خانه
بلاگ
حساب کاربری

سوغاتی‌های بالی؛ از سفر دست خالی برنگرد!

سوغاتی‌های بالی؛ از سفر دست خالی برنگرد!
تاریخ انتشار: 1402/6/18

بالی جزیره‌ای در اندونزی است که به خاطر زیبایی‌های طبیعی، معابد و فرهنگ پر جنب و جوشش به عنوان یکی از اصلی‌ترین مقاصد تور خارجی شناخته شده است. سفر به این شهر نیازمند اخذ ویزای توریستی است. سوغاتی‌های بالی بسیار متنوع و شگفت انگیزند که گردشگران می‌توانند کمی از آن فرهنگ و زیبایی را به خانه ببرند و به دوستان و آشنایان خود هدیه دهند. در حالی که صنایع دستی سنتی بالی هدایای جذابی برای دوستان و خانواده محسوب می‌شوند، سوغاتی‌های منحصربه‌فردی نیز وجود دارد که فقط در بالی یافت می‌شوند، که اگر می‌خواهید یادگاری از تجربه سفر خود به بالی داشته باشید، عالی هستند. از لباس‌های نقاشی شده با دست گرفته تا سس سامبال تند و زیورآلات نقره و حکاکی‌های چوبی، سوغاتی‌های بالیایی بسیار زیادی برای انتخاب وجود دارد. اگر شما هم به دنبال یک هدیه خاص یا یادگاری برای یادآوری سفر خود هستید، در این راهنما از توریک با معرفی بهترین سوغاتی‌های بالی همراه ما باشید.

قهوه بالی

اگر ویزای اندونزی خود را دریافت کرده‌اید و قصد دارید چند روزی را در بالی، جزیره زیبایی‌ها بگذرانید، خرید قهوه بالی را به عنوان سوغاتی از دست ندهید! یکی از بهترین چیزهایی که در مورد قهوه بالی وجود دارد این است که نسبتاً ارزان است و قیمت یک قوطی دانه‌ قهوه فقط ۳ دلار است که آن را به یک سوغاتی ایده‌آل بالی برای مسافران تبدیل می‌کند. دانه‌های قهوه بالی معمولاً با روغن نارگیل برشته می‌شوند و در نتیجه یک طعم خاص و بی‌نظیر دارند که با طعم قهوه‌هایی که تا به امروز خورده‌اید، بسیار متفاوت است.

ماسک های چوبی حکاکی شده

ماسک های چوبی حکاکی شده 

از بالی چی بخریم؟ چه سوغاتی‌هایی در این جزیره وجود دارد که می‌توانیم آن‌ها را به عنوان یادگاری نگه داریم؟  یکی دیگر از سوغاتی‌های محبوب بالی ماسک‌‌های چوبی حکاکی شده است. این ماسک‌ها معمولاً در مراسم سنتی بالیایی استفاده می‌شوند، اما استفاده از آن‌ها به عنوان اکسسوری تزئینی، زیبایی خانه را دو چندان می‌کند. شما می‌توانید از بازار سنتی بالی ماسک‌هایی را خریداری کنید که حیواناتی مانند مارها و فیل‌ها و همچنین موجودات افسانه‌ای مانند اژدها را نشان می‌دهد. قیمت این ماسک‌ها از حدود 15 دلار شروع می‌شود و آنها را به یک هدیه مقرون به صرفه از سفر به بالی برای دوستان و خانواده تبدیل می‌کند.

لباس‌های رنگارنگ از بالی

یکی دیگر از بهترین سوغاتی‌های بالی که می‌توانید آن‌ها را به دوستانتان هدیه دهید، لباس‌های رنگارنگ با چاپ باتیک است. سارافون‌ها و لباس‌های باتیک یکی از زیباترین کالاهای بالی هستند که با طرح‌ها و رنگ‌های بی‌نظیری که دارند، یک هدیه عالی محسوب می‌شوند. این پارچه‌ها با طرح‌های بی‌نظیری که دارند، به عنوان یک روسری یا شال در شب‌های سرد نیز می‌توانند استفاده شوند. قیمت‌ این لباس‌ها از حدود 10 دلار شروع می شود و آنها را به یک سوغاتی ارزان قیمت برای گردشگران این جزیره تبدیل می‌کند.

زیورآلات نقره دست‌ساز

زیورآلات نقره دست‌ساز - سوغات بالی

بالی به دلیل جواهرات نقره خود مشهور است. نقره یک انتخاب محبوب برای جواهرات در بالی است زیرا اعتقاد بر این است که ارواح شیطانی را دور می‌کند. زیورآلات نقره، از آویزها و گوشواره‌های ساده گرفته تا دستبندها و گردنبندها با طرح‌های متنوع را شامل می‌شوند که همگی آن‌ها توسط نقره سازان محلی ساخته می‌شود. زیورآلات نقره جزو جذاب‌ترین سوغاتی‌های بالی هستند که مورد علاقه بسیاری از گردشگران این جزیره می‌باشند. اگر به دنبال جواهراتی مجلل هستید تا به عنوان سوغاتی به خانه ببرید، احتمالاً انتخاب شما زیورآلات نقره دست ساز بالی خواهد بود و توجه شما را جلب خواهد کرد!

موسیقی سنتی گاملان بالی

گاملان یک ساز سنتی اندونزیایی است که از مجموعه‌ای از طبل‌ها و گونگ‌های برنزی تشکیل شده است. موسیقی گاملان بخش مهمی از فرهنگ بالی است و اغلب در مراسم مذهبی و جشنواره‌ها استفاده می شود. سی‌دی‌های موسیقی سنتی گیملان سوغاتی‌های منحصربه‌فردی از بالی خواهند بود که مدت‌ها پس از بازگشت به خانه، شما را به یاد سفرتان به این جزیره شگفت انگیز و زیبا می‌اندازد.

پارچه باتیک از بالی

پارچه باتیک از بالی - سوغات بالی

باتیک با استفاده از تکنیک سنتی اندونزیایی ساخته می‌شود که شامل رنگ کردن پارچه با الگوهای پیچیده است. اگر می‌خواهید کمی به کمد لباس خود تنوع ببخشید، باتیک یک سوغاتی عالی از بالی خواهد بود.

بالی به خاطر طرح‌های زیبای باتیکش معروف است و مغازه‌های زیادی در سراسر جزیره وجود دارد که می‌توانید این پارچه‌ها را در آن پیدا کنید. قیمت پارچه‌های باتیک از حدود 11 دلار در هر یارد شروع می‌شود و اگر به دنبال سوغاتی خاصی برای خرید در سفر با تور بالی هستید، آن را به گزینه‌ای عالی و مقرون به صرفه تبدیل می‌کند.

صنایع دستی چوبی

صنایع دستی چوبی سوغاتی‌های فوق العاده‌ای از بالی هستند. این مجسمه‌ها و دکوری‌های جذاب چوبی  توسط صنعتگران ماهر و با استفاده از روش‌های سنتی کنده کاری روی چوب ساخته شده است. اگر شما هم می‌خواهید صنایع دستی بالی را به عنوان سوغاتی تهیه کنید، طیف گسترده‌ای از صنایع دستی چوبی از جمله مجسمه‌ها، ماسک‌ها و دکوری‌ها برای خرید وجود دارد. اگر شما هم جزو افرادی هستید که می‌خواهید تعطیلات خود را در میان سواحل و آب‌های درخشان بگذارنید، علاوه بر سفر با بالی، می‌توانید با دریافت ویزای تایلند از وب سایت گردشگری توریک و رزرو تور تایلند به این کشور سفر کنید و تجربه منحصر به فردی را برای خود رقم بزنید.

عود معطر بالی

عود معطر بالی - سوغات بالی

اگر به دنبال سوغاتی هستید که سواحل زیبای بالی، تراس‌های برنج سرسبز و معابد را به تصویر بکشد، می‌توانید عودهای معطر را به عنوان یکی از سوغاتی‌های بالی انتخاب کنید که با عطر خود شما را به این جزیره جذاب بازگرداند. عودها در بسیاری از مراسم و آیین‌های بالیایی استفاده می‌شوند و گفته می‌شود که خانه‌ها را از انرژی‌های منفی پاکسازی می‌کنند. شما می‌توانید انواع عودها را در بازارها و مغازه‌های این جزیره پیدا کنید.

ادویه‌های معطر

یکی دیگر از سوغاتی‌های بالی که می‌توانید آن‌ها را با خود به خانه بیاورید، ادویه‌های معطر این جزیره است. ادویه‌ها مواد ضروری در آشپزی بالیایی هستند و به غذاها طعم خاصی می دهند که در سراسر جهان محبوب هستند. فلفل چیلی، زنجبیل، علف لیمو، ریشه زردچوبه، میخک، جوز هندی و فلفل از محبوب‌ترین ادویه‌های بالیایی برای آشپزی هستند. شما می‌توانید این ادویه‌ها را به‌صورت ‌بسته‌بندی شده خریداری کرده و از آن‌ها در غذاهای خودتان نیز استفاده کنید. اگر شما هم قصد سفر به این جزیره شگفت انگیز را دارید، برای دریافت ویزای توریستی اندونزی و یا سایر کشورها مانند ویزای دبی یا امارات، سنگاپور، تایلند و … می‌توانید به وب سایت گردشگری توریک مراجعه کرده و کل فرایند دریافت ویزا را به کارشناسان این مجموعه بسپارید.

مجسمه‌های سنگی

مجسمه‌های سنگی - سوغات بالی

اگر به دنبال سوغاتی جذابی از بالی هستید که منعکس کننده میراث و سنت‌های جزیره باشد، می‌توانید مجسمه‌های سنگی یا سرامیکی را انتخاب کنید. حکاکی‌های سنگی بالیایی به دلیل زیبایی و هنر خود مشهور هستند که اغلب برای به تصویر کشیدن بت‌های هندو و داستان‌های تاریخی طراحی شده‌اند. شما می‌توانید طیف گسترده‌ای از مجسمه‌ها را در گالری‌های هنری و فروشگاه‌های اطراف جزیره پیدا کنید. از مجسمه‌های کوچک گرفته تا مجسمه‌های بزرگ هر کدام می‌توانید یادگاری جذابی از سفر شما به بالی باشند که قطعاً ارزش خرید را دارند.

نقاشی های بالیایی

علاقه‌مندان به هنر می دانند که نقاشی‌های بالیایی در سبک‌های مختلفی کار شده‌اند و بسیار ارزشمند هستند. نقاشی به سبک کاماسان از روستای همنام در کلونگ کونگ و بالی شرقی یکی از سنتی‌ترین نقاشی‌های بالی است که قدمت آن به قرن شانزدهم و پادشاهی گلگل برمی‌گردد و بیشتر شکل‌های عروسکی ویانگ یا سایه‌ها را بسیار قبل از تأثیر هنرمندان غربی در قرن بیستم به تصویر می‌کشد. اگر شما هم اهل هنر و نقاشی هستید، می‌توانید این نقاشی‌ها را به عنوان یکی از جذاب‌ترین سوغاتی‌های بالی با خود به خانه ببرید.

وسایل اسپا بالیایی

وسایل اسپا بالیایی - سوغات بالی

یک ویال اسانس، چوب بخور، شمع‌های سرامیکی زیبا، روغن‌های ماساژ یا صابون‌های ارگانیک و عطرهای گل‌های استوایی مانند فرانجی‌پانی و یاس که به عنوان مشهورترین وسایل اسپا بالیایی شناخته می‌شوند را می‌توان تقریباً در هر فروشگاهی در بالی پیدا کرد و به عنوان سوغاتی و یادگاری از این جزیره خریداری کرد. جامو گیاهی اندونزیایی و اسکراب بدن بوره تند بالی از جمله منحصر به فردترین وسایل اسپای بالیایی هستند که برای سوغاتی و هدیه دادن گزینه ایده‌آلی محسوب می‌شوند.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *