر مطمئنا حیرت‌زده می‌شوید و چند بار چشمان خود را می‌مالید و با دقت نگاه می‌کنید. چون  احساس می‌کنید که در چین هستید. در این منطقه همه چیز به سبک چینی است. از غذاهای محلی متعلق به کشور چین تا مغازه‌ها و سبک ساختمان‌سازی. معبد هندوی ماریامان، مرکز آثار چین، و معبد بودایی توث رلیک از جمله جذاب‌ترین جاذبه‌های محله چینی‌ها هستند.

 

سفر به سنگاپور از مالزی

 

سفر به سنگاپور از مالزی

 

اگر ویزای مالزی را داشته و ساکن این کشور هستید، شاید قصد سفر به سنگاپور را داشته باشید. شما می‌توانید با اتوبوس به این کشور بروید. بعد از حدود 5 تا 6 ساعت به سرزمین شیرها می‌رسید. اتوبوس‌هایی که در کوالالامپور مالزی وجود دارد، مدرن بوده و دارای سیستم سرمایشی و گرمایشی مناسبی هستند. در حقیقت شما می‌توانید با یک سفر هوایی نیز به سنگاپور سفر کنید. اما بهترین و مناسب‌ترین روش سفر به سنگاپور، سفر زمینی است. چون اینطوری جیبتان هم خالی نمی‌شود. برای سفر زمینی به جز اتوبوس‌های معمولی، اتوبوس‌های لوکسی وجود دارد که البته هزینه سفر به آن‌ها بیشتر است.

 

    • سفر از کوالالامپور به سنگاپور از طریق قطار

اگر بخواهید می‌توانید این مسیر را با قطار هم طی کنید. اما زمان این سفر حدود 9 ساعت است که در مقایسه با سفر با اتوبوس، زمان بیشتری در قطار خواهید‌بود. در این سفر باید  3قطار مجزا را سوار شوید. یعنی 2 از قطار پیاده می‌شوید. با این تفاسیر می‌توان فهمید که سفر با اتوبوس راحت‌تر است.

    • لیست سفر از مالزی به سنگاپور به وسیله هواپیما

سفر به سنگاپور از کوالالامپور به وسیله هواپیما راحت‌ترین روشی است که شما به آن دسترسی دارید. اما باید کمی سر کیسه را شل کرده و هزینه بیشتری را پرداخت کنید. البته لازم نیست غصه پولتان را بخورید. چون سفر با این روش مزایای قابل توجهی در مقایسه با دو روش قبلی دارد. مهم‌ترین این مزایا زمان بسیار کوتاه سفر است. شما می‌توانید این مسیر را کمتر از یک ساعت طی کنید. هزینه این سفر در ایرلاین‌های مختلف، چیزی بین 50 تا 300 دلار است. شما می‌توانید با در نظر گرفتن شرایط مالی خود یک ایرلاین را برای سفر انتخاب کنید.

 

معروف ترین غذاهای سنگاپور

ماهی پهن سمبل

این غذا یکی از محبوب‌ترین غذا‌ها در سفر به  سنگاپور در دسترس است. اهالی سنگاپور آن را با نام‌های دیگری هم مثل ماهی باربیکیو و ایکان بار می‌شناسند. این غذا را همراه با نوعی سس تند به اسم سمبل می‌پزند. نگران نباشید؛ روش پختن این غذا و بقیه غذا‌ها را به شما می‌گوییم. اول باید ماهی را در برگ موز کباب کنید. بعد از آن سس سنبل را که معرف حضورتان است را روی آن بمالید. خود این سس از رب میگو(نگویید که نامش را نشنیده‌اید)، موسیر، فلفل تند، و ادویه جات مخصوص درست می‌شود. برای خوشمزه کردن این غذا باید یک کلامانسی که یک میوه ترش مثل لیمو ترش خودمان است را به آن اضافه کنید. این غذا در همه جای سنگاپور می‌اوانید تهیه کنید.

 

فرنی قورباغه

 

فرنی قورباغه - سفر به سنگاپور

 

خب طبیعی است که حالتان به هم بخورد. اما شوخی در کاری نیست. فرنی قورباغه یک غذای خوشمزه و محبوب در سنگاپور است. اینطور بگویم که اهالی این کشور اکثرا انگشتان خود را نیز با این غذا می‌خورند. این غذای نرم در شرایط کاملا بهداشتی پخته‌ می‌شود و سویا و ادویه‌هایی مثل زنجبیل، فلفل قرمز و پیاز در پخت آن استفاده می‌شوند.

 

خرچنگ لجنی

 

خرچنگ لجنی - سفر به سنگاپور

 

از نامش پیداست که دوباره قرار است یکی از غذاهای عجیب اما محبوب کشور سنگاپور را معرفی کنیم. خرچنگ لجنی  گونه‌ای از خرچنگ‌هاست که در گل و لای زندگی می‌کند. این خرچنگ را به طور کامل در روغن سرخ کرده و روی آن کمی فلفل می‌ریزند.این غذا از سال 1956 تبدیل به یکی از غذاهای سنگاپور شده‌است. شما می‌توانید این غذای خوشمزه را در رستوران‌های دریایی سنگاپور سفارش دهید. شاید دوباره فکر کنید که داریم با شما شوخی می‌کنیم. اما استقبال مردم از این غذا نشانه خوشمزه بودن آن است.

 

چلو مرغ

 

چلو مرغ - سفر به سنگاپور

 

بالاخره بعد از این همه غذای عجیب و غریب،  می‌رسیم به یک غذا که با فرهنگ و ذائقه ایرانی‌ها سازگار است.

بنابراین در سفر به سنگاپور ناچار نیستید غذایی را بخورید که میل ندارید. چلو مرغ از کشور چین به سنگاپور وارد شده‌است. جالب است بدانید که چلو مرغ غذای ملی این کشور به حساب می‌آید و در واقع جزو لذیذترین غذاها محسوب می‌شود. برای پختن این غذا باید مرغ را به صورت درسته در روغن بپزید. بعد آن را به تکه‌های ریزتری تقسیم کنید و در کنار برنجی که پخته‌اید میل کنید. البته شکی در این نیست که دستور پخت این غذا را می‌دانستید. اما طبق قولی که داده بودیم، روش تهیه این غذا را نیز بیان کردیم. راستی چلو اردک هم یکی از غذاهایی است که می‌توانید در سنگاپور نوش جان کنید. دستور پخت این غذا با چلو مرغ هیچ فرقی ندارد.

 

املت صدف

 

املت صدف - سفر به سنگاپور

 

یکی دیگر از غذاهایی که در سفر به سنگاپور می‌توانید بخورید، املت صدف است. این غذا را بیشتر در بازار‌های شبانه می‌بینید. املت صدف، به غیر از اهالی سنگاپور، اکثر گردشگرانی که برای بازدید از سنگاپور به این کشور می‌روند را به بازار‌های شبانه می‌کشاند. در این غذا مواد مختلفی مثل سیب‌زمینی، تخم مرغ، تربچه، جوانه لوبیا، آناناس، بادم زمینی و خیار وجود دارد. در هنگام میل کردن این غذای خوش عطر و طعم، مراقب انگشتان خود نیز باشید.

 

بهترین زمان سفر به کشور سنگاپور چه فصلی ست؟

 

بهترین زمان سفر به کشور سنگاپور چه فصلی ست؟

 

کشور سنگاپور به علت نزدیکی به خط استوا، آب و هوای نسبتا گرمی دارد. این کشور در فصول تابستان تا حد زیادی گرم است. پس برای اینکه زنده زنده پخته نشوید بهتر است در فصول سرد سال که هوا معتدل است به این کشور سفر کنید. با توجه به توضیحاتی که دادیم

می‌توان گفت که مناسب‌ترین زمان برای سفر به سنگاپور، ماه‌های آذر، دی و بهمن هستند.

 

معرفی مراکز خرید سنگاپور

سنگاپور که پایتختی به هامبن نام دارد یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای بازارگردی است. مخصوصا در فصول سرد‌تر که هوا مساعدتر است می‌توانید لذت حضور در بازار‌ها و خرید را تجربه کنید. به خاطر جذابیت مراکز خرید سنگاپور ممکن است آنچنان سرگرم خرید شوید که جیب‌تان خالی شده و پولی برای بازگشت از این کشور برایتان نماند. بنابراین مراقب باشید. مخصوصا اگر یک خانم همراه‌تان بیاید که اتفاقا عاشق خرید کردن است. به هر حال در این بخش سعی داریم بهترین و معروفترین مراکز خرید سنگاپور را به شما معرفی کنیم. البته قصد ما از معرفی این مراکز، خالی شدن جیب شما نیست! بلکه قصد داریم نیاز شما به خرید در سفر به سنگاپور را برطرف کنیم.

 

مرکز خرید ویوو سیتی

 

مرکز خرید ویوو سیتی - سفر به سنگاپور

 

ویو سیتی محبوب‌ترین مرکز خرید در سراسر سنگاپور است. این بازار بزرگ که در پایتخت سنگاپور قرار دارد، در سال 2007 افتتاح شد و شروع به کار کرد. ویو سیتی در واقع یک مرکز خرید 5 طبقه‌ای است که 140 هزار متر مربع وسعت دارد. در این بازار عظیم، بیش از 350 فروشگاه وجود دارد که هر یک کالا‌های مخصوص خود را عرضه می‌کند. این موضوع در هنگام ورود به ویو سیتی ممکن است شما را گیج کند. در این مرکز خرید محصولات مربوط به برند‌های معروف و محبوبی مثل جورجیو، رالف لورن، پیاژه و …. فروخته می‌شود. شما می‌توانید در این مکان سبدهای چرخ‌دار را تهیه کرده و به خرید بپردازید. ناگفته نماند که در مرکز خرید ویو سیتی امکان دسترسی به وای فای رایگان را نیز دارید.

 

مرکز خرید مارینا بی

 

مرکز خرید مارینا بی - سفر به سنگاپور

 

مرکز خرید مارینا بی یک فروشگاه بی‌نظیر و خاص در سنگاپور است. این فروشگاه بسیار تمیز و پاکیزه است و مسافران زیادی به خاطر همین جذابیت آن وارد شده و خرید می‌کنند. در واقع سالن اجتماعات فروشگاه مارینا بی، به پاکیزگی و براقی معروف است. به طوری که ممکن است برق آن چشمان‌تان را بزند.

 

مرکز خرید آیون اورکارد

یکی دیگر از بهترین مراکز خریدی که در سفر به سنگاپور در دسترس شما قرار دارد، مرکز خرید آیون اورکارد است. این مرکز در خیابان اورکارد واقع شده‌ و با وجود سبک معماری باشکوه، یک مرکز خرید لوکس به شمار می‌رود. بنابراین برای افرادی که به اجناس لوکس و مد روز دنیا علاقه‌مند هستند گزینه مناسبی است. در این مکان رستوران‌های لاکچری افتتاح شده است که شما می‌توانید تنها برای نوش جان کردن غذای دل‌خواه‌تان به این مرکز خرید بروید،بدون اینکه از اجناس دیگر خرید کنید.

1 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *