خانه
بلاگ
حساب کاربری

بهترین زمان سفر به پراگ

بهترین زمان سفر به پراگ
تاریخ انتشار: 1401/12/8

پراگ پایتخت جمهوری چک است و یک مقصد خوب و عالی برای علاقه‌مندان به سفر‌های اروپایی به شمار می‌رود. کشور چک با این که یک کشور مدرن اروپای‌ست، اما هنوز هم سنت‌های قدیمی آن در بین مردم وجود دارد. به طوری که در هنگام سفر به این کشور با ساختمان‌های تاریخی و مردمانی با آداب و رسوم خاص مواجه می‌شوید که برای شما ناشناخته هستند. اما یکی از دغدغه‌های به حق گردشگران، بهترین زمان سفر به پراگ است. چون هر کشوری در یک دوره زمانی خاص، زیباتر و جذابتر است و شرایط بهتری دارد. به طوری که اگر در بهترین زمان به هر نقطه ای از جهان سفر کنید استفاده بیشتری از آن برده و حسابی خوش می‌گذرانید.

برای همین است که توریک، در این مقاله، اطلاعاتی را در اختیار شما می‌گذارد تا خودتان بتوانید بهترین زمان سفر به پراگ را انتخاب کنید.

 


قصد سفر به پراگ رو داری؟ همین حالا برای ویزای چک اقدام کن!

 

 

آب و هوای کشور چک

زمانی که وقت سفارت چک را گرفته و با ذوق و شوق برای سفر به پراگ آماده می‌شوید، باید موارد مختلفی را در نظر بگیرید که مستقیم یا غیر مستقیم روی کیفیت سفر شما تاثیر دارند. یکی از این عوامل آب و هوا است. این مورد جزو عوامل اصلی است که باید قبل از سفر حتما درباره آن تحقیق کنید. برای اینکه آب و هوای چک شما را غافلگیر نکند، در ادامه آب و هوای این کشور و مخصوصا شهر پراگ را برای شما بیان می‌کنیم.

 

آب و هوای چک در فصل بهار

در فصل بهار، هوای چک بسیار دلپذیر است. در این دوره زمانی، هوا در این کشور معتدل بوده و بین ۲۰ تا ۲۵ درجه سانتیگراد متغیر است. فصل بهار فصل شکوفایی و رویش دوباره است و در آن درختان و زمین‌ها از نو سبز می‌شوند. بنابراین با سفر به پراگ در فصل بهار، مناظر فوق‌العاده زیبایی را تماشا خواهید کرد. مخصوصا شکوفه‌های درختان که زیبایی بسیار عجیبی به این شهر می‌دهد.

 

آب و هوای چک در فصل تابستان

 

در فصل تابستان که ماه‌های ژوئن و آگوست می‌شود، هوا در چک ثابت نیست. طبیعی است که دمای هوا نسبت به فصل بهار افزایش پیدا کند. به طوری که ممکن است دما در این شهر به بالای ۳۰ درجه هم برسد. شاید عجیب باشد که در اکثر روز‌های این فصل باران‌های شدیدی می‌بارد. بنابراین اگر از قبل برای این غافلگیری‌های تابستان چک، آماده نباشید و گول هوای آن را بخورید، با مشکل مواجه خواهید شد. چون در این فصل هوا تا حد زیادی گرم است و کسانی که به باران عادت ندارند، مطمئنا از سفر به پراگ لذت نمی‌برند.

 

آب ‌ هوای چک در فصل پاییز

آب ‌ هوای چک در فصل پاییز

 

اگر به بهترین زمان سفر به پراگ فکر می‌کنید، فصل پاییز گزینه خوبی است. در این فصل هم مانند فصل تابستان، حجم بارش‌ها زیاد است. اما اینطور نیست که مثل تابستان شما را غافلگیر کند. به ویژه در دو ماه سپتامبر و اکتبر که هوا در چک کمی خنک است و نسیم ملایمی می‌وزد که شما را نوازش می‌کند. فصل پاییز از جمله دوره‌هایی از سال است که تعداد گردشگران زیادی برای بازدید از پراگ خود را به کشور چک می‌رسانند.

 

 

 

آب و هوای چک، در فصل زمستان

آب و هوای چک، در فصل زمستان

 

چک زمستان‌های بسیار سردی دارد. در این فصل بارش باران‌ و برف در این کشور بیشتر از فصل‌های دیگر است. دمای هوا در زمستان در برخی روزها حتی به 30- درجه سانتیگراد می‌رسد. این دما اصلا برای سفر به پراگ و پرسه زدن در خیابان‌های زیبای آن مناسب نیست. به دلیل سردی هوا، در فصل زمستان، تعداد بسیار کمی از گردشگران را می‌توانید در این کشور ببینید. منظورمان از زمستان کشور چک، ماه‌های آذر تا اردیبهشت است. اگر در فصل زمستان به چک سفر کنید بدترین زمان را برای این کار انتخاب کرده‌اید و شک نکنید که پشیمان می‌شوید.

 

بهترین فصل سفر به پراگ کدام است؟

بهترین فصل سفر به پراگ کدام است؟

 

شما الان با آب و هوای کشور چک و همینطور شهر پراگ در فصل‌های مختلف آشنایی دارید. اما هنوز درباره بهترین زمان سفر به پراگ حرفی نزده‌ایم. هرچند با توجه به اطلاعاتی که از آب و هوا در هر فصل خواندید، شاید خودتان تا حالا به این موضوع پی برده باشید. اما اگر نمی‌دانید نگران نباشید. ما به شما می‌گوییم!

فصل بهار هوای بسیار خوبی دارد. مناسب بودن هوای پراگ در این فصل باعث جذب گردشگران زیادی به این مقصد گردشگری محبوب شده است. به طوری که در بهار، در کشور چک به خاطر حضور توریست‌های جهانی، جای سوزن انداختن نیست.  بنابراین فصل بهار، بهترین زمان سفر به پراگ محسوب می‌شود.

 

بهترین زمان سفر به پراگ برای شرکت در فستیوال‌ها و جشنواره‌ها

بهترین زمان سفر به پراگ برای شرکت در فستیوال‌ها و جشنواره‌ها

 

در شهر پراگ فستیوال‌های متعددی برگزار می‌شود. برای اینکه بتوانید به آن‌ها برسید، باید زمان سفر خود را با زمان برگزاری این فستیوال‌ها هماهنگ کنید. از جمله فستیوال‌هایی که همه ساله در پراگ برگزار می‌شود، فستیوال نویسندگان است. زمان برگزاری فستیوال نویسندگان پراگ، هر سال در ماه ژوئن است. در این جشنواره بهترین و مشهورترین‌ نویسندگان چک حضور دارند. هدف از برگزاری چنین مراسمی، بزرگداشت این نویسندگان است. فستیوال نویسندگان، شامل بخش‌های مختلفی مانند کنفرانس و کتابخوانی می‌شود. همچنین زمانی از فستیوال نیز به آواز خوانی اختصاص دارد.

برای شرکت در این فستیوال و دیدن نویسندگان برجسته آن از نزدیک باید در ماه ژوئن خود را به پراگ برسانید، تا از آن جا نمانید.

جشنواره موسیقی پراگ، یکی دیگر از رویدادهای جذابی است که هر سال در فصل بهار در این شهر برگزار می‌شود‌. در این فستیوال تجربه‌ای شگفت‌انگیز از شنیدن موسیقی‌ها و اپراهای گوش‌نواز برای شما رقم خواهد خورد. پس اگر به موسیقی علاقه دارید، باید از این فرصت استفاده کرده و در ماه می به چک سفر کنید. این جشنواره در روز‌های آخر ماه می آغاز و تا اوایل ماه ژوئن ادامه دارد.

اگر بخواهید بهترین زمان سفر به پراگ را از نظر رویداد‌های این شهر در نظر بگیرید، باید به علایق و سلایق خودتان توجه کنید. همانطور که گفتیم جشنواره‌های مختلفی در پراگ برگزار می‌شود. در هر کدام از آن‌ها که بخواهید شرکت کنید، باید حواس‌تان به زمان برگزاری آن باشد تا آن را از دست ندهید.

 

 

 

بهترین زمان سفر به پراگ از نظر هزینه‌

در هر فصلی از سال که به پراگ سفر کنید، باید جیب‌تان پر از پول باشد. اما قیمت‌های اقامت در هر فصل ممکن است کاهش یا افزایش یابد. اکثر افراد برای اقامت در پراگ، هتل را انتخاب می‌کنند.  هتل‌های لوکس زیادی برای پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی در این شهر وجود دارد. اما اگر در هاستل اقامت کنید، تجربه بهتری از اقامت را  خواهید داشت. چون خدمات اقامتی این نوع اقامتگاه در قیاس با هتل بسیار بهتر است. اما باید بدانید که برای این منظور باید خساست را کنار گذاشته و پول بیشتری پرداخت کنید.

در فصل بهار بیشترین تعداد گردشگر را در شهر پراگ می‌بینید. طبیعتا هر چقدر استقبال از این شهر بیشتر شود، قیمت اقامت در آن بیشتر می‌شود. به طوری که باید با مبلغ ۳۰ تا ۴۰ درصد بیشتر نسبت به فصل زمستان، اتاق رزرو کنید. اگر می‌خواهید هزینه‌های‌تان را کاهش دهید، بلیط سفر به کشور چک در فصل بهار را فراموش کنید. پاییز یک فصل خوب برای گردشگران است که در آن، قیمت‌ها هم نسبت به بهار کمی کاهش می‌یابد. اما اگر دارید به یک سفر ارزان فکر می‌کنید، باید بدانید که فصل زمستان ارزان‌ترین زمان سفر به پراگ محسوب می‌شود. در این فصل قیمت هتل‌ها تا حد قابل توجهی کاهش خواهد یافت. اما این را هم بگوییم که در فصل زمستان سفر چندان دلپذیری به پراگ نخواهید داشت. چون زمستان‌های بسیار سرد پراگ، سفر را به کام شما تلخ خواهند کرد. در حالی که سفر به کشور چک در فصل بهار با وجود هزینه‌های بالا، واقعا ارزش هزینه کردن را دارد. به هر حال شما هر چقدر پول بدهید همانقدر هم آش می‌خورید.

 

بهترین زمان سفر به پراگ از نظر شلوغی و ازدحام جمعیت

بهترین زمان سفر به پراگ از نظر شلوغی و ازدحام جمعیت

 

یکی دیگر از مواردی که در هنگام انتخاب بهترین زمان سفر به پراگ در نظر بگیرید، شلوغی و ازدحام است که در فصول مختلف در این شهر وجود دارد. با این که پراگ یه شهر زیبا با جاذبه‌های گردشگری فوق‌العاده است، اما شلوغی این مکان‌های دیدنی، لذت بازدید از آن‌ها را از شما می‌گیرد. چون علاوه بر اینکه سروصدای زیادی در این اماکن وجود دارد، وقت زیادی نیز از شما تلف خواهد شد. همچنین ممکن است به خاطر شلوغی، اصلا بلیط هتل و همینطور جاذبه‌هایی که نیاز به دریافت بلیط دارند، گیرتان نیاید.‌

چک از نظر جذب گردشگر رتبه بالایی در جهان دارد. بنابراین زیادی جمعیت در اکثر ماه‌های سال در این کشور توریستی، دور از ذهن نیست. اما در هر صورت میزان جمعیت در هر فصلی، کم و زیاد می‌شود. به طور مثال بیشترین تعداد توریست را در فصل بهار در پراگ مشاهده خواهید کرد. چون در این فصل هم هوا بسیار دلپذیر است و هم این که شهر پراگ به خاطر سرسبزی گل‌ها و درختان، بسیار زیبا و جذاب می‌شود. به همین خاطر بیشتر توریست‌ها بهار را برای سفر به این شهر انتخاب می‌کنند. چون بهار ، از جهات مختلفی، بهترین زمان سفر به پراگ است. اما از آن طرف، در ماه زمستان به دلیل سرمای شدید و یخ زدن کوچه و خیابان، تعداد گردشگرانی که به امید دیدن پراگ به چک سفر می‌کنند، تقریبا با صفر برابر است. با این تعاریف از نظر شلوغی و ازدحام، فصل زمستان بهترین فصل سفر به پراگ است. چون جمعیت گردشگران در این فصل کاهش می‌یابد.

پراگ یکی از زیباترین شهر‌های جهان است که اگر در فصل بهار به آن سفر کنید، متوجه محبوبیت آن در دنیا می‌شوید. این شهر با حدود یک میلیون جمعیت، یکی از قطب‌های گردشگری دنیا است که افراد زیادی هر سال به فکر سفر به آنجا می‌افتند. البته اگر در فصل زمستان به پراگ بروید، شاید از همه کشور‌های جهان متنفر شوید. چون شرایط سفر در زمستان، واقعا سخت و آزار دهنده است. با اطلاع از بهترین زمان سفر به پراگ، باید منتظر یک سفر خاطره‌انگیز و فراموش نشدنی به این شهر باشید.

اگر قصد سفر به این شهر زیبا را دارید، برای اخذ ویزای توریستی یا حتی تور، توریک در کنار شماست. فرقی ندارد ویزای دوبی رو نیاز دارید یا وقت سفارت انگلیس! توریک به عنوان مرجع تخصصی ویزا در همه امور مربوط به شما کمک می‌کند!

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *