خانه
بلاگ
حساب کاربری

شانزلیزه و دانستنی‌های جالب این خیابان مشهور!

شانزلیزه و دانستنی های جالب این خیابان مشهور!

خیابان شانزلیزه نیازی به معرفی ندارد. شانزلیزه خیابانی است که در فهرست برترین جاذبه‌‌های گردشگری فرانسه قرار داشته و روزانه چندصد گردشگر از آن بازدید می‌کنند. این خیابان یکی از زیباترین خیابان‌های فرانسه است که در شهر پاریس قرار داشته و از معروف‌ترین خیابان‌های جهان نیز به شمار می‌آید.

اگر قصد سفر به پاریس را دارید و یا به کشور فرانسه و مکان‌های دیدنی آن علاقه‌مند هستید، در این مطلب از آژانس توریک به سراغ یکی از معروف‌ترین‌های آن یعنی خیابان شانزلیزه رفته و آن را معرفی کرده‌ایم. با ما همراه باشید!

شانزلیزه پاریس

خیابان شانز اِلیزه (Champs-Élysées)، یکی از زیباترین و شناخته‌شده‌ترین خیابان‌های پاریس است که 1.2 مایل (1.9 کیلومتر) طول دارد و در امتداد شرق تا غرب پاریس و در شمال رود سن قرار گرفته است. این خیابان Arc de Triomphe را به میدان کنکورد متصل می‌کند و یکی از معروف‌ترین خیابان‌‌های تجاری جهان به حساب می‌آید. خیابان Champs-Elysées به دو قسمت تقسیم شده است. قسمت پایین، نزدیک‌‌ترین قسمت به میدان کنکورد، از پارکی با ساختمان‌های باشکوهی مانند Palais de la Découverte (قصر اکتشاف)، Petit Palais و Grand Palais عبور می‌کند.

قسمت بالا نیز از میدان Charles de Gaulle که به میدان اتوال مشهور است شروع شده و طاق پیروزی را در برمی‌گیرد. خیابان شانزلیزه یک خیابان تجاری محبوب در پاریس است که انواع مراکز خرید، کافه‌‌ها و تئاترهای متنوع را در خود جای داده است. این خیابان 1.9 کیلومتری از میدان شارل دوگل، جایی که طاق پیروزی مشهور(Arc de Triomphe) از آن دیده می‌شود، تا میدان کنکورد امتداد دارد.

 

 

شانزلیزه هر ساله پذیرای حدود 7 میلیون گردشگر است که آن را به یکی از معروف‌ترین خیابان‌های جهان تبدیل کرده است. این شهر عمدتاً به‌دلیل وجود مراکز خرید و رستوران‌های متعدد در آن محبوب است. گستره و تنوع فروشگاه‌ها در امتداد خیابان شانزلیزه قلب هر خریداری را شاد می‌کند.

تور دو فرانس (Tour de France) که معتبرترین مسابقه دوچرخه سواری جهان است و هر ساله به مدت سه هفته در شهر پاریس برگزار شده و از خیابان شانزلیزه آغاز می‌شود، توجهات زیادی را از سراسر جهان به خود جلب می‌کند. همچنین، هر ساله در 14 جولای، رژه نظامی روز باستیل(Défilé militaire du 14 juillet) نیز در شانزلیزه برگزار می‌شود و در این روز تاریخی، مردم محلی و گردشگران را گرد هم می‌آورد.

تاریخچه خیابان شانزلیزه

 

تاریخچه خیابان شانزلیزه

 

خیابان شانزلیزه از ابتدا شهرت و زیبایی امروزی را نداشت و در زمان‌های گذشته، منطقه‌ای غیر گردشگری در حومه پاریس بود. این خیابان اولین بار به عنوان مسیری برای عبور پادشاهان و اشراف‌زادگان ساخته شده و کاخ لوور را به کاخ دیگری در منطقه Saint Germain en Laye متصل می‌‌کرد. خاستگاه شانزلیزه پاریس را می‌توان در سال 1640 جستجو کرد، زمانی که فضا برای کاشت ردیفی از درختان فراهم شد.

برخلاف چشم‌انداز بزرگ امروزی، منطقه اطراف شانزه لیزه در گذشته عمدتاً از مزارع و باغ‌ها ساخته شده بود. این بلوار به‌طور رسمی در سال 1709 شانزلیزه نام گرفت. از آن زمان به بعد، به زیباسازی بیشتر خیابان شانزلیزه و اطراف آن پرداخته شده و در سال 1724، خیابان گسترش یافت و به ابعاد فعلی خود رسید. در سال 1994، پیاده‌روهای خیابان بازسازی شده و شانزلیزه به طور قابل توجهی رشد کرد و به مرور زمان، بوتیک‌ها، کافه‌ها و رستوران‌ها در این خیابان 70 متری قرار گرفتند و آن را به یکی از زیباترین خیابان‌های امروزی جهان تبدیل کردند.

نماد اصلی این خیابان، طاق پیروزی، در سال 1806 به بهره‌برداری رسید اما تا سال 1836 تکمیل نشد. نام خیابان شانزالیزه از اساطیر یونانی گرفته شده که به معنای دشت الیزیایی یا دشت بهشت می‌باشد و چنین باوری وجود دارد که در گذشته شبیه بهشت ​​مسیحی، محل استراحت خدایان یونانی و قهرمانان از دنیا رفته بوده است.

 

 

جالب‌ترین ویژگی‌های شانز الیزه

 

جالب ترین ویژگی های شانز الیزه - خیابان شانزلیزه

 

خرید مهم‌ترین و مورد علاقه‌ترین هدف و تفریح بازدیدکنندگان از خیابان شانزلیزه پاریس است. چرا که این خیابان قلب فروشگاه‌ها و بوتیک‌های لوکس و بسیار زیبا می‌باشد. به‌دلیل تنوع محصولات و برندهای مختلف، برخی حتی این بلوار را مثلث طلایی پاریس می‌نامند. بعد از فروشگاه‌های شانزلیزه، رستوران‌ها و کافه‌های آن در جایگاه دوم محبوبیت قرار دارند. یکی از این رستوران‌های محبوب، Le Hide نام دارد که رستورانی فرانسوی به سبک ژاپنی است که تنها ۲ دقیقه با طاق پیروزی فاصله دارد.

از اواخر نوامبر تا اوایل ژانویه، به مناسبت کریسمس و سال نو، شانزلیزه با چراغ‌های بسیار زیبایی تزئین می‌شود. این خیابان و پاریس، این روزها خیلی شلوغ هستند و بسیاری از مردم محلی و گردشگران در این روزها از این خیابان دیدن کرده و آن را به محل تجمع بزرگی برای برگزاری جشن‌های سال نو تبدیل می‌کنند.

چرا شانزلیزه شهرت جهانی دارد؟

 

چرا شانزلیزه شهرت جهانی دارد؟

 

همان طور که اول متن هم گفتیم، خیابان شانزلیزه خیابانی بسیار شناخته شده است که شهرت جهانی دارد. شهرت جهانی این خیابان به‌دلیل وجود مکان‌های تاریخی بسیار زیبایی مانند کاخ الیزه (Palais de l’Élysée)، طاق پیروزی، میدان کنکورد و … می‌باشد. وجود فروشگاه‌ها، دفاتر و برندهای لوکس و گران قیمت در این خیابان، آن را به یکی از معروف‌‌ترین خیابان‌‌های تجاری جهان تبدیل کرده است. علاوه بر این، رستوران‌ها و کافه تراس‌های معروف و سالن‌های تأتر بسیار زیبا دیگر، دلایل شهرت جهانی این خیابان محسوب می‌شوند.

برای سفر به فرانسه و بازدید از همه این زیبایی‌ها باید از طریق آژانس گردشگری توریک که متقاضیان سفر به کشورهای خارجی می‌توانند جهت اخذ ویزاهای کشورهای مختلف مانند ویزای دبی و امارات، ویزای کانادا، ویزا عمان، ویزای تایلند و ویزای فرانسه و همچنین صدور ویزای توریستی به آن مراجعه کنند، اقدام به دریافت ویزا کنید.

 

معروف‌ترین فروشگاه‌های شانزلیزه

 

معروف ترین فروشگاه های شانزلیزه - خیابان شانزلیزه

 

قبلاً هم گفتیم که مراکز خرید لوکس شانزلیزه، جاذبه اصلی این خیابان معروف پاریس هستند. چرا که فروشگاه‌های برندهای معروف و درجه یکی مانند Apple، Dior، Guerlain، Levi’s، Louis Vuitton، Nike، Lacoste، Sephora در این خیابان قرار دارند. خیابان شانزه لیزه، اصلی‌ترین و مهم‌ترین منطقه خرید پاریس است.  در این منطقه، فروشگاه دیور در خیابان مونتین، فروشگاه هرمس در خیابان دو فاوبورگ سنت اونوره و همچنین بسیاری از فروشگاه‌‌های انحصاری مد فرانسوی دیگر نیز قرار دارند.

این خیابان که فرانسوی‌ها آن را لِشام(les Champs) می‌نامند، فرصت خوبی را برای خرید از برند‌های مشهور فرانسوی و جهانی مانند گوچی (Gucci)، رالف‌اندلورن (Ralph & Lauren)، فندی (Fendi)، پرادا (Prada) و غیره را فراهم می‌کند. برندهای مطرح دیگری مانند Cartier، Mauboussin و Tiffany & Co که برندهای معروف جواهرسازی هستند هم در خیابان شانزلیزه قرار دارند.

اگر به مد علاقه دارید ولی بودجه کافی برای خرید از برندهای لوکس را ندارید، محصولات برندهای فست فشن مانند زارا (Zara)، نایک (Nike)، سفورا (Sephora) و اچ اند ام (H&M) هم تو این خیابان پیدا می‌شوند. یه عطر ساز قدیمی به اسم گئرلین (Guerlain) که از سال ۱۹۱۳ در خیابان شانزالیزه فروشگاه‌های فروش عطر دارد هم از دیگر فروشگاه‌های این خیابان است. فروشگاه‌ های رسمی PSG که وسایل باشگاه‌ فوتبال معروف پاریس، یعنی پاری‌ سن ‌ژرمن را می‌فروشند هم در این خیابان به چشم می‌خورند.

 

 

نزدیک‌ترین هتل‌ها به خیابان شانز الیزه

 

به‌دلیل این که خیابان شانزلیزه یکی از رومانتیک ترین و زیباترین خیابان های جهان است، ‌سالانه گردشگران زیادی از سراسر جهان از آن بازدید می‌کنند. به همین علت هتل‌های لوکس و درجه یکی نیز در نزدیکی این هتل وجود دارند که گردشگران می‌توانند در آن‌ها اقامت داشته باشند. برای سفر به کشور فرانسه و بازدید از این خیابان، در وهله اول باید به اخذ ویزا و گرفتن وقت سفارت فرانسه اقدام کرد. این کار از طریق آژانس‌های ارائه‌دهنده خدمات ویزا مانند توریک انجام می‌شود.

رزرو هتل پاریس در منطقه 8 این شهر برای اقامت کسانی مناسب است که قصد خرید اجناس مد روز و گران قیمت را دارند. مشهورترین خیابان جهان یعنی شانزلیزه که محل کاخ الیزه و بسیاری از مراکز خرید بزرگ و فروشگاه‌های برندهای معتبر جهان است هم در این منطقه قرار دارد. در این بخش چهار هتل نزدیک به خیابان شانزالیزه معرفی می‌شوند.

 

۱. هتل فور سیزن جورج پنجم( Four Seasons Hotel George V Hôtel )؛

 

هتل فور سیزن جورج پنجم( Four Seasons Hotel George V Hôtel ) - خیابان شانزلیزه

 

این هتل، هتلی با سبک کلاسیک و زیبا در نزدیکی خیابان شانزالیزه است که با دیزاینی الهام گرفته از دوران لویی شانزدهم، روزهای تاریخی امپراتوری فرانسه را تداعی می‌کند.

 

۲. هتل الیزه پاریس( Hotel Elysées Céramic )؛

 

هتل الیزه پاریس( Hotel Elysées Céramic ) - خیابان شانزلیزه

 

هتل الیزه، هتلی سه ستاره در منطقه هشتم پاریس است که در نزدیکی خیابان شانزلیزه و طاق پیروزی قرار دارد. موقعیت مکانی این هتل، علی رغم سه ستاره بودن، آن را به یکی از بهترین هتل‌های پاریس تبدیل کرده.

 

۳. هتل Maison Albar Hotels Le Diamond پاریس؛

 

 هتل Maison Albar Hotels Le Diamond پاریس - خیابان شانزلیزه

 

هتل Maison Albar Hotels Le Diamond، هتلی ۵ ستاره است که در قلب پاریس قرار داشته و تا خیابان Champs-Elysees و Palais Garnier تنها ۱۵ دقیقه فاصله دارد.

 

۴. هتل دی سرس شانزدهم الیزه (Hotel De Sers Champs Elysees)؛

 

هتل دی سرس شانزدهم الیزه (Hotel De Sers Champs Elysees) - خیابان شانزلیزه

 

هتل Hôtel de Sers هم در مرکز شهر پاریس واقع شده و از خیابان شانزلیزه و طاق پیروزی فقط ۱۵ دقیقه فاصله دارد. هتل De Sers Champs Elysees، هتلی ۵ ستاره است که سالانه گردشگران زیادی آن را برای اقامت خود انتخاب می‌کنند.

 

نزدیک‌ترین جاذبه‌ها به شانزلیزه

 

نزدیک ترین جاذبه ها به شانزلیزه - خیابان شانزلیزه

 

شانزلیزه علاوه بر ماهیت تجاری که دارد، یک مرکز فرهنگی هم به شمار می‌آید که سالن‌های سینما، تئاتر و نمایشگاه‌‌های معروفی در آن قرار دارند. برای مثال، کسایی که تئاتر دوست دارند می‌توانند به سالن تئاتر معروف Théâtre du Rond-Point رفته و نمایش‌های معاصری مانند the Espace Pierre Cardin را تماشا کنند. علاقه‌مندان به بناهای تاریخی و نمایشگاه‌‌های هنری هم می‌توانند از کاخ Grand Palais که در فاصله کمی از خیابان شانزلیزه قرار دارد و برای برگزاری نمایشگاه‌های جهانی ساخته شده است، بازدید کنند.

معماری این کاخ به سبک هنر نو یا Art Nouveau بوده و در رو به روی آن در قصر Petit Palais، مجموعه بی‌نظیری از آثار هنری وجود دارد. موزه دلا دکوورت دیگر جاذبه نزدیک به این خیابان است که توسط ژان باتیست پرن، برنده جایزه نوبل فیزیک، راه‌اندازی شده است. خیابان شانزالیزه، سینماهای زیادی مانند سالن vintage، L’Elysée-Lincoln و Le Balzac را هم در خود جای داده است. آخرین و مهم‌ترین جاذبه نزدیک به خیابان شانزلیزه هم، طاق پیروزی است که در انتهای این خیابان قرار دارد و از بالای آن می‌توان کل خیابان را مشاهده کرد.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *