خانه
بلاگ
حساب کاربری

پارک‌های ملی اروپا؛ رویارویی با زیبایی‌های پنهان

پارک‌های ملی اروپا؛ رویارویی با زیبایی‌های پنهان
تاریخ انتشار: 1402/4/26

اگر عاشق طبیعت، جنگل‌ها، دریاچه‌ها، گیاهان و جانوران متنوع هستید، حتماً علاقه خواهید داشت که در سفر به اروپا، از پارک‌های ملی اروپا دیدن کنید. در سرتاسر قاره اروپا، بیش از 400 پارک ملی وجود دارد که بیشتر آنها را می‌توان در کشور‌های فنلاند، نروژ و ایتالیا یافت.

در این مقاله از آژانس توریک، قصد داریم تا ۱۰ مورد از معروف‌ترین و محبوب‌ترین پارک‌های ملی اروپا را معرفی کرده و شما را با زیبایی‌های شگفت‌انگیز آن‌ها آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

 

۱. پارک ملی Plitvice Lakes| کرواسی

پارک ملی Plitvice Lakes، نه تنها یکی از زیباترین پارک‌های ملی اروپا، بلکه از پارک‌های معروف و شناخته شده در سراسر جهان نیز می‌باشد. این منطقه با زیبایی طبیعی خود همواره الهام بخش علاقه‌مندان به طبیعت بوده است و به همین دلیل در اوایل سال 1949 به عنوان اولین پارک ملی کرواسی معرفی شد. همچنین، این پارک به عنوان یکی از اولین سایت‌های میراث طبیعی، در سال 1979 به فهرست میراث جهانی اضافه شده و از آن زمان، به یکی از محبوب‌ترین مناظر در قاره پهناور اروپا تبدیل شده است.

پارک ملی دریاچه‌های پلیتویس متعلق به منطقه کارست دیناری است و به دلیل موقعیت زمین شناسی، ژئومورفولوژی و هیدرولوژی خاص خود، یکی از چشمگیرترین مناطق در جهان می‌باشد. به غیر از سنگ دولومیتی، سنگ‌های آهکی مزوزوییک با درجات دولومیت نیز در اینجا غالب هستند که نسبت بین دولومیت‌های کمتر متخلخل یا نگهدارنده آب و رسوبات سنگ آهک متخلخل ژوراسیک در کارست، چشم‌انداز کل منطقه امروزی را تحت تأثیر قرار داده‌اند.

ویژگی‌های خاص هیدرولوژیکی سنگ باعث حفظ آب در سنگ‌های دولومیت تریاس و همچنین تشکیل دره با برش آب از طریق رسوبات آهکی کرتاسه شده است. در این پارک ملی 16 دریاچه آبشار مانند که همگی به هم متصل شده‌اند وجود دارد که از ویژگی‌های برجسته آن به شمار می‌آیند. دهکده کوچک Vojnic نیز از مکان‌های دیدنی نزدیک به این پارک است که مکان خوبی برای بازدید می‌باشد.

 

۲. پارک ملی Saxon Switzerland| آلمان

پارک ملی Saxon Switzerland (به آلمانی: Nationalpark Sächsische Schweiz)، یک پارک ملی در ایالت آزاد زاکسن آلمان در نزدیکی پایتخت شهر Dresden است. این دو منطقه به مساحت 93.5 کیلومتر مربع در قلب بخش آلمانی کو‌‌های ماسه سنگی البه که سوئیس ساکسون نامیده می‌شوند را پوشش می‌دهد. این پارک ملی در مجاورت پارک ملی بوهمی سوئیس در جمهوری چک قرار دارد.

ساکسون سوئیس را می‌توان بهشت ​ کوهنوردان، طبیعت‌گردان و علاقه مندان به طبیعت دانسته و آن را یکی از برترین پارک‌های ملی اروپا معرفی کرد. صخره‌های شگفت‌انگیز کوه‌های ماسه سنگی البه در این منطقه جذابیت خاص خود را دارند که معروف‌ترین آن‌ها نیز”Bastei” نام دارد. از فراز این صخره‌ها می‌توان چشم‌انداز منحصر به فردی به مناظر متعددی مانند Lilienstein یا Königstein داشت.

یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته این پارک ملی، پل 76 متری است که از میان صخره‌های باشکوه می‌گذرد و از آنجا می‌توان از منظره فوق‌العاده کوه‌ها لذت برد. از شهر Dresden می‌توانید به در مدت کوتاهی با قطار به این پارک ملی زیبا برسید. برای سفر به کشور آلمان و بازدید از این پارک ملی، باید در قدم اول، ویزای آلمان را دریافت کنید. برای این کار می‌توانید به توریک، شرکت گردشگری ارائه دهنده خدمات متنوع مربوط به ویزا، مراجعه کنید.

 

۳. پارک ملی Switzerland| سوئیس

کشور سوئیس دارای طبیعتی زیبا و منحصر به فرد است که جاذبه‌های زیادی را در خود جای داده است. یکی از این جاذبه‌ها، پارک ملی سوئیس است که از سال 1914، به قدیمی‌ترین و بهترین منطقه حفاظت شده در رشته کوه‌های آلپ تبدیل شده است. این پارک ملی، از لحاظ تاریخی و همچنین طبیعت، اهمیت زیادی در کشور سوئیس دارد.

در واقع پارک ملی سوئیس، اولین و تنها پارک ملی کشور سوئیس است که در قسمت غربی رشته کوه‌های آلپ و در شرق این کشور واقع می‌باشد. در این پارک، یک مسیر ۸۰ کیلومتری برای کوهنوردی و پیاده‌روی وجود دارد که گردشگران می‌توانند در آن‌ها به پیاده‌روی پرداخته و از گونه‌های بی‌شماری از حیوانات در زیستگاه طبیعی این پارک شگفت‌زده شوند.

 

۴. پارک ملی Belluno Dolomites| ایتالیا

پارک ملی Belluno Dolomites| ایتالیا - پارک‌های ملی اروپا

Belluno Dolomites

 

کشور ایتالیا در مجموع 24 مورد ذخیره ملی دارد که از جمله محبوب‌ترین آن‌ها، پارک ملی بلونو دولومیت‌ها در آلپ جنوبی می‌باشد که در سال 1933 تأسیس شده است. این پارک ملی بزرگ با تنوع خارق‌العاده‌ای از زیستگاه‌ها شناخته می‌شود و به همین دلیل است که دارای حیات‌وحش غنی و شگفتی‌های بسیاری است.

دولومیت‌ها رشته کوه‌هایی هستند که در شمال شرقی ایتالیا قرار دارند و بخشی از آلپ‌های سنگ آهک جنوبی را تشکیل می‌دهند و از رودخانه آدیجه در غرب تا دره پیاو (Pieve di Cadore) در شرق امتداد دارند. مرزهای شمالی و جنوبی نیز توسط دو دره Puster و Sugana (Val Sugana) مشخص می‌شوند.

شهر کوچک کوگولو یکی از نزدیک‌ترین شهرها به پارک ملی بلونو دولومیت است که تنها 2 ساعت با آن فاصله دارد. اگر علاقه دارید تا به ایتالیا سفر کرده و از این پارک ملی زیبا دیدن کنید، می‌توانید با مراجعه به شرکت توریک، به دریافت ویزای ایتالیا در سریع‌ترین زمان ممکن، اقدام کنید.

 

۵. پارک ملی Ordesa y Monte Perdido| اسپانیا

پارک ملی Ordesa یکی دیگر از بهترین پارک‌های ملی اروپا است که در Pyrenees، در شمال کشور اسپانیا در منطقه آراگون واقع می‌باشد. این پارک ملی و توده کوهی مونت پردیدو از سال 1997 به میراث طبیعی جهانی یونسکو تعلق دارند و شامل اکوسیستم‌هایی مانند صخره‌های بایر، آبشارها، دره‌های عمیق، دره‌های سرسبز، جنگل‌های انبوه و گونه‌های گیاهی و جانوری متنوعی می‌باشند.

در این پارک مسیرهای پیاده‌گردی وجود دارند که در سراسر کوه‌ها به نقاطی مانند آبشار کولا د کابالو منتهی می‌شوند. یکی از برجسته‌ترین مناطق Ordesa y Monte Perdido، رودخانه آرازاس است که از دره Ordesa می‌گذرد.

 

 

۶. پارک ملی Oulanka| فنلاند

پارک ملی Oulanka| فنلاند - پارک‌های ملی اروپا

Oulanka

 

در بالای شمال اروپا می‌توانید طبیعت و زیبایی‌های بکر کشور فنلاند را مشاهده کنید. این کشور در مجموع 40 پارک ملی دارد که پارک ملی اولانکا قطعاً چشمگیرترین و محبوب‌ترین آن‌ها می‌باشد. در پارک ملی Oulanka که یکی از زیبا‌تربن پارک‌های ملی اروپا می‌باشد، مسیرهای پیاده روی وجود دارند که از نیم کیلومتر تا 82 کیلومتر امتداد داشته و از کنار آب روان و آبشارهای خروشان عبور می‌کنند و هر گردشگری را با چنین تنوعی مجذوب خود می‌کنند.

همچنین می‌توانید در آب‌های خروشان این پارک به قایق سواری پرداخته و  یا با دوچرخه‌سواری، مناظر بی‌نظیر آن را کشف کنید. رووانیمی، پایتخت لاپلند، در فاصله کم‌تر از دو ساعت این پارک ملی قرار دارد که مسیری عالی برای دسترسی به این پارک زیبا می‌باشد.

 

۷. پارک ملی Jotunheimen| نروژ

نروژ کشوری است که پارک‌های ملی زیادی را در خود جای داده است.  پارک ملی Jotunheimen، یکی از محبوب‌ترین پارک‌های این کشور است که در فاصله نه چندان دوری از اسلو و برگن واقع می‌باشد. در کل منطقه این پارک، کوه‌های مرتفع و یخچال‌های طبیعی بزرگی وجود دارند که چشم هر بازدید کننده‌ای را به طرز باورنکردنی به خود خیره می‌کنند.

پارک ملی Jotunheimen که در جنوب کشور نروژ، در داخل آبدره‌ها یافت می‌شود، از کوه‌های سر به فلک کشیده بی‌شماری تشکیل شده است که با دریاچه‌های یخی و یخچال‌های طبیعی در سراسر مناظر کوهستانی آن محصور شده‌اند.  Jotunheim، یک مکان محبوب برای کوهنوردان و طبیعت‌گردان است که سالانه افراد زیادی نیز برای کوهنوردی و طبیعت گردی به آن سفر می‌کنند.

این پارک ملی همچنین دارای گونه‌های حیوانی متنوعی مانند گوزن شمالی، سیاه گوش و ولورین نیز می‌باشد. شما نیز می‌توانید با مراجعه به توریک، به ساده‌ترین شکل ممکن ویزای نروژ را دریافت کرده و از این پارک ملی زیبا بازدید کنید.

 

۸. پارک ملی Durmitor| مونته نگرو

پارک ملی Durmitor| مونته نگرو - پارک‌های ملی اروپا

Durmitor

 

یکی دیگر از پارک‌های ملی اروپا، پارک ملی Durmitor است. دورمیتور بزرگترین پارک از 5 پارک ملی مونته نگرو است که در شمال این کشور واقع می‌باشد. این پارک ملی نه تنها خانه بلندترین کوه مونته نگرو است، بلکه دومین تنگه عمیق جهان به نام تنگه تارا را نیز در خود جای داده است.

بزرگ‌ترین قله این پارک ملی نیز، قله بوبوتو کوک نام دارد که ارتفاعی حدوداً ۲۵۰۰ متری را دارا می‌باشد. پارک ملی Durmitor، در سال ۱۹۷۰، در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده و محل زندگی بیش ۱۶۰ گونه جانوری متنوع من جمله ۵۰ گونه پستاندار و پرنده می‌باشد.

علاوه بر این، این پارک بزرگ‌ترین مجموعه پروانه‌های متنوع در کل اروپا را نیز در خود جای داده است. مونته نگرو به عنوان مروارید بالکان و یک مقصد گردشگری بسیار جالب و محبوب در جهان شناخته می‌شود که سالانه گردشگران زیادی از آن بازدید می‌کنند.

 

۹. پارک ملی Vatnajökull| ایسلند

پارک ملی Vatnajökull در کشور ایسلند، یکی از بهترین پارک‌های ملی و دومین پارک ملی اروپا است که دارای مساحتی پهناور می‌باشد. این پارک ملی، شبیه مجموعه‌ای از تمام شگفتی‌های طبیعی ایسلند است که بازدیدکنندگانش را با منظره‌های فراموش نشدنی، بقایای زمین‌شناسی و گیاه‌شناسی متنوعی که دارد، مجذوب خود می‌کند.

این پارک ملی اروپایی شهرت خود را مدیون یخچال عظیم خود است که یخچالی با ظاهری بزرگ و شگفت انگیز می‌باشد. از دیگر دیدنی‌های این پارک ملی می‌توان به آبشارهای غول پیکر، آتشفشان‌های عظیم و مناطق یخی چشمگیر اشاره کرد. این پارک ملی مملو از مناظر خیره کننده‌ای است که گردشگران از “سرزمین یخ و آتش” انتظار دارند.

چرا که در آن می‌توانید زمانی را به پیاده‌روی در اطراف یخچال Vatnajökull گذرانده یا صخره‌های عظیم یخی که در اطراف دریاچه یخچالی Jökulsárlón وجود دارند را تماشا کنید. همچنین می‌توانید به غار یخی جادویی Skaftafell نیز رفته و از شگفتی‌های آن بازدید کنید.

 

۱۰. پارک ملی Ecrins| فرانسه

پارک ملی Ecrins، به فرانسوی Parc national des Écrins، پنجمین پارک ملی کشور فرانسه است که در رشته کوه‌های آلپ قرار گرفته و بخش بزرگی از توده اکرین را پوشش می‌دهد. این پارک که در کوه‌های آلپ دوفین فرانسه قرار دارد، توسط شورای اروپا، عنوان «پارک کوهستانی اروپا» را به خود اختصاص داده است. پارک ملی Écrins که  ارتفاع آن به 4100 متر می‌رسد، مقصد مناسبی برای کوهنوردان و طبیعت گردان است و به خاطر طبیعت بکر و دست نخورده‌ای که دارد، شناخته می‌شود.

 

 

گردشگران در حین کاوش در این پارک ملی، انواع مختلفی از جاذبه‌های طبیعی از مراتع و جنگل‌ها گرفته تا مناطق یخچالی و قله‌های مرتفع را مشاهده خواهند کرد. یخچال‌ها، رودخانه‌ها، دره‌های سرسبز و قله‌ کوه‌های عظیم، از دیگر جاذبه‌های دیدنی در این پارک ملی هستند که مناظر شگفت‌انگیزی را ارائه می‌کنند.

سفر به فرانسه و بازدید از این پارک ملی زیبا، می‌تواند تجربه منحصر به فردی را برای افراد رقم بزند. سفر به این کشور، مستلزم دریافت ویزای فرانسه است که برای دریافت آن، می‌توانید از طریق توریک، آژانس گردشگری ارائه دهنده خدمات مربوط به ویزا اقدام کنید.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *