خانه
بلاگ
حساب کاربری

مقایسه تورنتو و ونکوور از شرق تا غرب یک رؤیا

مقایسه تورنتو و ونکوور
تاریخ انتشار: 1402/11/23

اخذ ویزای توریستی کانادا این روزها به یک رؤیای بلندپروازانه برای نسل جدید بدل شده؛ چشمانتان را ببندید؛ نفس عمیقی بکشید و فرض کنید که این رؤیا تحقق یافت و حالا باید در کانادا که تجسم عینی آرزوی ماست زندگی کنید؛ زندگی در قلب یک رؤیا چه لازمه و مشخصه‌هایی خواهد داشت؟

بی شک انتخاب ایستگاه نخست باید با دقت و متناسب با شرایط شخصی صورت بگیرد؛ همین طور که چشمانتان بسته هست دست در دست توریک بگذارید تا به دو شهر اصلی کانادا سرک بکشیم، در قلب رؤیای مشترکمان قدم بزنیم و با کنجکاوی و دوراندیشی ببینیم کدام شهر ارزش زندگی متناسب با شرایط شخصی شما را خواهد داشت؛ حالا که چند قدمی بیشتر تا اخذ ویزای توریستی کانادا فاصله نداریم به قلب این جغرافیای محبوب سفر کنیم و تفاوت‌های کمی و کیفی را با همراهی هم بررسی کنیم.

تفاوت آب و هوایی

اولین و مهم‌ترین مسئله‌ی قابل توجه برای مقایسه تورنتو و ونکوور در سفر به کانادا آب و هواست. آب و هوای ونکوور در غربی‌ترین بخش کانادا معتدل ابری محسوب می‌شود به این معنی که برف و بوران‌های شدید ندارد و طبیعت سرسبز و همیشه بهاری این شهر مدیون باران‌های شدید و موسمی هست، 9 ماه ازسال باران می‌آید و به نوعی بارش جزئی از زندگی تعریف می‌شود. ترکیب

سوزنی برگان و کوه‌های سرسبز به چشم اندازهای بی‌بدیل ونکوور تبدیل شده‌اند. خصیصه‌ی بارز آب و هوایی در این شهر بارش‌های طولانی در مقاطع و برهه‌های زمانی متفاوت در طول سال است و آن را به یکی از گرمترین شهر‌های کانادا تبدیل کرده است.

ونکوور دو فصل طولانی دارد؛ یک بهار و یک پاییز بلند مدت و در نقطه‌ی مقابل تابستان و زمستان کوتاهی دارد؛ نکته‌ی جالب این‌جاست که بسیاری از خانه ها به دلیل تابستان خنک در ونکوور کولر ندارند؛ چون تابستان‌ها زیاد گرم نخواهد شد؛ تابستان‌ها حس بسیار لذت‌بخشی در این منطقه‌ی سردسیر دارد و به نوعی مترداف با آفتاب دلچسب روزهای سرد حس خوشایندی را القا می‌کند؛ حالا سفر کنیم به شرق کانادا؛ از آن طرف تورنتو هر چهار فصل را دارد و در مجموع سردسیر هست؛ بارش برف در تورنتو بیشتر هست. تابستان هم بر خلاف ونکوور به معنای حقیقی یک فصل گرم ظهور و بروز دارد که گاهی حرارت تابستانی تا 40 درجه‌ی سانتیگراد هم می‌رسد.

در تورنتو شهر برای مقابله با بارش سهمگین برف تجهیز شده تا مشکلات ناشی از بارش، زندگی روزانه را مختل نکند. شهرداری با آمادگی کامل همواره ناوگان خود را برای مقابله با بارش‌های سهمگین و شدید مجهز می‌کند تا زندگی روزانه به دلیل شرایط آب و هوایی مختل نشود. بعد از اخذ ویزای توریستی کانادا انتخاب این موضوع که برف های سنگین تورنتو یا بارش های بی وقفه‌ی ونکوور حس خوشایندتری به شما می‌دهد؛ بستگی  به حس شخصی و البته سلیقه‌ی آب و هوایی شما خواهد داشت.

جمعیت

این بار بر خلاف آب و هوا برای مقایسه این دو شهر، ابتدا به سراغ شرق کانادا یعنی تورنتو برویم که یک متروپولیتن و کلان شهر محسوب می‌شود و به گزارش toronto.ca این شهر با جمعیت 7 میلیونی، پرجمعیت ترین شهر کانادا به شمار می‌آید.

تعداد مهاجر تورنتو بسیار بالاست و تنوع ملیت و قومیت چشمگیری دارد و از 72 ملل تنوع قومی و نژادی در بطن آن مشاهده می‌شود. شهرنشینی و شهرسازی در این شهر توسعه‌ی بیشتری داشته و فرهنگ شهرنشینی مشهود و برجسته هست.

مقایسه تورنتو و ونکوور

آن سوی کانادا در ونکوور جمعیت 3 میلیونی ساکن هستند؛ نکته ‌ی جالب در خصوص ونکوور این که 25 درصد جمعیت ونکورو چینی هستند و سرمایه گذاری‌های مالی و ملکی توسط همین قشر که یک چهارم جمعیت ونکوور را شامل می‌شوند انجام می‌شود؛ از این رو گاهی حتی به ونکوور china town   اتلاق می‌شود؛ 75 درصد مابقی جمعیت ونکورو به بومیان محلی و سایر مهاجرین تعلق می‌گیرد؛ رویکرد این شهر ایجاد بستری برای سرمایه‌گذاری‌های مادر در حوزه‌های گوناگون می باشد؛ شهر تورنتو در زمره ی شبکه های اصلی تجاری و شغلی کانادا به حساب می‌آید.

شغل و بازار کار

باز هم از شرق یعنی تورنتو، ماجراجویی کنجکاوانه‌ی خودمان را ادامه می‌دهیم؛ پس از اخذ ویزای کانادا در گام بعدی یافتن شغل مناسب حائز اهمیت و درخورتوجه می‌باشد؛ تورنتو شهر صنعتی‌تری هست و در قیاس با ونکوور هرم سنی جوانتری دارد؛ این شهر فرصت های شغلی بی نظیر و متعددی دارد.

از جمله عناوین شغلی مطرح و فعالیت‌های غالب قابل مقایسه می‌توان به مشاغل مرتبط با کامپیوتر و نرم افزار، پرستاری، رانندگی ماشین‌های سنگین، کارمند بانک بودن، کارکردن در رستوران و معلمی و … اشاره کرد.

همچنین تورنتو قطب مالی کانادا هم محسوب می‌شود؛ اما در غرب کانادا شرایط به گونه ای متفاوت‌تر هست و هرم سنی پیرتر با میانگین سنی بالاتری مشاهده می‌شود؛ جو و فضای آرامتری دارد و به عنوان شهر کاری شناخته نمی‌شود؛ ونکوور به عنوان یک مأمن سرمایه‌گذاری انتخاب ویژه ی سرمایه‌داران خاصه کهنسال می باشد؛ مشاغل مرسوم در این شهر  شامل حوزه‌ی IT( ونکوور به قطب IT کانادا به تدریج بدل خواهد شد)، هتلداری و کشتیرانی به اقتضای توریستی بودن این شهر، امور فروش و فروشندگی، کارهای دفتری و اداری می‌باشد؛ از منظر جاذبه های طبیعی ونکوور بی بدیل هست و به نوعی جزو زیباترین شهرهای دنیاست.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه کار در کانادا برای ایرانیان به این مقاله از توریک مراجعه نمایید.

جمع‌بندی

ویزای توریستی کانادای شما صادر شده و حالا در دوراهی شک برانگیز انتخاب و مقایسه بین ونکوور و تورنتو قرار دارید؛ اگر به زندگی لوکس اهمیت می‌دهید و مود آرامتری را می‌پسندید و عاشق طبیعت هستید ونکوور می‌تواند مشروط به کنار‌ آمدن با بارش‌های طولانی برای شما ایستگاه بهتر و قابل قبول‌تری در میان شهرهای توریستی کانادا باشد.

مقایسه تورنتو و ونکوور

از جمله جاذبه های ونکوور که در ایالت بریتیش کلمبیای کانادا قرار گرفته می‌توان به آکواریوم ونکوور و موزه‌ی مردم‌شناسی دانشگاه بریتیش کلمبیا و پل معلق کاپیلانو اشاره کرد؛ ونکوور به فرهنگ و طبیعت خودش می‌بالد.

اما اگر به شهر پرجنب و جوش و شلوغ با تم صنعتی بودن بیشتر علاقه‌مند باشید؛ بی‌تردید تورنتو می‌تواند برای شما گزینه‌ی جذاب‌تر‌ی باشد؛ تورنتو شباهت به کلان شهرهای ایران از جمله تهران دارد و شلوغی و صنعتی بودن دو مؤلفه ی اصلی این شهر هست؛ شب‌ها شهر تا دیر وقت هم در خروش هست و در دل شب برخلاف ونکوور سکوت و خاموشی تا نیمه های شب وجود ندارد؛ فعالیت‌های هنری تئاتر و گالری و سرگرمی‌های رایج در زیرپوست این شهر برگزار می‌شود؛ در این شهر رفاه بالاتری با رویکرد مصرف‌گرایی و تنوع‌طلبی وجود دارد؛ تورنتو به دلیل فرصت‌های کاری بیشتر طبیعتاً مهاجرپذیرتر هم هست.

رستوران های تورنتو بسیار معروف هستند و صنعت غذا در این شهر مطرح هست. تورنتو در ایالت انتاریوی کانادا در فاصله‌ی بسیار کمی از آبشار نیاگارا واقع شده که به واسطه‌ی همین حسن همجواری جاذبه‌ی گردشگری اغواکننده‌ای برای توریست‌های ماجراجو دارد؛ اگر با سختی‌های شهر بزرگ کنار بیایید؛ به طور حتم تورنتو در بدو ورود به کانادا می‌تواند گزینه‌ی منطقی تری برای یک ماجراجوی تاره وارد باشد؛ در ونکوور فضای شهری تمیزتر و زیبایی‌های بصری بیشتری دارد؛ اما همواره نسبت به شهرداری تورنتو انتقادات فراوانی از جمله مقوله‌ی آسفالت خیابان‌ها مطرح می‌شود و شهرداری هموراه به اهمال و کارشکنی متهم می‌شود.

چشمانتان را باز کنید؛ ممنونیم که همراه با ما در قلب یک رؤیا قدم زدید، حالا شما به ما بگویید؛ تورنتو یا ونکوور؟

حالا که در تجسم این رؤیا همراه ما بودید؛ برای تعبیر این خواب شیرین چه کنیم؟

برای اخذ ویزای توریستی کانادا با شرایط استثنایی همین امروز با ارتباط با همکاران ما در شرکت توریک اقدام به رؤیاپردازی کنید؛ ما در تحقق رؤیا همقدم و همراه شما هستیم درست مثل همین لحظه که ورای رؤیای شیرین در آن سوی مرز به تورنتو و ونکوور سر زدیم و نقشه‌ی راه ترسیم کردیم.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *