خانه
بلاگ
حساب کاربری
قصد سفر داری؟ بی دردسر ویزا بگیر

فهرست مطالب

تبدیل ویزای توریستی کانادا به کاری و تحصیلی

تبدیل ویزای توریستی به کاری در کانادا
تاریخ انتشار: 1402/9/8

تبدیل ویزای توریستی کانادا با قانون open work permit شامل رسیدن به خاک کانادا، درخواست اپن ورک پرمیت و تبدیل ویزای توریستی به کاری یا تحصیلی است. برای اطلاع از شرایط، مراحل و مدارک مورد نیاز اپن ورک پرمیت و تبدیل ویزا در کانادا با ما همراه باشید.

درخواست تبدیل ویزای تو‌ریستی کانادا

پروسه تبدیل ویزای توریستی به کاری یا تحصیلی در کانادا با اپن ورک پرمیت کانادا می‌تواند توسط خود شما انجام شود که ممکن است در شرایط هر فرد تایید یا رد شود. به همین دلیل کارشناسان ویزا در شرکت خدمات گردشگری توریک با مشاوره رایگان برای اخذ ویزای توریستی کانادا و تبدیل آن به کاری یا تحصیلی در کنار شما هستند.

مرحله 1: ورود به سایت سفارت کانادا

پس از رسیدن به خاک کانادا باید وار اکانت خود در وبسایت رسمی دولت کانادا (اکانتی که درخواست ویزای توریستی خود را در آن ثبت کرده‌اید) شوید.

مرحله 2: ثبت درخواست تبدیل ویزای توریستی به کاری یا تحصیلی

به بخش Apply to come Canada رفته و روی گزینه Visitor visa study and/or work permit  کلیک کنید.

تبدیل ویزای توریستی به کاری

مرحله 3: شرح درخواست تبدیل ویزا

در صفحه باز شده شرح درخواست و اطلاعات خود را ثبت نمایید. این اطلاعات شامل پاسخ به سوالات عمومی و ویزای مورد درخواست (کاری یا تحصیلی) است.

مرحله 4: ثبت وضعیت سیتیزن شیپ کانادا

به سوال وضعیت سیتیزن شیپ کانادای خود پاسخ بله یا خیر بدهید و تایید نمایید.

مرحله 5: ثبت وضعیت ویزای توریستی خود

در صفحه بعد وضعیت فعلی ویزای خود (ویزای ویزیتوری) را انتخاب و تایید نمایید.

مرحله 6: بررسی و ثبت وضعیت اپن ورک پرمیت

در صفحه بعد حالت‌هایی که شامل open work permit در کانادا می‌شود ذکر شده است که باید توسط شما خوانده و در صورتی که شامل حالتان می‌شود با yes و در غیر این صورت با no پاسخ داده شود.

مرحله 7: ثبت وضعیت تاهل و مقصد شما بعد از تبدیل ویزا

در صفحه بعد وضعیت تاهل و مقصد مورد نظر در کانادا را انتخاب نمایید.

مرحله 8: تاییدیه اپن ورک پرمیت برای شما

پس از مراحل بالا وضعیت شما به صورت مجاز برای تبدیل ویزای توریستی به کاری شناخته خواهد شد و باید روی ادامه کلیک نمایید.

مرحله 9: ثبت تاریخ اتمام اعتبار ویزای توریستی

در صفحه بعد تاریخ اتمام اعتبار ویزای توریستی خود را وارد نمایید.

مرحله 10: ثبت medical exam در صورت درخواست کار در رده‌های شغلی مرتبط

در صورت شرکت در medical exam مورد تایید دولت کانادا روی yes و در غیر این صورت روی no کلیک و روی ادامه کلیک نمایید. (لیست مشاغلی که نیاز به گذراندن دوره برای آنها وجود دارد به شما نمایش داده خواهد شد)

مرحله 11: ثبت اطلاعات در صورت ثبت درخواست برای فردی دیگر

در این صفحه روی گزینه خیر کلیک کنید. (سوال آیا برای اعضای خانواده خود درخواست می‌دهید)

در صورت نداشتن وکیل یا عدم نیاز به ارائه اطلاعات به فرد دیگر روی خیر کلیک و ادامه بدهید.

مرحله 12: ثبت وضعیت انگشت نگاری برای ویزای کانادا

در صورتی که در 10 سال گذشته انگشت نگاری شده اید روی خیر و در غیر این صورت روی بله کلیک و ادامه بدهید.

مرحله 13: ثبت وضعیت پرداخت هزینه تبدیل ویزا

در این قسمت روی “من نیازی به پرداخت هزینه برای ثبت درخواست ندارم” کلیک نمایید چون درخواست تبدیل ویزای توریستی به کاری برای ایرانیان در سایت رایگان است.

مرحله 14: تایید اطلاعات

در این صفحه برای مشاهده اطلاعات وارد شده خودتان روی بله کلیک کنید و ادامه بدهید.

اطلاعات وارد شده خود را بررسی و در صورت تایید روی ادامه کلیک نمایید تا وارد صفحه بعد شوید و ادامه موارد را مطالعه و تایید نمایید.

تبدیل ویزای توریستی به کاری در کانادا

مرحله 15: بارگذاری مدارک

این صفحه مربوط به وارد کردن مدارک شماست. مدارکتان شامل فرم تکمیل شده IMM5710 و اطلاعات هویتی را بارگذاری و روی ادامه کلیک نمایید.

در بخش Fee Exemption یک فایل شامل توضیح معافیت از پرداخت هزینه بارگذاری نمایید.

مرحله 16: پرداخت هزینه

پس از تایید مدارک باید هزینه تبدیل ویزای توریستی به کاری خود را پرداخت نمایید که برای شما صفر است.

تبدیل ویزای توریستی به کاری در کانادا

پس از تایید مورد بالا پروسه درخواست ویزای توریستی به کاری کانادا در وبسایت با موفقیت به پایان رسیده و شما اجازه کار در کانادا را دارید.

ثبت کاغذی درخواست‎

روش کاغذی می‌تواند یکی از قدیمی ترین روش های درخواست برای دریافت این ویزا باشد. برای استفاده از این روش ابتدا باید اپلیکیشن معرفی شده توسط سایت اداره مهاجرت را دانلود کنید. می‌توانید فرم های مورد نیاز را از این اپلیکیشن دریافت کنید و آنها را پرینت بگیرید. سپس باید به شکل دستی اطلاعات شخصی، تاریخ و سایر موارد مورد نیاز را ثبت کنید.

بعد از اینکه فرم های مورد نظر را پر کردید باید با مراجعه به درگاه های پرداخت آنلاین اقدام به پرداخت هزینه ثبت درخواست کنید. رسید پرداخت هزینه را هم باید در نهایت پرینت بگیرید و به همراه فرم های پر شده به کد پستی ثبت شده به نام اداره مهاجرت کانادا ارسال کنید. توصیه می‌شود که یک نسخه از همه موارد گفته شده را پیش خود نگه دارید.

ثبت درخواست به روش فلگ پوینت

سریع ترین روشی که می‌توانید از آن برای ثبت درخواست خود استفاده کنید روش فلگ پوینت است. در این روش باید مدارک مورد نیاز را به شکل حضوری به یکی از مرز های مشترک کانادا و آمریکا یا پلیس CBSA ببرید. در واقع در صورتی که ویزای توریستی کانادا را دارید و می‌خواهید قبل از پایان اعتبار آن اقدام به دریافت ویزای کاری کنید این روش می‌تواند برای شما ایده آل باشد.

برای انجام این کار باید مدارک خود را به شکل کامل تهیه کنید. در واقع در صورتی که مدارک شما دارای هرگونه کم و کاستی باشند احتمال اینکه افسر مربوطه درخواست شما را رد کند بالا می‌رود و باید به این موضوع توجه کنید. در صورتی هم که افسر درخواست شما را تایید کند می‌توامید ویزای کاری خود را بعد از چند ساعت دریافت کنید.

مراحل تبدیل ویزای توریستی به کاری کانادا

تبدیل ویزای توریستی به کاری یا تحصیلی کانادا از 3 مرحله اصلی تشکیل شده است:

  1. دریافت ویزای توریستی و سفر به کانادا
  2. ثبت درخواست اپن ورک پرمیت کانادا برای ایرانیان و دریافت نتیجه
  3. پیدا کردن کار و تبدیل ویزای توریستی به کاری در کانادا

اخذ ویزای توریستی و سفر به کانادا

برای اخذ ویزای توریستی کانادا باید درخواست ویزای توریستی کانادا را در وبسایت رسمی دولت کانادا ثبت نمایید تا مدارک و شرایط شما بررسی و به درخواست ویزای شما پاسخ داده شود. در صورت نیاز به مشاوره می‌توانید با کارشناسان ویزای توریک در تماس باشید.

پس از اخذ ویزای توریستی و سفر به کانادا، پروسه تبدیل ویزای توریستی به کاری در کانادا شروع خواهد شد.

پیدا کردن کار در کانادا

برای اینکه بتوانید یک جاب آفر مناسب در کشور کانادا دریافت کنید می‌توانید از روش های مختلفی استفاده کنید که برخی از این روش ها عبارتند از:

  • مراجعه حضوری
    اگر بتوانید به هر نحوی وارد کشور کانادا شوید راحت تر می‌توانید جاب آفر های مناسب را دریافت کنید. در واقع اگر بتوانید ابتدا ویزای توریستی کانادا را دریافت کنید و هنگام حضورتان در این کشور در مصاحبه های شغلی مختلف شرکت کنید، احتمال اینکه یک پیشنهاد شغلی مناسب دریافت کنید بالا می‌رود و می‌توانید به تبدیل ویزا نزدیک‌تر شوید.
  • استفاده از وبسایت های کاریابی
    یکی از بهترین راه های دریافت جاب آفر از کارفرمایان و شرکت های کانادایی می‌تواند استفاده از سایت های کاریابی باشد. برای استفاده از این سایت ها لازم نیست که وارد کشور کانادا شوید و می‌توانید با جست و جو بین آگهی های بی شماری که بر روی این وبسایت ها ثبت می‌شوند، یک موقعیت شغلی متناسب با مهارت خود پیدا کنید.
  • استفاده از لیست NOC
    برای دریافت پیشنهاد های شغلی مناسب بهتر است که به لیست NOC یا ناک هم توجه داشته باشید. این لیست که به شکل سالانه توسط دولت کانادا منتشر می‌شود نشان دهنده مشاغل مورد نیاز در این کشور می‌باشد. در صورتی که بتوانید یکی از مهارت های مورد نیاز برای مشغول شدن در مشاغل موجود در لیست ناک را یاد بگیرید راحت تر می‌توانید یک پیشنهاد شغلی مناسب را دریافت کنید.

گرفتن گواهی LMIA برای تبدیل ویزا

بعد از گرفتن جاب آفر از یک کارفرما در کشور کانادا باید گواهی LMIA را هم دریافت کنید که این گواهی را کارفرمایی که قصد جذب شما را دارد باید بگیرد. این گواهی نشان می‌دهد این کارفرما نتوانسته یک شهروند کانادایی واجد شرایط برای موقعیت شغلی مورد نظر را پیدا کند. به عبارتی گواهی LMIA بیان می‌کند که حضور شما در کشور کانادا ضروری است و جایگزینی برای شما در موقعیت شغلی مورد نظر وجود ندارد.

یک رزومه قوی برای دریافت گواهی LMIA می‌تواند از هر چیزی اهمیت بیشتری داشته باشد. در واقع هدف دریافت این گواهی این است که شما ثابت کنید حضور شما در کشور کانادا ضروری است و هیچ فردی درون این کشور وجود ندارد که بتواند کار شما را انجام دهد. به همین دلیل سابقه کاری زیاد، رزومه قوی، تحصیلات بالا و مهارت زیاد می‌توانند از مواردی باشند که به شما در این راه کمک می‌کنند. از آنجایی که ویزای توریستی دارای محدودیت اعتبار می‌باشد بهتر است که قبل از ورود به کشور کانادا شایستگی های خود را برای دریافت گواهی LMIA بالا ببرید.

تبدیل ویزای توریستی به کاری در کانادا

 

مدارک مورد نیاز برای تبدیل ویزای توریستی به کاری در کانادا

اصلی ترین مدارک مورد برای تبدیل ویزای توریستی شامل تصویر دیجیتال، فرم پرشده IMM5710 و اطلاعات هویتی شماست.

سوالات متداول تبدیل ویزای توریستی به کاری در خاک کانادا

حداقل هزینه لازم برای درخواست دریافت ویزای کاری کانادا چقدر است؟

به طور کلی هر چقدر که شما تمکن مالی بیشتری داشته باشید احتمال اینکه درخواست دریافت ویزای کاری شما با موافقت روبرو شود بالاتر می‌رود. با این وجود می‌توان حداقل مقادیر لازم برای دریافت این ویزا را مشخص کرد که عبارتند از:

یک نفر 15 هزار دلار
خانواده سه نفری 20 هزار دلار
خانواده پنج نفری 30 هزار دلار
خانواده هفت نفری 40 هزار دلار
خانواده بیش از هفت نفری 50 هزار دلار

چگونه احتمال موافقت با دریافت ویزای کاری خود را بالا ببریم؟

به طور کلی می‌توان گفت که مهمترین موضوع برای دریافت ویزای کاری در کشور کانادا مهارت شما در انجام کار خود می‌باشد. در صورتی که شما بتوانید کار خود را به نحو احسن انجام دهید و در آن مهارت بالایی داشته باشید دولت کانادا هم طبیعتا از استفاده از استعداد و نیروی شما استقبال خواهد کرد و راحت تر شما را در کشور خود پذیرش می‌کند. علاوه بر آن تحقیق در مورد فرآیند تبدیل ویزای توریستی به ویزای کاری و شرایط لازم برای آن می‌تواند به شما کمک کند که در این فرآیند برای مواجهه با هر چیزی آمادگی داشته باشید و راحت تر بتوانید موانع مختلف را از سر راه خود بردارید‌.

برای تبدیل ویزای توریستی به ویزای کاری در کانادا چقدر باید هزینه کرد؟

هزینه تبدیل ویزای توریستی به کاری کانادا در گذشته برای همه افراد ایرانی ۲۵۵ دلار بود اما به دلیل افزایش حمایت دولت کانادا از افراد مقیم ایران این هزینه تا تاریخ ۲۸ فوریه سال ۲۰۲۵ رایگان شده است و ایرانی ها لازم نیست که هزینه گفته شده را پرداخت کنند.

آیا برای تبدیل ویزای توریستی کانادا به ویزای کاری حتما باید در خاک کانادا بود؟

بله، برای اینکه بتوانید ویزای توریستی خود را به ویزای کاری تبدیل کنید ابتدا باید از ویزای توریستی خود استفاده کنید و با آن وارد خاک کانادا شوید. ویزای توریستی دارای اعتبار محدود می‌باشد و به همین دلیل باید قبل از تمام شدن تاریخ انقضای آن اقدامات لازم برای تبدیل آن به ویزای کاری را انجام دهید.

تبدیل ویزای توریستی به کاری در کانادا

آیا دریافت ویزای کاری کانادا اقامت دائم را به همراه خواهد داشت؟

خیر، دریافت ویزای کاری کشور کانادا به این معنی نیست که شما اقامت دائمی این کشور را دریافت کرده اید. در صورتی که قصد دارید به شکل دائم شهروند کانادا شوید باید شرایط مختلفی را فراهم کنید و شایستگی های خود را برای دریافت ویزای دائمی بالا ببرید. برای مثال باید به کار در این کشور بپردازید یا تحصیلات خود را در کانادا ادامه دهید.

آیا با ویزای توریستی کانادا می‌توان در این کشور کار کرد؟

خیر، دریافت ویزای توریستی کشور کانادا باعث نمی‌شود که شما بتوانید در این کشور به یک کار تمام وقت مشغول شوید. مشغول شدن به کار با این ویزا غیر قانونی است و پیگرد قانونی دارد. در صورتی که به این موضوع توجه نکنید ممکن است که حتی قبل از اتمام اعتبار ویزای توریستی شما دیگر با درخواست دریافت ویزای کاری شما موافقت نشود و دیگر اجازه ورود به این کشور را پیدا نکنید.

0 2
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. امیر حسین شبانی گفت:

    برای ثبت انلاین درخواست open work permit دقیقا باید به کجا مراجعه کرد؟

    • touric گفت:

      برای این کار باید ابتدا با ویزا وارد خاک کانادا شوید و از آنجا برای تبدیل ویزای خود با open work permit اقدام نمایید.
      برای اطلاعات بیشتر در این زمینه با کارشناسان ما در ارتباط باشید.