خانه
بلاگ
حساب کاربری

هزینه سفر به فرانسه در شهریور 1403

هزینه سفر به فرانسه در شهریور 1403
تاریخ انتشار: 1403/6/13

سفر به پاریس یکی از جذاب‌ترین و خاطره‌انگیزترین سفرهایی است که در تمام طول زندگی خود می‌توانید تجربه کنید. سفر به این کشور زیبا برای ایرانیان تقریباً از زمان قاجاریه رواج پیده کرده و هنوز هم ادامه دارد. اگر تصمیم به سفر فرانسه گرفته‌اید، یکی از مهم‌ترین مسائلی که باید پیش از سفر برای آن برنامه‌ریزی کنید هزینه‌های آن است. فرانسه یک کشور اروپایی محسوب می‌شود که طبیعتاً هزینه سفر به فرانسه نسبت به کشورهای آسیایی بیشتر است.

اما هزینه سفر به فرانسه چقدر است و چقدر پول لازم دارید؟ در این مقاله از مجله گردشگری توریک قصد داریم به بررسی بخش‌های مختلف هزینه سفر به فرانسه بپردازیم تا هزینه‌های حدودی برای سفر به این کشور دستتان بیاید.

سفر به فرانسه؛ سفری بی‌نظیر به یک کشور تاریخی و زیبا

فرانسه کشوری دیدنی و تاریخی بوده که پایتخت آن پاریس، شهری مدرن و زیبا است. در این کشور جاذبه‌های دیدنی بسیار زیادی وجود دارد که نظیر آن در هیچ کجای دنیا دیده نمی‌شود؛ از برج ایفل گرفته تا بناهای تاریخی بی‌نظیرش. آب‌وهوای این کشور در اکثر مواقع سال معتدل و مرطوب است که البته در فصل‌های پاییز و زمستان بارش‌های فراوانی در آن وجود دارد و حتی گاهی با برف روبرو می‌شوید. روزهای تابستان این کشور هم آب‌وهوایی دلچسب دارد و خیلی گرم نیست اما در کل، بهترین زمان برای سفر به پاریس و سایر شهرهای توریستی فرانسه بهار است.

هوای دل‌پذیر بهار نظرتان را در مورد این کشور جلب می‌کند! به‌خصوص این فصل زمان شکوفه دادن درختان است و قرار گرفتن در کنار رودخانه‌های گذری از داخل شهر می‌تواند نظرتان را راجع به این کشور تغییر دهد. برای سفر به فرانسه پیشنهاد می‌کنیم از تور مسافرتی استفاده کنید! به‌خصوص که اگر برای بار اول قصد سفر به این مقصد زیبا را دارید.

سفر به فرانسه چقدر هزینه دارد؟

سفر به فرانسه چقدر هزینه دارد؟

احتمالاً هدفتان از خواندن این مقاله این است که هزینه‌های سفر به فرانسه را بدانید! پس بهتر است به سراغ اصل مطلب برویم و هزینه‌های سفر فرانسه را بررسی کنیم. در سفر به فرانسه هزینه‌های هر فرد متفاوت است و بستگی دارد که چقدر بخواهید هزینه کنید. طبیعتاً هزینه یک سفر اقتصادی بسیار کمتر از سفر لاکچری است اما هزینه‌های دقیق‌تر آن چقدر است؟ به‌صورت کلی، در سفر به فرانسه می‌توانید دو نوع سفر را تجربه کنید که عبارتند از:

هزینه سفر اقتصادی به فرانسه

سفر اقتصادی فرانسه سفری است که در آن با کم‌ترین هزینه می‌توانید از سفر خود لذت ببرید. در سفر اقتصادی به فرانسه باید هزینه‌های رفت‌وبرگشت، اقامت و حمل‌ونقل را درنظر داشته باشید. معمولاً در چنین سفری به‌جای آن که تفریحات لاکچری را تجربه کنید، باید به سراغ تفریحات رایگان فرانسه یا ارزان بروید که هزینه‌های سفرتان کاهش پیدا کند. در سفر اقتصادی معمولاً هزینه روزانه مسافران بین ۳۰ تا ۳۵ یورو بابت وعده‌های غذایی، ۲۰ تا ۲۵ یورو بابت حمل‌ونقل داخلی، ۲۰۰ تا ۳۰۰ یورو برای اقامت در هتل است. اگر به همراه همسر خود سفر کنید، هزینه سفر یک هفته‌ای شما حدود ۲۶۰۰ یورو تمام می‌شود که ممکن است بیشتر یا کمتر شود.

هزینه سفر لاکچری به فرانسه

اگر محدودیت بودجه ندارید و می‌خواهید سفری به‌یاد ماندنی را تجربه کنید، سفر لاکچری به فرانسه بهترین گزینه است. برای سفر لاکچری به فرانسه نمی‌توان قیمت حدودی مشخص کرد! چرا که همه چیز بستگی به خودتان دارد. بستگی به انتخاب‌ها و هزینه‌های سفرتان دارد؛ از پرواز فرست کلاس به‌جای پرواز اکونومیک گرفته تا هتل‌های لاکچری گران‌قیمت. برای مثال یک وعده غذایی در رستوران‌های لوکس می‌تواند حدود ۱۵۰ یورو برایتان هزینه داشته باشد.

هزینه سفر به فرانسه شامل چه بخش‌هایی است؟

در سفر به فرانسه باید از جزئیات مختلف هزینه‌های سفر آگاهی کامل داشته باشید تا بتوانید بودجه کافی همراه خودتان به این کشور ببرید. اما هزینه‌های مختلف سفر به فرانسه شامل چه مواردی هستند؟ مهم‌ترین بخش‌های هزینه سفر فرانسه عبارتند از:

جزئیات مربوط به هر کدام از موارد بالا را در بخش‌های بعدی به صورت کامل بررسی می‌کنیم تا اطلاعات دقیق‌تری در اختیار داشته باشید.

هزینه اخذ ویزای فرانسه

هزینه اخذ ویزای فرانسه

برای سفر به هر کشور خارجی، اولین چیزی که نیاز دارید ویزا است! تا زمانی که ویزای فرانسه نداشته باشید، اجازه ورود به خاک این کشور را نخواهید داشت. بنابراین پیش از هر کاری باید یکی از انواع ویزای فرانسه را نسبت به هدف سفر خود دریافت کنید که اولین هزینه سفر فرانسه مربوط به اخذ ویزا خواهد بود. اگر با تورهای گردشگری به فرانسه سفر کنید، خودشان برای ویزای توریستی فرانسه اقدام می‌کنند. البته حتی در صورت اقدام توسط شرکت‌های گردشگری مانند توریک، مصاحبه خود شخص با سفارت فرانسه در تهران ضروری‌ست.

اگر خودتان به صورت شخصی قصد سفر به این کشور را دارید، باید دست به کار شوید و ویزای فرانسه دریافت کنید. مراحل آن عبارتند از:

  • گرفتن وقت سفارت
  • ارائه مدارک کامل برای اخذ ویزا
  • انگشت‌نگاری
  • مشخص کردن هدف سفر
  • دریافت ویزا

با توجه به این که هر کدام از آن‌ها زمان‌بر و هزینه‌بر هستند، بهتر است حتماً چند هفته قبل از سفر برای دریافت آن اقدام کنید. به‌صورت کلی می‌توان هزینه‌های اخذ ویزای فرانسه را حدود ۵۰۰ یورو دانست! لازم است بدانید که با داشتن آن می‌توانید به تمامی ۲۹ کشور حوزه شنگن سفر کنید.

هزینه بلیت هواپیما در سفر به فرانسه

هزینه بلیت هواپیما در سفر به فرانسه

دومین هزینه مربوط به سفر فرانسه، هزینه خرید بلیت هواپیما به صورت رفت‌وبرگشت است! این موضوع که بلیت هواپیما چقدر برایتان هزینه دارد، کاملاً بستگی به نوع بلیت و پرواز دارد. طبیعتاً هزینه بلیت اقتصادی ارزان‌تر از بلیط‌های فرست کلاس است که باید بر اساس نوع سفرتان، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

در حال حاضر در شهریور ۱۴۰۳، باید حداقل حدود ۸۰ میلیون تومان بابت خرید بلیت رفت‌وبرگشت فرانسه درنظر بگیرید.

هزینه اقامت در هتل‌های فرانسه

هزینه اقامت در هتل‌های فرانسه

یکی دیگر از مهم‌ترین بخش‌های هزینه سفر به فرانسه مربوط به اقامت است! اقامت در فرانسه یکی از گران‌ترین بخش‌های هزینه سفر را تشکیل می‌دهد که باید اطلاعات خوبی نسبت به آن داشته باشید. هر چقدر اقامتگاه شما لاکچری‌تر باشد، باید هزینه بیشتری پرداخت کنید.

  • هزینه اقامت در هاستل: شروع قیمت از ۲۵ یورو
  • هزینه اقامت در هتل: شروع قیمت از ۱۲۲ یورو
  • هزینه اقامت در سوئیت و اتاق معمولی: شروع قیمت از ۲۴۳ یورو

اگر قصد دارید یک سفر اقتصادی به فرانسه را تجربه کنید، پیشنهاد می‌کنیم از هاستل یا خوابگاه استفاده کنید. چرا که در کاهش هزینه‌هایتان نقش بسیار مهمی دارد و می‌توانید با هزینه کمتر، مدت زمان بیشتری را در این کشور حضور داشته باشید. همچنین شهر موردنظر روی هزینه اقامت در هتل‌های فرانسه تأثیرگذار است! برای مثال، اقامت در پاریس گران‌تر از بسیاری شهرهای دیگر است.

هزینه غذا و رستوران در فرانسه

هزینه غذا و رستوران در فرانسه

یکی دیگر از مهم‌ترین بخش‌های هزینه سفر به فرانسه مربوط به غذا و رستوران‌گردی است. در فرانسه رستوران‌های بسیار لوکس هم وجود دارد و رستوران‌های بسیار معمولی! این موضوع که هزینه خوردن غذا در رستوران چقدر هزینه دارد، بستگی به سلیقه و نوع سفرتان خواهد داشت. برای مثال اگر قصد دارید وعده‌های غذایی خود را در بهترین رستوران‌های پاریس میل کنید باید هزینه بسیاری بپردازید. به صورت کلی میانگین هر وعده غذایی در فرانسه برای افراد ۱۳ یورو است که ممکن است بیشتر یا کمتر شود. ارزان‌ترین وعده غذایی شما را صبحانه تشکیل می‌دهد که ارزان‌تر است.

قیمت خرید برخی از غذاها در فرانسه به صورت زیر است:

  • پنیر: ۱۳ یورو
  • صبحانه دونفره: ۳۰ یورو
  • شام دونفره: نفری ۳۷ یورو
  • کوکی: ۱ یورو
  • قهوه: ۲.۸ یورو

گران‌ترین وعده‌های غذایی را هم نهار تشکیل می‌دهد که معمولاً غذای خوشمزه میل می‌کنید. برای کاهش هزینه‌های خود می‌توانید به‌جای خوردن شام در رستوران به سراغ فست‌فودی‌ها و غذاهای خیابانی بروید.

هزینه حمل‌ونقل در فرانسه

هزینه حمل‌ونقل در فرانسه

یکی از مهم‌ترین بخش‌های سفر به فرانسه مربوط به حمل‌ونقل است! در این کشور دیدنی مانند هر جای دیگر دنیا وسایل حمل‌ونقل عمومی مختلفی وجود دارد که هر کدام از آن‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند.

در این بخش برخی از هزینه‌های حمل و نقل عمومی را بررسی می‌کنیم که عبارتند از:

  • هزینه تاکسی، اتوبوس محلی و مترو: میانگین ۲۴ یورو در روز برای هر نفر
  • هزینه حمل‌ونقل خصوصی لوکس: میانگین ۱۳۵ یورو برای هر نفر
  • هزینه حمل‌ونقل خصوصی بین فرودگاهی: میانگین ۱۱۰ یورو برای هر نفر
  • هزینه حمل‌ونقل خصوصی لوکس از فرودگاه اورلی: میانگین ۷۰ یورو برای هر نفر
  • هزینه حمل‌ونقل با قطار: میانگین ۲۰ یورو برای هر نفر
  • هزینه حمل‌ونقل با اتوبوس توریستی: ۱۹ یورو
  • هزینه خرید بلیت مترو یک‌نفره: ۶.۸ یورو
  • هزینه قطار کابلی: ۵.۲ یورو
  • هزینه اجاره پارکینگ خودرو: ساعتی ۱.۴ یورو
  • هزینه قطار از فرودگاه: نفری ۹ یورو

پیشنهاد ما در راهنمای سفر به فرانسه استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی است! البته در برخی مواقع، اگر بلیت پروازتان در ساعت‌های نزدیکی است و نمی‌خواهید دیر به فرودگاه برسید، بهتر است از تاکسی استفاده کنید. به صورت میانگین تمام هزینه‌های حمل‌ونقل بین شهری حدود ۴۶ یورو است.

هزینه بازدید از جاهای دیدنی، تفریح و سرگرمی در فرانسه

تفریح و سرگرمی بخش مهمی از سفر به هر مقصدی است و در فرانسه هم تفریحات و سرگرمی متنوعی وجود دارد. بخشی از هزینه‌های سفر به فرانسه مربوط به تفریح و سرگرمی است که چند مورد از مهم‌ترین آن‌ها را بررسی می‌کنیم:

  • هزینه بازدید از کاتاکومب: ۲۳ یورو برای دو نفر
  • تور شراب‌سازی: ۲۰ یورو برای دو نفر
  • هزینه ورود به پانتئون: ۵ یورو برای هر نفر
  • هزینه ورودی قلعه: ۵.۵ یورو برای هر نفر
  • هزینه ورودی موزه لوور: ۱۸ یورو برای دو نفر

بر اساس نوع تفریح و سرگرمی موردعلاقه خود و یا حتی ورودی دیگر موزه‌های فرانسه، هزینه این بخش از سفر متفاوت است اما به صورت کلی چند مورد را بررسی کردیم تا تخمینی از هزینه‌ها داشته باشید.

هزینه خرید سوغاتی از فرانسه

یکی دیگر از مهم‌ترین بخش‌های سفر، خرید سوغاتی است. اگر از آن دسته از افرادی هستید که در سفر به هر مقصدی برای خود یا آشنایان سوغاتی تهیه می‌کنید، باید بودجه‌ای بابت خرید آن کنار بگذارید. سوغاتی در فرانسه محدودیتی ندارد و هزینه آن، بستگی به نوع سوغاتی خواهد داشت.

چگونه هزینه‌های سفر به فرانسه را کاهش دهیم؟

سفر به فرانسه از آن سفرهایی است که هزینه زیادی برای ما ایرانیان دارد! همین مسئله باعث شده تا بسیاری از افراد به دنبال راه‌کاری برای کاهش هزینه‌های سفر فرانسه باشند. برای کاهش هزینه‌های سفر باید:

  • فصلی را انتخاب کنید که در آن مسافران کمتری به پاریس می‌روند.
  • فصلی را انتخاب کنید که هزینه اقامت در هتل بسیار کمتر از زمان‌های دیگر است.
  • از هاستل به‌جای هتل استفاده کنید تا هزینه‌هایتان کمتر شود.
  • به‌جای استفاده از غذای رستوران‌ها، از غذاهای خیابانی استفاده کنید یا خودتان بپزید.
  • به سراغ تفریحات ارزان‌تر بروید.
  • از وسایل حمل‌ونقل عمومی نظیر مترو و اتوبوس استفاده کنید.

با رعایت این مسائل به راحتی می‌توانید با کمترین هزینه به پاریس سفر کنید و از سفر خود نهایت لذت را ببرید.

ارزان‌ترین فصل به فرانسه کدام است؟

سفر به فرانسه در فصل‌هایی که آب‌وهوا مناسب نیست و جشنواره‌های زیادی در آن برگزار نمی‌شود، بسیار ارزان‌تر از فصل‌های دیگر است. معمولاً در فصل‌های ماه‌های دسامبر، ژانویه و فوریه هوا سرد بوده و گردشگران کمتری به آن سفر می‌کنند. همین مسئله باعث شده تا سفر در چنین فصل‌هایی با کمترین هزینه ممکن باشد و برای افرادی که به دنبال سفر اقتصادی به فرانسه هستند، بهترین زمان است.

تور فرانسه؛ بهترین گزینه برای اولین سفر به این کشور دیدنی!

اگر از آن دسته افرادی هستید که برای بار اول به فرانسه سفر می‌کنید، ممکن است برنامه‌ریزی سفر فرانسه کمی مشکل باشد. در چنین شرایطی پیشنهاد می‌کنیم از تور فرانسه استفاده کنید. با استفاده از تور فرانسه می‌توانید دیدنی‌ترین شهرها و مناطق این کشور را ببینید و لذت ببرید. همچنین هزینه‌هایتان تا حدودی کاهش پیدا می‌کند و می‌توانید نهایت استفاده را از سفرتان به فرانسه ببرید.

همچنین مسئول تور برای شما بهترین برنامه‌ریزی را انجام می‌دهد تا در بتوانید نهایت لذت را از سفر ببرید و یک تجربه فراموش نشدنی برای خود به‌جای بگذارید.

هزینه سفر به فرانسه؛ جزئیات هزینه‌ها را بدانید!

اگر قصد سفر به فرانسه را دارید، اولین چیزی که باید حتماً در مورد آن اطلاعات کسب کنید هزینه‌های سفر به آن است. هزینه‌های سفر به فرانسه از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است. در این مقاله از توریک، به بررسی بخش‌های مختلف هزینه سفر به فرانسه پرداختیم و هر چیزی که لازم است در مورد آن بدانید را بررسی کردیم. اگر شما هم تجربه سفر به این کشور دیدنی را دارید، از طریق بخش نظرات، تجربه خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *