خانه
بلاگ
حساب کاربری

انواع ویزای ایتالیا

انواع ویزای ایتالیا
تاریخ انتشار: 1403/1/9

ایتالیا یکی از کشورهای زیبا با جاذبه‌های گردشگری و فرهنگی زیاد است که سالانه افراد بسیاری از سراسر دنیا از آن بازدید می‌کنند. حتی برخی از افراد، ایتالیا را به ‌عنوان مقصد دائم خود برای مهاجرت برمی‌گزینند. برای وارد شدن به این کشور باید حتماً ویزا داشته باشید. ویزاهای ایتالیا از تنوع بالایی برخوردار هستند و شما بر اساس هدف خود باید برای اخذ ویزای مناسب اقدام کنید. در ادامه این مقاله از شرکت خدمات گردشگری توریک به طور کامل درباره انواع ویزای ایتالیا صحبت خواهیم کرد.

هدف از اخذ انواع ویزای ایتالیا

شهروندان کشورهای غیر اتحادیه اروپا برای اقامت بیش از سه ماه در ایتالیا به ویزا نیاز دارند. دلایل مختلفی برای ورود به ایتالیا وجود دارد که برخی از آن‌ها عبارتند از:

  • مهاجرت کاری
  • مهاجرت تحصیلی
  • قرار ملاقات کاری
  • سفر گردشگری و تفریحی
  • معالجات پزشکی
  • ثبت نام دانشگاه
  • سرمایه گذاری در پروژه

معرفی انواع ویزای ایتالیا

برای هر یک از مواردی که در قسمت بالا گفته شد و همچنین اهداف دیگر، شما نیاز به دریافت ویزای ایتالیا دارید. در حالت کلی ویزای ایتالیا در دو دسته زیر قرار می‌گیرد:

  • ویزای اقامت کوتاه مدت یا ویزای نوع C
  • ویزای اقامت بلندمدت یا ویزای نوع D

انواع ویزای ایتالیا

این دو دسته خود شامل زیرگروه‌هایی می‌شوند که در ادامه، آن‌ها را توضیح خواهیم داد.

انواع ویزای نوع C ایتالیا

با داشتن ویزای نوع C شما اجازه دارید تا حداکثر 90 روز در این کشور اقامت کنید. این ویزا برای سفر تفریحی، اجرای فعالیت‌های تجاری، تحقیقات، تحصیل و یا دیدار اعضای خانواده صادر می‌شود. انواع ویزای کوتاه مدت ایتالیا شامل موارد زیر است:

ویزای تجاری ایتالیا

این نوع ویزا برای افرادی صادر می‌شود که قصد انجام فعالیت‌های تجاری را در منطقه شنگن دارند. ویزای تجاری به شما اجازه می‌دهد تا حداکثر 90 روز در ایتالیا یا دیگر کشورهای منطقه شینگن اقامت داشته باشید.

ویزای توریستی ایتالیا

برای سفر گردشگری به ایتالیا، نیازمند ویزای توریستی هستید. این ویزا به شما اجازه می‌دهد تا از دیگر کشورهای منطقه شنگن نیز بازدید کنید.

ویزای تحقیقاتی کوتاه‌مدت ایتالیا

با داشتن این ویزا می‌توانید به‌ عنوان یک محقق در دانشگاه‌ها و مؤسسات تحقیقاتی ایتالیا فعالیت کنید. انجام تحقیقات مقطعی با داشتن این ویزا ممکن است.

ویزای تحصیلی کوتاه‌مدت

گذراندن یک دوره تحصیلی کوتاه‌مدت مانند دوره زبان که کم‌تر از 90 روز زمان ببرد، نیاز به ویزای تحصیلی کوتاه مدت در ایتالیا دارد. این نوع ویزای ایتالیا بسیار پرکاربرد است و دانشجویان با در دست داشتن آن می‌توانند از وضعیت تحصیلی در ایتالیا یا دیگر کشورها باخبر شوند.

ویزای دیدار با خانواده

افرادی که می‌خواهند اعضای خانواده، اقوام یا دوستان خود را ببینند، به ویزای دیدار با خانواده نیاز دارند. این ویزا به شما اجازه اقامت کوتاه‌مدت در ایتالیا و یا دیگر کشورهای حوزه شنگن را می‌دهد.

ویزای ترانزیت

این ویزا در دو نوع فرودگاهی و دریایی وجود دارد و به شما اجازه ترانزیت در فرودگاه یا اسکله را می‌دهد تا بتوانید وسیله نقلیه خود را تغییر دهید. اعتبار ویزای ترانزیت فرودگاهی ایتالیا برابر با 24 ساعت است و فرد دارنده اجازه خروج از منطقه فرودگاه را ندارد. ویزای ترانزیت دریایی تا 5 روز معتبر است.

انواع ویزای نوع D ایتالیا

برای اقامت بیشتر از 90 روز در ایتالیا باید ویزای نوع D را دریافت کنید. به ویزای اقامت طولانی مدت ایتالیا، ویزای D یا ویزای ملی گفته می‌شود. ایتالیا شامل بخشی از معاهده شنگن است و افرادی که ویزای بلند مدت یا کوتاه مدت آن را داشته باشند، می‌توانند آزادانه در 26 کشور اروپایی اقامت کنند.

انواع ویزای ایتالیا

ویزای طولانی‌مدت ایتالیا را می‌توان بر اساس اهداف مختلف دریافت کرد. انواع مختلف ویزای D ایتالیا عبارتند از:

ویزای تحصیلی

اگر قصد تحصیل در دانشگاه‌های کشور ایتالیا را دارید و بالای 18 سال هستید، باید برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا اقدام کنید. با دریافت ویزای تحصیلی می‌توانید علاوه ‌بر تحصیل در این کشور، اقامت آن را نیز دریافت کنید. حتی در صورت تاهل، اعضای خانواده شما نیز می‌توانند همراهتان باشند.

ویزای درمانی پزشکی

در این ویزای درمانی، بیماران می‌توانند به انجام مراقبت‌های پزشکی در کشور ایتالیا بپردازند و حتی بیشتر از 90 روز در این کشور تحت درمان قرار گیرند. بیماران باید بعد از آماده کردن مدارک پزشکی خود، آن‌ها را برای تایید به مرکز مراقبت‌های بهداشتی ایتالیا تحویل دهند.

ویزای خانوادگی

افرادی که می‌خواهند به یکی از اعضای خانواده خود با تابعیت ایتالیا بپیوندند، باید برای اخذ ویزای خانوادگی اقدام کنند. اگر اعضای خانواده شما، به‌خصوص پدر یا مادر تابعیت ایتالیا را داشته باشند، شما می‌توانید از طریق آن‌ها اقامت ایتالیا را بگیرید.

ویزای سرمایه‌گذاری

این نوع ویزا برای افرادی که قصد سرمایه‌گذاری در ایتالیا را دارند، صادر می‌شود و یک ویزای دو‌ ساله است که اتباع خارجی می‌توانند آن را تمدید کنند. با در دست داشتن این ویزا، می‌توانید شرکتی را در ایتالیا تأسیس کرده یا استارتاپ راه‌اندازی کنید. اگر از تخصص و سرمایه خوبی برخوردار هستید، ایتالیا می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

ویزای بازنشستگی

این ویزا برای افرادی مناسب است که قصد زندگی در ایتالیا را دارند و می‌توانند از پس هزینه‌های زندگی خود در این کشور برآیند. افرادی که می‌خواهند دوران بازنشستگی خود را در ایتالیا بگذرانند، باید برای دریافت ویزای بازنشستگی اقدام کنند. از مهم‌ترین شرایط اخذ این ویزا، اثبات توانایی مالی و پرداخت هزینه‌های زندگی بدون کارکرد است.

ویزای خوداشتغالی

در صورتی که می‌خواهید در ایتالیا یک کسب و کار جدید را راه‌اندازی کنید، باید با مراجعه به اتاق بازرگانی، گواهی تأیید کسب و کار دریافت نمایید. با توجه به نوع کسب و کار مورد نظرتان، شرایط متفاوت خواهد بود. در حالت کلی باید بودجه و صلاحیت‌های خود را اثبات کنید و طرح‌های تجاری و اعتباری ارائه دهید. ویزای خوداشتغالی اعتبار دو ساله دارد. این ویزا خود، زیرشاخه‌های زیر را شامل می‌شود:

  • ویزای خوداشتغالی کسب‌ و کار
  • ویزای خوداشتغالی نقش شرکتی
  • ویزای خوداشتغالی ورزشی

ویزای کار

ویزای کار از پرطرفدارترین ویزاهای بلندمدت ایتالیا است. برای دریافت این ویزا باید شغلی را در ایتالیا پیدا کنید و از کارفرمای خود بخواهید تا از دولت برای شما درخواست مجوز کار کند. به مجوز کار ایتالیا، Nulla Osta al lavoro گفته می‌شود.

چگونه می‌توان ویزای ایتالیا را دریافت کرد؟

دریافت تمام انواع ویزای ایتالیا نیاز به پیروی از مراحل خاصی دارد. این مراحل برای ایرانیان به صورت زیر است:

  • مرحله اول: ابتدا بررسی کنید که آیا شرایط لازم برای دریافت انواع ویزا را دارید؟
  • مرحله دوم: متناسب با هدف خود، نوع ویزا را مشخص کنید.
  • مرحله سوم: برای قرار ملاقات از طریق سایت ckgsir اقدام کنید.
  • مرحله چهارم: فرم تقاضای خود را به ‌صورت آنلاین پر کنید.
  • مرحله پنجم: به منظور تسویه در مرکز اخذ ویزا حضور پیدا کنید.
  • مرحله ششم: برای کنترل امنیتی باید به ‌صورت حضوری مراجعه کنید و همه مدارک مورد نیاز را به مأموران تحویل دهید.
  • مرحله هفتم: از طریق سایت Track Your Visa Application وضعیت صدور ویزای خود را بررسی کنید.
  • مرحله هشتم: ایتالیا وضعیت ویزای شما را رسیدگی کرده و تأییدیه را به ‌صورت ایمیل برای شما ارسال می‌کند. شما می‌توانید درخواست ارسال پستی پاسپورت خود را داشته باشید.

معرفی خمات اخذ ویزای ایتالیا در توریک

در این مقاله به صورت کامل به بررسی انواع ویزای ایتالیا پرداختیم و شرایط هریک را مورد بررسی قرار دادیم. بسته به هدفی که دارید، باید یکی از این ویزاها را انتخاب کرده و برای دریافت آن اقدام کنید.

اگر قصد سفر توریستی به ایتالیا را دارید، توریک در کنار شماست. کارشناسان ما مدارک شما را بررسی کرده و مشکلات و نواقص آن را به شما اطلاع می‌دهند تا احتمال ریجکت درخواست شما به کمترین میزان ممکن برسد. پس از آن درخواست شما را ثبت و تا دریافت ویزا در کنارتان هستند.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *