خانه
بلاگ
حساب کاربری

سفر بک‌پکری: تجربه هیجان، خطر و لذت

سفر بک‌پکری: تجربه هیجان، خطر و لذت
تاریخ انتشار: 1402/1/16

سفر بک‌پکری چیست؟ سفر بک پکری یکی از روش‌های گردشگری و سفر به شهرها و کشورهای مختلف است که اخیراً بسیار رایج شده است و روز به روز بر تعداد علاقه‌مندان آن اضافه می‌شود. این روش از سفر و گردشگری شامل یک‌سری قوانین کلی است که با آن‌ها سفر معنای خاصی پیدا می‌کند. سفر بک‌پکری در واقع همان سفر با کوله پشتی است که تجربه خاص و منحصر به فردی از سفر را برای افراد به ارمغان می‌آورد.

در این راهنما از آژانس توریک به معرفی بیشتر سفر‌های بک‌پکری، اهداف و ویژگی‌های این نوع سفر، قوانین و کشورهایی محبوب برای بک‌پکری می‌پردازیم، پس با ما همراه باشید.

سفر بک پکری چیست و چه اهدافی دارد؟

سفر بک پکری یا به اصطلاح با سفرکوله پشتی مدل جدیدی از سفر و گردش است که منجر به کسب تجارب جدید در سفر، کشف جاهای ناشناخته و آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم کشورهای مختلف می‌شود. بک پکر در واقع فردی ماجراجو و علاقه‌مند به سفرهای مینیمال با کمترین امکانات است که اهداف مختلفی را در طول یک سفر مشخص می‌کند. این اهداف و ماجراجویی‌ها می‌تواند شامل پیدا کردن مسیر سفر، جستجوی یک اقامتگاه یا سکونت در طول سفر و آشنایی با فرهنگ مردمان آن منطقه باشد.

افرادی که اغلب سفر با کوله پشتی را ترجیح می‌دهند، تمام وسایل سفر خود را در یک کوله پشتی گذاشته و سفر خود را با کمترین هزینه و امکانات شروع می‌کنند. بک‌ پکرها اغلب برای مدت طولانی سفر می‌کنند و در طول سفر خود به دنبال کشف مکان‌های ناشناخته و کسب تجارب تازه هستند. آن‌ها معمولاً بسیار اقتصادی عمل می‌کنند و تا حد امکان سعی دارند از هزینه‌های اضافی خودداری کنند و محافظت از طبیعت و محیط زیست را در اولویت سفر خود قرار دهند.

یکی از بهترین عاداتی که بین بسیاری از بک پکرها وجود دارد، این است که با زندگی در میان افراد بومی هر منطقه و کشور، تجربه‌های جدیدی به‌دست آورند و با مردم بومی تعامل داشته باشند و با فرهنگ آن‌ها خو بگیرند. بک پکرها همچنین در طول سفر خود به نقاط مختلف جهان، می‌توانند طعم لذیذ غذاهای محلی و بومی هر منطقه را بچشند و از نزدیک زندگی آن‌ها را ببینند. از همین رو سفر بک‌پکری مخاطبین بسیاری پیدا کرده و روز به روز هم بر تعداد آن‌ها اضافه می‌شود.

چگونه بک پکر شویم؟

چگونه بک پکر شویم؟

اگر شما نیز به سفر‌های بک‌پکری علاقه‌مند هستید ‌و قصد دارید با دوستان خود برای این نوع سفر آماده شوید، باید به نکاتی توجه داشته باشید به خصوص اگر این سفر اولین تجربه بک پکری شما باشد. اگر در این زمینه مبتدی هستید، بهتر است با چند نفر همسفر شوید و در طول سفر خود با بک‌ پکرهای دیگر تجارب لازم را کسب کنید. سفرهای بک پکری به صورت دو نفره و یا چند نفره نیز صورت می‌گیرد اما غالباً بیشتر افراد ترجیح می‌دهند به صورت تکی این سفر را انجام دهند. برای اینکه شما نیز بتوانید سفر بک پکری را تجربه کنید، باید با نکاتی آشنا باشید که در ادامه به برخی از آن‌ها می‌‌پردازیم.

۱. آمادگی جسمانی

با توجه به اینکه سفرهای بک پکری اغلب مسیر طولانی و سختی را دارند، باید از سلامت جسمانی خود اطمینان حاصل کنید و توانایی‌های خود را به چالش بکشید. آماده بودن برای سفر با کوله پشتی بسیار مهم است و به همین دلیل است که باید قبل از شروع سفر به سلامت خود توجه داشته باشید. اگر برای اولین بار است که کوله گردی را تجربه خواهید کرد، بهتر است مسیر آسانی را انتخاب کنید و با چندین نفر همسفر شوید.

۲. وسایل درمانی

در طول سفرهای بک پکری به دلیل مسیر طولانی و سختی که در پیش است و اتفاقات غیرمنتظره‌ای که احتمال رخ دادن آن‌ها وجود دارد، همواره باید آماده باشید و تجهیزات لازم را به همراه داشته باشید. در صورتیکه در حین سفر حادثه‌ای برای شما رخ داد، بهتر است وسایل درمانی مورد نیاز و ضروری را به همراه داشته باشید.

۳. داشتن کوله مناسب

داشتن کوله مناسب

یکی از مهم‌ترین نکاتی که قبل از شروع بک پکری باید به آن توجه کنید، انتخاب و خرید کوله مناسب است چرا که در طول این نوع سفر تمام زندگی شما و وسایل ضروری‌تان در کوله شما خواهد بود. بنابراین باید کوله‌ای انتخاب کنید که علاوه‌ بر اینکه مقاومت بالایی داشته باشد، بسیار جادار بوده و حمل آن راحت باشد. کوله‌های بک پکری باید تا حد امکان سبک باشند و توانایی تحمل وزن بالا را داشته باشند تا بتوانید با خیال راحت وسایل مورد نیاز خود را در آن‌ها قرار دهید و به آسانی آن‌ها را حمل کنید.

۴. لباس مناسب

در طول سفر بک‌پکری باید چندین دست لباس مناسب با خود داشته باشید تا بتوانید در شرایط آب و هوایی مختلف از آن‌ها استفاده کنید. توجه داشته باشید که برای سفر خود از لباس‌هایی با وزن کم، مقاومت بالا، آنتی باکتریال و روکش مناسب استفاده کنید.

۵. کفش مناسب

یکی دیگر از نکات مهمی که در طول کوله گردی باید به آن توجه داشته باشید، انتخاب کفش مناسب است. از آنجایی که بیشتر مسیر بک پکری با پای پیاده صورت می‌گیرد، داشتن یک کفش مناسب که آب در آن نفوذ نکند و بتوان از آن در مسیرهای سخت استفاده کرد بسیار ضروری است. کفشی که برای این سفر انتخاب می‌کنید، در عین حال که باید بسیار مقاوم باشد، باید سبک و راحت باشد و احتمال پیچ خوردگی پا را نیز کاهش دهد.

۶. کیسه خواب

کیسه خواب - بک پکری

داشتن یک کیسه خواب باکیفیت نیز از دیگر ملزومات سفر بک پکری است. کیسه‌های خواب در انواع مختلف در بازار موجود هستند که باید با توجه به فصل سفر خود آن را خریداری کنید. به هنگام خرید کیسه خواب به ویژگی‌هایی مانند حفظ دما، عایق بودن، طول و ابعاد، وزن و همچنین شکل کیسه خواب باید توجه کنید.

۷. چادر مسافرتی

اگر جزو افرادی هستید که به چادر زدن و کمپینگ علاقه دارید، بهتر است در طول سفر خود یک چادر مسافرتی مناسب نیز به همراه داشته باشید. در سفر بک پکری همواره این احتمال وجود دارد که یک اقامتگاه مناسب پیدا نکنید، از این رو بهتر است امکانات لازم را به همراه داشته باشید. یکی از مهمترین نکاتی که به هنگام انتخاب چادر باید به آن توجه داشته باشید، کم وزن بودن و عایق بودن چادر است.

بهترین کشورها برای سفر بک پکری

بهترین کشورها برای بک پکری

همانطور که گفتیم، بک پکری یکی از مدل‌های سفر اقتصادی است که مخاطبین زیادی دارد. این نوع سفر با کمترین امکانات و هزینه صورت می‌گیرد و با چالش‌های هیجان انگیز و کسب تجار جدید همراه است. اگر شما نیز جزو افرادی هستید که به سفر با کوله پشتی علاقه دارید، بهتر است با محبوب‌ترین مقاصد و کشورها برای بک پکری آشنا شوید.

۱. تایلند

فرهنگ غنی، هزینه‌های اقتصادی و طبیعت و مناظر بکر تایلند، آن را به یک مقصد اساسی برای بک پکرها تبدیل کرده است. از سواحل خیره ‌کننده گرفته تا جنگل‌های متراکم، فرهنگ سنتی تایلند، مناطق قدیمی در بانکوک، این کشور را به مقصدی آسان و در دسترس برای کسانی که اولین‌بار است به صورت بک پکری سفر می‌کنند، تبدیل کرده است. اگر شما نیز جزو افرادی هستید که این کشور را برای مقصد بک پکری خود انتخاب کرده‌اید، برای دریافت ویزای تایلند توریک همراه شماست.

۲. ویتنام

ویتنام کشوری با طبیعت بی‌نظیر و جاذبه‌های‌ گردشگری متعدد است که مقصد محبوبی برای گردشگران محسوب می‌شود. شهرهای متنوع ویتنام با فرهنگ‌ها و آداب و رسوم مختلف، فرصت‌های بی‌پایانی را برای بک پکرها فراهم می‌کنند تا در گذشته این کشور کاوش کنند و غذاهای خوش طعمی را که در پس کوچه‌های آن پنهان شده‌اند را بچشند. برای یک سفر به یاد ماندنی در ویتنام، یک موتورسیکلت اجاره کنید و به بزرگراه وسیع هوشی مین بروید، یا با قایق به خلیج ها لونگ بروید. قبایل کوهستانی، سواحل زیبا و طبیعت بی‌نظیر ویتنام را به بهشت بک‌ پکرها تبدیل کرده است.

مراحل سفر بک‌پکری ویتانم

  1. اخذ ویزای ویتنام
  2. پاکستان
  3. اخذ ویزای میانمار
  4. اخذ ویزای تایلند
  5. اخذ ویزای کامبوجیا یا لائوس
  6. شروع سفر بک پکری از ایران به تاجیکستان، میانمار، تایلند، کامبوج یا لائوس و رسیدن به ویتنام

۳. پرو

پرو - بک پکری

پرو یکی دیگر از بهترین مقاصد برای بک پکرها محسوب می‌شود. سفر به ماچو پیچو باید در لیست هر بک پکری باشد، اما رفتن به سمت آمازون با قایق رانی و کاوش در فرهنگ رنگارنگ در رشته کوه‌های آند تجارب بی‌نظیری را برای شما به ارمغان خواهد آورد. موج‌ سواری در ساحل اقیانوس آرام و مهمانی‌های مردمان بومی در کنار ساحل جزو تفریحات بی‌نظیری است که باید آن‌ها را تجربه کرد.

۴. هند

هند مقصدی جذاب و زیبا با دیدنی‌های بیشمار و منحصر به فرد است. این کشور سرزمین تضادها با آیین‌ها، فرهنگ‌ها و آداب و رسوم‌های مختلف است که صرف نظر از تناقضات و پیچیدگی‌های بی‌شمار آن، شبه قاره‌ای کاملاً فریبنده است. امپراتوری‌های باستانی، معابد باشکوه، جنگل‌های انبوه، مثلث طلایی هند و غذاهای لذیذ، تجربه یک سفر بی‌نظیر و به‌یاد ماندنی را برای شما به همراه می‌آورد. اگر شما نیز قصد سفر به این کشور زیبا را دارید، برای دریافت ویزای هند می‌توانید با کارشناسان مجموعه توریک تماس بگیرید.

۵. سری لانکا

سری‌لانکا - بک پکری

در حالی که سریلانکا اغلب تحت الشعاع هند مجاور قرار می‌گیرد، اما افرادی که به اینجا سفر کرده‌اند می‌دانند که این جزیره یکی از زیباترین مقصدها برای گردشگران و بک‌پکرها محسوب می‌شود. فراموش نکنید که برای سفر به این کشور نیاز به ویزای سری‌لانکا دارید. جاده راه‌آهن خوش منظره، رفتن از کوه‌های پر از جنگل به سواحل شنی سفید را نسبتاً ساده می‌کند و تجربه جدیدی از سفر بک پکری را برای شما به ارمغان می‌آورد. طعم لذیذ غذاهای محلی و هم صحبتی با بومیان و آشنا شدن با فرهنگ قدیمی سریلانکا این منطقه را به یکی از مقصدهای محبوب تبدیل کرده است.

۶. جمهوری چک

کشور چک با دارا بودن طبیعت بی‌نظیر، قصرهای زیبا و باشکوه و تاکستان‌های متعددی که دارد، یکی از بهترین مقاصد بک پکرها محسوب می‌شود. این کشور با فرهنگی غنی و آمیخته از آلمانی و اسلاوی از گذشته تا به امروز مورد توجه گردشگران بوده است. اگر شما نیز برای سفر بک پکری خود کشور چک را انتخاب کرده‌‌اید، برای دریافت ویزا و وقت سفارت چک می‌توانید از کارشناسان مجموعه توریک کمک بگیرید.

۷. اسپانیا

اسپانیا یکی از زیباترین کشورهای اروپایی با منظر بکر و دست نخورده، فرهنگ غنی و بناهای تاریخی متعدد است. از شهرهای موری در جنوب گرفته تا مکان‌های دیدنی مدرنیستای بارسلون، نواحی مدرن مادرید تا روستاهای کوچک کوهستانی که در زمان یخ زده‌اند، اسپانیا را به یکی از زیباترین و خاص‌ترین مقاصد گردشگری تبدیل کرده‌اند.

۸. لائوس

لائوس - بک پکری

لائوس یکی دیگر از بهترین کشورها برای سفر بک پکری است که در قسمت جنوب شرقی آسیا واقع شده است. سفر به لائوس شما را به دنیایی می‌برد که در آن می‌توان ماجراجویی و غوطه‌وری فرهنگی را در هر قدمی دید. فرقی نمی‌کند رودخانه مکونگ را در حومه‌های سرسبز این کشور تماشا می‌کنید و یا در یک بازار محلی عجیب و غریب قهوه تازه دم می‌نوشید، لائوس مطمئناً تجربه جدید و منحصر به فردی برای شما خواهد بود.

۹. کامبوج

کامبوج کشوری مستقل در جنوب شرقی آسیاست که در منطقه‌ی هندوچین واقع شده است. فرهنگ غنی و طبیعت بی‌نظیر و رودهای پرآب کامبوج توجه هر گردشگری را به خود جلب می‌کند. طبیعت کمیاب، آب و‌ هوای شرجی، معابد باستانی باعظمت و غذاهای لذیذ این منطقه برای بک پکرها یک مقصد عالی محسوب می‌شود. برای دریافت ویزای کامبوج می‌توانید روی توریک حساب کنید!

۱۰. اندونزی

اندونزی با دارا بودن طبیعت بکر، جنگل‌های انبوه و اقامتگاه‌های جذاب، یکی دیگر از مقاصد محبوب برای کوله گردی است. نوسا پنیدا یک جزیره اندونزیایی در جنوب شرقی پناهگاه معروف کوله گردی است که بیشتر به خاطر صخره‌های منحنی و خلیج دست نخورده ساحل زیبای کلینگکینگ معروف است.  این منظره الهام‌بخش، جاذبه ستاره‌ای Nusa Penida است.

حضور در مراسم دعا در غاری مقدس در نیمه راه کوه گرفته تا پیاده‌روی تا یک خانه درختی متروک که به نقطه دیدبانی تبدیل شده است و شنا کردن زیر پرتوهای نور خورشید جزو تجارب لذت بخش نوسا پنیدا است. غروب افسانه‌ای اندونزی، خانه‌های ییلاقی، مسیر پر پیچ و خم با زیبایی‌های طبیعی به محبوبیت هرچه بیشتر این کشور افزوده است. با دریافت ویزای اندونزی و سفر به این کشور و گشت و گذار در جزیره‌های آن می‌توانید یک سفر بی‌نظیر و لذت بخش تجربه کنید.

نکاتی که یک بک پکر باید بداند!

نکاتی که یک بک پکر باید بداند!

بک پکرها و افرادی که دائما در سفر هستند، باید یک راهنما با خود داشته باشند. این راهنما می‌تواند نقشه مسیر و یا یک همسفر کاربلد باشد. در بسیار از مواقع شناخت مسیر، گونه‌های گیاهی و جانوری در طبیعت نیازمند یک راهنمای کاربلد است؛ از این رو بهتر است با افراد با تجربه سفر خود را آغاز کنید. همچنین در هنگام سفر بک پکری توجه به سلامت جسمانی و حفظ انرژی از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین باید پس از طی مسافت‌های طولانی کمی استراحت کنید تا انرژی بدن خود را تامین کنید.

همچنین باید از مواد مغذی با کالری بالا استفاده کنید تا توانایی ادامه دادن مسیر را داشته باشید.  توجه داشته باشید که در طول سفر خود از مواد غذایی با کالری بالا استفاده کنید. مقدار کالری مورد نیاز شما برای هر وعده غذایی باید بین 680 تا 1200 باشد. از این رو استفاده از آبمیوه‌های طبیعی، کنسرو، چای، نسکافه و … می‌تواند به شما کمک کند تا مسیر خود را با انرژی کافی طی کنید.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *