خانه
بلاگ
حساب کاربری

دیدنی‌های اندونزی؛ جواهر شرق آسیا

دیدنی‌های اندونزی؛ جواهر شرق آسیا
تاریخ انتشار: 1402/4/27

اندونزی مجموعه‌ای از جزایر دیدنی مختلف است که گنجینه‌های تاریخی، فرهنگ متنوع و مناظر و جاذبه‌های متعددی را در خود جای داده است. اندونزی با بیش از 17000 جزیره تحت صلاحیت خود، ماجراجویی و کاوش در جاذبه‌های گردشگری را برای همه افراد فراهم می‌کند. از کاوش در معابد باستانی و پیاده روی در آتشفشان های فعال گرفته تا غواصی در آب‌های زلال و بازدید از پارک‌های ملی و حیات وحش از جمله دیدنی‌های اندونزی هستند.  با سفر به اندونزی به عنوان یک مقصد عالی برای تور خارجی می‌توانید در خیابان‌های شلوغ جاکارتا قدم بزنید، یا با بازدید از روستاهای دورافتاده تانا توراجا تاریخ گذشته اندونزی را کشف کنید، از سواحل و اقامتگاه‌های جذاب بالی لذت ببرید و گونه‌های مختلف جانداران را در میان جنگل‌ها ببینید! سفر به اندونزی مطمئناً تجربه‌ای بی‌نظیر برای غرق در تاریخ و زیبایی طبیعی خواهد بود. در این راهنما از توریک با معرفی جذاب‌ترین دیدنی‌های اندونزی همراه ما باشید!

سواحل بالی

مطمئناً محبوب‌ترین مکان‌های توریستی اندونزی، بالی است! بالی با دارا بودن مکان‌های دیدنی، طبیعت بکر، اقامتگاه‌های لوکس و جاذبه‌های فرهنگی متعدد به مقصد محبوب گردشگران خارجی تبدیل شده است. اگر به دنبال مکانی بکر برای تعطیلات ساحلی هستید، ممکن است بخواهید به یکی از استراحتگاه‌های ساحلی مجلل بالی بروید و مدتی را صرف آفتاب گرفتن کنید. کوتا معروف‌ترین ساحل بالی است و برای آفتاب گرفتن، موج سواری و شنا یک گزینه عالی محسوب می‌شود. اگر به دنبال جایی بکر و خلوت برای گشت و گذار هستید،  Nusa Dua بسیار زیباست، اما گردشگران کمتری را به خود جذب می‌کند. سانور نیز یکی از مکان‌های دیدنی بالی است که برای ورزش‌های آبی بسیار ایده آل است!

بوروبودور Borobudur

بوروبودور Borobudur - دیدنی‌های اندونزی

Borobudur

این معبد باستانی یکی از معروف‌ترین و از نظر فرهنگی جزو مهم‌ترین جاهای دیدنی اندونزی است. بوروبودور در قرن هشتم و به شکل یک ماندالای سنتی بودایی ساخته شد. Borobudur یکی از برترین جاذبه‌های میراث جهانی یونسکو است و یکی از بزرگترین مکان‌های بودایی در جهان محسوب می‌شود. این معبد عظیم برای قرن‌ها فراموش شد و این زمانی بود که بیشتر افراد اعتقاد داشتند که بسیاری از جمعیت این منطقه به دلیل فوران‌های آتشفشانی به جاوه شرقی نقل مکان کردند. اما در دهه 1800 این معبد دوباره کشف شد و امروزه یکی از جاذبه‌های اصلی جاوا است. شما می‌توانید از این مجموعه هنگام طلوع آفتاب و غرق شدن در نور خورشید از آن بازدید کنید. بوروبودور در نزدیکی یوگیاکارتا، یک شهر قدیمی قرار دارد که به دلیل جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی غنی‌اش شناخته شده است!

جزایر گیلی

جزایر گیلی یکی از جاذبه‌های مهم در لومبوک و یکی از جذاب‌ترین دیدنی‌های اندونزی است که در طول سال‌ها محبوبیت آن در بین بک‌پکرها و گردشگران افزایش یافته است. این جزایر زیبا سواحلی دارند که از نظر زیبایی با سواحل بالی رقابت می‌کنند و همچنین فرصت‌هایی برای غواصی و شنا در آب‌های  زلال ارائه می‌کنند. کایاک سواری در Gilis نیز محبوب است، و اگر به دنبال مکانی برای ارتباط با ذهن و بدن خود هستید، چندین گزینه برای کلاس‌های یوگا پیدا خواهید کرد. جزایر گیلی جایگزینی آرام‌تر و جذاب‌تر برای سواحل بالی است که تجربه بی‌نظیر و به یاد ماندنی از سفر به اندونزی را برای شما رقم می‌زند!

اورانگوتان‌های بورنئو

اورانگوتان‌های بورنئو - دیدنی‌های اندونزی

Borneo Orangutan

سفر شما به اندونزی بدون دیدن چند اورانگوتان کامل نخواهد بود و بورنئو مکانی عالی برای بازدید از این موجودات زیبا و در معرض انقراض است! اگرچه اورانگوتان‌ها هنوز در طبیعت زندگی می‌کنند، اما چندین پناهگاه اورانگوتان‌ها را از خطر انقراض نجات می‌دهد و از آنها محافظت میکند، زیرا توسعه زمین به زیستگاه طبیعی آنها آسیب می‌رساند. پارک ملی تانجونگ پوتینگ در کالیمانتان، بخش اندونزیایی بورنئو، محل زندگی یکی از بزرگ‌ترین جمعیت‌های اورانگوتان در جهان، و همچنین پستانداران، پرندگان و خزندگان دیگر است. اگر در طول سفر خود به اندونزی نتوانستید به بورنئو بروید، می‌توانید اورانگوتان‌ها را در مرکز اورانگوتان بوهوروک در بوکیت لاوانگ، دهکده‌ای گردشگری در جنگل سوماترا ببینید!

پارک ملی کومودو

همه افراد حداقل یک بار در زندگی خود آرزوی دیدن اژدها را داشته‌اند! کومودوهای اندونزی موجودات افسانه‌ای نیستند، اما حیواناتی وحشی و درنده هستند. پارک ملی کومودو، یکی از میراث جهانی یونسکو و از جمله جاذبه های طبیعی اندونزی است که شامل سه جزیره اصلی و تعدادی جزیره کوچکتر و همچنین مناطق دریایی اطراف می‌باشد. آب‌های این جزایر از غنی‌ترین آب‌های جهان با گونه‌های متعدد جانوران آبزی هستند. اژدهای کومودو در لیست محبوب‌ترین دیدنی‌های این پارک ملی هستند، اما بازدیدکنندگان از این پارک می‌توانند غواصی و یا قایق رانی کنند یا از دهکده‌های کوچک در جزایر دیدن کنند. یکی دیگر از دیدنی‌های معروف در جزیره کومودو، ساحل صورتی آن است. این ساحل با ماسه‌های صورتی یکی از سواحل دیدنی و جذاب اندونزی محسوب می‌شود که پیشنهاد می‌کنیم در طول سفر خود حتماً از آن دیدن نمایید!

جنگل میمون مقدس، اوبود

جنگل میمون مقدس، اوبود - دیدنی‌های اندونزی

Monkey Forest

Ubud قلب فرهنگی بالی و یکی از دیدنی‌های اندونزی است و در آن پناهگاه جنگل میمون مقدس را خواهید دید، فضایی آرام و دلنشین که در آن می‌توانید عظمت باستانی این جزیره را احساس کنید! در این جنگل ماکاک‌های دم دراز که گونه‌ای از میمون‌های آسیای جنوب شرقی هستند را نیز مشاهده خواهید کرد. این منطقه همچنین شامل سه معبد هندوهای بالیایی است که قدمت آنها به سال 1350 باز می‌گردد. این جنگل دیدنی در نزدیکی پادانگ تگال، روستای کوچکی واقع شده است و معبدی که در آن قرار دارد، موجب محبوبیت این منطقه در میان گردشگران خارجی شده است.

کوه برومو

اندونزی در منطقه‌ای با برخی از فعال‌ترین آتشفشان‌های جهان قرار دارد. بسیاری از آتشفشان‌های این کشور، مانند کوه مراپی، به دلیل فوران‌های شدید و زیبایی خیره کننده، اما خطرناک خود مشهور هستند. کوه برومو یکی از شناخته‌ شده‌ترین  جاهای دیدنی اندونزی است که عمدتاً به خاطر مناظر باورنکردنی‌اش، به‌ ویژه زمان طلوع خورشید معروف است. قله برومو در یک فوران منفجر شد و هنوز هم می‌توانید دود سفیدی را ببینید که از کوه بیرون می‌زند.

این آتشفشان بخشی از پارک ملی برومو تنگر سمرو است که شامل کوه سمرو، بلندترین قله جاوه نیز می‌باشد. این پارک محل زندگی قوم تنگر است، یک گروه قومی منزوی که ریشه خود را به امپراتوری باستانی ماجاپاهیت نسبت می‌دهند. اگر شما نیز ویزای اندونزی را دریافت کرده‌اید و قصد سفر به جزایر این کشور را دارید، از آتشفشان‌ها و جاذبه‌های طبیعی بی‌نظیر آن غافل نشوید!

تانا توراجا

تانا توراجا - دیدنی‌های اندونزی

Tana Toraja

تانا توراجا از جمله مکان‌های توریستی اندونزی است که بازدید از آن در استان سولاوسی جنوبی، تاریخ و تنوع فرهنگ‌های دیرینه اندونزی را ارائه می‌دهد. سبک معماری Tongkonan، خانه‌های قایق‌ شکل و ساختمان‌های جذاب با معماری‌های منحصر به فرد و خاص است، اما آنچه که این منطقه را بسیار جذاب کرده، طبیعت بکر و بی‌نظیر آن و مردم خونگرم است. ساکنین این منطقه گرم‌ترین و خوش مشرب‌ترین افرادی هستند که می‌توانید در طول سفر خود با آنها ملاقات کنید. مراسم توراجا به مرگ، نوعی احترام و جشن به مردگان است! تشییع جنازه در این منطقه توریستی، مراسم مفصلی است که شامل غذای فراوان و رقص سنتی است و مردگان در قبرهایی که در غارهای اطراف ساخته شده‌اند دفن می‌شوند. بازدید از روستاها و ارتباط با مردم محلی یا پیاده روی در حومه شهر سرسبز و بکر از جمله کارهایی هستند که در طول سفر خود به این منطقه از اندونزی می‌توانید آن‌ها را انجام دهید!

کالیمانتان، بورنئو

یکی از متنوع‌ترین مکان‌های بوم‌شناختی روی زمین، بورنئو، خانه اورانگوتان‌ها، پرندگان عجیب و غریب، کرگدن‌های سوماترایی، فیل‌های کوتوله و مجموعه‌ای از موجودات دیگر است. در کالیمانتان و بورنئو اندونزی، می‌توانید رودخانه کاپواس، طولانی‌ترین رودخانه اندونزی را مشاهده کنید، از روستاهای بومی دایاک دیدن کرده و تأثیرات خارجی از چین، مالزی و حتی اروپا را در بنادر و شهرهای مسیر مشاهده کنید. همچنین می‌توانید در جنگل‌های بارانی این منطقه کاوش کنید تا فرصتی برای دیدن برخی از حیات‌وحش معروف بورنئو داشته باشید. پارک ملی بوکیت باکا-بوکیت رایا منطقه‌ای حفاظت ‌شده در کالیمانتان غربی است که شامل دو تا از بلندترین کوه‌های بورنئو می‌شود که زیستگاه اورانگوتان‌ها، پلنگ‌های ابری، لوریس‌های کند، خرس‌های خورشیدی و بسیاری از گونه‌های جانوری دیگر است.  کالیمانتان از جمله جذاب‌ترین مکان‌های توریستی اندونزی است که پیشنهاد می‌کنیم در طول سفر خود حتماً از این منطقه دیدن کنید!

دریاچه توبا

دریاچه توبا - دیدنی‌های اندونزی

Toba Lake

یکی دیگر از شگفتی های طبیعی اندونزی، دریاچه توبا است که هم شامل دریاچه و هم یک آتشفشان فوق العاده جذاب است!  این دریاچه که در دهانه یک‌ کوه آتشفشانی قرار دارد، بین 69000 تا 77000 سال پیش شکل گرفته است و گمان می‌رود که نتیجه یک فوران شدید باشد. این دریاچه 1145 کیلومتر مربع و 450 متر عمق دارد و از جمله جاذبه‌های طبیعی اندونزی به شمار می‌رود! فعالیت‌های آتشفشانی در این منطقه هنوز ادامه دارد و به طور مرتب در اینجا ثبت می‌شود و برخی از جزایر را به بالای سطح آب رانده است. در دریاچه زیبای توبا می‌توانید به شنا، اسکی روی آب، قایق رانی یا ماهیگیری بپردازید و یا یا دوچرخه منطقه اطراف آن را کاوش کنید.

کوه کراکاتو

کوه کراکاتو جزو معروف‌ترین آتشفشان فعال اندونزی، در سال 1883 به عنوان بزرگترین فوران تاریخ ثبت شده است. این فوران به شدت بر شرایط آب و هوایی در سراسر جهان تأثیر گذاشت و تلفات ویرانگری را بر زندگی انسان در جاوه و سوماترا در نزدیکی آن وارد کرد. آناک کراکاتو، جوان‌ترین جزیره‌ای است که در اثر فوران سال 1883 به وجود آمد و در سال 1930 به یکی از جاهای دیدنی اندونزی تبدیل شد. این آتشفشان هنوز هم فوران‌های قابل توجهی دارد و گردشگران می‌توانند از قدرت شگفت‌انگیز کوه کراکاتو دیدن کنند.

راجا امپات

راجا امپات - دیدنی‌های اندونزی

Raja Ampat

جزایر سرسبز و مخروطی شکل که در کنار آب‌های فیروزه‌ای زلال قرار گرفته اند، یکی از زیباترین دیدنی‌های اندونزی محسوب می‌شوند. صدها جزیره و حفره این بهشت ​​گرمسیری را تشکیل می‌دهند، اما زیبایی‌های طبیعی در زیر سطح آب‌های این منطقه نیز وجود دارد. ماهی‌های رنگارنگ و انواع متنوعی از جانداران دریایی در آب‌های گرم و زلال راجا امپات زندگی می‌کنند. در واقع، صخره‌های مرجانی این منطقه برخی از متنوع‌ترین گونه‌های زیستی روی این سیاره هستند که آن را به منطقه‌ای محبوب برای غواصی در اندونزی تبدیل کرده است.

گونونگ رینجانی

یکی دیگر از آتشفشان‌های معروف اندونزی، Gunung Rinjani است که یکی از جاذبه‌های دیدنی لومبوک و دیدنی‌های اندونزی می‌باشد. یک دریاچه در دهانه کوه آتشفشان رینجانی قرار دارد و کوه بارو، آتشفشان فعال دیگر نیز در داخل دریاچه قرار گرفته است. در پارک ملی رینجانی، می‌توانید حیواناتی مانند میمون برگ آبنوس سیاه کمیاب، ماکاک های دم دراز، کاکادو کاکل گوگردی و دیگر گونه‌های عجیب و غریب را مشاهده کنید. شما می‌توانید از این منطقه بازدید کنید، در طبیعت اطراف آن کاوش کرده و حتی یک شب در پارک کمپ بزنید. مسیرهای پیاده روی در این پارک طبیعی کمی دشوار هستند، بنابراین اگر قصد دارید کوه پیمایی کنید، باید از سلامت جسمانی خوبی برخوردار باشید و با تجهیزات مناسب عازم سفر به این منطقه شوید. اگر شما نیز قصد سفر به مجمع الجزایر اندونزی و یا سایر کشورهای آسیایی را دارید، برای دریافت ویزای توریستی اندونزی و سایر کشورها از جمله ویزای تایلند، ویزای سنگاپور و یا اطلاع از نحوه اخذ ویزای مالزی می‌توانید به وب سایت گردشگری توریک مراجعه کرده و با کارشناسان این مجموعه در تماس باشید!

جاکارتا

جاکارتا - دیدنی‌های اندونزی

Jakarta

جاکارتا پایتخت اندونزی در تضاد کامل با سواحل، مزارع برنج و آتشفشان های معروف این کشور است. در این شهر جذاب و دیدنی، گردشگران می‌توانند جنبه جهانی این مقصد بسیار سنتی را کشف کنند. این شهر دارای بیش از 170 مرکز خرید است که هر کدام  فروشگاه‌ها، رستوران‌های لوکس و سینما را در خود جای داده‌اند. از دیگر جاذبه‌های جاکارتا می‌توان به موزه‌های قابل توجه آن اشاره کرد. موزه نسبتاً جدید MACAN از جمله معروف‌ترین دیدنی‌های اندونزی است که بیش از 800 اثر از هنر معاصر را به نمایش می‌گذارد. موزه Nasional، یک موسسه باستان‌ شناسی و قوم‌ شناسی با بیش از 70000 اثر و موزه  Layang-Layang که به هنر بادبادک‌سازی اختصاص دارد نیز از جمله دیدنی‌های این شهر است که توصیه می‌کنیم در طول سفر خود به جاکارتا اندونزی حتماً از آن‌ها دیدن کنید!

پورا تانا لات

پورا تانا لات یکی از محبوب‌ترین معابد بالی و جزو مشهورترین جاهای دیدنی اندونزی است که بر روی صخره‌ای در دریا ساخته شده است. بنای اولیه این معبد در یک نقطه تخریب شد، بنابراین بخشی از آن توسط سنگ مصنوعی ساخته شده است. با این حال، معبد Pura Tanah Lot در میان گردشگران بسیار محبوب است و در زمان تماشای غروب خورشید بازدید کنندگان بسیاری را به خود جذب می‌کند. این مجموعه معبد در ساحل جنوبی روستای برابان قرار گرفتع و می‌توانید در هنگام جزر به معبد بروید. شما همچنین می‌توانید پس از غروب خورشید، برای خرید سوغاتی‌های منحصر به فرد بالی، از غرفه‌های بازار Tanah Lot دیدن کنید. در صورتیکه قصد سفر به اندونزی را دارید، می‌توانید برای دریافت ویزای توریستی این کشور و یا اطلاع از قیمت و نحوه صدور ویزا و همچنین اطلاع از قیمت ویزای تایلند و سایر کشورها میتوانید از مجموعه گردشگری توریک راهنمایی بخواهید.

جزایر باندا

جزایر باندا - دیدنی‌های اندونزی

Banda Islands

بالی و لومبوک بنا به دلایلی جزو مکان‌های محبوب اندونزی برای تعطیلات هستند، اما جزایر باندا که کمتر شناخته شده‌اند، جذابیت خاص خود را به عنوان یک منطقه بکر و دور از دسترس دارند. این منطقه از 10 جزیره کوچک در لبه دریای باندا تشکیل شده و یکی از دیدنی‌های اندونزی به شمار می‌رود.  بانداها به لطف منبع غنی جوز هندی مدت‌ها در دسترسی کسانی بوده‌اند که در تجارت ادویه فعالیت می‌کردند. بانداها که بهترین راز نگهداری شده اندونزی شرقی نامیده می‌شوند، هیجان‌های ناگفته ای را برای غواصان و ملوانان دارند. مکان‌های غواصی بکر در این منطقه فرصتی برای مشاهده کوسه‌ها، لاک‌پشت‌های دریایی، نهنگ‌ها، عقرب ‌ماهی بومی آمبون، خرچنگ دریایی و سایر موجودات دریایی فراهم می‌کنند. شما می‌توانید در طول بازدید خود از این منطقه اقامتگاه‌ها و تورهای گردشگری را خودتان رزرو کنید و با قایق‌ها در اطراف جزیره کاوش کرده و یا غواصی کنید!

فلورس

فلورس بین جزایر کومودو و لمباتا یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی اندونزی است. این جزیره مملو از مناطق بکر و دست نخورده و مناظر سرسبز و گرمسیری است. معروف‌ترین جاذبه فلورس، آتشفشان کلیموتو است. دریاچه فلورس نیز یکی از دیدنی‌های این منطقه است که بیشتر به خاطر سه دریاچه‌اش که هر کدام دارای رنگ متمایزی هستند که بر اساس اسیدیته آب تغییر می ث‌کند، شناخته شده است. در طول سفر خود با فلورس  همچنین می‌توانید از مگالیت‌های تاریخی در روستای بنا دیدن کنید و خانه‌های مخروطی شکل سنتی، معروف به Mbaru Niang را در Wae Rebo از نزدیک ببینید.

مزارع برنج Jatiluwih، بالی

مزارع برنج Jatiluwih، بالی - دیدنی‌های اندونزی

Jatiluwih rice terrace

مزارع سرسبز برنج نیز از جمله جاهای دیدنی اندونزی در بالی هستند.  مزارع برنج Jatiluwih آنقدر سرسبز و حیات‌بخش هستند که به عنوان بخشی از سیستم سوباک بالی، به عنوان چشم‌انداز فرهنگی یونسکو معرفی شده‌اند. مزارع دقیق کشت شده و آبیاری شده گواهی بر ثروت منابع طبیعی در بالی و همچنین مهارت‌های دقیق کشاورزان محلی است که پیشنهاد می‌کنیم بازدید از این مزارع جذاب و سرسبز را از دست ندهید!

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *