خانه
بلاگ
حساب کاربری

غذاهای کانادا؛ کشور سرد و خوشمزه!

غذاهای کانادا؛ کشور سرد و خوشمزه!
تاریخ انتشار: 1402/3/24

محبوب‌ترین و معروف‌ترین غذای کانادا کدام است و در طول سفر خود به این کشور چه غذاهایی را امتحان کنیم؟! کانادا به عنوان دومین کشور بزرگ جهان، بیش از صدها فرهنگ متنوع از سراسر جهان را در خود جای داده است. کشور کانادا 10 استان و سه قلمرو شمالی دارد که هر کدام غذاهای منحصر به فرد و تأثیرات قومی خاص خود را دارند. اگر شما نیز قصد سفر به این کشور پهناور را دارید، علاوه بر بازدید از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری آن، از طعم لذیذ غذاهای کاناد غافل نشوید. در این راهنما از آژانس توریک همراه ما باشید تا محبوب‌ترین غذای کانادا را به شما معرفی کنیم!

 

 

خوشمزه و مشهورترین غذاهای کانادایی

در ادامه باهم به بررسی خوشمزه‌ترین غذاهای اصلی، میان وعده‌ و دسرهای کانادایی می‌پردازیم:

 

۱. تارت کره‌ای

تارت کره‌ای معروف‌ترین غذای کانادا است که اولین دستور پخت آن در تاریخ کانادا به سال 1900 برمی‌گردد. اگرچه تارت کره از مواد اولیه ساده تشکیل شده است، اما یکی از غذاهای مورد علاقه در خانواده‌های کانادایی و گردشگران این کشور بوده است. این خوراکی‌های شیرین زمانی بهترین طعم را دارند که کاملاً پخته شوند و رویه‌ای ترد داشته باشند. مردم محلی تمایل دارند این دسر را با شکر یا پای اسپند، سرو کنند. شما نیز در طول سفر خود به کانادا می‌توانید تارت‌های کلاسیک کره‌ای را در رستوران‌ها و کافه‌های شهرهای مختلف کانادا پیدا کنید.

 

 

۲. گوشت دودی مونترال

گوشت دودی مونترال - غذاهای کانادا

Montreal smoked meat

 

گوشت دودی مونترال، غذای اصیل کانادایی است که به سبک کوشر پخته می‌شود. این غذا قبل از پخت، بیش از یک هفته در ترکیب ادویه‌های مختلف مزه دار شده و سپس به شکل دودی پخته می‌شود. اگرچه این غذا طعم و بافتی شبیه به گوشت گاو یا پاسترامی دارد، اما فرآیند پخت و برش گوشت در آن بسیار متفاوت است. گوشت دودی مونترال معمولاً روی نان چاودار با خردل و ترشی سرو می‌شود و مورد علاقه بسیاری از شهروندان و گردشگران خارجی کانادایی است.

 

 

 

۳. چیپس سس کچاپ

در کانادا برش‌های سیب زمینی سرخ شده اغلب با سس کچاپ طعم دار می‌شود و این ترکیب به یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای خیابانی کانادا تبدیل شده است و مورد علاقه بسیاری از گردشگران کانادایی می‌باشد. اگر شما نیز قصد سفر به این کشور را دارید از ترکیب چیپس با سس کچاپ غافل نشوید!

 

 

۴. ماهی سالمون

ماهی سالمون - غذاهای کانادا

Salmon

 

از آنجایی که اقیانوس‌ها و دریاچه‌ها از سه طرف کانادا را احاطه کرده است، می‌توانید تصور کنید که غذاهای دریایی و ماهی بخش بزرگی از غذاهای این کشور را تشکیل می‌دهند. بریتیش کلمبیا به خاطر ماهی سالمون خود معروف است. در ماریتایمز، ماهی سالمون جورابی بسیار محبوب است و جزو محبوب‌ترین غذای کانادا به شمار می‌رود.

 

 

 

۵. نانایمو بار

دسر  Nanaimo Bars از جمله معروف‌ترین غذای کانادا است که دستور پخت آن به سال 1952 برمی‌گردد. این دسر سه لایه مجزا دارد که با روکشی از وانیل، کره و شکلات تزیین می‌شود و طعم بی‌نظیری دارد که پیشنهاد می‌کنیم حتما در طول سفر خود به کانادا آن را امتحان کنید. اگر شما نیز قصد سفر به کانادا و یا سایر کشورهای خارجی را دارید، برای اخذ ویزای خود، می‌توانید به وب سایت گردشگری توریک مراجعه کرده و با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید.

 

 

۶. پوتین

پوتین - غذاهای کانادا

Poutine

 

پوتین از غذاهای سنتی کانادا است که طعم بی‌نظیر آن زبانزد گردشگرانی است که به این کشور سفر کرده‌اند. یکی دیگر از غذاهایی که هنگام سفر به کانادا حتما باید آن را امتحان کنید، پوتین است! بسیاری از مردم ادعا دارند که پوتین خوشمزه‌ترین غذای کانادا است! سیب زمینی سرخ شده تازه، سس داغ، و کشک پنیر آب شده در دستور پخت این غذا بسیار ضروری است.  اگرچه مواد تشکیل دهنده پوتین به طور کلی ثابت است، اما سرآشپزها در سرتاسر جهان پوتین را با غذاهای دریایی مانند خرچنگ، صدف و غیره ترکیب می‌کنند.

 

۷. تیمبیتس

تیمییتس از دیگر مشهورترین غذای کانادا است که در میان شهروندان و گردشگران کانادایی بسیار محبوب است. تیمییتس از دسرهای کلاسیک این کشور است که با استفاده از شکلات، پودر قند یا دیپ اصل ترکیب می‌شود و طعم بی‌نظیری دارد؛ این دسر عضو جدا نشدنی فرهنگ غذایی مردم کانادا محسوب می‌شود.

 

 ۸. تورتیه

 تورتیه - غذاهای کانادا

Tourtéire

 

تورتیه Tourtéire هم نام غذا و هم نام ظرفی است که در آن درست می‌شود. Tourtéire در سراسر کانادا طبخ می‌شود و با توجه به شهر و منطقه‌ای که طبخ می‌شود، از مواد اولیه مختلفی در آن استفاده می‌شود. تورتیه در اصل شامل گوشت گوساله، ماهی و خوک است که با سایر سبزیجات و چاشنی فلفل سرو می‌شود.

در استان کبک، این غذا معمولاً از گوشت خوک، گوشت گاو و یا گوساله با طعم میخک و دارچین تهیه می‌شود، اما در آکادیا، آن را اغلب فقط با گوشت خوک درست می‌کنند و در کنار آن سبزیجات بخارپز شده هم سرو می‌کنند. اگر شما نیز قصد سفر به کانادا و سایر کشورهای انگلیسی زبان را دارید، برای دریافت ویزای این کشور و سایر کشورهای خارجی می‌توانید به وب سایت گردشگری توریک مراجعه کنید.

 

 

 

۹. انواع ماهی

کانادا به خاطر سواحل زیبای خود در شرق و غرب معروف است، اما همچنین خانه چندین دریاچه بزرگ است که بیشتر آنها در جنوب انتاریو قرار دارند. سوف زرد و کلک دو نوع از رایج‌ترین ماهی‌های دریاچه‌های بزرگ کانادا هستند، اما انواع زیادی از ماهی‌ها وجود دارد که در تمام طول سال در شمال، از طریق ماهیگیری یخی صید می‌شوند. این ماهی‌ها اغلب نمک زده، پخته یا دودی می‌شود و با سایر مخلفات سرو می‌شوند. ماهی‌های دودی دریاچه از دیگر مشهورترین غذای کانادا هستند که طعم لذیذ آن‌ها فراموش نشدنی است.

 

 

۱۰. بیکن پیمیل

بیکن پیمیل - غذاهای کانادا

Bacon Piemeal

 

بیکن پیمیل جزو خوشمزه‌ترین غذای کانادا محسوب می‌شود که از گوشت بدون استخوان تهیه می‌شود. برش‌های گوشت در این غذا در آرد غلتانده شده و سپس گریل می‌شوند. بیکن پیمیل به عنوان ساندویچ و با سیروپ افرا، خردل و یا سایر سس‌ها سرو می‌شود.

 

 

۱۱. رول خرچنگ

کانادا غذاهای دریایی متنوعی دارد و اغلب به دلیل غذاهای بی‌نظیر خود شناخته می‌شود. رول خرچنگ جزو گران‌ترین غذای کانادا محسوب می‌شود که از بخش‌های نرم خرچنگ به همراه سبزیجات و چاشنی ادویه‌ها و نان مخصوص درست می‌شود. رول خرچنگ کانادایی اغلب در آب دریا آب پز یا بخار پز شده و با کره یا روی نان نان با سس مایونز سرو می‌شود.

 

 

۱۲. موکتوک

موکتوک - غذاهای کانادا

Muktuk

 

موکتوک یکی از خاص‌ترین و گران‌ترین غذاهای کانادایی است که در میان گردشگران نیز بسیار محبوب است. این غذا بیشتر در رستوران‌های شمال کانادا با پوست نهنگ بلوگا یا ناروال تهیه می‌شود. موکتوک اغلب به صورت خام سرو می‌شود، اما گاهی اوقات نیز به صورت سرخ شده و با سس سویا در رستوران‌های لوکس کانادایی سرو می‌شود.

 

 

۱۳. پیتزای کانادایی

اگرچه ممکن است از دیدن غذای ایتالیایی در لیست غذاهای محبوب کانادایی شگفت‌زده شوید، اما کانادا با  پیتزاهای خاص و بی‌نظیر خود معروف است. پیتزای هاوایی که با آناناس، پنیر و ژامبون تهیه می‌شود و پیتزای کانادایی که از پنیر، بیکن، پپرونی و قارچ تشکیل شده است، طعم بی‌نظیری دارد! این دو نوع پیتزا با دستور غذایی کاملاً منحصر به فردی تهیه می‌شوند و در فرهنگ غذایی مردم کانادا بسیار محبوب هستند.

 

 

۱۴. نان شیرینی به سبک مونترال

نان شیرینی به سبک مونترال - غذاهای کانادا

Montreal style bagel

 

شهر مونترال کانادا در دنیای شیرینی‌ها نامی برای خود دست و پا کرده است! نان شیرینی به سبک مونترال از محبوب‌ترین غذای کانادا است که کوچک‌تر، نازک‌تر و اغلب متراکم‌تر از شیرینی‌های معمولی بوده و طعم شیرین‌تری دارد؛ این بدان دلیل است که این نان شیرینی‌ها اغلب قبل از پخت در یک ترکیب آب شیرین شده با عسل یا مالت طعم دار شده و در اجاق هیزمی پخته می‌شوند.

 

 

۱۵. دونر کانادایی

دونرهای معمولی اغلب از گوشت خرد شده با سبزیجات و نوعی سس خوش طعم درست می‌شود. دونر سواحل شرقی کانادا، که در هالیفاکس معروف شده است، با سس شیرین خاص که شامل سیر، سرکه، شکر و شیر غلیظ شده است، تهیه می‌شود. این غذا در نوا اسکوشیا به قدری محبوب است که از سال 2015 به عنوان غذای رسمی آنها نامگذاری شده است.

 

 

۱۶. پای فلیپر

پای فلیپر - غذاهای کانادا

Flipper Pie

 

پای فلیپر از دیگر مشهورترین غذای کانادا محسوب می‌شود که در ماه‌های آوریل و مه، زمانی که شکار سالانه فوک ها انجام می‌شود، در کانادا در سراسر جزیره نیوفاندلند طبخ می‌شود. پای فلیپر برای گردشگران و مردم نیوفاندلند و لابرادور، غذای محبوبی است که طعم لذیذ آن را نمی‌توان از دست داد!

 

 

۱۷. باوارتیل

شیرینی Beaver Tails جزو دسر ملی کانادا محسوب‌ می‌شود که در سراسر شهرهای کانادا به وفور یافت می‌شود. این شیرینی‌ها اغلب با شربت افرا یا پودر قند و دارچین طعم دار شده و در تمامی رستوران‌ها و کافه‌های این کشور همراه غذاهای دیگر سرو می‌شود.

 

 

۱۸. کوکتل سزار

کوکتل سزار - غذاهای کانادا

Caesar cocktail

 

کوکتل سزار اگرچه از نظر فنی یک غذا نیست، اما اغلب به عنوان یک ناهار سبک در نظر گرفته می‌شود. این کوکتل نمادین کانادایی معمولاً بر پایه الکلی است که با کرفس و نمک سرو می‌شود. تزئینات این کوکتل شامل چوب کرفس، نوارهای بیکن، ترشی، سیخ زیتون، پیاز ترشی، تخم مرغ آب پز، غذاهای دریایی، حلقه‌های پیاز و گاهی اوقات حتی یک همبرگر کوچک است! اگر قصد سفر به این کشور را دارید، از طعم بی‌نظیر این کوکتل کانادایی غافل نشوید.

 

 

۱۹. شربت افرا

شربت افرا همان چیزی است که کانادا بیشتر به خاطر آن شناخته شده است و اکثرا در بیشتر غذاها و دسرهای کانادایی طعم بی‌نظیر آن حس می‌شود! مردم محلی کانادا از این شربت برای پنکیک، وافل و نان تست فرانسوی یا برای شیرین کردن هر غذا و دسری استفاده می‌کنند.

1 2
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. احمد گفت:

    همه این غذاها کانادایی نباشن فکر کنم.

    • touric گفت:

      با سلام
      بله ممکنه برخی از این غذا ها کانادایی نباشند ولی در رستوران‌های کانادا سرو میشن و محبوبیت بالایی دارن و تغییراتی هم در روند آماده‌سازی غذاها وجود داره.
      با تشکر از نظر شما…