خانه
بلاگ
حساب کاربری

دیدنی‌های یونان؛ مهد تمدن جهانی

دیدنی‌های یونان؛ مهد تمدن جهانی
تاریخ انتشار: 1403/1/14

یونان مهد فلسفه، هنر، اساطیر و تاریخ پر فراز و نشیب است که با داشتن آب‌وهوای مدیترانه‌ای و طبیعتی بکر و چشم‌نواز سالانه هزاران گردشگر را به اخذ ویزای یونان ترغیب می‌کند تا به تماشای زیبایی‌های آن بنشینند. اگر تا امروز به این فکر نکرده‌اید که یونان را به‌عنوان مقصد بعدی خود برای گذران تعطیلات انتخاب کنید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید چرا که در این نوشته به معرفی دیدنی‌های یونان خواهیم پرداخت.

آتن، آکروپولیس و معبد زئوس

آتن، آکروپولیس و معبد زئوس

شهر آتن یکی از قدیمی‌ترین شهرهای جهان به‌حساب می‌آید. اما امروزه این شهر چیزی بیش از یک شهر تاریخی به شمار می‌رود و تلفیقی از مدرنیته و تاریخ باشکوه یونان را به نمایش گذاشته و گردشگرانی که برای اولین‌بار قدم به این شهر جادویی می‌گذارند، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی خواهند داشت.

از کوچه‌های سنگ‌فرش شده و تجربهٔ شگفت‌انگیز پیاده‌روی در خیابان‌های آتن تا سفر به قلب تاریخ در مجموعه آکروپولیس، همه‌وهمه نوید از یک سفر خاطره‌انگیز برای شما خواهند داشت. آکروپولیس اما نماد تمدن غرب محسوب می‌شود. قدمت این مجموعه به ۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح می‌رسد. در بالاترین قسمت تپه‌ی آکروپولیس معبد پارت نون دیده می‌شود. سازه‌ای باشکوه با ۸۵ ستون که برای الهه دوست‌داشتنی یونانی‌ها، یعنی آتنا ساخته شده است. این بنای سنگی نشان عظمت معماری یونانی است و تا به امروز یکی از زیباترین آثاری است که به دست بشر ساخته شده است.

اما تصور اینکه از دیدنی‌های یونان حرف بزنیم و از زئوس، خدای خدایان یونانی حرفی به میان نیاید کمی عجیب به نظر می‌رسد. یکی دیگر از معابد شهر آتن، معبد زئوس است. ساخت این معبد که در زمان خود بزرگ‌ترین معبد شهر آتن بوده، ۷۰۰ سال به طول انجامیده است. معبد زئوس در ابتدا ۱۰۴ ستون ۱۷ متری داشته، اما با گذر تاریخ در حال حاضر فقط ۵۶ عدد از این ستون‌ها باقی‌مانده است. تماشای عظمت این بنای تاریخی قطعاً تجربه‌ای بی‌نظیر خواهد بود.

میکونوس؛ جزایر بادها

میکونوس؛ جزایر بادها

یکی از برجسته‌ترین دیدنی‌های یونان، جزیره و شهر میکونوس است که بخشی از مجموع جزایر کیکلادس محسوب می‌شود. جزایر بادها، یک مقصد بسیار مجلل برای تعطیلات گروهی و مکانی امن برای یک گریز عاشقانه باحال و هوای استوایی به شمار می‌رود. شهر میکونوس طیف وسیعی از علایق، از تاریخ و فرهنگ گرفته تا طبیعت و غذاهای رنگارنگ را پوشش می‌دهد.

شما می‌توانید از فروشگاه‌ها و بوتیک‌های محلی در اطراف شهر میکونوس لباس بخرید، در گالری‌های هنری مختلف به تماشای آثار هنری بنشینید، در سواحل زیبای این شهر استراحت کنید و آفتاب بگیرید، از مکان‌های تاریخی مانند دلوس باستانی دیدن کنید و در دل خرابه‌ها و سازه‌های کهن یونانی قدم بزنید. میکونوس دوست‌داشتنی به سازه‌های باستانی و معماری سیکلادیک مشهور است و تجربه‌ای شگفت‌انگیز را برای شما به ارمغان خواهدآورد.

سانتورینی؛ چشم‌اندازی فراموش‌نشدنی

سانتورینی؛ چشم‌اندازی فراموش‌نشدنی

سانتورینی یک مقصد توریستی و یکی از دیدنی‌های معروف یونان است که در جنوب دریای اژه قرار دارد و به دلیل مناظر شگفت‌انگیزش به‌خصوص در زمان غروب آفتاب مورد تحسین گردشگران قرار می‌گیرد. سانتورینی توسط فواره‌های آتشفشانی ایجاد شده و به همین دلیل صخره‌های با شیب زیاد دارد. مکانی که یکی از بهترین فرصت‌های تماشای غروب آفتاب را در سرتاسر جهان به وجود آورده است. دو شهر فیرا و اویا، چشم‌اندازهای متفاوت اما درعین‌حال خیره‌کننده‌ای از یک منظره رمانتیک و فراموش‌نشدنی در اختیار شما قرار خواهند داد که شاید هیچ جای دیگری در دنیا مانند آن پیدا نخواهید کرد.

اگر دوست ندارید در میان یک جمعیت شلوغ به تماشای غروب خورشید بنشینید و دوست دارید محیطی دنج‌تر داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم یک سفر دریایی عصرگاهی برای تماشای منظره روی آب رزرو کنید. بعد از آن هم می‌توانید در خلیج آمودی یک شام رمانتیک میل کنید و به تماشای بازی رنگ‌های صورتی و قرمز در آسمان بی‌انتها بنشینید. یکی دیگر از مکان‌های ایده‌آل برای تماشای غروب خورشید در سانتورینی، فانوس دریایی آکروتیری می‌باشد. آکروتیری یکی از محبوب‌ترین دیدنی‌های یونان، متعلق به قرن نوزدهم میلادی است و یکی از قدیمی‌ترین فانوس‌های دریایی یونان به شمار می‌رود.

ساحل ناواجیو؛ آرامگاه ابدی پاناگیوتیس

ساحل ناواجیو؛ آرامگاه ابدی پاناگیوتیس

یکی دیگر از دیدنی‌های یونان ساحل ناواجیو است که مقصد محبوب عاشقان عکاسی است. ناواجیو یک ساحل سنگ‌ریزه‌ای معروف در ساحل زاکینتوس در جزایر ایونی می‌باشد که فقط با قایق امکان دسترسی و بازید از آن را خواهید داشت. آب‌های فیروزه‌ای و درخشان، آسمان آبی بی‌پایان، آرامش و سکوتی بهشتی و صخره‌های سر به فلک کشیده باعث می‌شوند تا ناواجیو به دومین جاذبه گردشگری در یونان تبدیل شود که عاشقان عکاسی و ویدئوگرافی، خاطرات و تصاویر ارزشمندی از آن خلق و منتشر کرده‌اند.

اگر گذرتان به ساحل ناواجیو بیفتد، یک قایق غرق‌شده در کنار ساحل توجه شما را جلب خواهد کرد. این قایق اسرارآمیز “پاناگیوتیس” نام دارد که در سال ۱۹۸۳ درحالی‌که به‌صورت غیرقانونی به حمل سیگار مشغول بوده، گرفتار طوفانی بزرگ می‌شود و در نهایت در ساحل ناواجیو پهلوگرفته و به خوابی ابدی فرورفته است. یکی از اصلی‌ترین دلایلی که گردشگران در بین تمام دیدنی‌های یونان، ساحل ناواجیو را برای بازدید انتخاب می‌کنند، همین قایق پاناگیوتیس می‌باشد، چرا که منظره‌ای غریب و منحصربه‌فرد ایجاد کرده است.

هیدرا؛ جزیره‌ای بدون خودرو

هیدرا؛ جزیره‌ای بدون خودرو

یکی از دیدنی‌های یونان که حدود دو ساعت با کشتی با آتن فاصله دارد، هیدرا، یکی از جزایر سارونیک در دریای اژه می‌باشد. این جزیره‌ی دوست‌داشتنی که به “جزیره‌ی بدون خودرو” معروف است مقصد محبوب افراد مشهوری از جمله هنری میلر و لئونارد کوهن بوده است. هیدرا، به دلیل ظرافت مثال‌زدنی در معماری، تاریخ منحصربه‌فرد و بندر اصلی خود که توسط کلیساهای قدیمی و عمارت‌های باستانی احاطه شده است شهرت دارد. بندر اصلی هیدرا، توسط توپخانه‌هایی که برای دفاع از جزیره در جنگ استقلال یونان ساخته شده‌اند احاطه شده است که جلوه‌ای حماسی به این مکان گردشگری داده است.

در این بندر شلوغ، ماهیگیران زیادی رفت‌وآمد می‌کنند. افرادی که به امید صید ماهی‌هایی ارزشمند به این جزیره آمده‌اند و همیشه دست پر از قایق‌های خود پیاده می‌شوند و صیدهای تازه و دست‌اول خود را در بندر به فروش می‌رسانند. در کنار ماهی‌فروش‌های هیدرا، قشر پرجمعیت بعدی گربه‌ها هستند. گربه‌های بازیگوش و دوست‌داشتنی که بخصوص برای صرف وعده صبحانه در بندر هیدرا گرد هم می‌آیند. گربه‌ها بخشی از استاندارد زندگی در هیدرا محسوب می‌شوند و شما تقریباً همه‌جا می‌توانید آنها را پیدا کنید.

هیدرا اما یکی از محبوب‌ترین دیدنی‌های یونان برای یک سفر تک‌نفره است. یکی از لذت‌بخش‌ترین کارهایی که می‌توانید در یونان انجام دهید، تنها پرسه‌زدن در خیابان‌های این شهر مسحورکننده است. پیشنهاد می‌کنیم یک شام اعیانی شامل یک وعده‌غذای دریایی خوشمزه در یکی از رستوران‌های محلی سفارش دهید و برای دسر خوشمزه و یا نوشیدنی‌های تازه سری به یکی از کافه‌های هیدرا بزنید.

کلام آخر

یونان با تاریخ غنی و فرهنگ پویا، مقصدی بی‌نظیر برای گردشگران سراسر جهان است. از سواحل خیره‌کننده و جزایر رویایی گرفته تا بناهای تاریخی و باستانی، یونان برای هر سلیقه‌ای جذابیت‌های منحصر به فردی ارائه می‌دهد.

در این مقاله، به برخی از دیدنی‌ترین نقاط یونان اشاره شد، اما این فقط گوشه‌ای از زیبایی‌های این کشور شگفت‌انگیز است.

به نظر شما جای کدام‌ یک از جاهای دیدنی یونان در این مقاله خالی‌ست؟

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *