خانه
بلاگ
حساب کاربری

استانبول بهتر است یا آنتالیا؟ بررسی ۲ مقصد محبوب ایرانیان

استانبول بهتر است یا آنتالیا؟ بررسی ۲ مقصد محبوب ایرانیان
تاریخ انتشار: 1402/11/2

استانبول بهتر است یا آنتالیا؟ هنگام برنامه‌ریزی سفر به ترکیه، تصمیم‌گیری برای اینکه به کجا بروید کمی سخت است. انتخاب بین استانبول یا آنتالیا تصمیم آسانی نیست، زیرا هر دو مقصد بسیار متفاوت از یکدیگر هستند و تجربه متفاوتی از سفر و‌ گشت و گذار را ارائه می‌دهند. استانبول و آنتالیا دو شهر جذاب هستند که ترکیب منحصر به فرد خود از تاریخ، فرهنگ و زیبایی طبیعی دارند. در حالی که استانبول یک کلانشهر رویایی است که در میان قاره‌های اروپا و آسیا قرار دارد، اما نمی‌توان زیبایی طبیعی آنتالیا و سواحل زیبای آن را انکار کرد. اگر شما هم به قصد سفر به ترکیه را دارید اما نمی‌دانید که کدام شهر آن را برای اقامت خود انتخاب کنید، در این راهنما از توریک با مقایسه استانبول بهتر است یا آنتالیا همراه ما باشید!

 

جاذبه‌های دیدنی آنتالیا بهتره یا استانبول؟

جاذبه‌های دیدنی آنتالیا بهتره یا استانبول؟

آنتالیا بهتر است یا استانبول؟ کدامیک جاذبه‌های دیدنی بیشتری دارد؟ آنتالیا یک مکان تفریحی آرام، مجلل و تاریخی و همچنین یک مقصد بسیار زیبا است که هر ساله گردشگران زیادی را به سمت خود می‌کشاند. استانبول نیز شهری متنوع، زیبا و پر انرژی است و با زیبایی خیره کننده، گردشگران زیادی از کشورهای سراسر جهان و به خصوص ایران را به خود جذب می‌کند. هم استانبول و هم آنتالیا جاذبه‌های متنوعی برای گشت و گذار دارند.

بازار بزرگ استانبول با قدمت بیش از ۵۰۰ سال، بزرگترین و قدیمی‌ترین بازار سرپوشیده جهان است که بیش از ۴۰۰۰ مغازه و روزانه بیش از ۲۵۰۰۰۰ بازدیدکننده دارد. سلطان احمد، تاکسیم و بی اوغلو زیباترین محله‌های استانبول هستند که می‌توانید در آن‌ها قدم بزنید، با کشتی تنگه بسفر را از نزدیک ببینید و یا از برج گالاتا بالا بروید تا مناظر بی‌نظیری از شهر را تماشا کنید.

رقابت با استانبول از نظر جاذبه‌ها سخت است، اما جاهای دیدنی آنتالیا نیز یکی دوتا نیست! این شهر عمدتاً به خاطر جاذبه‌های طبیعی خود مانند تله کابین بالای کوه و سواحل بکر بسیاری که در ماه‌های تابستان مملو از گردشگران هستند و آب و هوای دلپذیر و هتل‌ها و مناطق تفریحی خود شناخته می‌شود. سواحل محبوب آنتالیا کنیالتی و ساحل لارا هستند که در آن مکان‌های تفریحی و فعالیت‌های جذابی برای انجام دادن خواهید یافت؛ Sandland، موزه مجسمه‌های شنی و همچنین کاوش در امتداد خط ساحلی ترکیه با قایق‌ها تجربه جذابی از سفر شما با تور آنتالیا خواهد بود.

 

غذاهای آنتالیا و استانبول، مقایسه دو قطب آشپزی ترکیه

غذاهای آنتالیا و استانبول، مقایسه دو قطب آشپزی ترکیه

غذاهای آنتالیا بهتر است یا استانبول؟ استانبول شهری شگفت انگیز برای بازدید از رستوران‌هایش است. از لحاظ منوی غذایی، آنتالیا چندان محبوب نیست اما رستوران‌ها و کافه‌های خوبی را در خود جای داده است. برای افرادی که اهل غذا هستند، استانبول یک انتخاب عالی است. از غذاهای کلاسیک ترکی گرفته تا دسرهای متنوع، این شهر بهترین غذاها را به توریستان ارائه می‌دهد. غذاهای محبوب شامل لاح معجون، کباب و دونر است که با قیمت‌های مقرون به صرفه در همه جا پیدا خواهید کرد. همچنین در مناطق توریستی، رستوران‌های لوکس زیادی پیدا خواهید کرد که علاوه بر غذاهای اصیل ترکی، غذاهای بین‌المللی را نیز سرو می‌کنند.

آنتالیا با سبک نوآورانه خود در ترکیب با عناصر سنتی، یک تجربه آشپزی عالی را ایجاد می‌کند. فرهنگ غذایی در سراسر ترکیه عالی است و آنتالیا نیز از این قاعده مستثنی نیست. آنتالیا نیز غذاهای محلی ترکیبی از غذاهای دریایی تازه صید شده و همچنین انواع گوشت‌های کبابی را ارائه می‌دهد. غذاهای محلی شامل سیخ کوفته، سوپ کولاکلی و حتی بستنی عدس است. صبحانه سنتی ترکی نیز محبوب است که معمولاً شامل تخم مرغ آب پز، پنیر، گوجه فرنگی، خیار، زیتون و نان یا شیرینی ترکی است که همیشه با چای ترکی سرو می‌شود. اما به صورت کلی رستوران‌های استانبول تنوع غذایی بالاتری دارند و منوی غذایی خود را با کیفیت بالاتری ارائه می‌‌کنند.

 

زندگی شبانه در آنتالیا و استانبول

زندگی شبانه در آنتالیا و استانبول

برای گشت و گذارها و تفریحات شبانه چطور؟ استانبول بهتر است یا آنتالیا؟ استانبول به عنوان یکی از پرجنب‌وجوش‌ترین شهرهای ترکیه، تجربه‌ متفاوتی از زندگی شبانه را با کافه بارهای جذاب و موسیقی زنده ارائه می‌دهد و این تا حد زیادی به لطف خاستگاه “شرق با غرب” با شهر است. Beyoglu و Kadikoy با بارها و مکان‌های موسیقی زنده خود مشهور هستند. در شب‌های استانبول، به دلیل وجود بارهایی در روف گاردن هتل‌ها و ساختمان‌های مرتفع، مناظر شگفت انگیزی پدیدار می‌شود.

اگرچه آنتالیا به اندازه شهرهای ساحلی مانند بدروم به خاطر زندگی شبانه‌اش شناخته شده نیست، اما هنوز هم گزینه‌های متنوعی برای گردشگران دارد که پس از غروب خورشید می‌توانند آن را تجربه کنند. از موسیقی زنده و سرو کوکتل در منظره دریا گرفته تا مهمانی در بهترین کلاب‌های آنتالیا، فضای این شهر همیشه پرهیاهو است.

یکی دیگر از کارهای جالبی که می‌توانید در آنتالیا انجام دهید رزرو تور مهمانی قایق است که یک فعالیت عالی برای کسانی است که عاشق نوشیدن کوکتل‌ها و رقص با موسیقی‌های جذاب هستند!

 

مقایسه هتل‌های آنتالیا و استانبول

مقایسه هتل‌های آنتالیا و استانبول

Royal Holiday Palace

هتل‌های آنتالیا بهتر است یا استانبول؟ وقتی صحبت از هتل‌ها به میان می‌آید، انتخاب بین استانبول و آنتالیا واقعا سخت است. آنتالیا هتل‌ها و استراحتگاه‌های ساحلی متعددی دارد که به خوبی شناخته شده است. از جمله برخی از بهترین هتل‌های آنتالیا نیز می‌توان به Xanadu Resort Hotel، Susesi و Lara Barut اشاره کرد. آنتالیا همچنین طیف گسترده‌ای از گزینه‌های اقامتی در شهر، از بوتیک هتل‌ها گرفته ​​تا هتل‌های لوکس با امکانات اسپا و رستوران‌های متعدد را ارائه می‌دهد.

استانبول نیز گزینه‌های مشابهی از اقامتگاه‌های آنتالیا را ارائه می‌دهد. از جمله هتل‌های زنجیره‌ای فوق لوکس استانبول می‌توان به ریتز کارلتون، فور سیزنز و همچنین هتل‌های مجلل محلی‌تر و مستقل‌تر که بر راحتی و اقامتی شخصی تأکید دارند، اشاره کرد که با رزرو تور استانبول از توریک می‌توانید در این هتل‌های لوکس اقامت داشته باشید.

 

 

سواحل استانبول بهتره یا آنتالیا؟

سواحل استانبول بهتره یا آنتالیا؟

سواحل آنتالیا بهتر است یا استانبول؟ آنتالیا که در ساحل فیروزه‌ای جذاب واقع شده است، سواحل شنی زیبا با آب‌های شفاف و آبی رنگ دارد که بهترین مکان برای فعالیت‌های آبی و استراحت در زیر نور آفتاب است. ساحل کنیالتی و لارا دو مورد از محبوب‌ترین سواحل آنتالیا هستند و بیشتر استراحتگاه‌های ساحلی در آن قرار گرفته‌اند. سیرالی نیز یکی از بهترین مناطق دیدنی آنتالیا است، دهکده‌ای عجیب و غریب با یکی از زیباترین سواحل بدون جمعیت در تمام مدیترانه، که بدون شک تجربه بی‌نظیری از سفر شما با تور ترکیه به آنتالیا خواهد بود.

استانبول نیز سواحلی دارد که سفر به آن‌ها سخت نیست. در حالی که سواحل استانبول در مجاورت شهر نیستند، اما می‌توانید با کشتی به جزایر پرنس بروید و در کنار دریا استراحت کنید و یا طعم لذیذ غذاهای ترکی را در رستوران‌های کنار ساحل بچشید.

 

کدام شهر آب و هوای بهتری دارد؟

کدام شهر آب و هوای بهتری دارد؟

در طول سال، آنتالیا آب و هوای بهتری نسبت به استانبول دارد. هر دوی این شهرها در تابستان بسیار دلپذیر هستند، که زمان بسیار خوبی برای بازدید است. استانبول در ماه های زمستان می‌تواند بسیار سرد باشد و گهگاه شاهد برف باشیم. استانبول همچنین بارندگی بسیار بیشتری نسبت به آنتالیا دارد. بنابراین اگر قصد دارید در آب و هوای معتدلی به این شهرها سفر کنید، پیشنهاد می‌کنیم تور خود را برای فصل بهار و تابستان رزرو کنید.

 

جمع‌بندی

در این مقاله شهرهای آنتالیا و استانبول را باهم مقایسه کردیم. در نهایت، انتخاب بین آنتالیا و استانبول به ترجیحات شخصی شما بستگی دارد. اگر به دنبال یک شهر تاریخی و فرهنگی غنی هستید، استانبول انتخاب بهتری است. اگر به دنبال یک شهر ساحلی با سواحل زیبا و تفریحات آبی فراوان هستید، آنتالیا می‌تواند گزینه مناسبی باشد. در صورت نیاز به مشاوره برای خرید تورهای مورد نظر می‌توانید با کارشناسان توریک تماس بگیرید.

شما تجربه سفر به این شهرها را داشتید؟ کدام شهر را برای گشت‌و‌گذار ترجیح می‌دهید؟

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *