خانه
بلاگ
حساب کاربری

کار در کانادا برای ایرانیان (راهنمای مرحله به مرحله)

کار در کانادا برای ایرانیان (راهنمای مرحله به مرحله)
تاریخ انتشار: 1402/8/22

یکی از سؤالاتی که اغلب ذهن افراد متقاضی برای مهاجرت به کانادا را درگیر می‌کند، این است که چگونه در کانادا کار پیدا کنیم؟ حتما شنیده‌اید که نرخ بیکاری در این کشور پیشرفته با اقتصاد قدرتمند، تنها 6 درصد است. شاید با ویزای توریستی کانادا و به‌ عنوان توریست برای مدتی وارد خاک این کشور شده‌اید و قصد دارید تا برای اخذ اقامت دائم اقدام کنید، اما نمی‌دانید که چگونه می‌توان در این کشور پهناور کار پیدا کرد؟ پاسخ به این سوال، ما را برآن داشت تا ادامه این مطلب را به ‌طور کامل به این موضوع اختصاص دهیم. برای دانستن اینکه چگونه در کانادا کار پیدا کنیم، در ادامه این مقاله با ما همراه شوید.

 

بررسی شرایط کار در کانادا

کانادا یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای دنیاست که در شمال آمریکا قرار دارد. این کشور توانست در سال 2021 رتبه دهم کشورهای اقتصادی قدرتمند را کسب کند. عوامل مختلفی مانند کیفیت بالای خدمات رفاهی و امکانات، سطح بالای زندگی، وجود منابع طبیعی غنی و بالا بودن درآمد در کانادا باعث شده تا این کشور در لیست کشورهای پرطرفدار برای مهاجرت قرار بگیرد. کانادا هر ساله برای جذب نیروی کار فعال، برنامه‌هایی را تبیین می‌کند. این کشور با کمبود جمعیت و نیروی کاری ماهر و متخصص روبه‌رو است؛ از این رو وجود فرصت‌های شغلی متعدد می‌تواند شرایط منحصربه‌فردی را برای متقاضیان کار فراهم کند. ما در ادامه، درباره روش‌های پیدا کردن کار در کانادا برای ایرانیان صحبت خواهیم کرد.

.

روش‌های یافتن شغل در کانادا

روش‌های یافتن شغل در کانادا

در این قسمت به پاسخ این سوال که چگونه در کانادا کار پیدا کنیم، می‌پردازیم. از بهترین روش‌های یافتن شغل در کانادا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

دریافت مجوز کار بعد از تحصیل در کانادا

یکی از بهترین روش‌های یافتن کار در کانادا، دریافت مجوز کار بعد از تحصیل است. این روش بهترین گزینه برای اخذ اقامت دائم و دریافت شهروندی است. با پرسش از افراد مطلع، مطمئن خواهید شد که این روش می‌تواند بهترین روش یافتن شغل باشد. البته بسیاری از افراد متقاضی، به دنبال دریافت جاب آفر و ویزای کاری هستند تا به شکل مستقیم به کانادا راه پیدا کنند؛ اما کاریابی بعد از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه‌های کانادا جزو راحت‌ترین روش‌ها شناخته می‌شود.

 

کاریابی از طریق کارفرمایی آشنا و معتبر

این دومین روشی است که به ما کمک می‌کند چگونه در کانادا کار پیدا کنیم؟ در این روش شما با یک یا چند شغل و کارفرما در ارتباط هستید. در این حالت، کارفرمای مدنظر خود را انتخاب کرده و از طریق مکاتبه با او برای اشتغال و فرایند استخدام اقدام می‌کنید. پس از آنکه کارفرما پروسه LIMA را طی کند، ویزای کاری به شما تعلق می‌گیرد.

 

کاریابی به‌وسیله سایت‌های جستجو شغل

Workpolis - کاریابی به‌وسیله سایت‌های جستجو شغل

کانادا شامل چندین منبع رایگان و معتبر است که اطلاعات کاملی را درباره پیدا کردن شغل در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد. یکی از این منابع، بانک کار دولت کاناداست که به ‌عنوان یک وب‌سایت رسمی فعالیت می‌کند و لیست مشاغل کانادا در آن قرار داده شده است. شما در این لیست می‌توانید موقعیت‌های شغلی را که با تحصیلات و تخصص شما مرتبط است، بیابید. برای مثال، اگر به دنبال کار در تورنتو هستید، تنها لازم است وارد این سایت شوید و با وارد کردن موقعیت مکانی خود، مشاغل مناسب را بیابید. از دیگر سایت‌های کاریابی معروف که بانک اطلاعاتی بسیار قدرتمندی هستند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ورک پولیس (Workpolis)
  • جاب بانک (Job Bank)
  • گلس دور کانادا (Glassdoor Canada)
  • جاب بوم (Jobboom)
  • ورک بی سی (WorkBC)
  • اکو کانادا (Eco Canada)
  • تورنتو جابز (Torontojobs)
  • مانستر کانادا (Monster Canada)
  • ایندید (Indeed)
  • کریر بیلدر (CareerBuilder)
  • کاریابی از طریق رسانه‌های اجتماعی

روش دیگری که شما می‌توانید برای پیداکردن کار در کانادا از آن کمک بگیرید، استفاده از شبکه‌های اجتماعی معتبر است. لینکدین و فیس‌بوک در این زمینه می‌توانند بسیار کمک‌کننده باشند. آگهی‌های استخدامی بسیاری در لینکدین وجود دارد و تنها لازم است که شما یک پروفایل حرفه‌ای در این شبکه اجتماعی برای خود ایجاد نمایید. بهتر است که تنها به رزومه کاری خود اکتفا نکنید و به طور مختصر درباره تجربیات و دستاوردهایتان نیز صحبت کنید. تلاش کنید که با افراد کانادایی فعال در رشته تحصیلی خود در ارتباط باشید و نسبت به فرهنگ کار در کانادا اطلاعات کاملی به دست آورید.

اگر بعد از تلاش‌های بسیار، موفق به دریافت ویزای کانادا نشدید، می‌توانید برای اخذ ویزای دیگر کشورهای پیشرفته مانند ویزای استرالیا یا ویزای انگلیس اقدام کنید. استرالیا و انگلیس از جمله کشورهایی هستند که می‌توانند موقعیت‌های کاری مناسبی را در اختیار مهاجران قرار دهند. تعداد زیادی از افراد بعد از تحقیقات بسیار، اخذ ویزای آمریکا را نسبت به ویزای کانادا ترجیح می‌دهند. آمریکا به ‌عنوان کشور رویایی بسیاری از مهاجران شناخته می‌شود.

 

جمع‌بندی

ما در این مقاله سعی کردیم تا معتبرترین روش‌ها را در مورد اینکه چگونه در کانادا کار پیدا کنیم، بیان کنیم. فرایند یافتن کار در کانادا، به‌خصوص برای تازه‌واردان می‌تواند زمان‌بر باشد؛ بنابراین ناامید نشوید و به تلاش خود در این راه ادامه دهید. فرصت‌های کاری فو‌ق‌العاده‌ای در این کشور وجود دارد که تنها باید کمی صبر داشته باشید و به طور پیوسته در این راه تلاش کنید تا به نتیجه دلخواهتان برسید.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *