خانه
بلاگ
حساب کاربری

غذاهای روسیه؛ در روسیه چی بخوریم؟

غذاهای روسیه | در روسیه چی بخوریم؟

روسیه بزرگترین کشور جهان است. این کشور دارای مناظر متفاوتی از کوه های پوشیده از برف تا بیابان‌های خشک، آب و هوای متفاوت از قطب شمال تا نیمه گرمسیری است و فرهنگ‌های متنوعی را در خود جای داده است. این تنوع باورنکردنی به شدت بر غذاهای روسی تأثیر گذاشته و آن را به شکلی امروزی تبدیل کرده است. اگرچه غذاهای قدیمی روسی هنوز هم محبوب هستند، اما در طول دوره طولانی گسترش جغرافیایی، غذاهای آن شامل غذاهای مردم قفقاز، کوه‌های اورال، اروپای شرقی و سایر مناطق همسایه شده است.

امروزه غذاهای روسیه تنوع بسیاری را شامل می‌شوند که در بسیاری از کشورهای همسایه و بخش‌های سابق امپراتوری روسیه سنتی سرو می‌شوند. در این راهنما از آژانس توریک همراه ما باشید تا به معرفی مشهورترین و لذیذترین غذاهای روسیه بپردازیم.

 

 

۱. بورش – Borscht

بورش  یک سوپ چغندر است که دستور پخت آن از اوکراین وارد این کشور شد و به سرعت به عنوان یک غذای روسی محبوب شد. شاید برای بسیاری از افراد چغندر به عنوان پایه‌ای عجیب برای سوپ به نظر برسد، اما دلایل زیادی وجود دارد که این سوپ به عنوان یکی از معروف‌ترین غذاهای روسیه شناخته می‌شود. بورش پر از گوشت و سبزیجات سرخ شده از جمله کلم، هویج، پیاز و سیب زمینی است که می‌توان آن را به صورت گرم یا سرد سرو کرد. این سوپ اغلب با خامه ترش تازه روی آن سرو می‌شود.

 

۲. شیچی – Shchi

شیچی - Shchi - غذاهای روسیه

Shchi

 

Shchi یک سوپ کلم معمولی است که از کلم تازه یا تخمیر شده تهیه می‌شود. در حالی که دستور العمل‌های مختلفی برای این غذا وجود دارد، شیچی اغلب حاوی سیب زمینی، هویج، پیاز و احتمالاً مقداری گوشت مانند مرغ است. شیچی یکی از غذاهای معروف روسیه است که پیشنهاد می‌کنیم در طول سفر خود به روسیه حتماً آن را امتحان کنید.

 

 

 

۳. سولیانکا – Solyanka

سولیانکا یک سوپ مقوی و لذیذ است که می‌تواند به تنهایی جایگزین یک وعده غذایی شود. این سوپ با انواع گوشت از جمله سوسیس، بیکن، ژامبون و گوشت گاو و همچنین سبزیجاتی مانند کلم، هویج، پیاز و سیب زمینی درست می‌شود. خیارشورهای خرد شده و برش لیمو نقش اساسی در طعم ترش این غذا دارند. سولیانکا که یکی از غذاهای سنتی روسیه است،

اغلب با ماهی و خیارشور نیز درست می‌شود.

 

۴. اوخا – ukha

اوخا - ukha - غذاهای روسیه

ukha

 

اگر به غذاهای دریایی علاقه دارید، در سفر خود به روسیه حتماً ukha را امتحان کنید!  برای تهیه این سوپ می‌توان از انواع مختلفی از ماهی‌ها از جمله  ماهی ولز، پایک شمالی و روفه استفاده کرد. همچنین سبزیجاتی که در این سوپ استفاده می‌شوند،  شامل جعفری، تره فرنگی و شوید هستند.

 

۵. پیروژکی – Pirozhki

pirozhki یکی از معروف‌ترین غذاهای روسیه است که اغلب به عنوان دسر در کنار غذا سرو می‌شود. این شیرینی‌های پف دار کوچک پخته یا سرخ شده با سیب زمینی، گوشت، کلم یا پنیر درست می‌شوند و در سراسر روسیه و اوکراین محبوب هستند.

 

۶. پلمنی – Pelmeni

پلمنی - Pelmeni - غذاهای روسیه

Pelmeni

 

پلمنی از اصلی‌ترین غذاهای روسیه محسوب می‌شود. گفته می‌شود که تاریخچه این غذا از اورال‌ها آغاز شده است، جایی که مردم بومی در طول شکارهای زمستانی طولانی در تایگا از خوراک پلمنی استفاده می‌کردند. پلمنی از گوشت چرخ کرده یا ماهی تهیه می‌شود که با سبزی و پیاز یا سیر خرد شده مخلوط شده و در خمیر نازکی پیچیده می‌شود و یا در روغن سرخ شده و یا آب پز می‌شود. این غذا اغلب با خامه ترش، سس گوجه فرنگی یا سس مایونز سرو می‌شود.

 

 

 

۷. بلینی – Blini

بلینی به طور سنتی با تخم مرغ، آرد و شیر یا کفیر درست می‌شود و بیشتر برای صبحانه یا در تعطیلات استفاده می‌شود. برای تهیه بلینی باید مواد را در یک خمیر مایع مخلوط کرده و تا حد امکان در تابه تفت دهید. در کنار این غذا نیز خامه ترش استفاده می‌شود، اگرچه برخی از افراد ممکن است از عسل یا وارنیه (نوعی مربای محلی ساخته شده از انواع توت‌ها یا میوه ها) در کنار آن استفاده کنند. گاهی اوقات بلینی با ژامبون و پنیر یا قارچ خامه‌ای با پوره سیب زمینی درست می‌شود که طعم متفاوت و لذیذی به آن می‌دهد.

 

۸. ششلیک – Shashlik

ششلیک - Shashlik - غذاهای روسیه

Shashlik

 

به کباب‌های روسی، ششلیک می‌گویند. مانند هر کباب دیگر، ششلیک از گوشت مکعبی و سبزیجات کبابی روی سیخ درست می‌شود. ششلیک که یکی از غذاهای سنتی روسیه است، تاریخچه آن به کوه‌های قفقاز برمی‌گردد، جایی که اعضای قبیله قرن 19 آنها را روی شعله آتش آماده می‌کردند.

 

۹. بیف استروگانف – Beef Stroganoff

بیف استروگانف یکی از مشهورترین غذاهای روسیه است که با گوشت گاو سرخ شده در سس خامه‌ای با قارچ یا گوجه فرنگی سرو درست شده و اغلب با برنج، نودل یا سیب زمینی سرو می‌شود. این دستور پخت تاریخچه‌ای طولانی دارد و روش‌های مختلفی برای تهیه آن وجود دارد. اگر شما نیز ویزای روسیه را دریافت کرده‌اید و قصد سفر به این کشور را دارید، از طعم لذیذ این غذا غافل نشوید!

 

۱۰. ایکرا – Ikra

ایکرا - Ikra - غذاهای روسیه

Ikra

 

خاویار یا آیکرا یکی از غذاهای معروف روسیه است که اغلب روی نان خرد شده یا با بلینی که مانند پنکیک یا کرپ است سرو می‌شود که ارزش امتحان کردن را دارد.

 

 

 

۱۱. اسمتانا – Smetana

خامه ترش یا اسمتانا تقریباً با هر غذای روسیه از جمله  کرپ، سوپ و حتی گاهی اوقات دسر سرو می‌شود. اسمتانا خامه ترش تازه است و در بیشتر غذاهای روسیه وجود دارد که طعم منحصر به فردی به آن‌ها می‌دهد.

 

۱۲. کواس – Kvass

کواس - Kvass - غذاهای روسیه

Kvass

 

کواس یک نوشیدنی تخمیری با طراوت با کربنات اندک است. اگر چه این نوشیدنی مقدار الکل بسیار کمی دارد، اما جزء نوشیدنی‌های الکلی محسوب نمی‌شود. کواس از نان یا خمیر چاودار سیاه یا معمولی تهیه می‌شود و می‌توان آن را با عسل و انواع مختلفی از توت‌ها و گیاهان طعم دار کرد. این نوشیدنی اغلب با غذاهای خیابانی روسیه سرو‌ می‌شود.

 

 

 

۱۳. موروژنوئه – morozhenoe

روس‌ها عاشق بستنی هستند که به آن morozhenoe می‌گویند. موروژنوئه در بسیاری از منوهای رستوران‌ها با چاشنی‌های مختلف، مانند میوه، آجیل یا شکلات، سرو می‌شود. بر خلاف بستنی‌های سنتی غربی، morozhenoe به لطف شیر تازه و نسبت یخ بالاتر به لبنیات، خامه بسیاری دارد که طعم آن‌ را بسیار منحصر به فرد می‌کند. با دریافت ویزای توریستی روسیه و سفر به این کشور، می‌توانید طعم لذیذ غذاها و دسرهای روسی را امتحان کرده و تجربه بی‌نظیری برای خود رقم بزنید.

 

۱۴. پاشکا – Paskha

پاشکا - Paskha - غذاهای روسیه

Paskha

 

پاشکا یکی از دسرهای مشهور روسی است که معمولا در نزدیکی عید پاک در کشورهای ارتدکس شرقی درست می‌شود. این دسر چیزکیک شیرین شده است و به عنوان بخشی از جشن تعطیلات سرو می‌شود که در این کشور محبوبیت بسیاری  دارد.

 

۱۵. سیرنیکی – syrniki

سیرنیکی یکی دیگر از معروف‌ترین غذاهای روسیه است که روش پخت آن در اصل مانند بلینی است. برای درست کردن این غذا ابتدا باید کوارک (tvorog ) را با آرد، تخم مرغ و شکر و کشمش یا زردآلو مخلوط کنید تا بافت و طعم بیشتری به آن اضافه شود. سپس پنکیک‌های کوچکی را در تابه درست کنید و مطمئن شوید که داخل آن پخته شده است و در پایان خامه ترش مشهور روسی را به آن اضافه کنید تا طعم جالبی به آن بدهد. سیرنیکی یک غذای شیرین و خوش طعم است که معمولاً برای صبحانه یا به عنوان دسر مصرف می‌شود.

 

۱۶. وارنیکی – Vareniki

وارنیکی - Vareniki - غذاهای روسیه

Vareniki

 

وارنیکی در واقع نسخه وگان غذای پلمنی محسوب می‌شود. برای درست کردن وارنیکی شیرین، اغلب از موادی مانند کوارک یا انواع توت‌ها استفاده می‌شود.  نوع دیگری از وارنیکی را می‌توان از سیب زمینی با قارچ یا پیاز یا کلم تهیه کرد که اغلب با خامه ترش سرو می‌شود.

 

۱۷. کاشا (فرنی) – kasha

روس‌ها علاقه زیادی استفاده از غلات و حبوبات در وعده‌های غذایی دارند. کاشا یکی از مشهورترین غذاهای روسیه است که برای درست کردن آن بلغور جو دوسر را با شیر یا آب می‌جوشانند و یک قاشق وارنیه یا کره به آن اضافه می‌کنند. این ترکیب معمولاً برای صبحانه استفاده می‌شود.  برای ناهار یا شام نیز می‌توانید گندم سیاه آب‌پز را با قارچ و پیاز سرخ شده مخلوط کرده و میل کنید. اگر به غذاهای غنی شده با غلات ‌و حبوبات علاقه دارید، در طول سفر خود به روسیه این ترکیب بی‌نظیر را از دست ندهید.

 

۱۸. کلودت – Kholodets

کلودت - Kholodets - غذاهای روسیه

Kholodets

 

کلودت یکی از غذاهای سنتی روسیه است که مورد علاقه بیشتر مردم این کشور می‌باشد. کلودت یک غذای ژله‌ای گوشتی است که برای درست کردن آن، ژله شما باید بر پایه آب گوشت خوک چرب و بدون استفاده از ژلاتین باشد. برای درست کردن این غذا کف کاسه را با گوشت خوک خرد شده پر کنید و سپس آب گوشت را روی آن بریزید. بعد از 24 ساعت قرار گرفتن در یخچال ژله گوشت خوش طعم شما آماده سرو است!

 

۱۹. اوکروشکا – Okroshka

اوکروشکا سوپ سردی است که با سبزیجات خام، سیب زمینی آب‌پز، گوشت یا سوسیس و کواس، نوشیدنی تخمیر شده از نان چاودار تهیه می‌شود. در این غذای روسی مهم است که مواد تشکیل دهنده شکل و بافت خود را حفظ کنند، بنابراین کواس همیشه در آخر به آن اضافه می‌شود. اوکروشکا یک سوپ سبک است و برای تابستان‌های گرم، گزینه عالی محسوب می‌شود.

 

۲۰. شاه ماهی با سبزیجات – Herring Under a Fur Coat

شاه ماهی با سبزیجات - Herring Under a Fur Coat - غذاهای روسیه

Herring Under a Fur Coat

 

این غذا یکی از غذاهای مورد علاقه مردم این کشور برای تعطیلات است. شاه ماهی با سبزیجات یک سالاد چند لایه است که از شاه ماهی شور، پیاز، سیب زمینی آب‌پز، هویج و چغندر و مایونز درست شده و در نهایت با تخم مرغ آب‌پز رنده شده تزئین می‌شود. این غذا یکی از مشهورترین غذاهای روسیه است که مورد علاقه بسیاری از گردشگران خارجی واقع می شود.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *