خانه
بلاگ
حساب کاربری

سوغاتی‌های فرانسه؛ از فرانسه دست‌خالی برنگرد!

سوغاتی‌های فرانسه؛ از فرانسه دست‌خالی برنگرد! - توریک
تاریخ انتشار: 1401/12/22

سفر به فرانسه یکی از سفرهای اروپایی است هر گردشگری را عاشق این کشور خواهد کرد. اما چنین سفری باید سوغاتی هم داشته باشد. آن هم سوغاتی‌های فرانسه که برای هر سلیقه و سن  و جنسیتی، چندین هدیه خوشحال‌کننده دارد. در واقع سوغاتی گرفتن و سوغاتی دادن یک رسم دوستانه و صمیمانه است که در اکثر نقاط دنیا وجود دارد.

آیا شما قصد دارید به فرانسه بروید و لذت این سفر را تنهایی ببرید؟ نه! باید سوغاتی‌های این کشور را با خودتان به ایران آورده و با هدیه کردن به خانواده و دوستان، آن‌ها را خوشحال کنید. با این کار آن‌ها هم در لذت سفر با شما شریک شده و هر موقع که به سوغاتی شما نگاه کنند یاد فرانسه می‌افتند.

 


قصد سفر به پاریس رو داری؟ همین حالا برای ویزای فرانسه اقدام کن!

 

 

از فرانسه چی بخریم؟

ویزای فرانسه کلید سفر به یک سرزمین رویایی را به شما تقدیم می‌کند که سوغاتی‌هایی از هر نوع و رنگ و طعمی در آن پیدا می‌کنید. از غذا‌های لذیذ گرفته تا پنیر‌های سنتی فرانسوی در دسترس شما قرار دارد. همچنین چیز‌هایی مثل عطر و ادکلن، کلاه‌های زیبا، صابون، شیرینی‌های لذیذ، کتاب، لباس و…. جزو سوغاتی‌های فرانسه هستند.

فقط کافی است دست دراز کنید و هر کدام را که دوست دارید به عنوان یادگاری از فرانسه برای خودتان یا دوستان‌ و آشنایان خریداری کنید. برای این که بیشتر درباره این هدایای شگفت انگیز فرانسه بدانید در این مقاله به چند مورد از بهترین و رایج‌ترین آن‌ها خواهیم پرداخت.

 

1. لباس مارینی‌یر

لباس مارینی‌یر - سوغاتی‌های فرانسه

 

یکی از خاص‌ترین سوغاتی‌های فرانسه، لباس مارینی‌یر است که طرفداران بسیار زیادی در بین مردم فرانسه دارد. این لباس در واقع نوعی تی‌شرت است که در گذشته ملوانان فرانسوی می‌پوشیدند. این لباس ملوانی دارای راه راه‌های آبی و سفید است. البته طرح راه راه مشکی و سفید آن هم وجود دارد. اما به اندازه طرح آبی و سفید محبوب نیست. همانطور که گفتیم، این لباس قبلاً مخصوص ملوان‌ها بود و با نام لباس ملوانی شناخته می‌شد. اما زمانی که برند کوکو شانل از طرح آن در مد و فشن استفاده کرد، استقبال زیادی از آن شد.

به همین دلیل بود که بعد از کوکو شانل، برند‌های معروف دیگری در فرانسه نیز اقدام به طراحی و عرضه لباس مارینی‌یر کردند. امروزه اگر به این کشور سفر کنید، افراد زیادی را می‌بینید که این لباس زیبا را به تن دارند. در واقع لباس مارینی‌یر در بین نسل‌های جدید نیز طرفداران زیادی دارد. به همین دلیل است که با عوض شدن نسل‌ها، هنوز هم جوانان فرانسوی برای پوشیدن این لباس، اشتیاق خاصی دارند.

 


پیشنهاد می‌شود: پاریس گردی در 3 روز

 

 

2. کلاه برت Beret، سوغاتی معروف فرانسه

کلاه برت Beret، سوغاتی معروف فرانسه

 

از جمله سوغاتی‌های فرانسه که آن هم در دسته پوشاک قرار می‌گیرد، یک کلاه زیبا به نام برت است. اگر به فیلم و سریال‌های فرانسوی علاقه داشته باشید، مطمئنا بازیگرانی را دیده‌اید که این کلاه را به سر کرده‌اند. این کلاه محبوبیت بالایی در فرانسه داشته‌ و به نوعی، جزو فرهنگ آن محسوب می‌شود. اما با این حال اگر فکر می‌کنید که در سفر به فرانسه هر کسی که در خیابان‌ها قدم می‌زند این کلاه را به سر دارد، اشتباه می‌کنید. بخشی از اهالی فرانسه به کلاه برت علاقه دارند و آن را می‌پوشند.

 

 

3. شیرینی ماکارون، یک سوغاتی خوشمزه از فرانسه!

شیرینی ماکارون، یک سوغاتی خوشمزه از فرانسه!

 

شیرینی ماکارون یکی از بهترین و لذیذترین سوغاتی‌های فرانسه است که در همه کشور‌های دنیا از جمله ایران هم یافت می‌شود‌. اما این شیرینی بومی کشور فرانسه بوده و اولین بار در این کشور درست شده است. طرز تهیه آن خیلی ساده است. در تهیه این شیرینی از تخم مرغ، پودر بادام و شکر استفاده می‌شود.

شیرینی ماکارون در رنگ و طرح‌های زیبا و متنوعی وجود دارد که در بسته‌بندی‌های خاصی به دست مشتریان می‌رسد. این شیرینی گران‌قیمت در ایران و تنها در برخی فروشگاه‌های آن وجود دارد. بهتر است ماکارون را در روزهای آخر اقامت در فرانسه خریداری کنید تا از کهنه شدن آنها جلوگیری کنید.

 

 

 

4. پنیر فرانسوی

پنیر فرانسوی - سوغاتی‌های فرانسه

 

در فرانسه انواع مختلفی از پنیر تولید می‌شود. به طوری که اهالی این کشور می‌توانند در هر روز یک پنیر جدید را امتحان کنند. پنیر فرانسوی خوراکی لذیذی است که می‌توانید به عنوان یکی از سوغاتی‌های فرانسه بخرید. البته چون تنوع پنیر در فرانسه بسیار بالا است، شما باید فقط یک یا دو تا از آن‌ها را نوش جان کنید و اگر از مزه‌اش مورد پسند واقع شد، مقدار بیشتری برای خود و دیگران تهیه کنید. بهترین و محبوب‌ترین نوع پنیر از بین انواع بی‌شمار آن در فرانسه، پنیر کممبر است.

نظرسنجی‌ها و میزان استقبال فرانسوی‌ها از این پنیر است که محبوبیت بالای آن را نشان می‌دهد. پنیر کممبر طرفداران زیادی دارد، به همین دلیل به هر مغازه اغذیه فروشی در فرانسه که سر بزنید می‌توانید این خوراکی خوشمزه را پیدا کنید.

 

 

5. برج ایفل، یک یادگاری از فرانسه

برج ایفل، یک یادگاری از فرانسه - سوغاتی‌های فرانسه

 

گردشگران زیادی آرزوی بازدید از برج ایفل را، به عنوان نماد کشور فرانسه و در حقیقت معروف‌ترین جاذبه‌ی  آن را دارند. جاکلیدی‌های ایفل سوغاتی‌هایی هستند که می‌توانید آن‌ها را به افراد با هر سن و سال و سلیقه‌ای هدیه دهید. شک‌نکنید که هیچ سلیقه‌ای به این هدیه نه نمی‌گوید.

این برج‌های ایفل کوچولو در اندازه‌های گوناگونی وجود دارد که از سوغاتی‌ فروشی‌های فرانسه می‌توان تهیه کرد. البته به قیمت آن‌ها هم توجه داشته باشید. چون هر چقدر اندازه‌های آن‌ها بزرگ‌تری باشد طبیعی است که قیمت آن‌ها نیز بیشتر خواهد بود.

 

 

6. عطر فرانسوی

عطر فرانسوی - سوغاتی‌های فرانسه

 

عطرهای فرانسوی از بهترین عطرهای دنیا هستند. این عطر‌ها یکی از خاص‌ترین سوغاتی‌های فرانسه محسوب می‌شوند که آن را برای هر یک از دوستان و آشنایان‌تان می‌توانید خریداری کنید. چون عطر فرانسوی یک هدیه لاکچری و همه پسند است که هر کسی دوست دارد از آن‌ها استفاده کند. این عطرها کیفیت بالایی دارند و ماندگاری آن‌ها نیز بالاست. به طوری که تا مدت زیادی عطر آن‌ها را روی لباس‌های خود حس می‌کنید.

در واقع عطر در هر کشور یکی از بهترین سوغاتی‌های آن به شمار می‌رود؛ در فرانسه هم همینطور است. البته عطرهای فرانسوی با وجود کیفیت و ماندگاری بالا قیمت بالایی نیز دارند. پس نباید انتظار خرید یک کالای ارزان قیمت را با این کیفیت داشته باشید. این عطر‌های خوشبو و گران‌قیمت در همه عطر‌فروشی‌های فرانسه مخصوصا پاریس یافت می‌شوند. از همین جهت، به عنوان سوغات فرانسه نیز به حساب می‌آیند.

 

 

 

7. شکلات‌های لذیذ از سوغات معروف فرانسه

شکلات‌های لذیذ از سوغات معروف فرانسه

 

این نوع از سوغاتی‌های فرانسه به قدری شیرین و لذیذ هستند که مزه آن‌ها تا چند روز زیر زبان شما باقی می‌ماند. در واقع یکی دیگر از چیز‌هایی است که فرانسه به خاطر آن در جهان معروف است، شکلات‌های خوشمزه هستند. به همین دلیل است که در این کشور سرمایه‌گذاری‌های زیادی در صنعت شکلات‌سازی شده است. به طوری که شرکت‌های بزرگ زیادی در فرانسه شکلات‌های خاص در طعم و مزه‌های مختلف تولید می‌کنند.

این شکلات‌ها در سراسر فرانسه هم یک خوراکی بسیار محبوب و پرطرفدار به شمار می‌روند. بنابراین در هر فروشگاهی که بروید می‌توانید این شکلات‌های فرانسوی را در بسته‌های زیبا و جذاب بخرید.

8. عروسک‌های جذاب دیزنی‌لند

عروسک‌های دیزنی یکی از سوغاتی‌های منحصر‌به‌فرد فرانسه هستند که ممکن است برای هر یک از ما یادآور خاطرات شیرین کودکی باشند. دیزنی‌لند پاریس از جاذبه‌های گردشگری پرطرف‌دار در تور اروپا است که علاوه بر فضای جذاب و زیبای آن، می‌تواند عروسک‌های دیدنی و نوستالژیک خود را در اختیار شما بگذارد تا بتوانید آن‌ها را به خانه ببرید و یا به‌عنوان یک هدیه خاطره‌انگیز آن با به هر شخصی و در هر سنی بدهید. عروسک‌های دیزنی را می‌توانید از خود مغازه‌های دیزنی‌لند یا مراکز خرید موجود در خیابان شانزه لیزه خریداری کنید.

عروسک‌های جذاب دیزنی‌لند

9. صابون فرانسوی، محصولی گیاهی با رایحه‌ای لذت‌بخش

صابون‌های گیاهی و خوشبو از سوغاتی‌های معروف فرانسه هستند که می‌توانید با سفر به جنوب این کشور آن‌ها را خریداری و تهیه کنید. صابون‌های فرانسه جزو صابون‌های صددرصد طبیعی هستند که تمامی معیارهای استاندارد و عدم خشونت علیه حیوانات را دارند و فاقد هر گونه ماده شیمیایی یا غیرطبیعی هستند. این صابون‌ها به دیگر شهرهای فرانسه و اروپا نیز صادر می‌شوند؛ بنابراین می‌توانید از مکان دیگری غیر از جنوب فرانسه نیز آن‌ها را تهیه کنید.

صابون فرانسوی

از ویژگی‌های جذاب و اصلی صابون فرانسوی می‌توان به رایحه طبیعی و خوش آن اشاره کرد که با اسانس‌هایی مثل برگ گیاهان و گل‌ها و در رنگ‌های مختلف و زیبا تولید می‌شود. این محصول به علت کیفیت بالا، طراحی خاص و عدم استفاده از مواد غیرطبیعی جزو سوغاتی‌های محبوب فرانسه است که می‌توانید آن را به‌عنوان بخشی از صنایع‌دستی فرانسه خریداری کنید. معروف‌ترین برند صابون در فرانسه مارسی (Marseille) بوده که کاملاً طبیعی است و در بسته‌بندی‌هایی جذاب و زیبا در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد.

نمک‌های دریایی از سواحل زیبای غرب فرانسه

نمک‌های دریایی یا سلدژوراند و خردل، جزو سوغاتی‌های فرانسه محسوب می‌شوند که از سواحل بریتنی در غرب فرانسه استخراج و جمع‌آوری می‌شوند. این نمک‌ها در بطری‌ها یا کیسه‌های کوچک و بزرگ و با دیزاین‌های جذاب و متنوع برای سوغاتی مناسب هستند و توسط بیشتر خواروبارفروشی‌ها و یا حتی بازارهای خیابانی به فروش می‌رسند و در اختیار گردشگران قرار می‌گیرند.

نمک‌های دریایی از سواحل زیبای غرب فرانسه

نمک‌های دریایی به علت وجود شن و جلبک در منبع آب آن‌ها، به رنگ خاکستری یا مایل به صورتی در می‌آیند و با رایحه‌های رز، اسطوخودوس، یاس و غیره در فروشگاه‌ها عرضه می‌شوند. قیمت کیسه‌های نمک فرانسوی بسیار ارزان است و اگر تمایل دارید یک سوغاتی ارزان و اقتصادی تهیه کنید، نمک دریایی به شما پیشنهاد می‌شود.

سلدژوراند به‌صورت دانه‌ریز و دانه‌درشت در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد. لازم به ذکر است که این نمک را به طور معمولی و حین آشپزی یا پختن شیرینی نباید به کار ببرید و فقط به‌عنوان نمک پایانی آن را به غذاهای پخته شده می‌توانید اضافه کنید.

جمع‌بندی

فرانسه یکی از آن کشورهای اروپایی است که سوغاتی‌های بسیار متنوعی را می‌توانید در آن پیدا کنید. شما روی هر کالایی در این کشور دست بگذارید، می‌توانید آن را به عنوان یکی از سوغاتی‌های فرانسه در نظر بگیرید. خرید سوغاتی در حقیقت یکی از کار‌های بسیار جذاب و پسندیده‌ای است که در همه نقاط دنیا مشاهده می‌شود. این کار زیبا به همه فرهنگ‌ها راه پیدا کرده و همه افراد به هر شهر و کشوری که می‌روند، به دنبال سوغاتی‌های آن هستند.

2 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *