خانه
بلاگ
حساب کاربری

مثلث طلایی هند: رازهای خزانه‌های گم‌شده

مثلث طلایی هند: رازهای خزانه‌های گم‌شده
تاریخ انتشار: 1402/3/29

مثلث طلایی هند یکی از محبوب‌ترین مقاصد مسافرتی این کشور است که عمدتاً به لطف وجود تاج محل و سایر بناهای باشکوه، در تمامی فصول سال میزبان گردشگران خارجی از سراسر جهان می‌باشد. سه نقطه مثلث طلایی، پایتخت دهلی، شهر آگرا و شهر جیپور، پایتخت باشکوه راجستان است. بین این سه مرکز شهری پرجمعیت، انبوهی از قلعه‌ها و قصرهای تاریخی را خواهید دید که قدمت آن‌ها به امپراتوری مغول در قرن‌های 16، 17 و 18 بازمی‌گردد. در این راهنما از توریک همراه ما باشید تا جاذبه‌های مشهور و دیدنی مثلث طلایی هند را به شما معرفی کنیم!

مثلث طلایی، پرطرفدارترین تور هند!

مثلث طلایی یک مسیر گردشگری محبوب در هند است که شهرهای دهلی، آگرا، رانتامبور و جیپور را به هم متصل می‌کند. مثلث طلایی که چندین ایالت را در بر می‌گیرد، راهی عالی برای آشنایی با فرهنگ‌ها و آداب و رسوم مختلف شمال کشور هند است. هر شهر در این تور داستان منحصر به فرد خود را دارد. با سفر به این کشور و تور مثلث طلایی هند، از شاهکارهای معماری و قصرها و بناهای ناریخی باشکوه شگفت زده خواهید شد! تور مثلث طلایی بهترین تور برای همه کسانی است که مایل به بازدید از هند هستند و می‌خواهند یکی از قدیمی‌ترین تمدن‌ها و قدیمی‌ترین فرهنگ‌های مذهبی را کشف کنند. تور مثلث طلایی بهترین مقصد برای بازدید در شمال هند است که شامل چندین مکان و شهر باستانی است که قطب گردشگری بسیار مشهوری در هند است. قلعه سرخ؛ لال کیلا، مسجد جامیا، چاندنی چوک، مقبره همایون، قطب منار، معبد نیلوفر آبی، دروازه هند، معبد لاکسمی نارایان و غیره بهترین مکان‌های دهلی برای بازدید و مکان‌های برجسته‌ای هستند که در تور مثلث طلایی از آن‌ها بازدید خواهید کر‌د.

در این تور پس از بازدید از جاذبه‌های بی‌نظیر دهلی، به مقصد دیگر این تور یعنی جیپور حرکت می‌کنید. جیپور به شهر صورتی معروف است و سازه‌هایی با معماری درخشان و هنرهای شگفت انگیز مجسمه سازی و کنده کاری و صنایع دستی را در خود جای داده است. کاخ شهر، جانتار مانتار، هاوا محل، موزه آلبرت هال، قلعه عامر، معبد میمون‌ها و … بهترین جاذبه‌های دیدنی جیپور هستند که از آن‌ها بازدید خواهید کرد.
پس از بازدید جیپور، به یکی از شهرهای معروف هند که تاج محل در آن قرار دارد، یعنی آگرا خواهید رفت. آگرا محبوب‌ترین مکان توریستی در هند است که میزبان گردشگران و توریستانی از سراسر جهان است. تاج محل، فاتح پور سیکری، قلعه آگرا، ایتماد، عود داوله و … از جمله بهترین مکان‌ها برای بازدید در آگرا هستند. تاج محل؛ نماد عشق و یکی از عجایب جهان، جاذبه اصلی و مقصد نهایی این تور است.

تور مثلث طلایی دهلی، جیپور و آگرا یکی از بهترین گزینه‌ها برای سفر در هند است که در آن می‌توانید ترکیبی عالی از معماری، مهارت‌های مجسمه سازی و معماری و تاریخ سلسله‌های مختلف که بر هند حکومت می‌کردند، را ببینید. هند و مثلث طلایی بهترین مکان در جهان برای تصدیق زیبایی‌ها و تاریخ‌های غنی سلسله‌های مغول و اسلامی، سلسله ایرانی و سلسله هندی در یک نقطه است. اگر شما نیز به دنبال یک سفر جذاب و هیجان انگیز هستید و قصد دارید بناهای باشکوه هند را از نزدیک ببینید و با تاریخ و ادیان آن بیشتر آشنا شوید، برای دریافت ویزای هند و سفر به مثلث طلایی این کشور می‌‌توانید به وب سایت گردشگری توریک مراجعه کرده و با کارشناسان این مجموعه در تماس باشید.

جاذبه های دیدنی تور هند مثلث طلایی در دهلی، جیپور و آگرا

جاذبه های دیدنی تور هند مثلث طلایی در دهلی، جیپور و آگرا

آگرا، یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها در اوتار پرادش هند، محل تاج محل، یکی از عجایب هفتگانه جهان است و در ساحل رودخانه یامونا واقع شده است و ترکیبی از تاریخ و هنر معماری و طبیعتی جذاب و دل انگیز است که به محبوبیت هرچه بیشتر آن افزوده است. دهلی نیز، پایتخت فرهنگی و تاریخی هند است که تعدادی معابد، مقبره‌ها، پارک‌ها، قلعه‌ها، موزه‌ها، بازارها و جاذبه‌های دیگر را نیز در خود جای داده است. دهلی دو بخش دارد (دهلی نو و دهلی قدیم). با تور مثلث طلایی گوا می‌توانید جاذبه‌های برتر دهلی را در میان مکان‌های تاریخی متعدد، موزه‌های تاریخی، پارک‌های دوست ‌داشتنی‌و رستوران‌های منحصربه‌فرد شهر کشف کنید. پایتخت هند در کنار ساختمان‌های باستانی و فرهنگ غنی، فرهنگ جهانی پر جنب و جوشی دارد. دهلی همراه با سفری گسترده در طول تاریخ، به بازدیدکنندگان این فرصت را می‌دهد که از بازارهای معروف، غذاهای خیابانی خوشمزه، و کافه‌های تاریخی دیدن کنند. شهر صورتی جیپور نیز زیبایی قدیمی خود را حفظ کرده است. جیپور خانه دو مکان میراث جهانی یونسکو است: قلعه عامر و جانتار مانتار. این شهر همچنین دارای انواع دیگر قلعه‌ها، کاخ‌ها، معابد و موزه‌های باشکوه، همراه با انبوهی از بازارهای محلی شلوغ است که می‌توانید در طول سفر خود از آن‌ها خرید کنید. غذاهای محلی این شهر نیز معروف است. این شهر همچنین میزبان جشنواره ادبی جیپور، بزرگترین رویداد ادبی در آسیا می‌باشد. از مشهورترین جاذبه‌های دیدنی در تور مثلث طلایی هند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

قدم زدن در بازار Chandni Chowk

در بازارهای هند و بازارهای قرون وسطایی، از جمله چاندی چوک در دهلی قدیم، هیجان را تجربه خواهید کرد. بازارهایی مانند چاندی چوک مصیبت‌ها و زندگی واقعی مردم هند را به نمایش می‌گذارد که می‌توانید از نزدیک آن را مشاهده کنید و بیشتر با فرهنگ و زندگی مردم آشنا شوید.

از قلعه سرخ دهلی دیدن کنید

قلعه سرخ دهلی که در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است، یکی از مشهورترین جاذبه های دیدنی مثلث طلایی گوا محسوب می‌شود. قلعه سرخ که توسط امپراتور مغول در اواسط دهه 1600 تأسیس شد، بعدها توسط بریتانیایی‌ها برای استفاده به عنوان پادگان نظامی مورد تخریب قرار گرفت اما با این حال برج‌های نگهبانی به ارتفاع 18 متر به رنگ اخرایی این قلعه هنوز دیده می‌شوند.

بازدید از تاج محل

این بنای معروف و عظیم از مرمر توسط امپراتور سابق به افتخار همسرش ساخته شده است. این بنا که قدمت آن به قرن 1600 می‌رسد، یکی از جذاب‌ترین سازه‌های جهان است که سالانه میلیون‌‌ها نفر از سراسر جهان از آن بازدید می‌کنند. در طول بازدید از این بنای معروف زمان قابل توجهی را برای گشت و گذار در ساختمان و همچنین سازه‌های مختلف تاج محل اختصاص دهید و با کمک تور لیدر خود جای جای این بنا را کشف کنید و عکس‌های جذابی از آن ثبت کنید.

قلعه آگرا

قلعه آگرا بیشتر از ماسه سنگ قرمز ساخته شده است، این سازه دفاعی نمایش زیبایی از معماری هند است. این بنا که در دهه 1500 ساخته شده است، در کنار طراحی هنری خود، تاریخ و تمدن هند را به نمایش می‌گذارد. اگر شما نیز قصد بازدید از این بنای تاریخی و سایر جاذبه‌های توریستی در کشورهای دیگر را دارید، برای دریافت ویزای توریستی این کشور و سایر کشورها مانند ویزای تاجیکستان را دارید، می‌توانید با کارشناسان مجموعه توریک در تماس باشید.

گشت و گذار در باغ‌ها

در آگرا مدتی را به گردش و گشت و گذار در مناظر و باغ‌ها اختصاص دهید. در این شهر تاریخی می‌توانید باغ‌هایی را که اولین امپراتور مغول ساخته بود ببینید و سپس به باغ گیاه شناسی مهتاب باغ بروید. این باغ‌ها مناظر خارق العاده ای از تاج محل ارائه می‌دهند.

قلعه سرخ

قلعه سرخ در واقع یکی از برترین جاذبه‌های دهلی است پیشنهاد می‌کنیم در طول سفر خود به هند حتما از آن دیدن کنید. این بنای تاریخی نیز توسط همان امپراتوری که تاج محل را ساخت، ساخته شده است و تقریباً به همان اندازه الهام‌بخش است. این بنا که در سال 1600 به پایان رسید، تنها بخش‌هایی از آن باقی مانده و برای بازدید در دسترس است.

مقبره همایون

مقبره همایون یکی از سه میراث جهانی یونسکو در دهلی است که در میان گردشگران جهانی نیز بسیار محبوب است و باغ‌های باشکوه و مقبره‌های تاریخی آن مشهور و شناخته شده است.

مجتمع Qutub

هنگام بازدید از جاذبه‌های دیدنی هند، حتما این مجموعه را به لیست خود اضافه کنید. قدمت این مجموعه به قرن 1200 برمی‌گردد و دارای باغ‌های بی نظیری است که برای استراحت و گشت و‌ گذار عالی هستند. در این مجتمع از مسجد تاریخی آن دیدن کنید، رقص نور را ببینید، ستون‌های عظیم آن را مشاهده کنید و در اطراف میدان اصلی آن پرسه بزنید.

بازدید از موزه‌ها

مانند هر شهر تاریخی دیگر، دهلی نیز پر از موزه‌های جالب است و برخی از موزه‌های مشهور آن عبارتند از مرکز زیستگاه هند، املاک گاندی اسمریتی، موزه ملی، موزه هنر کیران نادار و خانه تبت.

بهترین زمان سفر به مثلث طلایی هند

بهترین زمان سفر به مثلث طلایی هند

هند در تمام فصول سال جاذبه‌های خاص خود را دارد و بسیار دیدنی است، اما با این حال بهترین زمان برای سفر به هند در بهار، پاییز و زمستان است. بزرگترین جاذبه‌های تاریخی و گردشگری هند در این زمان از سال برای مسافران به نمایش گذاشته می‌شود. چندین جشنواره و جشن وجود دارد که می‌توانید در تور مثلث طلایی هند در آن شرکت کنید. در حالی که امکان سفر به هند در تابستان وجود دارد، اما بازدید از جاذبه‌های دیدنی این کشور در آب و هوای گرم تابستان بسیار دشوار خواهد بود. اما با این حال اگر قصد سفر به هند را دارید، برای دریافت ویزای این کشور و ویزای سایر کشورهای توریستی مانند ویزای چین، بالی، نپال و یا ویزای ژاپن می‌توانید به وب سایت گردشگری توریک مراجعه کنید.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *