خانه
بلاگ
حساب کاربری

مرفه‌ترین کشورهای دنیا در سال ۲۰۲۴ را بشناسید!

مرفه‌ترین کشورهای دنیا در سال 2023 را بشناسید!
تاریخ انتشار: 1402/4/28

سالیانه، برخی از کشورها در لیست مرفه‌ترین کشورهای دنیا طبقه بندی می‌شوند. این لیست با توجه به تولید ناخالص داخلی بالا، منابع فراوان و اقتصادهای پررونق تهیه می‌شود و این کشورها را از سایر کشورهای دنیا متمایز کرده و آنها را به ثروتمندترین کشورها و الگوهای موفقیت در چشم انداز اقتصادی جهانی تبدیل می‌کند. ارزش تولید ناخالص داخلی بالاتر، یک کشور را در لیست مرفه‌ترین کشورهای جهان قرار می‌دهد.

ثروت کشورها به عوامل متعددی از جمله جمعیت، رشد اقتصادی، تولید ناخالص داخلی، نرخ اشتغال و نرخ بیکاری، اظهارنامه مالیاتی و بسیاری از جنبه‌های مهم دیگر بستگی دارد. معمولاً افرادی که قصد مهاجرت به کشورهای خارجی برای کار و تحصیل را دارند، مقصد خود را معمولاً با توجه به لیست مرفه‌ترین کشورهای دنیا انتخاب می‌کنند. در این مطلب از آژانس توریک نگاهی دقیق‌تر به برخی از ثروتمندترین و مرفه‌ترین کشورهای جهان می‌اندازیم و ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن‌ها را بررسی می‌کنیم!

 

۱. لوکزامبورگ؛ مرفه‌ترین کشور دنیا!

لوکزامبورگ کشور کوچکی است که در غرب اروپا واقع شده و با آلمان، فرانسه و بلژیک هم مرز است. اگرچه لوکزامبورگ بیش از 650000 نفر جمعیت دارد، اما از استاندارد زندگی بالا و اقتصاد پر رونقی برخوردار است. این کشور مرفه‌ترین کشور دنیا به حساب می‌آید، و تا حد زیادی به لطف بخش مالی قوی که دارد، خانه بسیاری از بانک‌ها و موسسات مالی بین المللی است. اقتصاد لوکزامبورگ توسط بخش‌های دیگری از جمله تولید، حمل‌ونقل و فناوری نیز پشتیبانی می‌شود.

موقعیت استراتژیک و زیرساخت‌های عالی این کشور نیز به موفقیت آن به عنوان مرکزی برای تجارت بین المللی کمک کرده است. یکی از دلایل اصلی موفقیت لوکزامبورگ به عنوان ثروتمندترین کشور جهان، اقتصاد پایدار و متنوع آن است که مبتنی بر ترکیبی از صنعت، خدمات مالی و رفاه اجتماعی است. این کشور بسیاری از شرکت‌ها و موسسات مالی چند ملیتی را در خود جای داده و همچنین دارای محیط مالیاتی مطلوبی برای مشاغل و افراد است که به جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی کمک قابل توجهی کرده است.

پایتخت        زبان‌های رسمی واحد پول جمعیت نرخ تورم
لوکزامبورگ فرانسوی، آلمانی، لوکزامبورگی یورو 650.000 3.0

۲. کشور سنگاپور

کشور سنگاپور - مرفه‌ترین کشورهای دنیا

Singapore

 

سنگاپور یک  شهر کوچک واقع در جنوب شرقی آسیا است که به دلیل خیابان‌های تمیز، غذاهای متنوع و سیستم حمل و نقل کارآمد خود شناخته شده است. سنگاپور با جمعیتی حدود 5.7 میلیون نفر به عنوان یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان شناخته شده است. یکی از عوامل اصلی موفقیت سنگاپور به عنوان دومین کشور مرفه جهان، موقعیت استراتژیک آن برای تجارت‌های بین المللی است.

سنگاپور با زیرساخت‌های توسعه یافته، نیروی کار ماهر و تاکید زیادی بر نوآوری و فناوری، به جذب سرمایه گذاری خارجی کمک کرده است. علاوه بر این، سنگاپور سیاست‌های اقتصادی درستی از جمله مالیات‌های پایین، بازارهای باز و محیط نظارتی مناسب برای کسب‌وکار را اجرا کرده است که به جذب و حفظ کسب‌وکارها و کارآفرینان کمک کرده است. این کشور همچنین با سیاست های متمرکز بر مراقبت‌های بهداشتی، مسکن ارزان قیمت و برابری درآمد، به ارتقای انسجام و ثبات اجتماعی تلاش کرده است و به عنوان یکی از بهترین کشورهای دنیا برای زندگی، مهاجرت و سرمایه گذاری تبدیل شده است.

پایتخت زبان رسمی واحد پول جمعیت نرخ تورم
سنگاپور( دولت شهر) مالایی دلار سنگاپور 5.700.000 4.70

 

۳. ایرلند

ایرلند که به عنوان جزیره زمرد شناخته می‌شود، یک کشور جزیره ای کوچک واقع در اقیانوس اطلس شمالی، هم مرز با انگلستان است که به عنوان یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان شناخته می‌شود. یکی از دلایل اصلی موفقیت ایرلند، اقتصاد متنوع آن است که از یک اقتصاد مبتنی بر کشاورزی به یک اقتصاد مبتنی بر دانش با تمرکز قوی بر فناوری و نوآوری تبدیل شده است.

این کشور به دلیل نرخ مالیات پایین، نیروی کار ماهر و محیط تجاری مطلوب، سرمایه‌گذارهای خارجی قابل توجهی را به خود جذب کرده است. ایرلند با سرمایه‌گذاری‌های زیادی که در صنعت آموزش، داروسازی، خدمات مالی و توریسم انجام داده است، اقتصاد خود را قوت بخشید و به یکی از بهترین کشورهای دنیا برای سرمایه گذاری، کار و تحصیل تبدیل شده است.

پایتخت زبان رسمی واحد پول جمعیت نرخ تورم
دوبلین ایرلندی یورو 6.399.152 5.10

۴. قطر

قطر - مرفه‌ترین کشورهای دنیا

Qatar

 

قطر کشوری کوچک و شبه جزیره‌ای است که در خاورمیانه قرار دارد و با عربستان سعودی و خلیج فارس هم مرز است. اگرچه قطر کوچک است، اما با جمعیتی حدود 2.8 میلیون نفر، بالاترین درآمد سرانه در جهان را به خود اختصاص داده و در صدر لیست کشورهای مرفه دنیا قرار دارد. یکی از دلایل اصلی ثروت و رفاه این کشور، ذخایر عظیم نفت و گاز طبیعی است که این کشور را قادر ساخته تا اقتصاد و زیرساخت‌های خود را در سال‌های گذشته به سرعت توسعه دهد.

این کشور سرمایه گذاری زیادی در بخش‌هایی مانند ساخت و ساز، املاک و مستغلات، و امور مالی و همچنین در صنایع با فناوری پیشرفته مانند هوافضا و فناوری اطلاعات انجام داده است. علاوه بر منابع طبیعی، موقعیت استراتژیک قطر در تقاطع مسیرهای تجاری جهانی، آن را برای تجارت و حمل و نقل بین المللی بسیار ایده آل کرده است. این کشور همچنین سرمایه گذاری‌های بسیاری را در سیستم آموزشی خود انجام داده است و نیروی کار بسیار ماهر و تحصیلکرده‌ای را آموزش می‌دهد که باعث نوآوری و رشد در طیف وسیعی از صنایع شده است.

پایتخت زبان رسمی واحد پول جمعیت نرخ تورم
دوحه عربی ریال قطر 2.800.000 2.52

۵. فنلاند

فنلاند با سرانه تولید ناخالص داخلی 51180 دلار، به عنوان یکی از مرفه‌ترین کشورهای جهان شناخته می‌شود. این کشور به دلیل بخش فناوری قوی خود شناخته شده است، زیرا بسیاری از شرکت های چندملیتی دفتر مرکزی خود را در هلسینکی راه اندازی کرده‌اند. فنلاند همچنین دارای نیروی کار با تحصیلات عالی، جنگلداری قوی و صنعت کاغذ و استاندارد بالای زندگی است.

همچنین سیستم مراقبت‌های بهداشتی و برنامه‌های رفاه اجتماعی این کشور نیز بسیار عالی هستند که آن را به گزینه‌ای عالی برای سفر، زندگی و مهاجرت تبدیل می‌کند. اگر شما نیز قصد سفر به این کشور را دارید برای اطلاع از شرایط و نحوه صدور ویزای فنلاند می‌توانید به وب سایت گردشگری توریک مراجعه کنید!

پایتخت زبان‌های رسمی واحد پول جمعیت نرخ تورم
هلسینکی فنلاندی و سوئدی یورو 5.600.000 9.1

۶. سوئیس

سوئیس - مرفه‌ترین کشورهای دنیا

Switzerland

 

سوئیس نیز به عنوان یکی از کشورهای مرفه دنیا شناخته می‌شود و از عوامل اصلی که به ثروت و رفاه این کشور کمک می‌کند، بخش مالی بسیار توسعه یافته آن است که به دلیل ثبات و تخصص خود مشهور است. این کشور همچنین با اقتصاد قوی صادرات محور که توسط طیف وسیعی از صنایع مانند داروسازی، ماشین‌آلات و ابزار دقیق پشتیبانی می‌شود، به عنوان قطب اصلی تجارت بین‌المللی شناخته می‌شود.

علاوه بر این، سوئیس به دلیل سیستم آموزشی کارامد در سطح جهانی که نیروی کار بسیار ماهر و تحصیل کرده تولید می‌کند، شناخته شده است. اگر شما نیز قصد سفر و یا مهاجرت به این کشور اروپایی جذاب را دارید، برای دریافت ویزای سوئیس می‌توانید به وب سایت گردشگری توریک مراجعه کنید!

پایتخت زبان‌های رسمی واحد پول جمعیت نرخ تورم
برن آلمانی، فرانسوی لحجه سوئیسی فرانک سوئیس 8.500.000 1.40

۷. نروژ

نروژ یکی از مشهورترین کشورهای شمال اروپا است که به خاطر زیبایی طبیعی خیره کننده و استاندارد بالای زندگی‌اش مشهور است. جمعیت این کشور اروپایی حدود 5.4 میلیون نفر است که اکثریت آنها در مناطق شهری مانند اسلو، برگن و تروندهایم ساکن می‌باشند. ثروت نروژ در درجه اول از منابع طبیعی مانند نفت، گاز و ماهی تأمین می‌شود، اما با این حال این کشور سرمایه گذاری‌های قابل توجهی در بخش‌هایی مانند انرژی‌های تجدیدپذیر، فناوری و کشتیرانی انجام داده است.

یکی از عوامل مهمی که به ثروت و رفاه این مشور کمک کرده است، سیستم رفاه اجتماعی قوی آن است که طیف گسترده‌ای از مزایا و خدمات را به شهروندان خود ارائه می‌دهد که شامل مراقبت‌های بهداشتی رایگان، آموزش، و سیاست‌های مرخصی سخاوتمندانه والدین می‌شود. علاوه بر این، نروژ یک سیستم مالیاتی بسیار پیشرفته دارد که به تأمین مالی برنامه‌های اجتماعی کمک کرده و در عین حال توزیع عادلانه‌تر ثروت را تضمین می‌کند.

همه این عوامل در کنار هم موجب شده تا نروژ به عنوان یکی از بهترین کشورهای دنیا برای زندگی شناخته شود. اگر شما نیز قصد مهاجرت تحصیلی و یا کاری به این کشور مرفه و ثروتمند را دارید، برای اطلاع از شرایط و نحوه صدور ویزای نروژ می‌توانید با کارشناسان مجموعه توریک تماس بگیرید.

پایتخت زبان‌های رسمی واحد پول جمعیت نرخ تورم
اسلو نروژی، سامی کرون نروژ 5.200.000 4.0

۸. امارات متحده عربی

امارات متحده عربی - مرفه‌ترین کشورهای دنیا

Emirates

 

امارات متحده عربی یک فدراسیون متشکل از هفت امارت است که در خاورمیانه واقع شده است. این کشور بیش از 9 میلیون نفر جمعیت دارد که اکثریت آن در شهرهایی مانند دبی و ابوظبی ساکن هستند. امارات متحده عربی به دلیل اقتصاد پر رونق خود شناخته شده است که سهم عمده‌ای از آن، از ذخایر فراوان نفت و گاز تامین می‌شود. با این حال در سال‌های اخیر، این کشور گام های قابل توجهی در تنوع بخشیدن به اقتصاد خود برداشته است و سرمایه گذاری‌‌های زیادی در بخش‌هایی مانند گردشگری، مالی و فناوری انجام داده است.

با سرمایه‌گذاری‌های مختلفی که در این کشور انجام شده، دبی به عنوان یک مرکز جهانی برای گردشگری و تجارت شناخته شده است و هر ساله میلیون‌ها بازدید کننده و سرمایه‌گذار را به خود جذب می‌کند. علاوه بر این، امارات سرمایه گذاری قابل توجهی در توسعه زیرساخت‌های خود انجام داده است که از جمله آن‌ها می‌توان به برج خلیفه و متروی دبی اشاره کرد که به رشد اقتصادی این کشور و نمایه جهانی کمک می‌کند.

موفقیت اقتصادی و رفاه امارات متحده عربی همچنین در استاندارد بالای زندگی آن منعکس شده است و شهروندان و ساکنان از طیف وسیعی از مزایای مانند مراقبت‌های بهداشتی و آموزش رایگان برخوردار هستند. به طور کلی، اقتصاد متنوع و پر رونق امارات متحده عربی، همراه با سرمایه‌گذاری آن در زیرساخت‌ها و برنامه‌های اجتماعی، امارات را به یکی از ثروتمندترین و مرفه‌ترین کشورهای دنیا تبدیل کرده است. ایرانیان برای سفر به این کشور نیاز به اخذ ویزای امارات دارند.

پایتخت زبان رسمی واحد پول جمعیت نرخ تورم
ابوظبی عربی درهم امارات 9.900.000 3.81

 

۹. ایالات متحده امریکا

ایالات متحده یکی از ثروتمندترین و مرفه‌ترین کشورهای جهان است که به کمک آن بیشترین قدرت سیاسی خود را به دست آورده است. این کشور بیش از 330 میلیون نفر جمعیت دارد که آن را به یکی از پرجمعیت ترین کشورهای روی کره زمین تبدیل می‌کند. مشخصه اقتصاد ایالات متحده بخش خصوصی قوی آن است که طیف وسیعی از صنایع در رشد و شکوفایی آن نقش دارند.

صنعت فناوری کشور که در دره سیلیکون متمرکز است، یکی از نوآورترین و پویاترین صنعت‌های جهان است و صنعت فیلم سازی آن مستقر در هالیوود، سهم عمده‌ای در تولید ناخالص داخلی این کشور دارد. ایالات متحده همچنین دارای بخش مالی توسعه یافته است و شهر نیویورک به عنوان یک مرکز جهانی برای امور مالی و سرمایه گذاری عمل می‌کند. همه این عوامل در کنار هم موجب شده تا ایالات متحده آمریکا به عنوان یکی از مرفه‌ترین کشورهای دنیا شناخته شود.

پایتخت زبان رسمی واحد پول جمعیت نرخ تورم
واشنگتن دی‌سی انگلیسی دلار آمریکا 340.000.000 3.20

۱۰. برونئی

برونئی - مرفه‌ترین کشورهای دنیا

Brunei

 

برونئی که به طور رسمی به اقامتگاه صلح شناخته می‌شود، کشور کوچکی است که در جزیره بورنئو در جنوب شرقی آسیا واقع شده است. این کشور با جمعیتی بیش از 430000 نفر یکی از کوچکترین کشورهای منطقه است. برونئی با ذخایر نفت و گاز فراوانش در سراسر شناخته شده است که به جایگاه آن به عنوان یکی از مرفه‌ترین کشورهای دنیا کمک کرده است.

در سال‌های اخیر نیز، دولت برونئی سرمایه‌گذاری زیادی برای تنوع بخشیدن به اقتصاد خود، با تمرکز بر توسعه بخش‌های گردشگری و خدمات مالی انجام داده است. علاوه بر این، برونئی دارای یک سیستم رفاهی با بودجه مناسب است که خدمات بهداشتی رایگان، آموزش و مسکن را برای شهروندان خود فراهم می‌کند. به طور کلی، اقتصاد قوی و متنوع برونئی، همراه با سیستم رفاهی قوی آن، به جایگاه آن به عنوان یک کشور مرفه کمک کرده است.

پایتخت زبان رسمی واحد پول جمعیت نرخ تورم
بندری سری بگاوان مالایی دلار بروئنی 436.000 -0.70

۱۱. آلمان

آلمان میز از دیگر کشورهایی است که در لیست کشورهای مرفه دنیا قرار گرفته است. اقتصاد آلمان به شدت بر صادرات متمرکز است و به دلیل دقت خود در بخش‌های مهندسی، خودرو، مواد شیمیایی و داروسازی مشهور است. بهره‌گیری از نیروی کار ماهر، ابتکارات تحقیق و توسعه قوی و تعهد آشکار به پرورش نوآوری موجب شده است تا این کشور اروپایی در لیست کشورهای ثروتمند جهان و بهترین کشورهای دنیا از لحاظ امنیت، ثبات اقتصادی و رفاه اجتماعی بالا قرار گیرد. اگر شما نیز قصد سفر و یا مهاجرت به آلمان را دارید، می‌توانید کل فرایند دریافت ویزای المان را به کارشناسان مجرب توریک بسپارید.

پایتخت زبان رسمی واحد پول جمعیت نرخ تورم
برلین آلمانی یورو 83.200.000 6.1

۱۲. سن مارینو

سن مارینو - مرفه‌ترین کشورهای دنیا

San Marino

 

سن مارینو یک کشور مستقل کوچک است که در جنوب اروپا واقع شده و توسط ایتالیا احاطه شده است. سن مارینو با وجود وسعت کوچک و جمعیت کمی که دارد، به عنوان یکی از مرفه‌ترین کشورهای دنیا شناخته می‌شود. اقتصاد سن مارینو با صنعت گردشگری پر رونق مشخص می‌شود و مناظر زیبا و بناهای تاریخی این کشور هر ساله میلیون‌ها بازدید کننده را به خود جذب می‌کند.

علاوه بر این، سن مارینو دارای بخش تولیدات قوی، به ویژه در زمینه سرامیک و منسوجات است. این کشور نرخ مالیات شرکتی و معافیت‌های مالیاتی پایینی برای درآمد خارجی دارد که سرمایه گذارهای خارجی و افراد ثروتمند را نیز به کشور جذب کرده است. سن مارینو همچنین دارای یک صنعت بانکداری توسعه یافته است که به دلیل قوانین محرمانه دقیق خود شناخته شده است، که آن را به مقصدی جذاب برای افراد و مشاغلی که به دنبال محافظت از ثروت خود هستند تبدیل کرده است.

بخش‌های مالی پیچیده این کشور نیز نقش مهمی در اقتصاد آن دارند و طیف وسیعی از خدمات مالی را به مشتریان از سراسر جهان ارائه می‌کنند. همه این ویژگی ها در کنار هم، سان مارینو را به یکی از ثروتمندترین و مرفه‌ترین کشورهای جهان تبدیل کرده است.

پایتخت زبان رسمی واحد پول جمعیت نرخ تورم
سان مارینو ایتالیایی یورو 33.847 2.0

۱۳. دانمارک

دانمارک یکی از کشور‌های کوچک شمال اروپا با جمعیتی بیش از 5 میلیون نفر است که به عنوان یکی از کشورهای مرفه دنیا شناخته می‌شود. دانمارک که به دلیل سیستم رفاه اجتماعی قوی، تعهد به پایداری و اقتصاد نوآورانه شناخته شده است، در بسیاری از زمینه‌های توسعه اجتماعی و اقتصادی پیشرو است. دانمارک دارای نیروی کار بسیار ماهر است و به دلیل تاکید زیادی که بر آموزش و پژوهش دارد، مشهور است.

این کشور خانه بسیاری از شرکت‌های پیشرو بین‌المللی، از جمله مرسک و نوو نوردیسک بوده و استارت‌آپ‌های موفقی را در خود جای داده است. اقتصاد دانمارک نیز با تعهد قوی به انرژی‌های تجدیدپذیر و کشاورزی پایدار  متمرکز است. این کشور در خط مقدم انقلاب انرژی سبز قرار داشته و نیروی باد بخش قابل توجهی از برق مورد نیاز این کشور را تامین می‌کند. علاوه بر اینها، دانمارک دارای یک سیستم رفاهی بسیار توسعه یافته است که مراقبت‌های بهداشتی، آموزشی و اجتماعی همگانی را برای شهروندان خود فراهم می‌کند.

بنابراین، اقتصاد دانمارک با نوآوری، پایداری و یک شبکه ایمنی اجتماعی قوی شناخته می‌شود که همه این عوامل دانمارک را در لیست مرفه‌ترین کشورهای جهان قرار داده است. اگر شما نیز قصد سفر و یا مهاجرت به این کشور را دارید، برای دریافت ویزای دانمارک می‌توانید به وب سایت گردشگری توریک مراجعه کرده و از کارشناسان این مجموعه راهنمایی بخواهید!

پایتخت زبان رسمی واحد پول جمعیت نرخ تورم
کپنهاگ دانمارکی کرون دانمارک 5.800.000 0.10

۱۴. هلند

هلند - مرفه‌ترین کشورهای دنیا

Netherlands

 

هلند کشوری در اروپای غربی است که از شرق با آلمان، از جنوب با بلژیک و از شمال و غرب با دریای شمال همسایه است. هلند با بیش از 17 میلیون نفر جمعیت، یکی از پرجمعیت ترین کشورهای اروپا که در لیست مرفه‌ترین کشورهای دنیا قرار گرفته است. اقتصاد هلند به دلیل روابط تجاری قوی بین المللی و سرمایه گذاری خارجی مشهور است. این کشور خانه برخی از بزرگترین برندهای جهانی از جمله شل، یونیلور و فیلیپس است.

همچنین، هلند به دلیل رویکرد نوآورانه و آینده نگر خود در تجارت، به ویژه در بخش فناوری و انرژی پایدار شناخته شده است. این کشور همچنین به خاطر محصولات کشاورزی باکیفیت خود مانند گل لاله و پنیر که به سراسر جهان صادر می‌شود، مشهور است. به طور کلی، اقتصاد هلند متنوع و به خوبی توسعه یافته است و تاکید زیادی بر صنایع، تجارت بین‌المللی و پایداری دارد. این ویژگی‌ها، همراه با نظارت مالیاتی مطلوب، به قرار گرفتن هلند در لیست مرفه‌ترین کشورهای جهان و  بهترین کشورهای دنیا برای زندگی کمک کرده است.

اگر شما نیز هلند را به عنوان مقصد مهاجرتی خود انتخاب کرده‌اید، برای اطلاع از شرایط و نحوه صدور ویزای هلند می‌توانید با کارشناسان مجموعه توریک در تماس باشید!

پایتخت زبان رسمی واحد پول جمعیت نرخ تورم
آمستردام هلندی یورو 17.100.000 1.60

۱۵. اتریش

اتریش کشوری محصور در خشکی است که در قلب اروپا قرار دارد و جمعیت آن تقریباً 9 میلیون نفر است. اتریش که به خاطر مناظر چشمگیر آلپ، میراث فرهنگی غنی و کیفیت عالی زندگی شناخته شده است، یکی از کشورهای مرفه دنیا با اقتصاد قوی و متنوع نیز به شمار می‌رود. اقتصاد اتریش توسط ترکیبی از خدمات، صنعت و کشاورزی با تمرکز بر صنایع با فناوری پیشرفته و نوآورانه هدایت می‌شود.

سطح بالای آزادی اقتصادی و ثبات سیاسی در این کشور، به جذب سرمایه گذاری خارجی و ارتقای رشد اقتصادی کمک کرده است. موقعیت استراتژیک اتریش در قلب اروپا نیز عاملی کلیدی در موفقیت اقتصادی آن بوده است. به طور کلی، اقتصاد قوی و استاندارد بالای زندگی اتریش، آن را به نمونه بارز یک کشور مرفه تبدیل کرده است.

پایتخت زبان‌ رسمی واحد پول جمعیت نرخ تورم
وین آلمانی یورو 9.000.000 5.40

۱۶. تایوان

تایوان - مرفه‌ترین کشورهای دنیا

Taiwan

 

تایوان کشوری جزیره‌ای است که در شرق آسیا واقع شده است و جمعیتی آن حدود 23.5 میلیون نفر می‌باشد. این کشور به خاطر فرهنگ متنوع، غذاهای لذیذ و نوآوری‌های تکنولوژیکی‌اش شناخته شده است. تایوان همچنین یکی از مرفه‌ترین کشورهای دنیا با اقتصاد بسیار توسعه یافته است که آن را به مقصد محبوبی برای مهاجرت‌های کاری و تحصیلی تبدیل می‌کند. اقتصاد تایوان توسط ترکیبی از خدمات، تولید و فناوری هدایت می‌شود.

این کشور همچنین به لطف نیروی کار بسیار ماهر، محیط تجاری مناسب و موقعیت استراتژیک در منطقه آسیا و اقیانوسیه در جذب سرمایه گذاری خارجی بسیار موفق عمل کرده است. موفقیت و رفاه اقتصادی تایوان را نیز می‌توان به تمرکز قوی آن بر نوآوری و فناوری نسبت داد.

پایتخت زبان رسمی واحد پول جمعیت نرخ تورم
تایپه ماندارین معیار دلار جدید تایوان 23.570.000 2.90

 

۱۷. ایسلند

ایسلند کشور جزیره‌ای کوچکی است که در شمال اقیانوس اطلس واقع شده و حدود 360000 نفر جمعیت دارد. این کشور با مناظر طبیعی ناهموار، فعالیت‌های زمین گرمایی و فرهنگ غنی و متنوعش شناخته شده است. ایسلند با وجود وسعت کوچکش یکی از کشورهای مرفه دنیا با استاندارد زندگی بالا و اقتصاد قوی است. اقتصاد ایسلند اساساً بر ماهیگیری و گردشگری استوار است و بخش فناوری آن در سالهای اخیر نیز در حال رشد بوده است.

علاوه بر این، ایسلند دارای سطح بالایی از آزادی اقتصادی و ثبات سیاسی است که به جذب سرمایه گذاری خارجی و ارتقای رشد اقتصادی آن کمک کرده است. یکی دیگر از عواملی که ایسلند را در لیست مرفه‌ترین کشورهای جهان قرار داده است، منابع طبیعی فراوان آن از جمله انرژی زمین گرمایی و ذخایر ماهی است.

این منابع به پیشبرد اقتصاد کشور و ارتقای پایداری کمک کرده است. به طور کلی، اقتصاد قوی، استاندارد بالای زندگی و منابع طبیعی منحصر به فرد ایسلند، آن را به یکی از مرفه‌ترین کشورهای دنیا تبدیل کرده است.

پایتخت زبان رسمی واحد پول جمعیت نرخ تورم
ریکیاویک ایسلندی کرونای ایسلندی 341.234 8.0
0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *