خانه
بلاگ
حساب کاربری

معروف‌ترین کلیساهای ایتالیا را می‌شناسید؟

معروف‌ترین کلیساهای ایتالیا را می‌شناسید؟
تاریخ انتشار: 1402/7/1

هر شهر و روستای بزرگ و کوچک در ایتالیا، کلیسایی دارد که این کشور به آن شهرت دارد. از کلیساهای باشکوه گرفته تا کلیساهای کوچک، هر گوشه‌ای از این کشور زیبا و تاریخی کلیسایی دارد که قرن‌هاست در آن وجود داشته است. اگرچه تعیین تعداد دقیق کلیساها در ایتالیا دشوار است، اما قطعاً نباید برخی از کلیساهای معروف را از دست داد. اگر شما هم ویزای ایتالیا خود را دریافت کرده‌اید و قصد دارید به این کشور توریستی سفر کنید، بازدید از کلیساهای معروف ایتالیا را در اولویت قرار دهند.

بازدید از کلیساها و بناهای تاریخی یک راه عالی برای یادگیری در مورد تاریخ و فرهنگ گذشته یک کشور است، از این رو در این راهنما از آژانس توریک همراه ما باشید تا کلیساهای معروف ایتالیا را به شما معرفی کنیم.

 

۱. کلیسای سنت مارکس، ونیز

کلیسای سنت مارکس یکی معروف‌ترین کلیساهای ایتالیا با معماری حیرت‌انگیز ایتالیایی- بیزانسی است. این کلیسا که در سال 1093 تقدیس شد، یکی از مشهورترین کلیساهای جهان است و از سال 1807، کلیسای جامع ونیز بوده است. سنت مارکز اساساً برای نگهداری یادگارهای انجیلی سنت مارک ساخته شد. معماری کلیسا یک پلان صلیبی یونانی، با گنبدی بسیار بزرگ در بالای آن است.

هر یک از چهار بخش این کلیسا با یک گنبد پوشیده شده است. محراب نیز در انتهای بخش شرقی کلیسا قرار گرفته است. طبقه بالایی کلیسا نیز معماری بسیار باشکوهی دارد و چهار اسب برنز زیبای سنت مارک در آن قرار گرفته است که به شکوه و زیبایی این کلیسا می‌افزاید.

 

 

۲. کلیسای سانتا ماریا دلا سالوت، ونیز

کلیسای سانتا ماریا دلا سالوت یک جواهر ونتی از معماری باروک و نمادی از رهایی ونیز و ایتالیا از طاعون در سال‌های 1629-1629 است که باعث کشته شدن 95000 ونیزی شد. این بنا که بر روی بیش از 1 میلیون شمع الوار ساخته شده است، توسط معمار محلی Baldassare Longhena، طراحی شده است. چشم‌نوازترین ویژگی این کلیسا گنبد تاج مانند با مجسمه مریم مقدس در بالای آن است.

محراب کلیسا نیز دارای نقاشی قرون وسطایی معروف مدونا دلا سلام، است. کف این کلیسا از سنگ مرمر منبت کاری شده زیبا به اشکال هندسی ساخته شده است. بخش دیگر از کلیسای سانتا ماریا نیز به یک موزه کوچک با نقاشی‌هایی از Titian و Tintoretto تبدیل شده است که پیشنهاد می‌کنیم در طول سفر خود به ایتالیا حتماً از آن بازدید کنید.

 

 

۳. کلیسای جامع سیه نا، سیه نا

کلیسای جامع سیه نا، سیه نا - معروف‌ترین کلیساهای ایتالیا

 

کلیسای جامع سیه نا یکی از زیباترین کلیساهای اروپا و از جمله کلیساهای معروف ایتالیا محسوب می‌شود که سرتاسر آن با سنگ مرمر سفید و سبز تیره پوشیده شده است. دیوارها و کف این کلیسا با سنگ مرمر، موزاییک، مجسمه‌ها و نقاشی‌های دیواری تزئین شده است. بازدید از کلیسای جامع سیه نا تقریباً مانند رفتن به یک موزه هنری است و پر از آثار هنری شگفت انگیز از بزرگترین هنرمندان دوره گوتیک و اوایل رنسانس است. مجموعه Duomo در این کلیست شامل شش سازه است: خود کلیسای جامع، کتابخانه Piccolomini، تعمید، موزه کلیسای جامع (Museo dell’Opera del Duomo)، سردابه و تراس  Facciatone.

 

 

۴. کلیسای سنت پیتر، شهر واتیکان

کلیسای سنت پیتر مشهورترین کلیسای مسیحیت و یکی از کلیساهای معروف ایتالیا در واتیکان است. این کلیسا توسط برامانته، رافائل و میکل آنژ طراحی شده و یکی از شاهکارهای واقعی دوره رنسانس محسوب می‌شود که مملو از گنجینه‌های گرانبها و دکوراسیون باشکوه می‌باشد. کلیسای سنت پیتر پس از 120 سال ساخت و ساز، سلطنت 18 پاپ مختلف، هزینه‌های غیرقابل محاسبه و طراحی 12 معمار مختلف تکمیل شد. این کلیسا بزرگترین کلیسای جهان مسیحیت به شمار می‌رود.

 

 

۵. کلیسای پانتئون، رم

بدون شک کلیسای پانتئون بهترین ساختمان حفظ شده از روم باستان است و به عنوان یکی از معروف‌ترین کلیساهای ایتالیا در کل جهان شناخته می‌شود. پانتئون معبدی بود که به همه خدایان اختصاص داشت و توسط دست راست آگوستوس، مارکوس آگریپا ساخته شد. در سال 120 پس از میلاد، کلیسای پانتئون توسط هادریان بازسازی شد. این کلیسا با ستون‌های گرانیتی و سنگ‌فرش‌های مرمر یک شاهکار مهندسی در آن دوره به حساب می‌آمد.

نمادین‌ترین ویژگی کلیسای پانتئون، گنبد کروی آن است که این گنبد الگوی گنبد میکل آنژ برای کلیسای سنت پیتر و گنبد برونلسکی برای کلیسای جامع فلورانس شد. پس از سقوط رم، پانتئون به یک کلیسای مسیحی تبدیل شد، اما در نهایت فضای داخلی، سنگ مرمر و طلاهای آن در قرن هفتم غارت شد. کلیسای پانتئون مملو از مقبره‌های رومی‌های مهم، از جمله هنرمند مشهور رنسانس رافائل است که برای علاقه‌مندان به هنر و تاریخ یک مکان عالی برای بازدید و گشت و گذار محسوب می‌شود.

 

 

۶. کلیسای جامع فلورانس، فلورانس

کلیسای جامع فلورانس، فلورانس - معروف‌ترین کلیساهای ایتالیا

 

نماد فلورانس کلیسای جامع سانتا ماریا دل فیوره است که شامل Duomo، Baptistry، برج ناقوس Giotto و موزه Duomo است که همگی آنها ارزش بازدید را دارند. این کلیسا که یکی از کلیساهای معروف ایتالیا به حساب می‌آید، به سبک گوتیک است و از ماسه سنگ قهوه‌ای ساخته شده و به زیبایی با سنگ مرمر صورتی، سبز و سفید تزیین شده است. گنبد باشکوه فیلیپو برونلسکی که در سال‌های 1420 تا 1436 ساخته شده است، بسیار مشهور است و گنبد نارنجی سوخته آن نماد فلورانس شناخته می‌شود.

داخل این کلیسا با نقاشی‌های دیواری دوران رنسانس توسط جورجیو وازاری، هنرمند فلورانسی و اولین مورخ هنر جهان تزئین شده است. برای تماشای مناظر فلورانس در یک قاب، می‌توانید از گنبد برونلسکی بالا بروید و نقاشی‌های دیواری را از نزدیک تماشا کنید و مناظر خیره کننده‌ای از فلورانس داشته باشید. از طرف دیگر، می‌توانید از مناظر فوق‌العاده برج ناقوس Giotto دیدن کنید، که ممکن است بهترین منظره در فلورانس باشد.

 

 

۷. کلیسای سانتا کروچه، فلورانس

کلیسای سانتا کروچه مکانی برای دوستداران هنر رنسانس است که قدمت آن به سال 1280 برمی‌گردد. کلیسای باستانی یکی از بزرگترین مجموعه‌های از نقاشی‌ دیواری، نقاشی، مجسمه‌ها و مقبره‌ها را در خود جاید داده است. آثار هنری سانتا کروچه، شامل نقاشی‌های دیواری جوتو در کلیسای کوچک باردی و کلیسای کوچک پروزی است. همچنین نقاشی‌هایی از شاگردانش تادئو و آگنولو گادی نیز در این کلیسا به چشم می‌خورد.

سانتا کروچه همچنین مقبره مشاهیر مشهور دوره رنسانس است که در آن می‌توانید مقبره‌های میکل آنژ، گیبرتی، گالیله، دانته و ماکیاولی را پیدا کنید. کلیسای سانتا کروچه همچنین صلیب معروف Cimabue را در خود جای داده است. این صلیب در سال 1966 در یک حادثه آسیب دید، اما امروزه تا حدودی بازسازی شده است. اگر شما هم قصد سفر به ایتالیا و بازدید از کلیساها و سایر بناهای تاریخی آن را دارید، می‌توانید با رزرو تور ایتالیا از وب سایت مجموعه گردشگری توریک، تجربه بی‌نظیری را برای خود رقم بزنید.

 

 

۸. کلیسای جامع میلان، میلان

کلیسای جامع میلان، میلان - معروف‌ترین کلیساهای ایتالیا

 

Duomo نام مستعار کلیسای جامع میلان است که یک بنای مشهور جهانی و یکی از کلیساهای معروف ایتالیا است. این کلیسا که بیش از 600 سال قبل ساخته شد، یک شاهکار پر زرق و برق گوتیک با 135 گلدسته مرمر است. کلیسای جامع میلان چهارمین کلیسای بزرگ اروپا است که در سال 1386 با سنگ مرمر صورتی سفید از منطقه دریاچه ماگیور ساخته شد. این نمای مثلثی خیره کننده که در سال 2002 بازسازی شد، در دوره ناپلئون به معماری این کلیسا اضافه شد. یک مجسمه مدونا طلایی در بالای این کلیسا نیز دیده می‌شود که به شکوه هرچه بیشتر آن افزوده است.

مجسمه‌ها، نقاشی‌ها، و تابوت‌های شهروندان مشهور میلانی و مجسمه سنت بارتولومئو از جمله آثار هنری مشهوری است که در این کلیسا آن‌ها را خواهید دید. یکی از ویژگی دیدنی این کلیسای مشهور، تراس روی پشت بام آن است که از طریق پلکان یا آسانسور می‌توان به آن دسترسی داشت و در آن می‌توانید چشم‌انداز کل شهر را به خصوص در غروب آفتاب تماشا کنید.

 

 

۹. کلیسای جامع اوریتو، اوریتو

کلیسای جامع اوریتو یکی دیگر از زیباترین و معروف‌ترین کلیساهای ایتالیا است که ساخت آن در سال 1290 آغاز شد و شامل مجموعه‌ای از مناره‌ها، ستون‌های مرتفع، موزاییک‌های طلایی، مجسمه‌ها، شیشه‌های رنگی و سنگ‌های مرمر سیاه و سفید است. در داخل، کلیسای کوچک سن بریتزیو یکی از بزرگترین چرخه‌های نقاشی دیواری دوره رنسانس توسط لوکا سیگنورلی دیده می‌شود. نقاشی‌های دیواری این کلیسا نیز مضامین مذهبی را به تصویر می‌کشند. در موزه کلیسای جامع اوریتو می‌توانید 2000 اثر هنری حفظ شده از کلیسا را ​​مشاهده کنید که بهترین آثار متعلق به آندره آ پیزانو و فرانچسکو موچی هستند.

 

 

 

۱۰. کلیسای سان فرانچسکو، آسیزی

آسیزی که در اومبریا در دامنه کوه سوباسیو قرار دارد، خانه مقدس فرانسیس، راهب و عارف قرون وسطایی بود. باسیلیکای سان فرانچیسکو به مشهورترین قدیس توبه‌کار ایتالیایی تقدیم شده و یکی از بزرگترین یادگارهای ایتالیا یعنی مقبره سنت فرانسیس را در خود جای داده است. این کلیسا شامل دو بخش مجزا برای زائران و و روحانیان است. کلیسای سان فرانچیسکو یکی دیگر از کلیساهای معروف ایتالیا محسوب می‌شود که در سال 2000 به عنوان سایت یونسکو معرفی شد.

سیمون مارتینی، پیترو لورنتستی، سیمابوئه، پیترو کاوالینی و جوتو و بزرگ‌ترین هنرمندان رنسانس برای تزیین این کلیسا گرد هم آمدند و یک سبک جدید رادیکال از هنر ایتالیایی ایجاد کردند و سبک بیزانسی را با طبیعت‌گرایی جایگزین کردند. بنابراین تماشای آثار هنری و نقوش این کلیسا خالی از لطف نیست.

 

 

۱۱. کلیسای سن ویتال، راونا

کلیسای سن ویتال، راونا - معروف‌ترین کلیساهای ایتالیا

 

کلیسای سن ویتال که در سال 547 به پایان رسید و تقریباً 1500 سال قدمت دارد، شاهکار راونا است. موزاییک‌های بیزانسی خیره‌کننده‌ای که در این کلیسا کار شده است، تداعی‌کننده بهشت است. در قسمت بالای محراب، موزاییکی وجود دارد که مسیح نجات دهنده را به تصویر می‌کشد. او روی یک گوی که نمایانگر کیهان است نشسته است.

در زیر او چهار نهر بهشت ​​جاری است. در دو طرف یک فرشته است و حضرت عیسی تاجی را به سن ویتال می‌دهد و اسقف مدلی از کلیسا را ​​در دست دارد. تابلو‌های نقاشی و آثار هنری که در این کلیسا وجود دارد بسیار باشکوه است و توجه همه بازدیدکنندگان را به خود جلب می‌کند.

 

 

۱۲. کلیسای سنت آنتونی، پادوآ

سنت آنتونی یک کلیسای 8 گنبدی بسیار جذاب و دیدنی است که در سال 1310 ساخته شده است. این کلیسای باشکوه سبک بیزانسی، رومی و گوتیک را ترکیب می‌کند و معماری خیره کننده‌ای را به نمایش می‌گذارد. کلیسای سنت آنتونی شامل یک جفت برج ناقوس مناره مانند با تزئینات و آثار هنری فراوان است که به شکوه و جذابیت هرچه بیشتر آن می‌افزاید. کف کلیسا نیز با سنگ‌های مرمر شطرنجی و دیوارهای آن با نقوش برجسته‌ای از دوره رنسانس تزیین شده است.

گنجینه اصلی این کلیسا محراب اصلی است که در آن 8 مجسمه برنزی از هنرمند بزرگ اوایل رنسانس، Donatello را خواهید دید. این مجسمه‌ها معجزات سنت آنتونی را به تصویر می‌کشند. در جلوی کلیسای جامع مجسمه معروف سوارکاری Donatello، Gattamelata قرار دارد که اولین مجسمه سوارکاری از دوران باستان است که نشان‌دهنده احیای یادمان‌های سوارکاری در دوره رنسانس می‌باشد.

 

 

۱۳. کلیسای جامع سنت اندرو، آمالفی

کلیسای جامع سنت اندرو که در اوایل دهه 1200 ساخته شد یکی دیگر از معروف‌ترین کلیساهای ایتالیا است که نمای بیرونی و داخلی آن بسیار جذاب و دیدنی و متاثر از تاریخ رنسانس است. بازدید کنندگان بیشتر برای مقبره‌های سنت اندرو رسول، قدیس حامی آمالفی، به سرداب کلیسا می‌روند.

این کلیسای قدیمی که اکنون یک موزه کوچک است، با نقاشی‌های دیواری قرون وسطایی تزیین شده است. کلیسای جامع سنت اندرو که در شهر توریستی آمالفی واقع شده، مقبره‌های شهروندان ثروتمند آمالفی را در خود جای داده است و شامل یک حیاط کوچک است که اطراف آن را رواق‌هایی از سنگ مرمر سفید احاطه کرده است. اگر شما هم می‌خواهید تعطیلات خود را در سواحل آمالفی ایتالیا بگذرانید، بازدید از این کلیسا را از دست ندهید.

 

 

 

 

۱۴. کلیسای جامع پیزا، پیزا

کلیسای جامع پیزا، پیزا - معروف‌ترین کلیساهای ایتالیا

 

کلیسای جامع پیزا نمونه‌ای فوق‌العاده از معماری رومانسک پیسان است که باستانی‌ترین کلیسای جامع ایتالیا محسوب می‌شود و قدمت آن بیشتر از کلیساهای سیه‌نا و فلورانس است. ساخت این عمارت در سال 1063 آغاز شد. نمای این کلیسا با نوارهای مرمر سیاه و سفید تزئین شده است. پلان داخلی کلیسا شامل 5 راهرو و یک شبستان مرکزی بزرگ و دو راهرو در هر طرف است و ستون‌ها و طاق‌های گرانیتی که راهروها را از هم جدا می‌کنند، با معماری رومی باستانی ساخته شده‌اند.

کتیبه‌های رومی بسیاری نیز در این کلیسا دیده می‌شود که پیسان‌ها از فتوحات خود به ارمغان آورده و آن‌ها را در معماری کلیسا گنجانده‌اند. در بخش دیگری از کلیسا موزاییک‌هایی را خواهید دید که به نقاش بزرگ اواخر قرن سیزدهم، سیمابوئه نسبت داده شده‌اند. مهم‌ترین آثار این کلیسا منبر استادانه گوتیک است که توسط Giovani Pisano در اوایل قرن 14 حکاکی شده است.

 

 

۱۵. کلیسای جامع پارما، پارما

کلیسای جامع زیبای پارما در میدان دومو، در کنار تعمیدگاه صورتی قرار دارد و یکی از کلیساهای معروف ایتالیا محسوب می‌شود. کلیسای جامع باستانی که به مریم مقدس تقدیم شده است، یکی از بهترین نمونه‌های معماری رومی در ایتالیا است که توسط اسقف بدعت گذار کادالوس ساخته شده است. این کلیسا در سال 1117 در اثر زلزله ویران شد و در قرن دوازدهم به طور مجدد بازسازی شد.

کلیسای جامع پارما دارای سه طبقه ایوان و سه درگاه است و درهای آن توسط Luchino Bianchino در سال 1494 ساخته شده‌اند. داخل کلیسای جامع پلان صلیب لاتین دیده می‌شود و سقف و دیوارها به سبک مانریست نقاشی شده است. یک راه پله مرمر قرمز قرن شانزدهمی نیز در داخل این کلیسا وجود دارد که به گذرگاه‌ها منتهی می‌شود؛ در آنجا، می‌توانید نقش برجسته معروف اثر Benedetto Antelami را ببینید. همچنین می‌توانید نقاشی‌های دیواری زیبای Correggio را در گنبد کلیسا تماشا کنید که مربوط به سال 1526 است.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *