خانه
بلاگ
حساب کاربری

کانادا بهتره یا آلمان؟ مقایسه جامع دو کشور محبوب

کانادا بهتره یا آلمان؟ مقایسه جامع دو کشور محبوب
تاریخ انتشار: 1403/4/23

آلمان و کانادا هر دو جزو کشورهای بسیار پیشرفته و ایده‌آل برای سفر توریستی یا مهاجرت هستند.

کانادا و آلمان باوجوداینکه در قاره‌های مختلف واقع شده‌اند، جاذبه‌های دیدنی و امکانات فوق‌العاده‌ای دارند که آن‌ها را برای سفر و گشت‌وگذار و حتی مهاجرت و زندگی به یک گزینه عالی تبدیل می‌کند.

این ۲ کشور محبوب هر دو اقتصاد قوی و بازار کار خوبی دارند و با دارابودن دانشگاه‌های مطرح جهانی، برای مهاجرت تحصیلی و کاری نیز مقصد مناسبی به شمار می‌روند.

اگر شما هم قصد دریافت ویزای توریستی، کاری، تحصیلی و … برای این کشورهای جذاب را دارید و نمی‌دانید کانادا را برای مقصد سفر خود انتخاب کنید و یا آلمان، با ما تا پایان این مطلب همراه شوید.

آلمان یا کانادا؟ به کجا سفر کنیم؟

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که دوست دارید سالانه به یک کشور خارجی سفر کنید و با جاذبه‌ها، فرهنگ و دیدنی‌های آن کشور آشنا شوید، بدون شک سفر به کشورهایی همچون آلمان و کانادا گزینه منحصربه‌فردی برای شما خواهد بود. چراکه درخواست برای اخذ ویزای توریستی کانادا و آلمان، بسیار بالا است!

بااین‌حال، انتخاب بین اینکه آلمان بهتره یا کانادا، می‌تواند کمی برایتان چالش‌برانگیز باشد و شاید بخواهید قبل از اقدام برای اخذ ویزای آلمان یا کانادا، اطلاعاتی دررابطه‌با هریک از این کشورها کسب کنید.

هم آلمان و هم کانادا جزو کشورهایی هستند که سالانه هزاران گردشگر و مهاجر را از سراسر جهان میزبانی می‌کنند، اما زبان و فرهنگ، آب‌وهوا و جاذبه‌های متفاوتی دارند که این دو کشور را از یکدیگر متمایز می‌کند.

مقایسه شرایط آب‌وهوایی در آلمان و کانادا

مقایسه شرایط آب‌وهوایی در آلمان و کانادا

یکی از اولین فاکتورهایی که گردشگران به هنگام سفر به یک کشور به آن توجه می‌کنند، شرایط آب‌وهوایی کشور مقصد است. به همین خاطر مقایسه این دو اقلیم محبوب از نظر آب‌وهوا، می‌تواند شرط برای انتخاب لوکیشن مناسب شما برای سفر باشد.

وضعیت آب‌وهوای آلمان

به‌طورکلی، آلمان دارای آب‌وهوای معتدلی است و اغلب شهرهای آن اختلاف آب‌وهوایی کمی با یکدیگر دارند و چهارفصل هستند.

البته، بهتر است بدانید که شرایط آب‌وهوایی در این کشور چندان پایدار نبوده و ساکنین آلمان گاهی باران‌های شدید و طولانی در فصول بهار و تابستان را تجربه می‌کنند.

کشور آلمان همچنین تابستان‌های نه‌چندان گرم و ملایم دارد و زمستان‌های آن همراه با بارندگی‌های برف‌وباران و سرمای شدید است.

وضعیت آب‌وهوای کانادا

آب‌وهوا در کشور کانادا بسیار متفاوت‌تر از شرایط آب‌وهوایی آلمان است. بیشتر افراد بر این باور هستند که آب‌وهوای کانادا بسیار سرد است، درحالی‌که این‌طور نیست! کانادا به دلیل وسعت گسترده‌ای که دارد، بخش‌های مختلف آن شرایط آب‌وهوایی متفاوتی دارد.

برای مثال، مناطق شمالی کانادا که به قطب شمال نزدیک هستند آب‌وهوای سردی دارد؛ اما شهرهای مرکزی و جنوبی آب‌وهوای گرم‌تر و معتدل‌تری دارند و هر چهارفصل را تجربه می‌کنند.

شهرهای جنوبی کانادا بهترین مناطق برای سفر و گشت‌وگذار هستند که تابستان‌های گرم و ملایم و زمستان‌های پربارشی دارند؛ این مناطق برای ورزش‌های زمستانی مانند اسکی بسیار ایده‌آل هستند.

جاذبه‌های دیدنی آلمان و کانادا

جاذبه‌های دیدنی آلمان و کانادا

آلمان و کانادا جزو کشورهایی با جاذبه‌های تاریخی و طبیعی متنوع هستند که توجه گردشگران زیادی را به خود جلب کرده‌اند، اما از آنجایی‌که آلمان تاریخ و فرهنگ غنی‌تری نسبت به کانادا دارد، جاذبه‌های تاریخی متنوعی را شامل می‌شود. در ادامه برخی از محبوب‌ترین جاذبه‌های دیدنی کانادا و آلمان هستند.

جاهای دیدنی آلمان

برترین دیدنی‌های آلمان شامل می‌شود از:

  • شهر برلین
  • مونیخ
  • کلیسای جامع فرائن (Frauenkirche)
  • کلیسای مایکل
  • پارک ملی برشتسگادن
  • جزیره روگن در دریای بالتیک
  • جنگل سیاه
  • شهر تاریخی لینداو

جاهای دیدنی کانادا

کانادا نیز جاذبه‌های طبیعی منحصربه‌فردی دارد که بدون شک برای همه گردشگران بسیار جذاب است. از جمله مشهورترین جاذبه‌های دیدنی کانادا نیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پارک ملی فوندی و گروس مورن
  • سنت جان با خانه‌های رنگارنگ
  • هالیفاکس
  • آبشار دیدنی نیاگارا
  • پارک ایالتی سواحل آرگیل
  • شهرهای زیبا و دیدنی کبک و مونترال

تنوع غذاهای آلمان و کانادا

یکی دیگر از مواردی که به هنگام سفر به یک کشور برای ما بسیار اهمیت دارد، تنوع و فرهنگ غذایی آن کشور است؛ این فاکتور در مورد آلمان و کانادا هم صدق می‌کند.

باوجوداینکه غذاهای کانادا و آلمان در جهان چندان شناخته شده نیستند و به اظهار برخی افراد غذاهای آلمانی در سوسیس و کالباس خلاصه می‌شوند، اما این تصور در مورد غذاهای این دو کشور کم‌لطفی می‌کند!

کانادا کشوری چندملیتی با فرهنگی متنوع است که این فرهنگ متنوع در غذاهای آن نیز تأثیر گذاشته است. این کشور غذاهای بسیار لذیذ و متنوعی دارد که از جمله مشهورترین آن‌ها می‌توان به پوتین، ننیامو بار (یک دسر خوشمزه سه‌لایه‌ای)، گوشت دودی مونترال، تورتیور (یک نوع کیک گوشت) و بیکن پیمیل اشاره کرد که می‌توانید طعم بی‌نظیر این غذاها را در طول سفرتان به کانادا امتحان کنید.

آلمان نیز تنوع غذایی بالایی دارد و غذاهای سنتی آن بسیار مشهور هستند. البته، هریک از شهرهای شمالی و جنوبی آلمان با غذاهای خاص خود شناخته می‌شوند. برای مثال، غذاهای دریایی در هامبورگ و شهرهای اطراف آن مشهور هستند، درحالی‌که در جنوب آلمان اکثر غذاها با گوشت قرمز تهیه می‌شوند.

از جمله مشهورترین غذاهای آلمانی نیز می‌توان به اشپیتزله، برت‌وارست، سوسیس کاری، برتکارتوفن، مالتاشن و رولادن اشاره کرد.

هزینه سفر به آلمان و کانادا

به‌طورکلی، هزینه‌های سفر به کانادا و آلمان به عوامل متعددی همچون زمان سفر، تعداد روزهای اقامت، نوع هتل انتخابی، جاذبه‌هایی که قصد بازدید از آن را دارید، رستوران‌ها و نوع غذایی که می‌خورید و نوع پرواز و حمل‌ونقل در سطح شهر بستگی دارد.

به همین خاطر نمی‌توان گفت هزینه سفر به هر دوی این مقاصد دقیقا چقدر است، اما می‌توان گفت برخی از هزینه‌هایی که باید مبلغ مشخصی را برای آنها در نظر بگیرید، به شرح زیر هستند:

  • هزینه ویزا
  • رزرو هتل
  • حمل‌ونقل
  • غذا و تورهای گردشگری و … .

مقایسه اقامت کانادا و آلمان

مقایسه اقامت کانادا و آلمان

یکی از جوانب مهم دیگری که در مقایسه کانادا و آلمان موردتوجه قرار می‌گیرد، موضوع اخذ اقامت این دو کشور است.

به‌طورکلی، اخذ اقامت دائم کشور کانادا به دلیل برنامه‌های اقامتی مختلفی که از سوی دولت این کشور ارائه می‌شود، ساده‌تر و سریع‌تر از اخذ اقامت کشور آلمان است.

بعد از ورود به کشور کانادا، می‌توانید از طریق تبدیل ویزای توریستی به کاری و یا تمدید ویزای تحصیلی یا کاری، پس از گذشت حدود ۳ الی ۵ سال اقامت دائم آن را اخذ کنید.

این در حالی است که اخذ اقامت دائم کشور آلمان نیازمند اخذ ویزای آلمان، داشتن ۴ الی ۵ سال سابقه کاری و برخورداری از برخی شرایط خاص است.

مقایسه فرهنگ کانادا و المان

در پاسخ به سؤال “از لحاظ فرهنگ، آلمان بهتره یا کانادا” باید بگوییم که هر دو این مناطق جزو کشورهایی بافرهنگی غنی به شمار می‌آیند و تقریبا در یک سطح قرار دارند.

فرهنگ کانادایی ترکیبی از تأثیرات بریتانیایی، فرانسوی و آمریکایی است که همگی در هر جنبه‌ای از زندگی فرهنگی از فیلم‌سازی و نویسندگی گرفته تا آشپزی و ورزش کانادا، در هم آمیخته‌اند.

ازآنجایی‌که کانادا پیشینه تاریخی چندان طولانی ندارد و اغلب ساکنین آن را نیز مهاجرین تشکیل می‌دهند، می‌توان گفت کشوری مولتی کالچر است و تنوع فرهنگی زیادی در آن دیده می‌شود.

از سوی دیگر، آلمان به نسبت کانادا، بیشتر به‌خاطر تاریخ طولانی و غنی خود شناخته شده است؛ تاریخی که این کشور را در زمینه اندیشه، سیاست و هنر اروپایی برای بیش از ۱۰۰۰ سال پیش‌گام کرده است.

این تاریخ فرهنگی را شکل داده که ارزش‌های عمدتاً مسیحی را با ادبیات، هنر، فلسفه، منطق و عقل ترکیب می‌کند.

برخلاف کانادا، حدود ۹۱.۵ درصد از جمعیت کشور آلمان را آلمانی‌ها تشکیل می‌دهند که این به داشتن یک فرهنگ یکپارچه منجر شده است.

کار در کانادا بهتره یا آلمان

مقایسه کار در کانادا و آلمان یکی از بخش‌های مهم بررسی این دو کشور است. سنجش وضعیت تجارت و حرفه در این کشورها اهمیت بسیاری دارد. هم کانادا و هم آلمان، کشورهایی با اقتصاد بسیار قدرتمند هستند که شرایط شغلی خوبی را برای مهاجرین فراهم می‌کنند.

همچنین، هر دو این کشور‌ها برنامه‌های کاری متعددی را برای مهاجرین خارجی ارائه می‌کنند. برنامه اکسپرس اینتری (Express Entry) و دوره‌های آوسبیلدونگ آلمان (ausbildung)، از جمله برنامه‌های کاری کانادا و آلمان هستند که مهاجرین با درخواست و اخذ پذیرش از آن‌ها می‌توانند وارد بازار کار شوند.

تحصیل در کانادا بهتره یا آلمان

اگر قصد مهاجرت تحصیلی دارید و برایتان سؤال است کانادا بهتره یا آلمان، باید گفت که هر دو این کشور‌ها مقاصد تحصیلی محبوبی برای دانشجویان بین‌المللی هستند.

کانادا و آلمان یکی از بهترین اقتصادهای جهان هستند که سرعت رشد بالایی دارند و همچنین تجربه زندگی دانشجویی و فرصت‌های شغلی خوبی را ارائه می‌دهند.

تحصیل در کانادا انتخاب درستی‌ست زیرا این کشور یک سیستم آموزشی با‌کیفیت، فرصت‌های شغلی مناسب، آموزش تجربی و اقامت دائم را دانشجویان ارائه می‌دهد.

در مقابل، آلمان یک سیستم آموزشی عالی کم‌هزینه، زندگی مقرون‌به‌صرفه و آب‌وهوای مطبوع را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد.

درواقع می‎توان گفت که تحصیل با قیمتی مقرون‌به‌صرفه یا رایگان در آلمان و تحصیل به زبان انگلیسی در کانادا، از جمله مزایای محصل بودن در این دو کشور هستند.

زندگی در کانادا بهتره یا آلمان

زندگی در کانادا بهتره یا آلمان

مواردی همچون کیفیت بالای زندگی، اقتصاد خوب، محیط امن و باثبات، فرصت‌های تحصیلی و شغلی عالی، دسترسی آسان به خدمات عمومی و … استاندارد‌های زندگی در هر دو کشور کانادا و آلمان را بسیار بالا برده است.

بنابراین، در پاسخ به سؤال برای زندگی کانادا بریم یا آلمان می‌توان گفت که هر دو این کشور‌ها مقصد خوبی برای مهاجرت یا سفر تفریحی هستند.

آلمان اغلب به‌عنوان کشوری با قوانین و مقررات سخت‌گیرانه شناخته می‌شود که میزان جرم و جنایت در آن پایین است و مردم آن نیز ارزش بالایی برای نظم و قانون قائل هستند؛ از طرفی هزینه‌های زندگی نیز در آلمان به نسبت پایین‌تر از کانادا است.

کانادا نیز دومین کشور بزرگ جهان است که سالانه بیش از ۱۰۰ هزار مهاجر را می‌پذیرد. اغلب مردم این کشور به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند که این برای مهاجران یک ویژگی مفید در نظر گرفته می‌شود.

البته، هزینه‌های زندگی در کانادا بیشتر از زندگی در آلمان تخمین زده می‌شود که ممکن است برای برخی مهاجرین، تأمین این هزینه‌ها دشوار باشد.

سخن پایانی

از میان مقاصد مهاجرتی جهان، دو کشور آلمان و کانادا از جمله مقاصد برتر و محبوب در میان مهاجران به شمار می‌آیند.

این در حالی است که مانند هر اقلیم دیگری، هر دو این کشور‌ها مزایا و معایبی دارند و در برخی حوزه‌ها نسبت به یکدیگر پیشرو هستند.

اگر قصد مهاجرت به یکی از دو کشور را دارید، مقایسه آن‌ها پیش از اقدام برای مهاجرت کمک می‌کند تا تصمیم بهتر، عاقلانه‌تر و مناسب‌تری بگیرید.

ازاین‌رو در این مقاله از توریک به مقایسه کانادا با آلمان از جهات مختلف پرداختیم تا شما را در این تصمیم‌گیری همراهی کنیم.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *