خانه
بلاگ
حساب کاربری

ارزان‌ترین کشور برای مسافرت؛ اقتصادی سفر کن!

ارزان‌ترین کشور برای مسافرت؛ اقتصادی سفر کن!
تاریخ انتشار: 1402/3/23

بی‌شک یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های افراد در سفر به نقاط مختلف جهان، مربوط به مسائل مالی است. به‌طور کلی، مسافران تمایل دارند تا ارزان‌ترین کشور‌ها را برای سفر انتخاب کرده و هزینه‌های سفر خود را تا حد امکان کاهش دهند. به‌دلیل مسائل اقتصادی حال حاضر ایران، آشنایی با ارزان‌ترین کشور‌ها برای مسافرت ایرانیان از موضوعاتی است که مسافران ایرانی درگیر آن هستند.

کشور‌های زیادی در جهان وجود دارند که بنا‌ به‌دلایل مختلفی سفر به آن‌ها هزینه کمی نیاز دارد و افراد می‌توانند با بودجه محدودی به آن‌ها سفر کرده و از فرهنگ، تاریخ و زیبایی‌های طبیعی آن‌ها لذت ببرند. مقاصد زیبای زیادی در دنیا وجود دارند که در عین حال که تعطیلات عالی را برایتان رقم می‌زنند، بازدید از آنها هزینه گزافی ندارد.

در ادامه این مطلب از آژانس توریک قصد داریم تا ۱۴ مورد از ارزان‌ترین کشور‌‌ها برای مسافرت ایرانیان را معرفی کرده و مسائل پیرامون هر یک را بیان کنیم. با ما همراه باشید.

۱. ویتنام، یکی از ارزان‌ترین کشورها برای سفر

ویتنام یکی از ارزان‌ترین و هیجان‌انگیزترین کشورهای آسیایی است. این کشور به عنوان یکی از بهترین کشورهای جهان برای غذاهای خیابانی شناخته می‌شود که می‌توان در آن‌ها انواع غذاهای محلی را تنها با دو دلار امتحان کرد. ویتنام بازار‌های زیبایی دارد و همچنین به دلیل جاذبه‌های طبیعی منحصر به فرد خود، از جمله جزایر سنگ آهکی خلیج ها لونگ و بزرگترین غار جهان، هانگ سون دونگ، بسیار مشهور است.

اسکان و حمل و نقل در ویتنام بسیار مقرون به‌صرفه هستند و قیمت ویزای ویتنام برای ایرانیان بالا نیست و همین امر باعث می‌شود که ویتنام یکی از ارزان‌ترین کشورهای آسیایی برای سفر باشد.

۲. هندوستان

هندوستان - ارزان‌ترین کشور برای مسافرت

India

هندوستان یکی از ارزان‌ترین کشورها برای مسافرت ایرانیان است که آداب و رسوم و فرهنگ بسیار عجیب و منحصر به فردی دارد. در سفر به کشور هندوستان، نگرانی‌های زیادی از بابت هزینه‌های سفر وجود ندارد، چرا که با کم‌ترین هرینه ممکن می‌توان در ایستگاه‌های محلی غذا‌های محلی هند را امتحان کرده و در مسافرخانه‌های ارزان قیمت نیز اقامت داشته باشید.

از دیگر نکاتی که در ارزان بودن هند نقش دارند، سیستم حمل و نقلی هند است که می‌توان تنها با خرید تنها یک بلیط ارزان قیمت، در کل سطح کشور تردد کرد. اگر علاقه‌مند سفر به کشور هند هستید، در قدم اول باید به اخذ ویزای هند اقدام کنید.

۳. نپال

یکی از ارزان‌ترین کشورها برای سفر، نپال است. برای مسافران ماجراجویی که به دنبال کشف دورافتاده‌ترین نقاط جهان هستند، نپال کشوری عالی برای رفتن است که یکی از ارزان‌ترین کشورهای آسیایی برای بازدید در خارج از جنوب شرق آسیا به شمار می‌آید. بسیاری از مردم جهان به این کشور سفر می‌کنند تا از کوه‌های اورست یا همان ساگارماتا بازدید کنند.

اگر در نپال در مهمان‌خانه‌های محلی اقامت کنید و غذاهای محلی با قیمت 10 تا 20 دلار در روز میل کنید، می‌توانید سفری کاملاً اقتصادی داشته باشید. حتما با فهمیدن این موضوع که نپال از ارزان‌ترین کشور‌های جهان است، به این فکر افتاده‌اید که به آن سفر کنید.

برای این منظور می‌توانید با مراجعه به وب سایت شرکت گردشگری توریک که در زمینه اخذ ویزای کشور‌های مختلفی مانند ویزای تاجیکستان، ویزای ایتالیا، ویزای فرانسه، ویزای امریکا، ویزای روسیه و همچنین ویزای نپال فعالیت می‌کند، به دریافت ویزای خود اقدام کنید.

۴. مراکش

مراکش - ارزان‌ترین کشور برای مسافرت

Morocco

مراکش نیز یکی از مقرون به صرفه‌ترین کشورهای جهان است. البته اگرچه این کشور به اندازه آسیای جنوب شرقی ارزان نیست، اما اگر بتوانید مخارج خود را مدیریت کنید، به‌طور کلی یکی از ارزان‌ترین کشورها برای سفر در جهان می‌باشد. مراکش شهری پر هرج و مرج و رنگارنگ است که بیشتر مسافران برای بازدید از منطقه مدینه، شهر آبی شفشاون، سواحل غربی، صحرا‌ها یا کوه‌های اطلس به آن سفر می‌کنند.

اگر غذای خود را به جای رستوران‌های توریستی در Jema El Fnaa، میدان اصلی توریستی و غذاخوری‌های محلی میل کنید و در هاستل‌های اطراف مراکش به قیمت شبی 8 تا 10 دلار نیز اقامت داشته باشید، مراکش می‌تواند کشور بسیار ارزانی باشد.

۵. نیکاراگوئه

اگر می‌خواهید به جایی ارزان سفر کنید، آمریکای مرکزی بهترین مکان برای رفتن است. از قیمت‌های پایین غذا، اقامت و فعالیت‌ها گرفته تا پروازهای کوتاه و ارزان برای رسیدن به آنجا، آمریکای مرکزی برخی از ارزان‌ترین کشورها را برای بازدید در خود جای داده است.نیکاراگوئه یکی از این کشور‌ها است.

بیشتر مسافران این کشور تمایل دارند در نزدیکی San Juan Del Sur، یک شهر ساحلی، یا در شهرهای Leon، Managua و Granada اقامت داشته باشند. تفریحات پرطرفدار در نیکاراگوئه عبارتند از پیاده‌روی و کوه‌نوردی در کوه‌های مرتفع، بازدید از معماری به جا مانده از دوران استعماری اسپانیا در شهرها، و موج‌سواری در سواحل زیبا.

۶. السالوادور

السالوادور - ارزان‌ترین کشور برای مسافرت

El Salvador

یکی دیگر از ارزان‌ترین کشورهای جهان برای سفر، السالوادور در آمریکای مرکزی است که کشوری کوچک با طبیعتی بسیار دیدنی می‌باشد. دریاچه‌های زیبا، آتشفشان‌ها، ویرانه‌های جذاب مایاها و مکان‌های باستان‌شناسی، سواحل و آبشارهای زیادی برای کاوش در این کشور وجود دارند.

بنابراین اگر عاشق تاریخ و طبیعت هستید، می‌توان السالوادور را می‌توان بهترین کشور برای بازدید معرفی کرد که در عین حال کشور اقتصادی نیز می‌باشد. مانند بسیاری از کشورهای آمریکای مرکزی و جنوبی، اگر به غذاهای محلی علاقه داشته باشید، غذا در این کشور بسیار ارزان است و می‌توانید بشقاب‌های بزرگ غذاهای محلی را تنها با قیمت 3 دلار تهیه کنید.

۷. بولیوی

بولیوی به عنوان یکی از ارزان‌ترین کشورها برای بازدید در آمریکای جنوبی است که می‌توان آن را ارزان‌ترین کشور دنیا برای مسافرت نیز معرفی کرد. به‌طوری که می‌توانید تنها با ۲۰ دلار در روز، در رستوران‌های محلی غذا خورده و در هاستل‌ها نیز اقامت داشته باشید.

کشور بولیوی بسیار سنتی است، بنابراین شما می‌توانید شیوه واقعی زندگی در آمریکای جنوبی را در آن مشاهده کنید. مکان‌های برجسته بولیوی شامل مناظر سورئال سالار دی یویونی، بزرگترین دشت نمکی جهان، جنگل‌های آمازون و آب‌های آبی دریاچه تیتیکاکا، مرتفع‌ترین آب قابل کشتیرانی جهان است.

۸. کلمبیا

کلمبیا - ارزان‌ترین کشور برای مسافرت

Columbia

کلمبیا که در شمال آمریکای جنوبی قرار دارد، یک مقصد گردشگری دست کم گرفته شده است که می‌توان سفری اقتصادی به آن داشت. با سواحل زیبا، طبیعتی شگفت‌انگیز، معماری‌ و روستاهای تاریخی، کلمبیا کشوری است که چیز‌های زیادی برای کشف دارد. از کارهایی که در کلمبیا می‌توان انجام داد، می‌توان به گشت در مزارع قهوه، کوهنوردی در کوه‌های مرتفع، پیاده‌روی در پارک‌های ملی، غواصی در نزدیکی سواحل شمالی و کاوش در شهرهای مدلین و کارتاخنا اشاره کرد.

اقامتگاه‌ها در کلمبیا حدود 10 دلار برای هر شب هزینه دارند و سفر با اتوبوس عمومی در سراسر کشور نیز فقط چند دلار هزینه دارد.

۹. بلغارستان

بسیاری از مردم جهان، اروپا را مکانی ارزان برای بازدید و سفر نمی‌دانند. چرا که بیشتر کشور‌های اروپای غربی بسیار گران هستند. اما اروپای شرقی اغلب به اندازه آمریکای مرکزی یا آسیای جنوب شرقی ارزان است. کشور بلغارستان را می‌توان ارزان‌ترین کشور اروپایی برای سفر معرفی کرد که در این ناحیه قرار دارد. اگرچه خیلی توریستی نیست، اما جاذبه‌های دیدنی خوبی برای دیدن دارد.

در صوفیه، پایتخت بلغارستان، مردم محلی روزانه تورهای پیاده‌روی رایگان را برای گردشگران برگزار می‌کنند تا بتوانند همه چیز را در مورد فرهنگ و تاریخ خود به شما آموزش دهند. خوابگاه‌ها در بلغارستان حدود 5 تا 9 دلار برای هر شب هزینه دارند و شما می‌توانید با کمتر از 20 دلار، یک وعده غذایی شگفت‌انگیز در یک رستوران خوب میل کنید. بلغارستان همچنین دارای معماری تاریخی شگفت‌انگیز و طبیعتی بسیار زیبا است.

۱۰. لهستان

لهستان - ارزان‌ترین کشور برای مسافرت

Poland

برای دوستداران تاریخ، کشور لهستان یک مکان عالی برای بازدید و سفر است. چرا که موزه‌ها و مناظر تاریخی بسیار زیادی را در خود جای داده است که ورود به آن‌ها تنها نیازمند پرداخت 5 یا 10 دلار می‌باشد. لهستان همچنین خانه بسیاری از معماری‌های رنگارنگ و فتوژنیک است که به وضوح می‌توانید آنها را در سطح شهر مشاهده کنید و به صورت رایگان از آنها عکس بگیرید.

بشقاب‌های بزرگی از غذاهای محلی دلچسب این کشور که در سطح شهر می‌توان به راحتی به آن‌ها دسترسی پیدا کرد، معمولاً کمتر از 10 دلار قیمت دارند و هاستل‌ها نیز معمولاً قیمتی حدود 8 تا 10 دارند. به عبارت بهتر، لهستان همه غذاهای خوشمزه و مناظر شگفت‌انگیز کشورهای اروپای غربی را دارد اما بدون قیمت‌های بالا و ازدحام گردشگران.

بنابراین می‌توان ان را یکی از ارزان‌ترین کشور‌های جهان برای سفر معرفی کرد. اگر تمایل دارید تا به کشور لهستان سفر کنید، در وهله اول باید اقدام به دریافت ویزای لهستان کنید. برای این منظور می‌توانید به توریک، شرکت گردشگری فعال در حوزه ارایه خدمات مختلف گردشگری مانند اخذ ویزای کشور‌های مختلف یا اطلاع از قیمت آن مثل قیمت ویزای دبی، استرالیا، ویزای کانادا و … مراجعه کنید.

۱۱. رومانی

یکی دیگر از ارزان‌ترین کشورهای اروپایی برای سفر، رومانی است. به دور از هرگونه بزرگ‌نمایی، کشور رومانی را می‌توان بی شک گوهر پنهان اروپا معرفی کرد. این کشور زیبا چیزهای جالب زیادی برای دیدن دارد و در عین حال بسیار ارزان است، اما گردشگران بسیار کمی دارد. یکی از نقاط برجسته کشور رومانی منطقه ترانسیلوانیا است که دارای قلعه‌های چشمگیر متعدد و دهکده‌های رنگارنگ و جذاب است.

همچنین، رومانی طبیعت بسیار زیبای تشکیل یافته از کوه‌های باشکوه کارپات و سواحل مجاور دریای سیاه را نیز در خود جای داده است. رومانی کشوری است که می‌توان سفری با بودجه بسیار کم به آن داشت به این معنا که حدوداً 30-40 دلار در روز هزینه خواهید کرد، بنابراین یکی از ارزان‌ترین کشورهای خارجی برای بازدید در اروپا می‌باشد.

۱۲. ترکیه

ترکیه - ارزان‌ترین کشور برای مسافرت

Türkiye

اقتصاد کشور ترکیه در چند ماه اخیر بسیار متزلزل شده و ارزش لیر ترکیه به پایین‌ترین مقدار چند سال اخیر خود رسیده است. به همین جهت می‌توان آن را مقصدی ارزان برای سفر معرفی کرد. کشور ترکیه بین شرق و غرب واقع شده و زمانی محل امپراتوری‌های بیزانس و عثمانی بوده که به همین دلیل آثار تاریخی زیاد همراه با بازارهای شلوغ و البته سواحل مدیترانه زیبایی در آن وجود دارند.

کشور ترکیه در تمام دوران تاریخ از مقاصد محبوب و اصلی سفر برای ایرانیان بوده است. شهر استانبول نقطه شروع عالی برای سفر در کشور ترکیه است، زیرا شهری شگفت‌انگیز و مدرن با قیمت‌هایی به نسبت مناسب می‌باشد. علاوه بر این مزایا، بزرگترین مزیت آن عدم نیاز به ویزا برای ایرانیان است!

۱۳. ارمنستان

ارمنستان یکی از کشور‌های همسایه ایران است که در چند سال اخیر ایرانیان زیادی بنا‌ بر نزدیکی به ایران و ارزان بودن به آن سفر می‌کنند. اگرچه ارمنستان کشور چندان بزرگی نیست اما دیدنی‌های زیادی را در خود جای داده است. آثار تاریخی، طبیعت زیبا و معماری‌های جذابی در ایروان، پایتخت ارمنستان وجود دارند که بدون شک می‌تواند رضایت شما را به عنوان توریست جلب کند. سفر به کشور ارمنستان، ارزان‌ترین سفر خارجی از ایران است که با بودجه بسیار محدودی انجام می‌شود.

۱۴. اندونزی

اندونزی - ارزان‌ترین کشور برای مسافرت

Indonesia

اندونزی کشوری در جنوب شرقی آسیا است که از هزاران جزیره تشکیل شده است. این به این معنی است که تنوع در این کشور بسیار زیاد است. با اخذ ویزای اندونزی می‌توانید از جزایر زیبا و توریستی بالی، لومبوک، جاوا یا سامباوا دیدن کنید. برای داشتن سفری اقتصادی در اندونزی، می‌توانید غذاهای لذیذ و خوش طعم محلی را امتحان کرده و در هاستل‌ها یا مهمانخانه‌هایی که هزینه اقامت روزانه در آن‌ها 20 تا 30 دلار است، اقامت کنید.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *