خانه
بلاگ
حساب کاربری

شب‌های سفید روسیه؛ رمانتیک و خیره‌کننده

شب‌های سفید روسیه؛ رمانتیک و خیره‌کننده
تاریخ انتشار: 1402/3/3

رویدادهایی در سرتاسر جهان وجود دارد که به دنبال تغییرات طبیعی یا جابه‌جایی در جو سیاره مانند ورود به هر فصل اتفاق می‌افتد. برخی از این رویدادها در میان کشورها نمادین هستند، اما در مورد شب‌های سفید روسیه، این خود پدیده است که بسیار جادویی و خیره کننده است.

فستیوال شب‌های سفید روسیه در سن پترزبورگ و زمانی از تابستان برگزار می‌شود که خورشید در شب به طور کامل غروب نمی‌کند و تا ۱۹ ساعت در آسمان سن پترزبورگ می‌درخشد. این پدیده  که از اواخر ماه می شروع شده و تا ماه ژوئیه نیز ادامه دارد، زمان بسیار مناسبی برای سفر به روسیه و شرکت‌ در جشنواره‌های جذاب آن است. در این مطلب از آژانس توریک صفر تا صد این جشنواره جذاب را باهم بررسی خواهیم کرد.

 

 

جشنواره شب‌های سفید در روسیه

شب های سفید روسیه یک پدیده طبیعی و فرصتی مناسب برای جشن گرفتن و شرکت در چندین فستیوال جذاب در اوایل تابستان است. از آنجایی که خورشید در این شب‌‌ها غروب نمی‌کند و هوا همچنان روشن است، موزه‌ها، سالن‌های اپرا و بسیاری مکان‌های دیگر تا نیمه شب یا حتی در طول شب باز می‌مانند. جشنواره شب‌های سفید تنها پدیده طبیعی رایج روسیه نیست و در مناطق دیگر نزدیک شمال و حتی قطب‌های جنوب زمین نیز دید می‌شود و هر کشور یا شهری که در دایره قطب شمال قرار دارد، می‌تواند شاهد این شب‌ها باشد.

اما آنچه که شب‌های سفید سن پترزبورگ را متمایز می‌کند، وجود بناهای تاریخی، فرهنگی و مرتبط با هنر است که جشنواره‌های متعددی را برای انتخاب در اختیار شما قرار می‌دهد. این پدیده همچنین به عنوان خورشید نیمه شب شناخته می‌شود که در آلاسکا، ایالات متحده، کانادا، روسیه، گرینلند، فنلاند، ایسلند و نروژ قابل مشاهده است. در طول شب‌های سفید جشن‌ها و رویدادهایی در همه این کشورها برگزار می‌شود، اما جشنواره شب‌های سفید سن پترزبورگ که حدود دو ماه طول می‌کشد، زمان بسیار عالی برای سفر به روسیه و لذت بردن از این پدیده طبیعی است.

 

 

 

تاریخچه جشنواره شب های سفید در سن پترزبورگ

تاریخچه جشنواره شب های سفید در سن پترزبورگ

 

جشنواره شب‌های سفید در سن پترزبورگ، توسط آناتولی سبچاک در سال 1993 آغاز شد. سوبچاک اولین شهردار سن پترزبورگ بود و در دوران شهرداری او، این شهر به فرهنگ و تاریخ روسیه تبدیل شد. او برای اولین بار ایده تعطیلات شب‌های سفید را برای جشن گرفتن فرهنگ روسیه، به ویژه هنر و سرگرمی ارائه کرد. این جشنواره مجموعه‌ای از باله و موسیقی کلاسیک، اپرا و رویدادهای دیگر در تئاتر ماریینسکی و سالن کنسرت ماریینسکی بود.

جشن بادبان‌های اسکارلت آخرین و پربازدیدترین بخش جشنواره شب سفید روسیه است که مشهورترین رویداد عمومی در سن پترزبورگ محسوب می‌شود. آتش بازی‌های دیدنی و اجراهای موسیقی و تئاترهای جذاب در این شب‌ها، سن پترزبورگ را به یک مقصد رویایی برای سفر و‌ گذراندن تعطیلات تابستانی تبدیل می‌کند. در سال 1990 نیز، ماراتن بین المللی شب‌های سفید و دویدن مسیر 10 کیلومتری در خیابان‌های سن پترزبورگ بخشی از این جشن‌ها شد.

بیش از 5000 دونده هر ساله در این رویدادها شرکت می‌کردند که به ارتقای جایگاه شهر به عنوان پایتخت ورزشی روسیه کمک کرد. فستیوال شب‌های سفید روسیه در سن پترزبورگ محبوبیت خود را در سراسر اروپا و سایر کشورهای اتحادیه اروپا افزایش داده است و موجب جذب گردشگرانی از سراسر جهان شده است. اگر شما نیز قصد دارید شب‌های سفید روسیه را از نزدیک ببینید و در جشنواره‌ها و کارنوال‌های تاریخی سن پترزبورگ شرکت کنید، برای دریافت ویزای روسیه و سفر به این کشور می‌توانید به وب سایت رسمی توریک مراجعه کرده و از کارشناسان این مجموعه گردشگری راهنمایی بخواهید.

 

 

 

برنامه‌های جذاب جشنواره شب‌های سفید سن پترزبورگ

 

جشنواره شب های سفید روسیه در سن پترزبورگ از 12 ژوئن تا 2 ژوئیه ادامه دارد. سن پترزبورگ تقریباً 24 ساعت در روز بین ماه‌های می و ژوئیه در معرض نور خورشید قرار می‌گیرد. هزاران نفر از ساکنین این شهر و گردشگران از سراسر جهان در این جشنواره شرکت می‌کنند و به تماشای جشن‌ها، آتش بازی‌ها و اجراهای زنده می‌نشینند. اداره شهر سن پترزبورگ کلیه رویدادهای فرهنگی و سرگرمی از جمله باله، اپرا و موسیقی کلاسیک را سازماندهی می‌کند.

این جشنواره تابستانی بهترین هنرمندان روسیه و جهان را به خود جذب می‌کند. اما جذاب‌ترین برنامه‌های این جشنواره برای گردشگران شامل کدام بخش است؟

 

 

۱. تئاتر و سالن کنسرت ماریینسکی

تئاتر و سالن کنسرت ماریینسکی - شب‌های سفید روسیه

 

در حالی که در این زمان جادویی از سال در خیابان‌های سن پترزبورگ قدم می‌زنید، ممکن است بخواهید از “ستارگان شب های سفید” و اولین تئاتر ماریینسکی دیدن کنید. همچنین اجرای موسیقی و باله و اپرا نیز در جشنواره شب‌های سفید روسیه وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید. در واقع سن پترزبورگ مکانی عالی برای لذت بردن از موسیقی کلاسیک و دیدن برخی از بهترین اجراها و نمایش‌هاست. همچنین می‌توانید بعد از دیدن تئاتر، از سالن کنسرت ماریینسکی و همچنین برخی از نمایش‌های هنری کلاسیک دیدن کنید.

 

۲. جشنواره بادبان‌های قرمز

جشنواره بادبان‌های قرمز  - شب‌های سفید روسیه

 

پس از تماشای تئاترهای جذاب، اجرای اپرا و نمایش‌های کلاسیک، می‌توانید جشنواره بادبان‌های اسکارلت را که در پایان یک سال تحصیلی برگزار می‌شود را ببینید. در طول این جشنواره، می‌توانید از دیدن کشتی‌های متعدد که از رودخانه نوا می‌گذرند، لذت ببرید. در طول برگزاری این جشنواره، آتش بازی و چراغ‌هایی وجود دارد که آن را به یکی از جشنواره‌های جذاب شب‌های سفید تبدیل می‌کند.

 

۳. تماشای رقص باله در فضای باز

جشنواره شب‌های سفید سن پترزبورگ،  فرصتی برای دیدن پریمابالرین‌های مشهور این شهر، مانند اولیانا لوپاتکینا و دیانا ویشنووا است. برنامه تئاتر Mariinsky II جذاب‌ترین بخش این جشنواره است که شامل  160 نمایش کلاسیک است که بسیاری از آنها در فضای آزاد برگزار می‌شوند. این جشنواره به عنوان یکی از 10 رویداد برتر موسیقی کلاسیک در جهان در نظر گرفته می‌شود و برای دوستداران باله و اپرا بسیار تماشایی است.

 

۴. تماشای باز شدن پل‌ها

تماشای باز شدن پل‌ها - شب‌های سفید روسیه

 

در سن پترزبورگ، 342 پل وجود دارد که به دلیل طراحی‌های خیره کننده، مجسمه‌های قرن هجدهم و مراسم افتتاحیه تماشایی در تابستان در سراسر جهان مشهور هستند. در جشنواره شب‌های سفید از حوالی نیمه شب، پل‌های شهر با صدای موسیقی کلاسیک که از بلندگوها پخش می‌شود، باز می‌شوند. تماشای این منظره و حرکت کشتی‌های رودخانه‌ از میان پل‌هایی که باز می‌شوند، برای گردشگران خارجی و تماشاچیان محلی بسیار جذاب خواهد بود.

 

 

 

۵. در کارناوال‌های تاریخی شرکت کنید

در کارناوال‌های تاریخی شرکت کنید - شب‌های سفید روسیه

 

در طول شب‌ های سفید روسیه، زمانی که باغ‌ها در حال شکوفایی کامل هستند، صدها بازیگر با لباس‌های قدیمی، زمان را به دویست سال به عقب برمی‌گردانند و  دوران عجیب و غریب سلطنت الیزابت کبیر را به تصویر می‌کشند. صدای سم‌ اسب‌ها بار دیگر در امتداد کوچه‌های پارک شنیده می‌شود، درباریان دوئل می‌کنند و کل صحنه‌ها روی چمن‌زارها برپا می‌شوند. از بین تمام تفریحات تاریخی، این کارناوال بسیار جذاب است و تقاضا برای تماشای آن زیاد است. این کارنوال تنها برای دو روز در ابتدای ماه ژوئیه برگزار می‌شود.

 

۶. بازدید از موزه‌ها

بازدید از موزه‌ها - شب‌های سفید روسیه

 

یکی دیگر از فرصت‌های بسیار خوب در زمان برگزاری این جشنواره، بازدید از موزه‌های باشکوه سن پترزبورگ است، زیرا برای ساعات طولانی‌تر یا حتی کل شب باز خواهند بود. برخی از موزه‌ها برای بازدید در جشنواره شب‌های سفید هزینه‌ای دریافت نمی‌کنند.

موزه هنر و فرهنگ دولتی هرمیتاژ بهترین موزه‌ای است که در طول سفر خود به سن پترزبورگ حتما باید از آن دیدن کنید. این موزه دومین موزه بزرگ جهان با حدود 120 اتاق و بیش از 3 میلیون شی با ارزش است. موزه هرمیتاژ در طول جشن‌ها برنامه‌های ویژه‌ای خواهد داشت، اما گذشته از آن، شب‌های سفید زمانی عالی برای دیدن آثار تاریخی باشکوه است. موزه‌های دیگر نیز با ارائه نمایش‌های ویژه خود در این رویداد شرکت می‌کنند. موزه تاریخ سیاسی، موزه تاریخ دین و موزه عروسک‌ها از دیگر موزه‌هایی هستند که پیشنهاد می‌کنیم در طول جشنواره شب‌های سفید از آن‌ها دیدن کنید.

 

۷. رویدادهای دیگر

در طول سفر خود به سن پترزبورگ در زمان جشنواره شب‌های سفید، در سرتاسر شهر می‌توانید انواع رویدادها و جشن‌هایی را برای گذراندن اوقاتی جذاب پیدا کنید. رویدادهای ملی و همچنین جشنواره‌های فیلم، جشنواره‌های موسیقی یا برنامه‌های ویژه‌ای که توسط مسئولان شهر انجام می‌شود، از دیگر رویداهای این جشنواره هستند که برای گردشگران بسیار لذت بخش خواهند بود.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *