خانه
بلاگ
حساب کاربری

زیباترین شهرهای جهان؛ چه چیز آنها را خاص کرده است؟

زیباترین شهرهای جهان؛ چه چیز آنها را خاص کرده است؟
تاریخ انتشار: 1401/9/26

سفر کردن کاری است که به ما در شناخت کشورها، شهرها و نقاط مختلف جهان کمک می‌کند. کشورها و شهرهای مختلفی در سراسر جهان وجود دارند که از جهات مختلفی شناخته شده هستند. برخی از آن‌ها به واسطه زیبایی، برخورداری از طبیعت بکر و شگفت انگیز، پیشینه تاریخی که دارند، زیست‌پذیری، دسترسی به امکانات و دیگر موارد، به جهانیان معرفی شده و سالانه پذیرنده چند صد توریست و گردشگر از سراسر دنیا هستند.

شهرهای زیبا را می‌توان در هر نقطه از جهان یافت.  هر شهر و کشوری، حتی کوچکترین آنها، حداقل یک نقطه زیبا دارد. بسیاری از مردم موقع سفر، زیباترین شهرهای جهان را انتخاب می‌کنند. به‌همین دلیل، در ادامه این مطلب از آژانس توریک، ما به معرفی تاریخی‌ترین و زیباترین شهرهای جهان پرداخته‌ایم. با ما همراه باشید.

 

زیباترین شهر‌‌های جهان

اگرچه تمام شهر‌ها و کشورهای جهان از زیبایی‌های فوق العاده‌ای برخوردار هستند، اما لیستی از شهرها وجود دارند که اغلب افراد در زیبا بودن آن‌ها اتفاق نظر دارند. در این بخش، ۶ نمونه از زیباترین شهرهای جهان معرفی می‌شوند.

 

۱. ونیز (Venice)

 

ونیز ( Venice )‎ - زیباترین شهر‌‌های جهان

 

در میان کسانی که شهر ونیز را دیده‌اند، همه معتقدند که این شهر یکی از سه شهر زیبای جهان است. ونیز در کشور ایتالیا واقع شده و تنها شهری است که واقعاً می‌توان آن را منحصر به‌فرد توصیف کرد. هر ساختمان این شهر، یک اثر هنری است که زیبایی آن‌ها در کانال‌هایی که از شهر عبور می‌کنند منعکس می‌شود.

مناظر جادویی آن در نگاه اول جذاب و نفس‌گیر است و حس ورود به فضای یک افسانه واقعی را تداعی می‌کند. حتما تصاویر ونیز و دریاچه زیبای آن را تاکنون دیده‌اید. این شهر مکانی است که شبیه هیچ شهر دیگری نیست و هیچ شهر دیگری نمی‌تواند با آن مقایسه شود.

 

۲. پاریس (Paris)

 

پاریس - زیباترین شهر‌‌های جهان

 

زیبایی‌های شهر پاریس بر کسی پوشیده نیست و هر فردی آرزو دارد یک بار برج ایفل این شهر را از نزدیک ببیند. سن و پل‌هایی که از آن عبور می‌کنند، بلوارهای بزرگ، میدان‌‌ها و بناهای تاریخی باشکوه، خیابان‌‌های جذاب مونت‌ مارتر و شانزلیزه و میدان ووس که به عنوان اولین میدان‌‌های مسکونی در اروپا شناخته می‌شوند، تأیید می‌کنند که این شهر یکی از زیباترین و قشنگ‌ترین شهرها در جهان است.

پاریس عملاً الهام‌ بخش تمام پایتخت‌های بزرگ جهان بوده است. با سفر به این شهر می‌توانید پشت یک میز کافه در فضای باز در خیابان زیبای شانزلیزه بنشینید یا با تور قایق در رود سن حرکت کرده و زیبایی‌های منحصر به‌فردی را تماشا کنید.

 

 

 

۳. لیسبون (Lisbon)

 

لیسبون (Lisbon ) - زیباترین شهر‌‌های جهان

 

لیسبون که بر روی مجموعه‌ای از تپه‌ها تا رودخانه بزرگ تاگوس قرار دارد، یکی از دیدنی‌ترین شهرهای جهان می‌باشد که در کشور پرتقال واقع شده است. مناظر زیبای غیرمنتظره‌ای در هر پیچ از خیابان‌های رنگارنگ و زیبای این شهر مشاهده می‌شود. زیبایی فریبنده با جزئیات گیرا مانند طرح‌های سنگ فرش شده، نمای کاشی کاری شده، و ساختمان‌های پاستلی رنگ با هم ترکیب شده و حال و هوای منحصر به‌فردی را به آن می‌بخشند. سواحل زیبای لیسبون نیز یکی از محبوب‌ترین مقاصد تفریحی در جهان به شمار می‌آید.

 

 

 

۴. ریودوژانیرو (Rio de Janeiro)

 

ریودوژانیرو ( Rio de Janeiro ) - زیباترین شهر‌‌های جهان

 

افرادی هستند که معتقدند خداوند جهان را در شش روز آفرید که هفتمین آن را به شهر ریودوژانیرو در کشور برزیل اختصاص داد. این شهر در واقع دارای یکی از خیره کننده‌ترین مکان‌های جهان است که به‌خصوص طبیعتی که دارد، آن را به یکی از زیباترین شهرهای جهان تبدیل کرده است.

این شهر حتی اگر خالی از سکنه و ساختمان‌ها هم بود، هر کسی که در بالای کوه معروف Sugarloaf یا کنار مجسمه Corcovado ایستاده بود، می‌توانست یکی از زیباترین مناظر جهان را تماشا کند. در ریو، فضای سبز و آب و هوای گرمسیری با آبی اقیانوس و درخشندگی شن‌‌های سواحل آن آمیخته شده و ثابت می‌‌کند که این شهر واقعاً شهر شگفت‌انگیزی است.

 

۵. فلورانس (Florence)

 

فلورانس ( Florence ) - زیباترین شهر‌‌های جهان

 

یکی دیگر از شهرهای زیبای جهان، شهر فلورانس در کشور ایتالیا است. شهر فلورانس که به ایتالیایی Firenze نامیده می‌شود، یکی از شهرهای تاریخی جهان است که خاستگاه رنسانس ایتالیایی عنوان شده و به خاطر میراث هنری در کاخ‌ها و مجموعه موزه‌هایش شناخته می‌شود.

موزه ملی سن مارکو، کاسا بوناروتی، موزه ملی بارجلو و موزه گالیله از زیباترین و حیرت‌انگیزترین گالری‌های جهان به‌شمار می‌آیند. میدان میکل آنژ (Piazzale Michelangelo)، میدانی با نمای کلی مربوط به قرن نوزدهم است که می‌توان کل شهر را از آن تماشا کرد.

 

 

 

۶. رم (Rome)

 

رم ( Rome ) - زیباترین شهر‌‌های جهان

 

رم، شهری در کشور ایتالیا است که بر روی هفت تپه در کنار رودخانه تیبر قرار دارد و گنجینه‌ای از بناهای تاریخی و زیباترین میادین و معماری کلاسیک جهان است.  از آنجایی که همه به خاطر دیدنی‌های رم از آن دیدن می‌کنند، خیابان‌‌های زیبای آن اغلب نادیده گرفته می‌شوند؛ خیابان‌‌هایی مانند تراستوره که پر از کوچه‌‌های جذاب، کاخ‌های باشکوه و خانه‌های زیبا که جلوه‌ای رنگارنگ به شهر بخشیده‌اند.

 

شهر های زیبای جهان از نظر طبیعت

 

شهرها و نقاطی در جهان وجود دارند که زیبایی آن‌ها منوط به طبیعت آن‌ها بوده و به واسطه طبیعت بکر و بی‌نظیری که دارند شناخته شده و به یکی از زیباترین مناطق توریستی دنیا تبدیل شده اند. در این بخش نیز، ۶ مورد از شهرهای زیبای جهان از نظر طبیعت معرفی می‌شود.

 

۱. اینسبروک؛ اتریش (Innsbruck)

 

Innsbruck, Austria - زیباترین شهر‌‌های جهان

 

اینسبروک یکی از شهرهای اتریش است. این شهر مرکز ایالت تیرول در غرب اتریش می‌باشد و یکی از زیباترین شهرهای جهان از نظر طبیعت محسوب می‌شود که با شکوه و زیبایی خود برجسته شده است. زیبایی این شهر از کوه‌های آلپ سفید و تله کابینی که از آن عبور می‌کند، پیست اسکی و دره‌های سرسبزی که شبیه یک نقاشی هستند برگرفته شده و یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری اتریش محسوب می‌شود.

 

طریقه سفر به شهر Innsbruck

این شهر در محل تقاطع دو جاده‌ی آلمان-ایتالیا و وین-سوئیس قرار گرفته است و فرودگاه نیز دارد. برای سفر به این شهر می‌توانید از طریق تور و یا دریافت ویزای توریستی اتریش وارد کشور شده و سپس از فرودگاه وین، طی مسافتی در حدود 247 مایل (398 کیلومتر) به فرودگاه اینسبروک بروید. یا می‌توانید برای طی این مسافت از قطار استفاده کنید. به طور معمول روزانه 16 قطار از فرودگاه وین به اینسبروک سفر می‌کنند.

 

۲. بالی؛ اندونزی (Bali)

 

Bali, Indonesia - زیباترین شهر‌‌های جهان

 

جزیره بالی، یکی از زیباترین مکان‌های توریستی کشور اندونزی است که به دلیل طبیعتی که دارد، از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری به‌حساب می‌آید. فراموش نکنید که برای سفر به این شهر، اخذ ویزای اندونزی واجب است!

بالی میان اقیانوس هند و آرام قرار گرفته و به‌دلیل برخورداری از زیبایی‌های طبیعی غنی، تاریخ و میراث باستانی، مزارع برنج، کوه‌های شیب‌دار پوشیده از جنگل‌های سبز و انبوه در ساحل غربی و زیباترین و جذاب‌ترین سواحل جهان مانند Seminyak و Nusa Dua، Kuta به یکی از بهترین شهرهای جهان تبدیل شده است. تا حدی که در سال گذشته 8.3 میلیون مسافر به این جزیره سفر کرده‌اند.

 

طریقه سفر به شهر Bali

برای سفر به بالی، بابد در ابتدا اقدام به اخذ ویزای توریستی کشور اندونزی کنید. اعتبار این ویزا دو ماه است و در این مدت می‌توان به شهرهای مختلف اندونزی مانند بالی سفر کرده و در آن اقامت کرد. به دلیل محبوبیت جزیره بالی، سالانه تورهای مختلفی در ایران به مقصد این جزیره برگزار می‌شود که از این طریق نیز می‌توان به آن سفر کرد.

برای دریافت ویزای توریستی اندونزی و همچنین ویزای کشورهای دیگری چون ویزای توریستی تایلند، اخذ ویزا مالزی و سنگاپور یا ویزای توریستی دبی، باید از آژانس‌های معتبر ارائه‌دهنده خدمات ویزا مانند توریک کمک بگیرید.

 

 

۳. اینترلاکن؛ سوئیس (Interlaken)

 

Interlaken, Switzerland - زیباترین شهر‌‌های جهان

 

شهر اینترلاکن بین دو دریاچه تون و برینز واقع شده و توسط برخی از بلندترین قله‌های سوئیس احاطه شده است. کوه‌های پوشیده شده از برف در زمستان و جنگل‌های سرسبز در تابستان، دریاچه‌ای که از برج پانورامای هارد کولم شروع می‌شود، قله‌های بزرگی چون Eiger Mönch و Jungfrau، دریاچه برینز و دریاچه تون، همه و همه این شهر را به یکی از زیباترین شهرهای جهان از منظر طبیعت تبدیل کرده‌اند.

 

طریقه سفر به شهر Interlaken

برای سفر به این شهر هم به صورت شخصی و هم همراه با تورهای گردشگری، در ابتدا باید اقدام به اخذ ویزای توریستی کشور سوئیس کنید. اخذ ویزای این کشور کمی دشوار بوده و نیازمند شرایطی چون برخورداری از تمکن مالی، تاریخچه سفری، دعوت نامه و غیره می‌باشد. همچنین باید برای وقت سفارت سوئیس نیز درخواست دهید. پس از طی مراحل و ورود به کشور سوئیس، باید از فرودگاه شهر برن، پایتخت سوئیس، به سمت فرودگاه شهر انترلاکن که تقریبا یک ساعت و ربع طول می‌کشد، حرکت کنید.

 

 

۴. جکسون ویل؛ فلوریدا (Jacksonville)

 

جکسون ویل Jacksonville, Florida - زیباترین شهر‌‌های جهان

 

شهر جکسونویل فلوریدا که به عنوان یکی از “سبزترین” شهرهای بزرگ آمریکا شناخته می‌شود، بیش از 450 پارک شهری را در خود جای داده است. پارک‌های منحصر به‌‌فردی در این منطقه وجود دارند. برای مثال، پارک ایالتی جزیره بیگ تالبوت که به خاطر حیات وحش و پرندگانش مشهور است. در جزیره تالبوت این شهر، سواحل بکر و زیبایی برای کاوش و حتی موج‌سواری وجود دارند و می‌توان یکی از آخرین تالاب‌‌های ساحلی دست نخورده را در امتداد اقیانوس اطلس تماشا کرد.

 

طریقه سفر به شهر Jacksonville

برای سفر به فلوریدا و شهر جکسون ویل نیز باید اقدام به اخذ ویزای توریستی B2 آمریکا کنید. دریافت ویزای آمریکا نیز پروسه سخت و پیچیده‌ای دارد. پس از دریافت آن می‌توانید پرواز مستقیمی به فرودگاه جکسون ویل داشته باشید.

 

۵. مدیسون؛ ویسکانسین (Madison)

 

مدیسون Madison, Wisconsin - زیباترین شهر‌‌های جهان

 

شهر مدیسون پایتخت ایالت ویسکانسین در آمریکا است. این شهر یکی از زیباترین طبیعت‌ها را داشته و از دریاچه‌‌ها، نهرها، تالاب‌ها و مناظر باستانی که توسط یخچال‌های طبیعی شکل گرفته‌اند، برخوردار است. مدیسون از چهار دریاچه Mendota، Monona، Wingra و Waubesa تشکیل شده است که به‌همین دلیل به آن لقب چهار دریاچه داده می‌شود. همچنین باغ وحش و باغ‌های گیاه‌ شناسی اولبریچ 16 هکتاری این شهر نیز از دیگر مناظر زیبای آن هستند.

 

طریقه سفر به شهر Madison

برای سفر به این شهر نیز در ابتدا باید پس از طی مراحل و شرایط لازم، اقدام به دریافت ویزای توریستی آمریکا کنید. سپس می‌توانید با استفاده از پرواز مستقیم از ایران به فرودگاه شهر مدیسون وارد این شهر شوید.

 

۶. ریکیاویک؛ ایسلند (Reykjavík)

 

ریکیاویک Reykjavík, Island - زیباترین شهر‌‌های جهان

 

ایسلند مملو از مناظر جادویی و ماورایی است که هر گردشگری را متعجب می‌کند. پایتخت این کشور جذاب، شهر ریکیاویک است که شمالی‌ترین پایتخت جهان می‌باشد. مردم محلی این شهر را Stærsta smáborg í heimi می‌نامند که معنی آن می‌شود بزرگ‌‌ترین شهر کوچک دنیا. در شهر Reykjavík می‌توانید به شگفتی‌های طبیعی بی‌شماری مانند دره‌ها، یخچال‌های طبیعی، آتشفشان‌ها، گدازه‌ها، آبشارها، چشمه‌های آب شیرین، سواحل شنی سیاه، آبدره‌ها و تالاب‌ها دسترسی داشته باشید.

 

طریقه سفر به شهر Reykjavík

برای سفر به شهر ، باید پس از اخر ویزای توریستی کشور ایسلند، بلیط پرواز مستقیم به ریکیاویک را از شرکت‌های هوایی ایران خریداری کنید. برنامه‌های پرواز تهران-ریکیاویک، به وسیله شرکت­های هوایی ایران ایر در ساعت 7 و 40 دقیقه و خط هوایی بریتیش ایرویز در ساعت 15 و30 دقیقه انجام می‌شود.

 

 

زیباترین شهرهای تاریخی جهان

یکی از بهترین چیزها در مورد سفر، کاوش در تاریخ یک مکان و منطقه خاص است و به ما کمک کند تا بفهمیم آن منطقه چگونه به آنچه امروز است تبدیل شده است. به‌همین دلیل در این بخش، ۶ مورد از زیباترین شهرهای باستانی جهان معرفی شده‌اند.

 

۱. کوزکو؛ پرو (Cusco)

 

Cusco, Peru - زیباترین شهر‌‌های جهان

 

شهر کوزکو در بالای کوه‌های آند، زمانی پایتخت امپراتوری افسانه‌ای اینکاها بود. اطلاعات زیادی در مورد منشا این شهر در دست نیست، اما اعتقاد بر این است که این شهر به شکل پوما، حیوانی مقدس برای اینکارها ساخته شده است. در هر صورت، واضح است که شهر بر اساس برنامه‌ریزی شهری متمایزی ساخته شده است.

در گذشته، کوزکو هم از نظر اقتصادی و هم از نظر اداری پیشرفته بود و سرپرستان خانوار مالیات می‌پرداختند و مسئولان شهری از این پول برای ایجاد زیرساخت‌ها و تامین غذا و امنیت مردم در مواقع ضروری استفاده می‌کردند.

 

طریقه سفر به شهر Cusco

برای سفر به شهر کوزکو، در وهله اول باید اقدام به اخذ ویزای کشور پرو کنید. سپس با پرواز مستقیم از ایران، وارد کشور پرو شده و به سمت این شهر حرکت کنید.

 

۲. اسکندریه؛ مصر (Alexandria)

 

Alexandria, Egypt - زیباترین شهر‌‌های جهان

 

پیش از اینکه اسکندر، مقدونیه را 331 پیش از میلاد تأسیس کند، شهر اسکندریه به دلیل قرار گرفتن در دلتای نیل مصر، یک شهر بندری مهم بود. اسکندریه زمانی مرکز برتر دانش در جهان باستان بود. این شهر دارای یک کتابخانه وسیع از طومارها بود که یکی از بزرگ‌ترین کتابخانه‌های دوران باستان به شمار می‌آمد.

این کتابخانه به عنوان نمادی از فرهنگ و دستاوردهای فکری، در آتشی که ژولیوس سزار به‌راه انداخت، سوخت. قرن‌ها بعد، اسکندریه به دلیل موقعیت مرکزی آن، نقش مهمی در عملیات نظامی ناپلئون ایفا کرد.

 

طریقه سفر به شهر اسکندریه

برای سفر به این شهر باید ابتدا اقدام به دریافت ویزای کشور مصر کنید. اما با توجه به شرایط سیاسی میان ایران و مصر از سال 1357 تا به الان، کشور مصر به ایرانی‌ها ویزای توریستی نمی‌دهد و فقط می‌توان با ویزای تجاری وارد این کشور شد.

 

۳. آتن؛ یونان (Athens)

 

Athens, Greece - زیباترین شهر‌‌های جهان

 

بدون شک، شهر آتن نقش پررنگی در شکل دادن به دنیای غرب به صورتی که امروز مشاهده می‌کنید، داشته است. در 1400 پیش از میلاد این شهر در دنیای باستان، شهری برجسته بود. آتن که زمانی در یونان باستان در حال رشد بود، نقش مهمی در شکل‌گیری فلسفه، نمایش، ادبیات و علم داشت و موقعیت مرکزی آن، آن را به محلی برای تبادل فرهنگی و تجارت تبدیل کرده بود. آتن کماکان نیز به عنوان یک کلان شهر شناخته شده و به دلیل فرهنگ، هنر، سرگرمی، تجارت و امور مالی شهرت دارد.

 

طریقه سفر به آتن

برای سفر به آتن پرواز مستقیم وجود دارد و می‌توان پس از اخذ ویزای کشور یونان، به طور مستقیم از تهران به آتن که 3,530 کیلومتر فاصله دارند و پرواز آن حدود 6 ساعت به طول می ‌انجامد، سفر کرد.

 

۴. بنارس؛ هند (Varanasi)

 

Varanasi, India - زیباترین شهر‌‌های جهان

 

شهر Varanasi که هندی‌ها به آن بنارس می‌گویند و قدمت آن به قرن یازدهم پیش از میلاد باز می‌گردد، یکی از قدیمی‌ترین شهرهای جهان است. این شهر در ایالت اوتار پرادش هند در کنار رودخانه گنگ واقع شده است و بسیاری برای انجام مراسم تشییع جنازه به سواحل آن می‌آیند، زیرا اعتقاد بر این است که کسانی که در اینجا می‌میرند زندگی ابدی خواهند داشت.

بنارس همچنین خانه معابد بسیاری است که آن را به یکی از هفت شهر مقدس هندوئیسم تبدیل کرده است. یکی از بدنام‌ترین مکان‌های آن معبد طلایی است که شیوا خدای هندو را گرامی می‌دارد.

 

طریقه سفر به شهر Varanasi

برای سفر به این شهر باید در وهله اول ویزای هند دریافت شده و سپس با استفاده از تورهای گردشگری و یا با استفاده از پرواز مستقیم از تهران به هند، وارد این شهر شد. توریک می‌تواند در این راه شما را همراهی کند.

 

۵. پراگ؛ جمهوری چک (Prague)

 

Prague, Czech Republic - زیباترین شهر‌‌های جهان

 

پراگ یکی از تاریخی‌ترین شهرهای اروپا است که چشم‌انداز زندگی در قرون وسطی را ارائه می‌دهد. برخی از چهره‌های مشهور پراگ عبارتند از: هنرمند آلفونس موچا و نویسنده معروف فرانتس کافکا. این مکان در گذشته محل زندگی یک جامعه تاریخی بزرگ یهودی بود و قدیمی‌‌ترین ساعت نجومی فعال، قلعه پراگ، و میخانه‌ تاریخی که آبجو Pilsner برای اولین بار در آن تولید شد، در آن قرار دارند.

از زمانی که جمهوری چک استقلال خود را به‌دست آورد، پراگ به شهری زیبا با حضور ملیت‌های چند فرهنگی تبدیل شده است.

طریقه سفر به شهر Prague

برای سفر به پراگ، باید ویزای این کشور که اخذ آن شرایطی مانند برخورداری از تمکن مالی و تاریخچه سفری را شامل می‌شود را دریافت کرد. سپس به وسیله پرواز مستقیم تهران – پراگ، وارد این شهر شد.

 

۶. بوستون؛ آمریکا (Boston)

 

Boston, America - زیباترین شهر‌‌های جهان

 

بوستون یکی از قدیمی‌ترین شهرهای ایالات متحده است. از لحاظ تاریخی، این شهر خانه نخبگان فکری آمریکا است. چرا که اولین دانشگاه بزرگ کشور، هاروارد، در اینجا تأسیس شد. از نظر سیاسی، بوستون مکان مهمی برای انقلاب آمریکا بود و آن را پس‌ زمینه بسیاری از رویدادهایی که مسیر تاریخ را تغییر داده‌اند، تبدیل کرد.

این شهر کماکان طرح شهری تاریخی خود را حفظ کرده و معماری به سبک نیوانگلند و خیابان های سنگفرش شده شهر هنوز هم به آن دوران ادای احترام می‌کنند.

 

طریقه سفر به شهر Boston

همان طور که گفته شد، برای سفر به شهر بوستون نیز باید ویزای آمریکا را داشته باشیم. پس از اخذ ویزا می‌توان با پرواز به‌طور مستقیم، وارد این شهر شد.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *