خانه
بلاگ
حساب کاربری

تفریحات رایگان فرانسه؛ نگران پولش نباش!

تفریحات رایگان فرانسه؛ نگران پولش نباش!
تاریخ انتشار: 1402/6/22

سالانه میلیون‌ها گردشگر از سراسر جهان به این کشور سفر می‌کنند. این کشور با ارائه امکانات و فضاهای تفریحی رایگان درمیان مردم و گردشگران، زندگی فعال و سرشار از لذت را ترویج می‌کند. از شهرهای بزرگ و پرجمعیت تا روستاهای کوچک و طبیعت‌نگر، فرانسه فرصت‌های فراوانی برای تفریح ارائه می‌دهد. موزه‌ها، باغ‌ها و پارک‌های عمومی رایگان زیادی در فرانسه برای گردش و تفریح رایگان وجود دارد. آلپ‌گردی و ساحل‌گردی را هم به این لیست اضافه کنید.

در این مطلب قصد داریم بررسی کنیم که در سفرتان به فرانسه چه تفریحاتی را می‌توانید به‌صورت رایگان انجام دهید. اگر شما هم علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید، با ما تا انتهای این مقاله از آژانس توریک همراه باشید.

 

غذای رایگان میل کنید!

در سفر به فرانسه می‌توانید برخی از غذاها را به‌صورت رایگان بخورید. اگر روزهای جمعه ساعت 5 عصر به فرودشگاه لا درنیر گوت مراجعه کنید، به شما پنیر رایگان داده می‌شود. همچنین در فروشگاه‌های مختلف همچون کاو آگ Caves Augé جشنواره‌های غذای رایگان برگزار می‌شود که می‌توانید با شرکت در آنها بهترین طعم‌ها را بچشید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید کاو آگ در دومین غار قدیمی فرانسه بنا شده است.

 

فیلم‌ها را مجانی تماشا کنید

فیلم‌ها را مجانی ببینید - تفریحات رایگان فرانسه

 

یکی دیگر از تفریحات رایگانی که می‌توانید در فرانسه انجام دهید، دیدن فیلم رایگان است. معمولا در ماه‌‌های ژوئیه و اوت، سینما آن پلن ایر (Cinéma en Plein Air) میزبان تعدادی از فیلم‌‌های هالیوودی با زبان انگلیسی می‌شود.

شما می‌توانید به‌صورت رایگان در این جشنواره شرکت نمایید. همچنین سینمای پنیش که در یک قایق در کانال اورک (Ourcq) نیز گزینه خوبی برای دیدن فیلم رایگان است. روز جمعه و شنبه می‌توانید به‌صورت رایگان در این سینما به‌صورت رایگان فیلم ببینید.

 

 

 

از جاذبه‌های گردشگری رایگان دیدن کنید

جاذبه‌های گردشگری زیادی هم در فرانسه وجود دارد که می‌توانید به صورت رایگان از آن بازدید کنید. در ادامه برخی از این جاذبه‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

 

۱. آرنز دو لوتیس

در قرن یک بعد از میلاد، شهروندان رومی علاقه داشتند که نبرد گلادیاتورها را تماشا کنند. آنها برای تماشای این نبرد به آرنز دو لوتیس می‌رفتند. بعدها این مکان زیر خاک دفن شده بود تا سال 1860 میلادی که در حین حفر زمین برای تاسیس راه‌آهن، آرنز دو لوتیس را کشف کردند و این مکان باستانی امروزه به یکی از جاذبه‌های تاریخی جذاب فرانسه تبدیل شده است. آرنز دو لوتیس از دیوارهای سنگی و صندلی‌هایی که بخش زیادشان هنوز سالم هستند، تشکیل شده است و می‌توانید در طول سفرتان به فرانسه به‌صورت رایگان از آن بازدید کنید.

 

۲. برج ایفل

برج ایفل - تفریحات رایگان فرانسه

 

برج ایفل به‌عنوان اصلی‌ترین نماد فرانسه در سال 1889 به مناسب صدمین سالگرد اقلاب فرانسه توسط گوستاو ایفل ساخته شد. 41 سال طول کشید تا این برج ساخته شود. ایفل ارای ۱۸ هزار قطعه فولادی است که وزن کل آن را به بیش از ۱۰ هزار تن می‌رساند و حدود ۲ و نیم میلیون پیچ و مهره در ساخت آن به کار رفته است.

معمولاً هر گردشگری که به فرانسه سفر می‌کند، حتماً حداقل یک بار از برج ایفل بازدید می‌کنند. در این برج آسانسور و پله‌هایی وجود دارد که می‌توانید با کمک آنها خود را به بالای برج ایفل برسانید و پاریس را از بالا ببینید. بازدید از برج ایفل را باید یکی از زیباترین جاذبه‌های رایگان فرانسه دانست.

 

 

 

۳. کلیسای ساکره کور

جاذبه رایگان دیگری که می‌توانید در فرانسه ببینید کلیسای ساکره کور است. این کلیسا که در شهر پاریس قرار دارد، در سال 1914 ساخته شد. از آنجایی که زیاد قدیمی محسوب نمی‌شود، می‌توانید مدرن بودن را در طراحی آن ببینید. چیزی که کلیسای ساکره کور را برای گردشگران جذاب می‌کند، نقاشی‌های شاد و پرانرژی در همه جای آن است. از آنجایی که معمولا کلیساهای اروپایی که نقاشی‌ها و تزئینات غمگینی دارند، این تفاوت بسیار به چشم آمده است.

کلیسای ساکره کور دارای یک ساختمان بزرگ و سفید است که از دور می‌توان آن را مشاهده کرد. هنگامی که در بالاترین نقطه از این کلیسا ایستاده‌اید، می‌توانید تمامی مناظر شهر پاریس را از ارتفاع ببینید زیرا پس از برج ایفل، کلیسای ساکره کور بلندترین سازه در پاریس است و گردشگرانی که به فرانسه سفر می‌کنند، می‌توانند این مکان بسیار زیبا را بازدید نمایند.

 

 

۴. بازار سن توان

بازدید از بازار سن توان نیز یکی از کارهای رایگان جذاب دیگری است که می‌توانید در سفرتان به پاریس انجام دهید. در این بازار اشیای هنری عجیب به فروش می‌رسد که نیاز و ضرورتی بری خرید آنها وجود ندارد. در این بازار قدیمی می‌توانید قالیچه‌هایی از پوست خرس، فرش‌های عتیقه و ناقوس‌های برنجی را ببینید و شگفت‌زده شوید. از طریق ایستگاه متروی پورت دو کلینیان کور در خط چهار، می‌توانید به راحتی خود را به این بازار برسانید.

 

 

۵. غرق هنر فرانسه شوید

غرق هنر فرانسه شوید - تفریحات رایگان فرانسه

 

یک ساختمان به نام لو سنتکواتر در منطقه لا ویلت وجود دارد که متعلق به قرن هجدهم است. در دهه 60 میلادی، این خانه خالی از سکنه شد و پس از 5 سال دوباره بازسازیش کردند. در سال 2008 از این خانه به‌عنوان یک فضای هنری استفاده شد و امروزه به‌عنوان مهم‌ترین و برترین مرکز نمایشگاهی هنری در اروپا شناخته می‌شد. داخل این فضای چند رسانه‌ای می‌توانید هنرهای تجسمی، نمایشی، موسیقی، تئاتر، سینما و هنر ویدیویی را تماشا کنید.

 

 

۶. کلیسای نوتردام

کلیسای نوتردام را باید نمادی بزرگ و پر ابهت از فرانسه دانست که هر بازدیدکننده‌ای را به خود خیره می‌کند. در سال 2019 این کلیسا درگیر یک آتش‌سوزی بزرگ و ویزانگر شد و پس آن دیگر بازدید از داخل کلیسا امکان‌پذیر نیست. قبل از آتش‌سوزی بازدید از این کلیسا رایگان بود و قرار است پس از بازگشایی مجدد باز هم رایگان باشد.

 

 

۷. پارک مونسو

پارک مونسو - تفریحات رایگان فرانسه

 

آخرین تفریح رایگان فرانسه که باید در این لیست به آن اشاره کنیم، پارک مونسو است. در این پارک می‌توانید تعدادی مجسمه معروف را ببینید که درواقع مجسمه افراد معروفی همچون شوپن و گی دو موپاسان است. این پارک شاهد کشتار سال ۱۸۷۱ بوده است. در طول سفر به فرانسه بازدید از این پارک را از دست ندهید.

 

 

کلام آخر

در این مطلب درباره تفریحات رایگانی که می‌توانید در فرانسه انجام شوید، حرف زدیم. باید بدانید کشورهای دیگر هم تفریحات رایگان دارند. بنابراین قبل از اینکه ویزای هر کشوری را بگیرید، یک لیست از تفریحات رایگانی که می‌توانید در این کشورها انجام دهید، تهیه کنید تا هنگام سفر بتوانید از این لیست استفاده نمایید.

اگر تفریح رایگان دیگری وجود دارد که در این لیست بدان اشاره نشد، حتما آن را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید تا دیگران هم از آن بهره ببرند. امید است این مطلب برایتان مفید بوده باشد و بتوانید از آن استفاده کنید.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *