خانه
بلاگ
حساب کاربری

بهترین شهربازی‌های دنیا؛ سفر به دنیای آدرنالین

خفن‌ترین شهربازی‌های دنیا؛ سفر به دنیای ادرنالین
تاریخ انتشار: 1402/6/18

سفر به نقاط مختلف جهان، تجربه‌هایی به یاد ماندنی و خاطره‌انگیزی را برای ما به همراه دارد. شهربازی‌های هر کشور، در کنار دیگر دیدنی‌های آن، این تجربه‌ها را لذت‌بخش‌تر ‌و هیجان‌انگیز‌تر می‌کنند. خفن‌ترین شهر‌بازی‌های دنیا،  سرزمین‌های شگفت‌انگیزی هستند که با ورود به آن‌ها می‌توان برای ساعاتی از دنیای واقعی خارج شده و به دنیایی پر از هیجان و آدرنالین قدم گذاشت. اگر عاشق هیجان و شهربازی هستید، در ادامه این مطلب از آژانس توریک با ما همراه باشید تا گشتی در خفن‌ترین شهربازی‌های دنیا زده و با چند مورد از آن‌ها آشنا شویم.

۱. شهر‌بازی Alton Towers Resort، استافوردشایر، بریتانیا

اولین شهربازی که در لیست خفن‌ترین شهر‌بازی‌های دنیا قرار می‌گیرد، شهر‌بازی Alton Towers است که یک پارک موضوعی و مجتمع تفریحی در استافوردشایر انگلستان، در نزدیکی روستای آلتون می‌باشد. این پارک توسط Merlin Entertainments Group اداره می‌شود و دارای یک پارک موضوعی، یک پارک آبی، اسپا، مینی گلف و مجموعه‌ای از هتل‌ها است. آلتون تاورز به دلیل معرفی وسایل سواری ‌و بازی جدید و کیفیتی جهانی که استانداردی را برای سایر پارک‌های تفریحی در بریتانیا تعیین می‌کند، به عنوان یکی از بهترین شهربازی‌ها در جهان شناخته می‌شود.

زمین‌های آلتون تاورز که در اصل املاک خصوصی ارلز شروزبری بود، در اواخر قرن بیستم، به پارک موضوعی تبدیل شد و از سال 1980 به بعد نیز تعدادی وسیله بازی جدید در آن افتتاح شد. این پارک دارای جاذبه‌های بسیاری مانند رودخانه کنگو رپیدز، قطار معدن فراری و ده ترن هوایی می‌باشد.

۲. شهربازی Universal’s Islands of Adventure، فلوریدا، ایالات متحده آمریکا

شهربازی Universal’s Islands of Adventure، فلوریدا، ایالات متحده آمریکا - خفن‌ترین شهربازی‌های دنیا

Universal’s Islands of Adventure

مجموعه عظیم یونیورسال اورلاندو در فلوریدا را می‌توان یکی دیگر از معروف‌ترین و بهترین شهربازی‌های دنیا معرفی کرد. این پارک ابزار‌ و وسایل‌های کاملاً همه‌جانبه‌ای با مضمون برخی از محبوب‌ترین فیلم‌های جهان، از جمله پارک ژوراسیک، کینگ کونگ و مرد عنکبوتی ایجاد کرده است. بسیاری از بازدیدکنندگان از سراسر جهان، فقط برای تماشای «دنیای جادوگرانه هری پاتر» به این شهربازی می‌آیند تا به دنیای خارق‌العاده هاگوارتز وارد شوند.

این پارک که در 28 می 1999 افتتاح شد، از یک سفر اکتشافی الگوبرداری شده است که افراد می‌توانند در آن به بازدید انواع مختلفی از جزایر موضوعی، به ماجراجویی بپردازند. در ابتدا، این پارک دارای شش ایسلند بود. هفتمین ایسلند، دنیای جادوگرانه هری پاتر، در سال 2010 اضافه شد که منجر به افزایش چشمگیر بازدیدکنندگان و گردشگران شد.

۳. شهربازی Disney’s Hollywood Studios، فلوریدا، ایالات متحده

استودیوی هالیوود دیزنی یک پارک موضوعی در والت دیزنی ورلد ریزورت در بای لیک، فلوریدا، نزدیک اورلاندو است که از مهیج‌ترین شهربازی‌های دنیا به حساب‌ می‌آید. این پارک بر اساس مفهومی از مارتی اسکلار، رندی برایت و مایکل آیزنر، در 1 می 1989 به عنوان پارک استودیوی دیزنی–ام جی ام (Theme) افتتاح شد و سومین پارک از چهار پارک موضوعی بود که در والت دیزنی ورلد ساخته شد.

این پارک با وسعت 135 هکتار، به عنوان بزرگ‌ترین شهربازی دنیا شناخته می‌شود که از عصر طلایی هالیوود الهام گرفته شده و به دنیای خیالی از فیلم، تلویزیون، موسیقی و تئاتر اختصاص داده شده است. نماد اصلی این پارک، برج Earffel بود. یک برج آب مصنوعی که بالای آن گوش‌های میکی موس قرار داشت. در سال 2001، کلاه جادوگر در مرکز پارک برپا شد و تا زمان برداشتن آن در سال 2015، به عنوان نماد این شهربازی ایفای نقش کرد.

از آن زمان به بعد، هتل برج هالیوود به عنوان نماد پارک شناخته می‌شود. در سال 2018، این پارک میزبان 11.258 میلیون گردشگر از سراسر جهان بود که آن رابه  پنجمین پارک موضوعی پربازدید در آمریکای شمالی و نهمین پارک موضوعی پربازدید در جهان تبدیل کرد.

۴. شهربازی Universal Studios، سنگاپور

شهربازی Universal Studios، سنگاپور - خفن‌ترین شهربازی‌های دنیا

Universal Studios

شهربازی یونیورسال استودیو که در سال 2011 با سر‌و‌صدای زیادی افتتاح شد، اولین شهر‌بازی بزرگ در آسیای جنوب شرقی است که در جزیره سنتوزا کشور سنگاپور واقع می‌باشد. این شهر‌بازی دارای ۷ بخش مختلف و متنوع است که از محبوب‌ترین فیلم‌ها مانند Transformers تا Battlestar Galactica و شخصیت‌های سینمایی الهام گرفته شده است. Revenge of the Mummy، محبوب‌ترین وسیله این شهربازی است که یک ترن هوایی پر‌سرعت در فضای تاریک و ترسناک می‌باشد و این شهر‌بازی را به یکی از خطرناک‌ترین شهربازی‌های دنیا تبدیل می‌کند.

۵. شهربازی IMG Worlds of Adventure، دبی، امارات

معروف‌ترین شهربازی‌های دنیا فقط در اروپا و آمریکا نیستند و در خاورمیانه هم شهر‌بازی‌هایی شگفت‌انگیز وجود دارند. یکی از معرف‌ترین آن‌ها، شهربازی IMG Worlds of Adventure در دبی است که پیشنهاد می‌کنیم در تور دبی خود، حتماً به آن سر زده و ساعاتی پر‌هیجان را تجربه کنید.

در این شهربازی پنج «منطقه ماجراجویی» وجود دارد که معروف‌ترین آن‌ها دنیای مارول و دره گمشده با تم دایناسورها است. ترن هوایی Predator هم محبوب‌ترین وسیله بازی برای علاقه‌مندان به هیجان و آدرنالین است. بخش جالب دیگر آن هتل Haunted است که به قدری ترسناک ساخته شده است که برای ورود به آن باید بالای 15 سال سن داشته باشید.

۶. شهربازی Ferrari World، دبی، امارات

شهربازی Ferrari World، دبی، امارات - خفن‌ترین شهربازی‌های دنیا

Ferrari World

شگفتی‌های دبی پایانی ندارد و این شهر یکی دیگر از هیجان‌انگیز‌ترین شهربازی‌های دنیا را نیز در خود جای داده است که با دریافت ویزای دبی می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید. این پارک موضوعی سرپوشیده که الهام گرفته از شهربازی فراری در ابوظبی است، بهترین نقطه جهان برای دوستداران ماشین و هیجان است. چرا که در این شهربازی، سریعترین ترن هوایی جهان، Formula Rossa، وجود دارد که با سرعت 149 مایل در ساعت حرکت می‌کند.

دنیای فراری مانند یک بشقاب پرنده عظیم الجثه در حومه ابوظبی، نزدیک پیست فرمول یک امارات در یاس مارینا قرار دارد. این شهربازی دارای مناطقی است که به طور خاص به ورزش و اتوموبیل‌سواری اختصاص داده شده است.

۷. شهر‌بازی PortAventura، اسپانیا

پارک PortAventura یک پارک موضوعی بزرگ واقع در تفریحگاه جهانی PortAventura، 85 کیلومتری جنوب غربی بارسلونا، کاتالونیا کشور اسپانیا است که در 1 می 1995 با مدیریت گروه توسو افتتاح شد. پارک PortAventura، دارای شش سرزمین با مضمون چین، پلی‌نزی، مکزیک، مدیترانه، غرب دور و خیابان سسامی است که وسعتی 119 هکتاری دارد. کسانی که عاشق هیجان هستند، بخش مدیترانه برای آن‌ها بهترین گزینه است. چرا که در این بخش، Furious Baco وجود دارد که شما را در عرض 3.5 ثانیه از صفر به 84 مایل در ساعت می‌رساند.

دنیای مکزیک نیز Hurakan Condor، سقوط آزاد 328 فوتی را در خود جای داده است. علاوه بر این، در این پارک چند هتل هم وجود دارند که اگر ویزای اسپانیا دریافت کرده و برای دیدن این شهربازی به این کشور سفر کردید، می‌توانید در آن‌ها اقامت داشته باشید.

۸. شهر‌بازی Tokyo DisneySea، ژاپن

شهر‌بازی Tokyo DisneySea، ژاپن - خفن‌ترین شهربازی‌های دنیا

Tokyo DisneySea

در دست داشتن ویزای ژاپن، برگه ورود به ژاپن و شهربازی شگفت‌انگیز آن است. توکیو دیزنی سی، یک پارک موضوعی در توکیو دیزنی واقع در اورایاسو، استان چیبا کشور ژاپن است که در 4 سپتامبر 2001 با هزینه 335 میلیارد ین افتتاح شد. شرکت Oriental Land مالک این پارک است و مجوز مالکیت معنوی آن نیز از شرکت والت دیزنی صادر شده است. در سال 2022، توکیو دیزنی سی میزبان ۱۰ میلیون بازدید کننده از سراسر جهان بود که آن را به هشتمین پارک موضوعی پربازدید در جهان و سومین پارک پربازدید در ژاپن تبدیل کرد.

دیزنی لند توکیو بسیار شبیه به شهر‌بازی Magic Kingdom در فلوریدا آمریکا و یا دیزنی لند در کالیفرنیا است، اما دیزنی توکیو  سرزمین‌های خارق‌العاده و بخش‌های متنوع و زیبای خود را از سواحل مدیترانه، عربی و آمریکا الهام گرفته است. طرح‌های قسمت‌های مختلف این پارک در ابتدا شبیه به استودیوی هالیوود دیزنی بود که به نام پارک موضوعی استودیو دیزنی هالیوود در دیزنی لند توکیو نامیده می‌شد. این ایده بعداً در سال 1992 کنار گذاشته شد.

در طی ایجاد پارک، شرکت والت دیزنی و شرکت اورینتال لند به دلیل وجود تفاوت‌های فرهنگی، مانند نقطه کانونی ورودی پارک، مجبور به مصالحه در برخی از عناصر طراحی پارک شدند. در نهایت این پارک در 4 سپتامبر 2001 افتتاح شد.

۹.شهر‌بازی Disneyland Park، ایالات متحده

در نهایت. به شهربازی که اغلب افراد در جهان با آن آشنا هستند، رسیدیم. از نگاه گردشگران دنیا، از دیزنی لند آمریکا به عنوان بهترین شهر‌بازی جهان یاد می‌شود. اغراق نیست اگر بگوییم افتتاح پارک دیزنی‌لند در کالیفرنیا در سال 1955 برای همیشه صنعت گردشگری و فرهنگ آمریکا را تحت تاثیر قرار داد. این پارک، اولین پارک موضوعی دیزنی و همچنین تنها پارکی که زیر نظر والت دیزنی ساخته و به پایان رسیده است، می‌باشد.

دیزنی لند آمریکا، هنوز مانند روز‌های اولیه مملو از نوستالژی و جذابیت است. بسیاری از جاذبه‌های اصلی این شهر‌بازی مانند روز‌های اولیه حفظ شده و هنوز هم گردشگران زیادی از سراسر جهان فقط برای لذت بردن از این شهربازی به امریکا سفر می‌کنند.

۱۰. شهر‌بازی Mirabilandia، ایتالیا

شهر‌بازی Mirabilandia، ایتالیا - خفن‌ترین شهربازی‌های دنیا

Mirabilandia

شهر‌بازی Mirabilandia با مساحت 850000 متر مربع، بزرگترین شهر‌بازی ایتالیا است که به خاطر فناوری‌های پیشرفته و جاذبه‌های فوق‌العاده‌اش معروف است. در این شهر‌بازی، iSpeed ​​بلندترین و سریع‌ترین ترن هوایی در ایتالیا، Katun طولانی‌ترین ترن هوایی معکوس در اروپا، Divertical بلندترین ترن هوایی در جهان و Eurowheel، دومین چرخ و فلک بلند قاره وجود دارند. پس اگر ویزای ایتالیا را گرفتید و به این کشور سفر کردید، پیشنهاد می‌کنیم بازدید از شهر‌بازی Mirabilandia را حتماً در لیست تفریحات خود قرار دهید، تا ساعاتی هیجان‌انگیز و رویایی را تجربه کنید.

۱۱. شهر‌بازی Europa-Park، آلمان

Europa-Park یک شهر‌بازی در Rust، بادن-وورتمبرگ کشور آلمان است که با مساحتی بالغ بر 95 هکتار، هجده منطقه موضوعی و تفریحی مختلف و متنوع را در خود جای داده است.  همچنین در این شهر‌بازی حدود 100 وسیله سواری و بازی،  سیزده ترن هوایی، شش هتل، یک سایت کمپینگ، یک سینما و یک مرکز کنفرانس وجود دارند. Europa-Park، بزرگترین پارک موضوعی آلمان است که در سراسر طراحی و جاذبه‌های آن، از دیزنی لند الهام گرفته شده است.

این شهر‌بازی، در بین 25 پارک موضوعی پربازدید جهان در رتبه 19 قرار داشته و سومین پارک موضوعی پربازدید اروپا پس از دیزنی لند پاریس و افتلینگ هلند می‌باشد. همچنین در سال ۲۰۲۲ نیز، هیئت داوران جایزه بلیت طلایی مجله آمریکایی Amusement Today، این پارک را برای هشتمین سال متوالی به عنوان “بهترین پارک موضوعی جهان” انتخاب کردند.

۱۲. شهر‌بازی Shanghai Disneyland، چین

شهر‌بازی Shanghai Disneyland، چین - خفن‌ترین شهربازی‌های دنیا

Shanghai Disneyland

در آخرین مورد از لیست خفن‌ترین شهر‌بازی‌های دنیا، به معرفی دیزنی‌لند شانگهای می‌پردازیم. Shanghai Disneyland که در سال ۲۰۱۶ افتتاح شد، یک پارک موضوعی بزرگ و خارق‌العاده در پوهاها، نیو توون کشور چین است که توسط Disney Parks, Experiences and Products و Shanghai Shendi Group از طریق سرمایه‌گذاری مشترک بین شرکت والت دیزنی و Shendi اداره می‌شود.

مساحت این پارک 3.9 کیلومتر مربع بوده و در حال حاضر هفت منطقه موضوعی مختلف و متنوع شامل خیابان میکی، باغ‌های تخیل، سرزمین فانتزی، دریاچه گنج، جزیره ماجراجویی، سرزمین فردا و سرزمین داستان اسباب‌بازی را دارا می‌باشد. یکی از محبوب‌ترین قسمت‌های این شهر‌بازی، یک ترن هوایی با مضمون «ترون» و برداشتی نوآورانه از قایق‌سواری کلاسیک دزدان دریایی کارائیب است که همه ساله گردشگران زیادی از سراسر جهان ویزای چین را اخذ می‌کنند تا از آن بازدید کرده و روز خاطره‌انگیزی را در این شهر‌بازی سپری کنند.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *