خانه
بلاگ
حساب کاربری

جاذبه‌های دیدنی ایتالیا که هرگز فراموش نمی‌کنید!

جاذبه‌های دیدنی ایتالیا که هرگز فراموش نمی‌کنید!
تاریخ انتشار: 1402/4/27

ایتالیا کشوری با طبیعت منحصر به فرد، اقیانوس‌های آبی و مردمی خونگرم و فرهنگ و تاریخی غنی است که بیشترین تعداد میراث جهانی یونسکو در جهان را به خود اختصاص داده است. جاذبه‌‌های دیدنی ایتالیا و بناهای تاریخی و هنری آن تقریباً در تمامی مناطق کشور دیده می‌شوند و شهرهای بزرگ هنری آن مانند رم، ونیز و فلورانس شهرت جهانی دارند و قرن‌هاست که گردشگران بین المللی را از سراسر جهان به خود جذب می‌کنند.

ایتالیا علاوه بر گنجینه‌های هنری، سواحل زیبا، دریاچه‌های آلپ و کوه‌‌های سرسبز را نیز در خود جای داده و از همین رو لقب Bel Paese (کشور زیبا) را به آن داده‌اند. با وجود مناظر شگفت‌انگیز و جاذبه‌های تاریخی و توریستی متنوع، بازدید از تمام دیدنی‌های ایتالیا در طول سفر چند روزه به این کشور امکان پذیر نیست؛ از این رو در این مطلب از آژانس توریک به معرفی شگفت انگیزترین و مشهورترین جاذبه‌های دیدنی ایتالیا می‌پردازیم!

 

۱. برج پیزا Tower of Pisa

برج معروف پیزا یکی از مشهورترین دیدنی‌های ایتالیا، در مدت زمان حدود 177 سال ساخته شد. بلافاصله پس از شروع ساخت و ساز در سال 1173 میلادی، این برج به دلیل یک پایه ضعیف شروع به کج شدن کرد و تقریباً یک قرن به حال خود رها شد. هنگامی که ساخت و ساز برج پیزا از سر گرفته شد، مهندسان طبقات بالاتری را با یک طرف بلندتر از طرف دیگر ساختند تا کج شدن را جبران کنند و سرانجام برج در نیمه دوم قرن چهاردهم به پایان رسید.

از سال 2001، برج پیزا به روی عموم گردشگران باز است ‌و یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های این کشور محسوب می‌شود! پس اگر تور ایتالیا گرفتید و قصد سفر به این کشور را داشتید، بازدید از برج پیزا را از دست ندهید!

 

 

 

۲. دریاچه کومو Lake Como

دریاچه کومو Lake Como - جاذبه‌های دیدنی ایتالیا

Lake Como

 

دریاچه کومو از دیگر جاذبه‌های گردشگری ایتالیا است که بیش از 100 سال است به دلیل دارا بودن ترکیبی از هوای تازه، آب‌های زلال، کوه‌ها و آب و هوای خوب بین بازدیدکنندگان محبوب بوده است. شکل این دریاچه بسیار شبیه Y معکوس است و با دو شاخه که از کومو در جنوب غربی و لکو در جنوب شرقی شروع می‌شود، تا نیمه به هم می‌پیوندند.

دریاچه کومو به دلیل ویلاهای جذابی که از زمان رومیان در اینجا ساخته شده است مشهور است. بسیاری از این ویلاها باغ‌های تحسین‌برانگیزی دارند که از آب و هوای معتدل بهره می‌برند و شامل گیاهان گرمسیری و معتدل هستند که به جذابیت هرچه بیشتر این منطقه افزوده است.

 

 

۳. سانتا ماریا دل فیوره، فلورانس Santa Maria del Fiore in Florence

در ایتالیا از کجا دیدن کنیم؟ سانتا ماریا دل فیوره، کلیسای جامع اصلی فلورانس است. این شهر که به عنوان Duomo نیز شناخته می‌شود، یکی از مشهورترین مکان‌های دیدنی شهر است. این کلیسای جامع که نمونه‌ای قابل توجه از معماری گوتیک است، در طول 140 سال ساخته شد. پس از اتمام ساخت این بنا در سال 1436، توسط پاپ یوجین چهارم تقدیس شد.

این کلیسای جامع به خاطر نمای مرمر صورتی و سبز متمایز و گنبد عظیمش که توسط فیلیپو برونلسکی طراحی شده است، مشهور است. فضای داخلی کلیسای جامع با نقاشی‌های دیواری تزئین شده و دارای یک شبستان بزرگ است که به شکوه هر چه بیشتر این بنا افزوده است. اگر در طول سفر خود به ایتالیا تصمیم دارید چند روزی را در فلورانس بگذرانید، بازدید از این کلیسا را از دست ندهید!

 

 

 

۴. گراند کانال ، ونیز Grand Canal in Venice

گراند کانال ، ونیز Grand Canal in Venice - جاذبه‌های دیدنی ایتالیا

Grand Canal in Venice

 

ونیز با جذابیت رمانتیکی که دارد، به عنوان یکی از برترین مقاصد گردشگری در ایتالیا شناخته می‌شود. آبراه مرکزی شهر گراند کانال است و از میان شهر بین تالاب و حوضه سنت مارک عبور می‌کند. در حالی که قدم زدن در ونیز فرصت‌های زیادی برای دیدن گراند کانال ارائه می‌دهد، اما بهترین راه برای تماشای این کانال سوار شدن بر قایق‌هاست.

محلی‌ها از طریق اتوبوس‌های آبی به نام vaporetti رفت و آمد می‌کنند، اما بسیاری از مسافران تاکسی‌های آبی شخصی یا حتی تله کابین‌های رمانتیک را برای دیدن این کانال و هتل‌ها و کافه‌های نزدیک آن ترجیح می‌دهند!

 

 

۵. کولوسئوم، رم Colosseum in Rome

کولوسئوم از مشهورترین دیدنی‌های ایتالیا است. آمفی تئاتر تاریخی رم یکی از بزرگترین شاهکارهای مهندسی دوران باستان است که در سال 80 بعد از میلاد تکمیل شد و برای مسابقات گلادیاتوری و نمایش‌های عمومی مانند شکار حیوانات و نبردهای دریایی ساختگی مورد استفاده قرار می‌گرفت.

این آمفی تئاتر در آن زمان می‌توانست تا 50000 تماشاگر را در خود جای دهد، اما در طول قرن‌ها به دلیل بلایای طبیعی، غارت و استخراج سنگ آسیب دیده است و بخشی از ساختار آن تخریب شده است. کولوسئوم که اکنون به عنوان یک سایت میراث جهانی یونسکو محافظت می‌شود، به روی عموم گردشگران باز است که در طول سفر خود به رم می‌توانید از آن بازدید کنید!

 

 

۶. ترولی آلبروبلو Trulli of Alberobello

ترولی آلبروبلو Trulli of Alberobello - جاذبه‌های دیدنی ایتالیا

Trulli of Alberobello

 

Trulli of Alberobello یکی از دیدنی‌های ایتالیا ‌و مجموعه‌ای از خانه‌های مخروطی شکل است که در شهر آلبروبلو، در منطقه پولیا این کشور واقع شده است. این خانه‌ها که در قرن چهاردهم ساخته شده‌اند، از سنگ ساخته شده‌ و سقف مخروطی شکل مشخصی از سنگ‌های مسطح دارند. در طول سال‌ها، ترولی آلبروبلو به یک مقصد توریستی محبوب تبدیل شده است و توجه تعداد زیادی از گردشگران علاقه‌مند به معماری سنتی و تاریخ محلی را به خود جذب کرده است.

در سال 1996، ترولی آلبروبلو با توجه به اهمیت فرهنگی و معماری که دارد، به عنوان میراث جهانی یونسکو معرفی شد. بسیاری از خانه‌های سنگی این منطقه بازسازی شده و به بوتیک هتل‌ها، رستوران‌ها و مغازه‌ها تغییر کاربری داده‌اند. اگر شما نیز ایتالیا را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کرده‌اید، از فرهنگ و دیدنی‌های ترولی آلبروبلو غافل نشوید!

 

 

۷. جزیره پروسیدا Island of Procida

پروسیدا جزیره کوچکی است که در منطقه کامپانیا ایتالیا و در خلیج ناپل واقع شده است. این جزیره به‌ خاطر خانه‌های رنگارنگ، دهکده‌های ماهی‌گیری زیبا، و خیابان‌های جذابش در میان گردشگران بسیار معروف است. پروسیدا با فضایی آرام و بکر، مقصدی محبوب برای افرادی است که می‌خواهند از مقاصد شلوغ‌ و توریستی‌ ساحل آمالفی دور باشند.

جزیره پروسیدا یکی از جاذبه‌های دیدنی ایتالیا است که به خاطر غذاهای بی‌نظیری که دارد، مشهور است. این منطقه توریستی همچنین فرهنگی جذاب دارد که شامل چندین جشنواره و رویداد است. برخی از این جشنواره‌ها شامل Festa di Sant’Antonio Abate در ماه ژانویه و Festa di Santa Maria delle Grazie در ماه سپتامبر می‌باشند. اگر ویزای ایتالیا خود را دریافت کرده‌اید و می‌خواید از این جزیره بازدید کنید، می‌توانید از کشتی‌های ناپل، ایسکیا و ساحل آمالفی استفاده کنید.

 

 

۸. پونته وکیو، فلورانس Ponte Vecchio in Florence

پونته وکیو، فلورانس Ponte Vecchio in Florence - جاذبه‌های دیدنی ایتالیا

Ponte Vecchio in Florence

 

پونته وکیو یکی از مشهورترین بناهای فلورانس و از جمله جذاب‌ترین مناطق توریستی ایتالیا محسوب می‌شود. این پل قرون وسطایی بر روی رودخانه آرنو واقع شده و پر از مغازه‌های جواهرات و طلا و اقلام لوکس است که در میان گردشگران نیز بسیار محبوب است. پل پونته وکیو از قرن سیزدهم مرکز تجارت ایتالیا بوده و یکی از قدیمی‌ترین و تاریخی‌ترین پل‌های اروپا محسوب می‌شود.

پونته وکیو همچنین تنها پل فلورانس است که در طول جنگ جهانی دوم جان سالم به در برد و از آن زمان تا به امروز به نمادی از مقاومت و تاریخ شهر تبدیل شده است. گردشگرانی که از این پل بازدید می‌کنند، می‌توانند معماری زیبای آن را تحسین کنند، در خیابان‌های شلوغ آن قدم بزنند و از مناظر رودخانه آرنو دیدن کنند.

 

 

۹. اِلبا Elba

اِلبا جزیره‌ای است که در سواحل توسکانی در دریای تیرنین واقع شده و از جمله جاذبه‌های گردشگری ایتالیا محسوب می‌شود. این جزیره دارای تاریخ طولانی است و قبلاً یونانی‌ها، اتروسک‌ها و رومی‌ها در آن زندگی می‌کردند. با این حال، مشهورترین ساکن البا، ناپلئون بود که در سال 1814 به البا تبعید شد. خانه‌های زمستانی و تابستانی ناپلئون هنوز پابرجا هستند و برای بازدید گردشگران در دسترس هستند.

این جزیره که به راحتی با کشتی قابل دسترس است، بزرگ‌ترین جزیره در مجمع الجزایر توسکانی بوده و همچنین یک مقصد تعطیلات محبوب برای ایتالیایی‌ها و گردشگران بین المللی است. البا که با سواحل زیبا، آب‌های شفاف و تپه‌های سرسبز خود معروف است، پوشیده از تاکستان‌ها و باغ‌های زیتون است.

این جزیره از نظر فرهنگی نیز بسیار غنی است و چندین شهر قرون وسطایی و بناهای تاریخی را در خود جای داده است. یکی از جاذبه‌های بزرگ البا این است که مقصدی فوق‌العاده برای فعالیت‌های فضای باز، از جمله پیاده‌روی، دوچرخه ‌سواری و ورزش‌های آبی محسوب می‌شود. این جزیره همچنین به خاطر غذاهای محلی، به ویژه غذاهای دریایی و روغن زیتون مورد توجه بیشتر گردشگران قرار گرفته است.

 

 

۱۰. پارک ملی گران پارادیزو Gran Paradiso National Park

پارک ملی گران پارادیزو Gran Paradiso National Park - جاذبه‌های دیدنی ایتالیا

Gran Paradiso National Park

 

پارک ملی Gran Paradiso واقع در کوه‌های آلپ Graian، مقصدی باشکوه با مناظر کوهستانی خیره‌‌کننده و طبیعتی بکر و جذاب است. پارک ملی Gran Paradiso برای اولین بار به عنوان راهی برای محافظت از جمعیت محلی بزکوهی ایجاد شد.‌ حیات وحش این پارک ملی امروزه شامل بزهای کوهی و همچنین گورکن، گرگ، سیاه گوش، ارمینه و بیش از 100 گونه مختلف از پرندگان است و از تمامی شهرهای ایتالیا قابل دسترسی است.

کارهای فصلی در این پارک شامل پیاده روی تابستانی یا قدم زدن در طبیعت بی‌نظیر آن در پاییز، اسکی صحرایی در زمستان و عکاسی از گل‌ها در فصل بهار است. جاذبه اصلی این پارک ملی قله گران پارادیزو است که بلندترین کوه ایتالیا است. همچنین بالا رفتن از قله، مناظر جذابی از دره‌ها و قله‌های اطراف به شما نمایش می‌دهد.

 

 

 

۱۱. Palazzo Ducale، اوربینو Palazzo Ducale in Urbino

Palazzo Ducale یکی از مشهورترین جاذبه‌‌های دیدنی ایتالیا است که در شهر اوربینو، در منطقه مارکه ایتالیا واقع شده است. این کاخ باشکوه که توسط معمار مشهور لوچیانو لورانا طراحی شده است، در قرن پانزدهم ساخته شد و محل سکونت دوک اوربینو بوده است. این کاخ باشکوه به‌ خاطر مجموعه هنری که شامل قطعات هنرمندانی مانند پیرو دلا فرانچسکا و رافائل است، شهرت دارد. امروزه Palazzo Ducale به عنوان یک موزه و مرکز فرهنگی فعالیت می‌کند و پذیرای بازدیدکنندگانی است که می‌خواهند سالن‌ها، حیاط‌ها و نمایشگاه‌های این کاخ را از نزدیک ببینند.

 

 

۱۲. فواره تروی، رم Trevi Fountain in Rome

فواره تروی، رم Trevi Fountain in Rome - جاذبه‌های دیدنی ایتالیا

Trevi Fountain in Rome

 

یکی از مناطق توریستی ایتالیا، فواره تروی است که در سال 1762 توسط نیکولا سالوی ساخته شد و خدای نپتون را در محاصره موجودات زیر آب در نبرد به تصویر می‌کشد. فواره تروی در گذشته به عنوان مکانی برای انداختن سکه برای اطمینان از بازگشت به رم شناخته می‌شد و برخی اظهار دارند که پرتاب دو سکه می‌تواند رابطه عاشقانه با یک مرد یا زن رومی را تضمین کند. هنگامی که چراغ‌های این فواره در شب روشن می‌شوند، منظره جذابی ایجاد می‌کند که یک مکان محبوب برای قدم زدن در شب محسوب می‌شود.

 

 

۱۳. سانتا ماریا دل گرازیه، میلان Santa Maria delle Grazie in Milan

سانتا ماریا دل گرازیه یک کلیسا و صومعه دومینیکن واقع در میلان است که یکی از مکان‌های دیدنی ایتالیا محسوب می‌شود. این کلیسا در قرن پانزدهم ساخته شد و بیشتر به خاطر خانه نقاشی معروف لئوناردو داوینچی از “شام آخر” شناخته شده است. این نقاشی لحظه‌ای را به تصویر می‌کشد که عیسی به شاگردانش گفت که یکی از آنها به او خیانت خواهد کرد، این نقاشی در یک سفره خانه متصل به کلیسا قرار دارد.

این یکی از مشهورترین، تأثیرگذارترین آثار هنری جهان است و سالانه میلیون‌ها بازدید کننده از سراسر جهان را به خود جذب می‌کند. امروزه سانتا ماریا دل گرازیه در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. گردشگران در طول بازدید خود از این کلیسا و علاوه بر نقاشی معروف، می‌توانند کلیسا و محیط اطراف آن را نیز کشف کنند. اگر شما نیز ویزای ایتالیا خود را دریافت کرده‌اید و قصد بازدید از این مکان توریستی را دارید، بهتر است در ساعات ابتدایی صبح به این مکان بیایید!

 

 

۱۴. لا پلوسا La Pelosa

لا پلوسا La Pelosa - جاذبه‌های دیدنی ایتالیا

La Pelosa

 

لا پلوسا یکی دیگر از جاذبه های دیدنی ایتالیا است که در سواحل غربی سرزمین اصلی و در قلب دریای تیرنین، جزیره ساردینیا قرار دارد. در حالی که ساردینیا سواحل جذاب بی‌شماری دارد، اما هیچ کدام به اندازه لا پلوسا زیبا یا معروف نیستند. این ساحل به دلیل سواحل شنی و آب‌های کم عمق آن بسیار دیدنی است و به راحتی می‌توان از طریق دریای شفاف تا سطح زمین دید.

لا پلوسا اغلب با دریای کارائیب مقایسه می‌شود و تداعی کننده برخی از مناطق استوایی در ایتالیا است. موج سواری، کایاک سواری و حتی غواصی، فعالیت‌های مهیجی هستند که می‌توانید همه آن‌ها را در لا پلوسا تجربه کنید!

 

 

۱۵. کلیسای سن ویتال، راونا Basilica of San Vitale in Ravenna

کلیسای سن ویتال، راونا Basilica of San Vitale in Ravenna - جاذبه‌های دیدنی ایتالیا

Basilica of San Vitale in Ravenna

 

کلیسای سان ویتال که قدمت آن به قرن ششم بازمی‌گردد، از مشهورترین دیدنی‌های ایتالیا است که به دلیل معماری بیزانسی و تزئینات موزاییکی خیره کننده‌اش، مشهور است. این تزئینات موزاییکی که دیوارها، سقف و کف آن را می پوشانند، صحنه‌هایی از کتاب مقدس انجیل را به تصویر می‌کشند.

این کلیسا همچنین با پلان دایره‌ای خود که یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد در میان کلیساهای مسیحی اولیه است، شناخته می‌شود. کلیسای سن ویتال یکی دیگر از میراث جهانی یونسکو در ایتالیا است که به روی عموم بازدیدکنندگان باز است و می‌توانند فضای داخلی آن را کشف کنند!

 

 

۱۶. ساسی دی ماترا Sassi di Matera

در شهر ماترا ایتالیا، مجموعه‌ای از غارهای باستانی وجود دارد که در مجموع به نام ساسی دی ماترا شناخته می‌شوند. این خانه‌ها از مناطق توریستی ایتالیا محسوب می‌شوند و به عنوان اولین سکونتگاه انسانی در تمام لین کشور در نظر گرفته می‌شوند و قدمت آن‌ها بیش از 9000 سال تخمین زده می‌شود.

بسیاری از این غارها هنوز خانه‌ها، مشاغل و کافه‌ها را در خود جای داده‌اند. گشت و گذار در غارهای باستانی متعلق به انسان‌های اولیه و  پیاده‌روی کوتاه در این منطقه، تجربه‌ای باورنکردنی و بی‌نظیر را برای شما به ارمغان می‌آورد.

 

 

۱۷. دومو اورویتو Duomo of Orvieto

دومو اورویتو Duomo of Orvieto - جاذبه‌های دیدنی ایتالیا

Duomo of Orvieto

 

Duomo of Orvieto یک کلیسای جامع واقع در شهر مرکزی ایتالیا از Orvieto است. این بنا که به دلیل نمای باشکوهش مشهور است، یکی از نمونه‌های برجسته معماری گوتیک کشور است و از مشهورترین جاذبه‌های دیدنی ایتالیا محسوب می‌شود. نمای این کلیسا دارای مجسمه‌ها و نقوش باشکوهی است که صحنه‌هایی از کتاب مقدس و همچنین الگوهای پیچیده و زندگی قدیسان و چهره‌های تمثیلی را به تصویر می‌کشد.

فضای داخلی کلیسای جامع به همان اندازه باشکوه و چشمگیر است و بسیاری از آثار هنری در آن وجود دارد،  داستان‌های آخرالزمانی از لوکا سیگنورلی را به تصویر می‌کشد. اگر به دنبال یک جاذبه مشهور و تاریخی از ایتالیا هستید، بازدید از کلیسای دومو اورویتو را از دست ندهید!

 

 

۱۸. پورتوفینو Portofino

پورتوفینو یکی از زیباترین و رویایی‌ترین جاذبه‌های گردشگری ایتالیا با بندر عالی، مناظر سرسبز و ردیف‌های نامنظم خانه‌های روی تپه و کنار آب است. این دهکده ماهیگیری کوچک که در فاصله کوتاهی از جنوب جنوا واقع شده است، برای قرن‌ها مقصد محبوب سفرهای یک روزه بوده است.

پورتوفینو محل دیدنی‌های جذابی مانند قلعه قرن شانزدهمی به نام کاستلو براون و کلیسای قرن یازدهمی به نام سنت مارتین است، اما جذابیت واقعی این شهر در شیوه زندگی آرام آن نهفته است. بیشتر گردشگران به این شهر سفر می‌کنند تا در خط ساحلی لیگوریا قدم بزنند، از مغازه‌های لوکس آن سوغاتی بخرند و طعم لذیذ غذاهای ایتالیایی را بچشند!

 

 

 

۱۹. کلیسای سنت مارک، ونیز St. Mark’s Basilica in Venice

کلیسای سنت مارک، ونیز St. Mark’s Basilica in Venice - جاذبه‌های دیدنی ایتالیا

St. Mark’s Basilica in Venice

 

کلیسای سنت مارکو که در میان مردم محلی با عنوان Basilica di San Marco شناخته می‌شود، یکی دیگر از مشهورترین دیدنی‌های ایتالیا محسوب می‌شود که دارای بیش از 500 ستون، چندین گنبد خیره‌کننده و موزاییک‌های بی‌شمار بیزانسی است که به طور گسترده از طلا استفاده شده است. همچنین اسب‌های برنزی سنت مارک که قدمت آن‌ها به دوران باستان بازمی‌گردد نیز بسیار قابل توجه است. گنجینه یا موزه مارسیانو از جاذبه‌های این کلیسا است که هر دو شامل مجموعه‌ای خیره کننده از هدایای اولیه مانند جواهرات، مجسمه‌ها و آثار باشکوه هستند.

 

 

۲۰. سن جیمینیانو San Gimignano

سن جیمینیانو یک شهر تپه‌ای زیبا در تپه‌های توسکانی ایتالیا است که به دلیل معماری قرون وسطایی به خوبی حفظ شده و 14 برج نمادین آن در میان بازدید کنندگان بسیار مشهور است. در San Gimignano از جمله مناطق توریستی ایتالیا محسوب می‌شود که شامل  بیش از 70 برج است که همگی آن‌ها در گذشته برای دفاع از شهر ساخته شده بودند. این برج‌ها امروزه جزو دیدنی‌های جذاب این شهر محسوب می‌شود که توسط گردشگران جهانی را به خود جلب کرده است. این شهر همچنین دارای فضایی پر جنب و جوش است که در طول سال میزبان چندین رویداد جشن و جشنواره‌های مختلف است.

 

 

 

۲۱. مانارولا Manarola

مانارولا Manarola - جاذبه‌های دیدنی ایتالیا

Manarola

 

مانارولا در استان لا اسپزیا، شهر کوچکی در منطقه لیگوریا ایتالیا واقع شده است. این شهر به عنوان یکی از پنج شهر افسانه‌ای که Cinque Terre را تشکیل می‌دهند، شناخته می‌شود. مانارولا از دیگر جاذبه‌‌های دیدنی ایتالیا محسوب می‌شود که دارای خانه‌های رنگارنگ، صخره‌های شیب‌دار، و مناظر خیره‌کننده دریای لیگوریان است. مانارولا یک مقصد مطلوب برای کسانی است که از عکاسی و نقاشی لذت می‌برند.

این شهر همچنین یک مقصد محبوب برای گردشگرانی است که به پیاده روی و قایق سواری علاقه دارند. مانارولا دارای کافه‌ها و رستوران‌های بی‌نظیری است که غذاهای محلی خوشمزه را سرو می‌کنند.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *