خانه
بلاگ
حساب کاربری

هزینه سفر به روسیه در مرداد ۱۴۰۳

هزینه سفر به روسیه در فروردین ۱۴۰۳
تاریخ انتشار: 1403/1/20

روسیه بزرگ‌ترین کشور دنیا است و جاذبه‌های طبیعی بسیار زیادی دارد! همین مسئله باعث شده تا هر سال گردشگران زیادی از سراسر دنیا به این کشور پهناور و دیدنی سفر کنند. نزدیک بودن این کشور به ایران، باعث شده تا علاوه بر گردشگران خارجی، این مقصد برای گردشگران ایرانی هم محبوبیت زیادی داشته باشد. یکی از نگرانی‌ها و دغدغه‌های ایرانی‌ها باتوجه‌به قیمت ارز، هزینه سفر به روسیه است.

برای سفر به روسیه چقدر هزینه نیاز دارید؟ در این مقاله می‌خواهیم به بررسی کامل این موضوع بپردازیم و تا جای ممکن، هزینه‌های ریزودرشت سفر به روسیه را بررسی کنیم. پس اگر قصد سفر به روسیه را دارید، در این مقاله همراه ما باشید.

هزینه سفر به روسیه چقدر است؟

روسیه یکی از کشورهایی است که در مرز بین اروپا و آسیا قرار گرفته است! به همین دلیل، آن را یک کشور اوراسیایی می‌شناسیم. روسیه وسعت بسیار زیادی دارد و همین مسئله باعث شده تا جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی در این کشور وجود داشته باشد. هر ساله گردشگران زیادی از آسیا و اروپا برای بازدید از این کشور به روسیه سفر می‌کنند. البته از نقاط دیگر جهان هم گردشگرانی به خود جذب می‌کند و توانسته به یکی از قطب‌های گردشگری مهم دنیا تبدیل شود.

آب‌وهوای روسیه سرد و برفی است. همین مسئله باعث شده تا مناظر طبیعی بسیار شگفت‌انگیز و دیدنی مانند شفق قطبی و یا شب‌های سفید در این کشور قرار داشته باشد و آسمان این کشور، کاملاً آبی و دیدنی باشد. محاسبه هزینه سفر به روسیه برای هر گردشگری اهمیت بسیار زیادی دارد! چرا که اگر بی‌رویه خرج کنید، ممکن است با کمبود پول و بودجه سفر مواجه شوید. به همین دلیل، پیش از سفر به این کشور باید حتماً با هزینه‌های سفر به روسیه آشنا شوید.

قصد سفر به روسیه را دارید؟ با تکمیل فرم زیر بهترین پیشنهادهای ویزا، هتل و پرواز را دریافت خواهید کرد.


هزینه ویزای توریستی روسیه

اگر قصد سفر به روسیه را دارید، پیش از هر چیزی باید به فکر اخذ ویزای توریستی روسیه باشید! انواع ویزای توریستی به‌صورت زیر است:

نوع ویزا مدت اعتبار زمان تحویل قیمت
توریستی عادی ۳۰ روز  ۷ الی ۱۰ روز کاری ۱۶۰  دلار آمریکا
توریستی فوری ۳۰ روز  ۳ الی ۴ روز کاری  ۲۶۰ دلار آمریکا
توریستی عادی ۹۰ روزه ۹۰ روز  ۷ الی ۱۰ روز کاری  ۱۷۵  دلار آمریکا
توریستی فوری ۹۰ روزه ۹۰ روز  ۳ الی ۴ روز کاری  ۳۷۵ دلار آمریکا

بر اساس مدت‌زمان سفر خود می‌توانید از ویزای ۳۰ و ۹۰ روزه استفاده کنید. همچنین برنامه‌ریزی سفر می‌توانید از ویزای عادی و فوری استفاده کنید.

در فروردین ۱۴۰۳ باید حدوداً ۱۰ میلیون تومان بابت هزینه ویزای توریستی عادی پرداخت کنید.

هزینه خرید بلیت هواپیما روسیه

هزینه خرید بلیت هواپیما روسیه

یکی از مهم‌ترین هزینه‌های سفر به روسیه مربوط به خرید بلیط هواپیما است! بهترین و راحت‌ترین راه برای سفر به روسیه استفاده از هواپیما است. چرا که هزینه آن تفاوت زیادی با قطار ندارد اما در مدت‌زمان بسیار کوتاه‌ترین به روسیه می‌رسید. پس اگر قصد سفر به روسیه را دارید، باید بلیط هواپیما تهیه کنید.

در حال حاضر بلیط هواپیما از ۲۲۰ دلار برای بلیط اقتصادی شروع شده و تا حدود ۱۲۰۰ دلار افزایش پیدا می‌کند. استفاده از پروازهای اقتصادی به‌جای پروازهای فرست‌کلاس هزینه‌های سفر شما را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

در فروردین ۱۴۰۳ باید حداقل ۱۵ میلیون تومان بابت هزینه بلیط پرواز اقتصادی پرداخت کنید.

قصد سفر به روسیه را دارید؟ با تکمیل فرم زیر بهترین پیشنهادهای ویزا، هتل و پرواز را دریافت خواهید کرد.


هزینه حمل‌ونقل در روسیه

هزینه حمل‌ونقل در روسیه

یکی از مهم‌ترین هزینه‌های سفر به روسیه، هزینه حمل‌ونقل است. هزینه حمل‌ونقل در روسیه بستگی به نوع وسایل نقلیه عمومی مورداستفاده شما دارد. گردشگران ایرانی از فرودگاه‌های ایران سوار هواپیما می‌شوند و در مقصد مسکو فرود می‌آیند. پس از نشستن هواپیما در فرودگاه‌های مسکو، باید خودتان را به مرکز شهر برسانید. برای رسیدن به مرکز شهر وسایل نقلیه مختلفی وجود دارد که پیشنهاد می‌کنیم برای صرفه‌جویی در هزینه‌های خود، از مترو مسکو استفاده کنید.

به‌صورت کلی هزینه حمل‌ونقل شهری در روسیه به‌صورت زیر است:

  • هزینه بلیط یک‌طرفه مترو در مسکو: بین ۵۴ تا ۷۱ روبل (برای کودکان زیر ۷ سال رایگان است)
  • هزینه هربار تاکسی گرفتن در مسکو: بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ روبل بستگی به مسیر

در فروردین ۱۴۰۳ باید حدوداً بین ۴۰ الی ۳۵۰ هزار تومان بابت هر بار حمل‌ونقل پرداخت کنید.

امکان خرید بلیط متروی مسکو به‌صورت آنلاین وجود دارد اما می‌توانید از طریق کارت Troika هم استفاده کنید. همچنین امکان استفاده از تاکسی هم وجود دارد که هزینه بیشتری نسبت به وسایل حمل‌ونقل عمومی خواهد داشت. درصورتی‌که می‌خواهید از تاکسی استفاده کنید، پیشنهاد می‌کنیم Uber برای سفرهای درون‌شهری روی موبایل خود نصب کنید.

هزینه اقامتگاه و هتل در روسیه

هزینه اقامتگاه و هتل در روسیه

یکی از پرهزینه‌ترین بخش‌های سفر به روسیه مربوط به هزینه اقامتگاه و هتل است. هر چقدر هزینه هتلی که رزرو می‌کنید کمتر باشد، هزینه سفر به روسیه کمتر خواهد بود. یکی از مهم‌ترین نکاتی که روی هزینه اقامت تأثیر زیادی دارد، انتخاب اقامتگاه در مرکز شهر مسکو است. هزینه‌های اقامت در مرکز مسکو بسیار بیشتر از نقاطی است که از مرکز شهر دورتر هستند.

  • هزینه اقامت در هتل‌های مرکز شهر مسکو: ۱۰۰ تا ۲۰۰ دلار
  • هزینه اقامت در هتل‌های دور از مرکز شهر مسکو: ۱۰ تا ۴۰ دلار
  • هزینه اقامت در هتل‌های لوکس که افراد سرشناس در آن رفت‌وآمد دارند: تا ۵۰۰ دلار

در فروردین ۱۴۰۳ باید حدوداً ۶۰۰ هزار تومان الی ۳۰ میلیون تومان بستگی به نوع و محل اقامتگاه، بابت هزینه هر شب اقامت پرداخت کنید.

بنابراین اگر می‌خواهید در هزینه سفر به روسیه صرفه‌جویی کنید، بهتر است از اقامتگاه‌ها و هتل‌هایی که در مرکز شهر حضور دارند استفاده کنید. البته مسائل دیگری هم روی هزینه هتل تأثیرگذار است! برای مثال در فصل‌هایی که گردشگر بیشتری در روسیه حضور دارد، هزینه‌ها بیشتر است. همچنین اقامت در شهرهای غیر از مسکو، هزینه کمتری برای اقامت نیاز دارد.

هزینه غذا و رستوران در روسیه

هزینه غذا و رستوران در روسیه

یکی از مهم‌ترین بخش‌های هزینه سفر به روسیه مربوط به غذا و رستوران است! طبیعتاً در سفر به روسیه همه گردشگران دوست دارند که غذاهای خوشمزه روسیه را میل کنند و لذت ببرند. برای آن که بتوانید نهایت لذت را از خوردن غذا در رستوران‌های روسیه ببرید، پیشنهاد می‌کنیم یک صبحانه ساده میل کنید و نهار را در یک کافه متوسط بخورید. با این کار در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کرده‌اید و می‌توانید خودتان را به یک شام شاهانه در رستوران‌های لاکچری روسیه دعوت کنید.

هزینه‌های غذا و رستوران در روسیه به‌صورت زیر است:

  • هزینه غذای هر نفر در رستوران‌های ارزان‌قیمت: ۶۰۰ روبل
  • هزینه غذای هر نفر در رستوران‌های جهانی مک‌دونالد: ۴۰۰ روبل
  • هزینه یک بطری نیم لیتری نوشابه کوکاکولا یا پپسی: ۷۵ روبل
  • هزینه یک بطری ۱.۵ لیتری آب‌معدنی: ۴۸ روبل

در فروردین ۱۴۰۳ باید حدوداً ۴۰۰ هزارتومان بابت وعده غذایی در رستوران‌های عادی پرداخت کنید.

به‌صورت کلی هزینه یک وعده غذای خوب در رستوران‌های لوکس روسیه برای هر نفر حدود ۴۰ دلار هزینه دارد. البته شما می‌توانید در بحث هزینه‌های غذا و رستوران هم صرفه‌جویی کنید! برای مثال، به‌جای خرید آب‌معدنی می‌توانید از آب لوله‌کشی مسکو استفاده کنید. این آب کاملاً سالم، تمیز و قابل شرب است و می‌تواند در کاهش هزینه‌های شما تأثیر زیادی داشته باشد.

هزینه تفریحات و دیدنی‌های روسیه

هزینه تفریحات و دیدنی‌های روسیه

روسیه یکی از کشورهایی است که در آن شهرهای زیادی وجود دارد! هر کدام از این شهرها تفریحات و دیدنی‌های زیادی را در خود جای‌داده است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موزه‌ها، آثار تاریخی، جاذبه‌های دیدنی و اماکن مختلف اشاره کرد. برای استفاده از تفریحات و بازدید از دیدنی‌های روسیه باید حتماً برنامه‌ریزی درستی داشته باشید! چرا که تعداد آن‌ها بسیار زیاد است و زمان کافی برای بازدید از همه آن‌ها را نخواهید داشت. پیشنهاد می‌کنیم از بین آن‌ها، بر اساس علایق و سلیقه خود چند مورد را انتخاب کنید و از دیدن آن نهایت لذت را ببرید.

هزینه تفریحات و جاذبه‌های گردشگری مسکو عبارتند از:

  • موزه کاخ کرملین: از ۲۵۰ تا ۱۴۵۰ روبل
  • موزه نگارخانه ترتیاکوف: ۳۰۰ روبل
  • موزه هنرهای زیبای پوشکین: ۵۰۰ روبل
  • کلیسای جامع سنت باسیل: ۵۰۰ روبل
  • موزه تاریخی مسکو: ۳۵۰ روبل
  • موزه پلانتاریوم: از ۵۵۰ تا ۶۰۰ روبل
  • موزه یادبود فضانوردی: ۵۰۰ روبل
  • باغ‌وحش مسکو : ۵۰۰ روبل
  • کولومنسکویه: ۵۰۰ روبل
  • میدان سرخ: رایگان

هزینه تفریحات و جاذبه‌های گردشگری سن‌پترزبورگ عبارتند از:

  • موزه ارمیتاژ: ۷۰۰ روبل
  • کاخ پترهوف: ۱۵۰۰ روبل
  • کلیسای جامع سنت ایزاک: ۲۵۰ روبل
  • قلعه پیتر و پائول : از ۲۰۰ تا ۷۵۰ روبل
  • کلیسای ناجی در خون: از ۵۰ تا ۲۵۰ روبل
  • موزه دولتی روسیه: ۱۲۰۰ روبل
  • جزیره واسیلیوسکی: رایگان
  • میدان کاخ: رایگان
  • خیابان نوسکی: رایگان
  • مجسمه اسب‌سوار برنزی: رایگان

در فروردین ۱۴۰۳ به‌صورت میانگین باید حدوداً ۲۰۰ هزار تومان الی ۱ میلیون تومان بابت بلیط جاذبه‌های گردشگری پرداخت کنید.

هزینه ورودی موزه‌ها جدای از هزینه تور سفر به روسیه است! بنابراین باید حتماً در انتخاب موزه‌ها و جاذبه‌های دیدنی دقت کنید تا بهترین‌ها و کم‌هزینه‌ترین‌ها را انتخاب کنید.

هزینه خرید سوغاتی در روسیه

هزینه خرید سوغاتی در روسیه

اگر از آن دسته افرادی هستید که در سفرهای خود برای دوستان و خانواده سوغاتی خریداری می‌کنید، این مورد هم روی هزینه سفر به روسیه تأثیرگذار است! مهم‌ترین سوغاتی‌های روسیه عبارتند از:

  • عروسک ماتریوشکا

اگر قصد خرید یک سوغاتی جذاب برای دوستان و نزدیکان خود را دارید، عروسک سنتی ماتریوشکا یکی از بهترین گزینه‌ها است. این عروسک یکی از مشهورترین سوغاتی‌های روسیه است که نماد ملی کشور روسیه است و به همین دلیل گردشگران آن را به‌عنوان یادگاری و سوغاتی تهیه می‌کنند.

  • کلاه روسی گرم‌ونرم

یکی دیگر از سوغاتی‌های که می‌توانید در سفر به روسیه خریداری کنید، کلاه گرم‌ونرم روسی است. این سوغاتی در روزهای بسیار سرد زمستان کاملاً کاربردی است و می‌توانید سال‌های زیادی از آن استفاده کنید.

  • شال اونبرگ

یکی دیگر از سوغاتی‌های روسیه، شال اونبرگ است که می‌توانید به‌عنوان سوغاتی آن را تهیه کنید. برای خرید آن سعی کنید از بهترین مراکز خرید روسیه و فروشگاه‌های معتبر خرید کنید تا نمونه‌های فیک و تقلبی به شما نفروشند. هزینه خرید آن هم بین ۲۲ تا ۷۱ دلار است.

  • چکمه خز گوزن شمالی

اگر از آن دسته افرادی هستید که در نقاط سردسیر با بارش برف فراوان زندگی می‌کنید، شاید بهترین سوغاتی که می‌توانید تهیه کنید چکمه ساخته شده از خز گوزن شمالی است. هزینه این سوغاتی چیزی حدود ۳۰۰ دلار است اما تا سال‌های سال می‌توانید از آن استفاده کنید و با گرم نگه‌داشتن پاهای خود، از آن لذت ببرید.

در فروردین ۱۴۰۳ باید حدود ۱.۵ میلیون تومان الی ۲۰ میلیون تومان بابت سوغاتی پرداخت کنید که البته بستگی به نوع و قیمت آن دارد.

هزینه تماس و اینترنت در روسیه

به‌محض ورود به کشور روسیه برای آن که بتوانید با خانواده و دوستان خود در ایران تماس برقرار کنید، نیاز به خرید سیم‌کارت کشور روسیه دارید. با استفاده از پاسپورت خود می‌توانید یکی از ۵ اپراتور این کشور را انتخاب و سیم‌کارتی از آن دریافت کنید. هزینه خرید سیم‌کارت اپراتورهای مختلف به‌صورت زیر است:

اپراتور MTS

  • طرح Super: تماس و اینترنت نامحدود به قیمت ۹۵۰ روبل
  • طرح As you wish: تا ۲۰۰۰ دقیقه تماس + تا ۳۰ گیگابایت اینترنت به قیمت ۵۷۵ روبل
  • طرح More: تا ۱۷۰۰ دقیقه تماس + ۳۰ گیگابایت اینترنت به قیمت ۷۹۰ روبل

اپراتور Yota

  • خرید سیم‌کارت به قیمت ۳۵۰ روبل
  • شارژ اولیه برای تماس و اینترنت به قیمت ۱۰۰ روبل

اپراتور Tele2

  • طرح ۱: ۱۵۰۰ دقیقه تماس + ۵۰ گیگابایت اینترنت به قیمت ۹۰۰ روبل
  • طرح ۲: ۶۰۰ دقیقه مکالمه + ۳۵ گیگابایت اینترنت به قیمت ۶۵۰ روبل
  • طرح ۳: ۴۰۰ دقیقه مکالمه + ۲۵ گیگابایت اینترنت به قیمت ۵۵۰ روبل
  • طرح ۴: ۵۰ گیگابایت اینترنت رایگان

اپراتور Beeline

  • طرح ۱: ۳۵ گیگابایت اینترنت + ۷۰ گیگابایت اینترنت پیام‌رسان‌ها به قیمت ۵۵۳ روبل
  • طرح ۲: ۲۰ گیگابایت اینترنت + ۴۰ گیگابایت اینترنت پیام‌رسان‌ها به قیمت ۴۳۴ روبل
  • طرح ۳: ۱۰ گیگابایت اینترنت + ۲۰ گیگابایت اینترنت پیام‌رسان‌ها به قیمت ۳۰۸ روبل
  • طرح ۴: ۵ گیگابایت اینترنت + ۱۰ گیگابایت اینترنت پیام‌رسان‌ها به قیمت ۱۸۹ روبل

اپراتور Megafon

  • ۲۰ گیگابایت اینترنت ۷روزه + ۳۰ دقیقه تماس به مقاصد منتخب به قیمت ۳۵۰ روبل

در فروردین ۱۴۰۳ باید حدوداً ۷۰ الی ۷۰۰ هزار تومان بابت هزینه‌های تماس و سیم‌کارت پرداخت کنید.

بر اساس میزان نیاز خود به مکالمه و اینترنت می‌توانید یکی از اپراتورها و طرح‌های بالا را انتخاب کنید.

هزینه کلی سفر به روسیه برای ایرانی‌ها چقدر است؟

هزینه کلی سفر به روسیه کاملاً بستگی به سفر شما دارد! به‌صورت میانگین افرادی ایرانی که به روسیه سفر می‌کنند حدود ۲۲۰۰ دلار هزینه می‌کنند. این هزینه می‌توان کمتر یا بیشتر شود که کاملاً بستگی به هزینه‌ها، تفریحات، خریدها و… دارد.

باتوجه‌به این که هزینه‌های سفر به روسیه به‌صورت ارزی است، قیمت دلار و ارز تأثیر مستقیم روی هزینه سفر به روسیه خواهد داشت. بنابراین نمی‌توان قیمت مشخصی برای سفر روسیه با واحد تومان در نظر گرفت.

در فروردین ۱۴۰۳ سفر به روسیه حدوداً ۶۰ الی ۱۰۰ میلیون تومان به ازای هر نفر هزینه خواهد داشت.

ارزان‌ترین زمان برای سفر به روسیه

ارزان‌ترین زمان برای سفر به روسیه

با انتخاب فصل مناسب برای سفر به روسیه می‌تواند هزینه‌های خود را تا حد زیادی کاهش دهید! از اواسط دی تا اوایل فروردین روسیه آب‌وهوای بسیار سرد و بارش‌های سنگینی دارد. به همین دلیل مسافران کمتری به آن سفر می‌کنند و این می‌تواند یک فرصت عالی برای ما ایرانی‌ها باشد. باتوجه‌به کم‌بودن مسافران در این فصل هزینه‌های شما تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند و می‌توانید سفر به روسیه را با کمترین هزینه ممکن تجربه کنید. همچنین فصل‌های شهریور تا اواسط آذر هم ارزان‌ترین فصل‌های سفر هستند.

دلیل آن که در چنین فصل‌هایی هزینه‌های سفر به روسیه کمتر است، این است که حجم مسافران در این فصل تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند. بنابراین قیمت بلیط هواپیما، هتل، تورهای مسافرتی و… کمتر می‌شود و می‌توانید با هزینه کمتر سفر خود را تجربه کنید. البته حواستان باشد که در فصل زمستان باتوجه‌به آب‌وهوای بسیار سرد روسیه که گاهی تا منفی ۲۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد، حتماً انواع لباس‌های گرم همراه خود داشته باشید.

مدیریت هزینه سفر با دریافت ارز مسافرتی

روسیه جزو کشورهایی است که ارز مسافرتی به آن اختصاص داده شده است. برای بررسی شرایط و مدارک مورد نیاز برای دریافت ارز مسافرتی در سفر روسیه به این مقاله در مجله گردشگری توریک مراجعه نمایید.

 با دانستن هزینه‌های سفر به روسیه، سفر بهتری را تجربه کنید!

فرقی نمی‌کند که بخواهید به کدام کشور سفر کنید! درهرصورت اطلاع از هزینه‌های آن می‌تواند کمک بسیار زیادی به شما کند تا انتخاب بهتری داشته باشید. روسیه یکی از کشورهای گردشگرپذیر و جذابی است که می‌توانید به‌عنوان یک مقصد عالی از آن استفاده کنید. در این مقاله سعی کردیم تمام هزینه‌هایی که ممکن است در سفر به روسیه خرج کنید را بررسی کنیم.

اگر سؤالی در مورد این مقاله دارید یا تجربه‌ای از سفر به روسیه دارید، از طریق بخش نظرات مطرح کنید. همچنین برای دریافت ویزای توریستی روسیه هم می‌توانید با کارشناسان ما در توریک تماس بگیرید تا شما را در کمترین زمان ممکن راهنمایی کنند.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *