خانه
بلاگ
حساب کاربری

هزینه سفر به ایتالیا ۱۴۰۳ (ارزان‌ترین تا گران‌ترین)

هزینه سفر به ایتالیا ۱۴۰۳ (ارزان‌ترین تا گران‌ترین)
تاریخ انتشار: 1403/7/24

هزینه سفر به ایتالیا می‌تواند آخرین چالش شما برای سفر به این کشور جذاب و پربازدید باشد؛ چراکه اگر قصد سفر به این کشور جذاب و گردشگرپذیر را دارید، قطعاً یکی از بهترین تصمیم‌های زندگی خود را گرفته‌اید. سالانه افراد زیادی قصد بازدید از جاذبه‌های دیدنی ایتالیا و مسافرت به این کشور را دارند و با این پرسش روبه‌رو هستند که در سفر به ایتالیا چقدر پول ببریم؟ اگر شما هم دوست دارید به‌عنوان یک گردشگر، اطلاعات مفیدی در مورد هزینه سفر به ایتالیا از ایران داشته باشید، لطفاً تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

چک‌لیست هزینه‌های سفر به ایتالیا

مهم‌ترین مزیت چک‌لیست هزینه مسافرت به ایتالیا، این است که امکان مدیریت هزینه‌ها به شکل ملموس‌تری امکان‌پذیر می‌کند. در این مطلب از مجله گردشگری توریک می‌توانید تمامی هزینه‌های لازم برای این سفر را در جدول زیر مشاهده کنید.

فهرست کامل هزینه‌های سفر به ایتالیا
هزینه ویزای ایتالیا ۵۰۰ یورو
بلیت هواپیما رفت‌وبرگشت (بسته به نوع پرواز و ایرلاین) ۳۰ تا ۴۷۰ میلیون تومان
عوارض خروج از کشور ۵۲۰ هزار تا ۱ میلیون و ۴۰ هزار تومان
هتل و اقامتگاه از ۲۰ تا ۵۰ دلار به بالا
غذا و رستوران ۴۰ تا ۸۰ دلار به بالا
حمل‌ونقل محلی (بسته به نوع وسیله نقلیه) از ۱.۷۰ دلار به بالا
تفریح و سرگرمی از ۹ دلار به بالا
خرید و سوغاتی ایتالیا بسته به هر فرد متغیر

نکته مهم: باتوجه‌به نوسانات نرخ ارز، برخی از مخارج مثل هزینه بلیت سفر به ایتالیا تعرفه ثابتی ندارد. از طرفی با در نظر گرفتن فصل سفر، مدت اقامت، تعداد نفرات و سبک مسافرت، هزینه سفر به ایتالیا بدون تور یا با تورهای مسافرتی می‌تواند قدری بیشتر یا کمتر از مبالغ گفته‌شده در این مطلب باشد.

هزینه اخذ ویزای توریستی ایتالیا

هزینه ویزا جزو اولین هزینه‌هایی است که باید در مخارج اصلی هر سفر خارجی در نظر گرفته شود. انواع ویزای ایتالیا هزینه متفاوتی دارد که با توجه به هدف سفر خود باید آن را انتخاب کنید؛ برای مثال هزینه ویزای توریستی ایتالیا با وقت عادی در شرکت گردشگری توریک 500 یورو است.

هزینه بلیت سفر به ایتالیا (اکونومی، بیزینس کلاس و فرست کلاس)

هزینه بلیت سفر به ایتالیا (اکونومی، بیزینس کلاس و فرست کلاس)

چنانچه بخواهید با تور خارجی یا به‌صورت شخصی به ایتالیا سفر کنید، هزینه بلیت هواپیما یکی از هزینه‌های عمده این مسافرت است. مبالغ اعلام‌شده در جدول زیر به‌صورت حدودی است و هزینه بلیت سفر به ایتالیا بستگی به فصل سفر و تاریخ دقیق پرواز دارد.

قیمت انواع بلیت هواپیما برای سفر به ایتالیا
بلیت اکونومی تهران به رم ۳۰.۸ تا ۱۱۰.۵ میلیون تومان
بلیت بیزینس کلاس تهران به رم ۱۳۴ تا ۳۶۸ میلیون تومان
بلیت فرست کلاس تهران به رم حدود ۴۷۰ میلیون تومان

عوارض خروج از کشور

علاوه بر ویزای توریستی و بلیت هواپیما، یکی دیگر از هزینه‌هایی که پیش از شروع سفر به ایتالیا باید پرداخته شود، عوارض خروج از کشور است که مبلغ آن بر اساس دفعات خروج مسافر از کشور به‌صورت زیر است.

هزینه عوارض خروج از کشور در سال ۱۴۰۳
سفر اول ۵۲۰ هزار تومان
سفر دوم ۷۸۰ هزار تومان
سفر سوم به بعد ۱ میلیون و ۴۰ هزار تومان

هزینه مسافرت به ایتالیا (ارزان، میان‌رده و لاکچری)

ارزان‌ترین راه سفر به ایتالیا سفر به سبک کوله گردی است که با در نظر گرفتن ارزان‌ترین اقامتگاه‌ها و غذاهای پایین رده، هزینه این سبک می‌تواند در حدود ۷۰ تا ۸۰ دلار در روز برآورد شود. حداقل هزینه سفر به ایتالیا برای هر نفر به‌ازای یک روز در جدول زیر قابل‌مشاهده است.

متوسط هزینه سفر ارزان به ایتالیا (برای یک نفر)
هتل ۷۵ دلار
اقامتگاه ارزان‌قیمت ۲۰ تا ۵۰ دلار
وعده‌های غذایی ۲۰ دلار
حمل‌ونقل محلی ۱۱ دلار
سرگرمی و تفریح ۹.۹۹ دلار

هزینه سفر اقتصادی به ایتالیا (میان‌رده) چقدر است؟

اگر بخواهید در مدت سفر به ایتالیا، امکانات و شرایط رفاهی قابل‌قبولی را دریافت کنید، بهتر است پرداخت مبالغ زیر را در هزینه مسافرت اقتصادی به ایتالیا نظر بگیرید.

متوسط هزینه سفر اقتصادی به ایتالیا (برای یک نفر)
هتل ۱۸۹ دلار
وعده‌های غذایی ۵۱ دلار
حمل‌ونقل محلی ۲۹ دلار
سرگرمی و تفریح ۲۶ دلار

هزینه سفر لاکچری به ایتالیا چقدر است؟

برای اینکه بتوانید از غذاها و اقامتگاه‌های مجلل ایتالیایی به وجد بیایید، باید قید امکانات میان‌رده را بزنید و از یک سفر خاص و گران‌قیمت به ایتالیا با احتساب مبالغ تقریبی زیر لذت ببرید.

متوسط هزینه سفر لاکچری به ایتالیا (برای یک نفر)
هتل ۴۶۷ دلار
وعده‌های غذایی ۱۲۳ دلار
حمل‌ونقل محلی ۷۹ دلار
سرگرمی و تفریح از ۷۲ دلار به بالا

هزینه اقامتگاه در سفر ایتالیا

هزینه اقامتگاه در سفر ایتالیا

هتل‌های ایتالیا قیمت‌های متفاوتی دارند. طیف گسترده‌ای از اقامتگاه‌های ارزان، میان‌رده و لاکچری در شهرهای توریستی ایتالیا و حتی غیر توریستی آن وجود دارد که انتخاب هر یک از آن‌ها بستگی به بودجه سفر و انتظارات شما از امکانات رفاهی هتل دارد.

متوسط قیمت هتل و اقامتگاه در ایتالیا
هتل ۵ ستاره ۱۳۲ دلار
هتل ۴ ستاره ۱۲۶ دلار
هتل ۳ ستاره ۱۰۷ دلار
هتل ۲ ستاره ۱۰۲ دلار
هتل ۱ ستاره ۱۰۰ دلار
هاستل ۲۰ تا ۵۰ دلار
اقامتگاه‌های مقرون‌به‌صرفه ۲۰ تا ۵۰ دلار

هزینه‌های حمل‌ونقل در ایتالیا

هزینه‌های حمل‌ونقل در ایتالیا

حمل‌ونقل عمومی در ایتالیا مقرون‌به‌صرفه‌ترین راه برای تردد بین‌شهری و درون‌شهری است. البته قیمت تاکسی در ایتالیا نسبتاً گران‌قیمت است و قطار به‌صرفه‌ترین وسیله حمل‌ونقل عمومی در ایتالیا در نظر گرفته می‌شود.

هزینه حمل‌ونقل در ایتالیا (درون‌شهری و بین‌شهری)
بلیت هواپیمای برای سفرهای داخلی از ۱۱۰ دلار
(این هزینه بسته به مسافت و ایرلاین و… متغیر است.)
بلیت قطار از ۹ دلار
اتوبوس محلی ۴.۲۰ دلار
بلیت اتوبوس ۱.۷۰ دلار
مترو ۱.۷۰ دلار
تاکسی از ۷.۷ دلار

هزینه تفریح و سرگرمی در ایتالیا

هزینه تفریح و سرگرمی در ایتالیا

سرگرمی‌ها و فعالیت‌ها در ایتالیا بسیار متنوع هستند و می‌توانند سلیقه‌های مختلفی را پوشش دهند؛ از بازدید از مکان‌های تاریخی و فرهنگی تا گشت‌وگذار در ونیزِ زیبا! بهتر است برای هزینه تفریح و سرگرمی در ایتالیا متوسط هزینه ۲۹ دلار را به‌صورت روزانه در نظر بگیرید تا از جاذبه‌های فرهنگی، طبیعی و… ایتالیا استفاده کنید.

هزینه وعده‌های غذایی در ایتالیا

هزینه وعده‌های غذایی در ایتالیا

اگرچه در جدول زیر هزینه معمولی‌ترین وعده‌های غذایی ایتالیا آورده شده است، اما شما می‌توانید بر اساس علایق خود به طیف گسترده‌ای از غذاهای اصیل این کشور به شکل ارزان و گران‌قیمت در انواع رستوران‌های ایتالیایی دسترسی داشته باشید.

قیمت هر وعده‌غذایی در ایتالیا
صبحانه ۵ تا ۱۵ دلار
ناهار ۸ تا ۲۰ دلار
شام ۱۵ تا ۳۵ دلار
قهوه ۴ دلار
فست‌فود یا غذاهای خیابانی ۸ دلار

شهرت غذاهای ایتالیایی مثل انواع پاستا و پیتزا کافی است تا به‌راحتی نتوانید از چشیدن غذاهای این کشور بگذرید. در نظر داشته باشید که گران‌ترین غذاهای ایتالیایی معمولاً در رستوران‌های مراکز شهرهای بزرگ و مراکز توریستی سرو می‌شود. قیمت غذا در رستوران‌های نزدیک جاذبه‌های معروف ایتالیا می‌تواند دو تا سه برابر بیشتر از قیمت همان غذا در مناطق معمولی‌تر باشد.

مثلاً اگر بخواهید یک غذای گران‌قیمت در رستوران‌های لوکس ایتالیایی بخورید، باید هزینه‌ای بین ۷۰ تا ۱۳۰ دلار را برای هر وعده در نظر بگیرید.

هزینه مسافرت به ایتالیا بر اساس مدت‌زمان اقامت (ارزان، اقتصادی و لاکچری)

در فهرست زیر متوسط هزینه انواع سفر یک یا دونفره به ایتالیا در بازه‌های زمانی یک هفته، دو هفته و یک‌ماهه (ارزان‌ترین تا گران‌ترین) خلاصه شده است.

مدت‌زمان سفر و تعداد مسافران در ایتالیا میانگین هزینه سفر ارزان به ایتالیا میانگین هزینه سفر میان‌رده به ایتالیا میانگین هزینه سفر لاکچری به ایتالیا
هزینه سفر یک‌هفته‌ای به ایتالیا

(یک‌نفره)

۵۱۶ دلار ۱۲۹۷ دلار ۳۲۷۴ دلار
هزینه سفر یک‌هفته‌ای به ایتالیا

(دونفره)

۱۰۳۱ دلار ۲۵۹۴ دلار ۶۵۴۷ دلار
هزینه سفر دوهفته‌ای به ایتالیا

(یک‌نفره)

۱۰۳۱ دلار ۲۵۹۴ دلار ۶۵۴۷ دلار
هزینه سفر دوهفته‌ای به ایتالیا

(دونفره)

۲۰۶۳ دلار ۵۱۸۸ دلار ۱۳۰۹۵ دلار
هزینه سفر یک‌ماهه به ایتالیا

(یک‌نفره)

۲۲۱۰ دلار ۵۵۵۸ دلار ۱۴۰۳۰ دلار
هزینه سفر یک‌ماهه به ایتالیا

(دونفره)

۴۴۲۰ دلار ۱۱۱۱۷ دلار ۲۸۰۶۷ دلار

قیمت تور ایتالیا چقدر است؟

قیمت تور ایتالیا چقدر است؟

اگر تابه‌حال به ایتالیا سفر نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم اولین مسافرت خود را از طریق مسافرت با یک تور خارجی تجربه کنید. زیرا وقتی با تور به ایتالیا سفر کنید، نیاز نیست نگرانی زیادی بابت چیدن اجزای سفر داشته باشید و حساب و کتاب هزینه‌های سفر وقت و انرژی شما را به هدر دهد.

قیمت تور ایتالیا هم مثل تمامی هزینه‌های گفته‌شده بستگی به نوع پرواز، مدت اقامت، مدت‌زمان و تاریخ سفر شما می‌تواند از حدود ۱۳۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان و حتی بیشتر باشد.

چه فصلی به ایتالیا سفر کنیم؟ (گران‌ترین و ارزان‌ترین فصل سفر)

مسافرت به ایتالیا در تابستان که معمولاً اوج گردشگری است، گران‌ترین فصل سفر به این کشور محسوب می‌شود. زیرا در فصل تابستان به دلیل حضور تعداد زیادی از گردشگران هتل‌ها از پیش رزرو می‌شوند و قیمت بلیت هواپیما برای سفر به ایتالیا به‌شدت افزایش میابد.

اما یکی از راه‌های ارزان سفرکردن به ایتالیا این است که در فصول کم‌مسافرتر مثل بهار و پاییز به این کشور سفر کنید؛ زیرا در این زمان هم آب‌وهوای نسبتاً خوبی در شهرهای ایتالیا در جریان است و هم قیمت‌ها در مقایسه با زمان‌های اوج معقول‌تر است.

کلام آخر

با در نظر گرفتن انواع‌واقسام هزینه مسافرت به ایتالیا، از ارزان‌ترین تا گران‌ترین که در این مطلب به طور مفصل به آن پرداختیم، می‌توانید برنامه‌ریزی مناسبی برای داشتن یک تجربه خوشایند از سفر به اروپا داشته باشید. امیدواریم با مدیریت هوشمندانه در مخارج این سفر، لحظات شادی را برای خود و هم‌سفران رقم بزنید.

شرکت گردشگری توریک هم می‌تواند با تسهیل فرایند اخذ ویزای ایتالیا و سایر خدمات سفر، تجربه شیرین‌تری را از سفر به این کشور برای شما فراهم کند.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *