خانه
بلاگ
حساب کاربری

کوش آداسی بهتره یا آنتالیا؟ یه سفر فراموش نشدنی بساز!

کوش آداسی بهتره یا آنتالیا؟ یه سفر فراموش نشدنی بساز!
تاریخ انتشار: 1402/7/1

کشور ترکیه، به دلایلی مانند نزدیکی به ایران، فرهنگ مشابه و ارزان بودن قیمت سفر به آن، مقصدی محبوب برای ایرانیان به شمار می‌آید که سالانه هزاران ایرانی این کشور را برای سفر انتخاب می‌کنند. شهر‌های ساحلی ترکیه مانند کوش آداسی و آنتالیا، از شهر‌های بسیار محبوبی هستند که عاشقان دریا و ساحل را جذب خود می‌کنند. معمولاً مسافران و گردشگران بین انتخاب کوش آداسی یا آنتالیا بین دو‌راهی قرار گرفته و نمی‌دانند کدام یک از این شهر‌ها را انتخاب کنند. اگر شما هم قصد سفر به سواحل ترکیه و گذراندن تعطیلاتی رویایی را دارید و نمی‌دانید کدام یک از این دو شهر را انتخاب کنید، ما در این مقاله به شما کمک می‌کنیم تا بتوانید بین کوش آداسی یا آنتالیا یکی را انتخاب کرده و با جاذبه‌های هر یک از این شهر‌ها نیز آشنا شوید.

 

معرفی شهر آنتالیا، مروارید مدیترانه

برای اینکه بفهمیم کوش آداسی بهتره یا آنتالیا، اول باید با این دو شهر ساحلی زیبا اشنا شویم. همه ساله گردشگران و مسافران زیادی از سراسر جهان، با تور‌های گردشگری مختلفی مانند تور مالدیو، تور ایتالیا، تور بالی و … به شهر‌ها و کشور‌های مختلفی از جهان سفر می‌کنند. تور آنتالیا نیز از تور‌های بسیار محبوب و پر‌طرفداری در بین گردشگران به حساب می‌آید. آنتالیا، معروف به مروارید مدیترانه و ترکیه، یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در ترکیه و اروپا است. منطقه آنتالیا که در سواحل مدیترانه در جنوب ترکیه قرار دارد، محل اقامتگاه‌های بزرگی است که همگی ترکیبی از دریا، آفتاب، سواحل، آرامش، تاریخ، فرهنگ و زندگی شبانه را برای گردشگران به ارمغان می‌آورند. این منطقه برای تعطیلات خانوادگی یا ساحلی بسیار ایده‌آل است زیرا شهری ساحلی است که در تمام طول سال می‌توانید آفتاب را در آن پیدا کنید. آنتالیا، توسط کوه‌های عظیمی که به زیبایی با سواحل آبی و دریای مسحور‌کننده مدیترانه به همراه بافت تاریخی و زیبایی‌های طبیعی آن متحد شده‌اند، محاصره شده است. هرساله میلیون‌ها گردشگر به آنتالیا سفر می‌کنند تا این بهشت ​​چشمگیر مملو از خلیج ها، دره‌ها، غارها، بوفه‌ها، سواحل، آبشارهای باشکوه، شهرهای باستانی فوق‌العاده، خانه‌های سنتی و بیشمار دیدنی دیگر را کشف کرده و از آن‌ بازدید کنند. شهر انتالیا، بزرگترین و‌ وسیع‌ترین ساحل بین‌المللی ترکیه است که از۲۰ شهر مختلف تشکیل شده است که کمر، ساید و آلانیا از معروف‌ترین شهر‌های آن هستند. برای مثال، آلانیا یک استراحتگاه عالی برای تعطیلات آنتالیا است که برای سالیان زیادی محل اقامت گردشگران زیادی از سراسر جهان بوده است. برای کسانی که به دنبال تعطیلات آرام با مناظر دیدنی، مکان‌های تاریخی و همچنین سواحل زیبا هستند، آلانیا مطمئنا یک انتخاب عالی خواهد بود. از دلایلی که آنتالیا شهر بسیار محبوب و معروفی در ترکیه به حساب می‌آید، می‌توان به سواحل دل‌انگیز، تفریحات بیشمار آبی، هتل‌ها و اقامت‌گاه‌های لوکس و زیبا، امکانات رفاهی، جاذبه‌های طبیعی و تاریخی و از همه مهم‌تر آب‌وهوای مناسب اشاره کرد. همه‌ی این جاذبه‌ها باعث شده تا گردشگران بین این که آنتالیا بهتر است یا کوش آداسی، دچار تردید بزرگی شوند.

 

معرفی شهر کوش آداسی، نگین دریای اژه

معرفی شهر کوش آداسی، نگین دریای اژه - کوش آداسی یا آنتالیا

 

کوش آداسی یکی از محبوب‌ترین شهرهای توریستی ترکیه است که در دریای اژه و در ۷۱ کیلومتری استان آیدین ترکیه قرار دارد. کوش آداسی، سواحل فیروزه‌ای رنگ، قدیمی‌ترین مکان‌های تاریخی جهان و مکان‌های مذهبی بسیار مهم را در خود جای داده است. همچنین این شهر به جزیره یونانی ساموس نیز نزدیک است که این شهر را بسیار جذاب کرده است. اگر به دنبال تعطیلاتی فراموش نشدنی با قیمت‌های مقرون به صرفه هستید، قطعا کوش آداسی انتخاب مناسبی خواهد بود.کوش آداسی شهر توریستی که به خاطر زیبایی‌های طبیعی، دریاهای فیروزه‌ای و مکان‌های تاریخی معروفی که دارد، شناخته می‌شود. شهر باستانی افسوس، خانه حضرت مریم و پارک ملی شبه جزیره دیلک از مناطق دیدنی مهم کوش آداسی هستند. جمعیت کوش آداسی که در ماه های زمستان حدود 100 هزار نفر است با ورود گردشگران داخلی و خارجی در ماه‌های فصل تابستان از مرز 2 میلیون نفر نیز عبور می‌کند. کوش آداسی همچنین محل سومین بندر بزرگ ترکیه نیز می‌باشد. بندر Ege کوش آداسی که بندری بسیار مهم برای کشتی‌های بین المللی و داخلی محسوب می‌شود، روزانه پذیرای هزاران گردشگر داخلی و خارجی است و تخمین زده می‌شود سالانه حدود 650000 گردشگر از طریق این بندر وارد شهر می‌شوند. مجموع این دیدنی‌های بی‌نظیر کوش آداسی نیز باعث شده تا مشابه آنتالیا، گردشگران و مسافران به این دو‌‌راهی برسند که تور کوش آداسی بهتره یا آنتالیا؟!

 

بهترین انتخاب برای سفری به سواحل ترکیه،کوش آداسی یا آنتالیا؟!

پس از این که با دو شهر ساحلی زیبای ترکیه یعنی آنتالیا و کوش آداسی آشنا شدید، در این بخش می‌خواهیم به پاسخ سوال کوش آداسی برم یا آنتالیا بپردازیم. در این بخش، این دو شهر را از چند جهت مورد بررسی قرار می‌دهیم تا به شما در انتخاب بهتر کمک کنیم. با ما همراه باشید.

 

هتل‌های آنتالیا و کوش آداسی

یکی از مهم‌ترین مواردی که در سفر به یک شهر مورد توجه قرار می‌گیرد، محل اقامت در آن شهر است. به همین دلیل، مقایسه مکان‌های اقامتی و هتل‌های دو شهر انتالیا و کوش آداسی می‌تواند در انتخاب بهتر نقش مهمی داشته باشد. هر دو شهر‌های آنتالیا و کوش آداسی، جز مناطق توریستی و پر گردشگر ترکیه به شمار می‌آیند که مکان‌های اقامتی زیادی دارند. اما اگر بخواهیم وارد جزئیات شویم، در آنتالیا هتل‌ها و اقامت‌گاه‌های لوکس با خدمات رفاهی بیشتر و بهتری وجود دارند. اکثر هتل‌های این شهر از استاندارد بالایی برخوردار هستند که برای نمونه می‌توان به هتل‌های کلون پلازا، آکرا، لارا و … اشاره کرد. در مقابل، کوش‌آداسی هتل‌های با قیمت مناسب را ارائه می‌دهد که برای کسانی که قصد دارند سفری اقتصادی داشته باشند، گزینه مناسبی می‌باشد. از بهترین هتل‌های کوش آداسی می‌توانیم به هتل‌های سی لایت، رامادا، و کاریزما اشاره کنیم.

 

آب‌و‌هوای کوش آداسی و آنتالیا

آب‌و‌هوای کوش آداسی و آنتالیا - کوش آداسی یا آنتالیا

 

همان طور که گفتیم، کوش آداسی و آنتالیا هر دو شهرهایی ساحلی هستند که از آب‌و‌هوای عالی برخوردار می‌باشند. از طرفی از آنجایی که این دو شهر فاصله زیادی از هم ندارند، اقلیم آن‌ها نیز تقریباً شبیه به هم است. آنتالیا، اب‌و‌هوایی معتدل و مدیترانه‌ای دارد که در اغلب روزهای سال گرم و افتابی است. تابستان‌های انتالیا طولانی بوده و سرما و یخبندان کم‌تر به چشم می‌خورد. بهترین زمان سفر به انتالیا از اواخر اسفند ماه تا ابان ماه است. شهر کوش آداسی نیز شهری با آب‌و‌هوای معتدل به همراه کمی رطوبت است که مشابه آنتالیا در اغلب روز‌های سال هوا گرم و آفتابی میباشد. از فروردین تا خرداد و از شهریور تا آذر، بهترین زمان سفر به کوش آداسی هستند.

 

سواحل کوش آداسی و آنتالیا

از آنجایی که کوش آداسی و آنتالیا هر دو شهر‌های ساحلی هستند، سواحل متعدد زیبایی را می‌توان در آن‌ها پیدا کرد. در واقع‌ اصلی‌ترین جاذبه‌ی گردشگری هر دو این شهر‌ها سواحل و دریا است. آنتالیا از سواحل بسیار متنوع و زیبایی برخوردار است که طرفداران داخلی و خارجی زیادی دارند. بهترین و معروف‌ترین سواحل انتالیا سواحل لارا، پاتارا، کمر، چرالی، بلک و .. هستند که انواع مختلف و متعددی از تفریحات دریایی از جمله موج سواری، غواصی، اسکی روی آب، قایقرانی و … را ارائه می‌دهند. اگر بخواهیم مقایسه کنیم که کوش آداسی یا آنتالیا کدام یک سواحل بهتری دارند، باید بگوییم که سواحل آنتالیا از امکانات رفاهی و تفریحی بیشتری برخوردار هستند. سواحل آنتالیا اغلب سواحلی صخره‌ای و شنی هستند اما سواحل کوش آداسی سواحلی ماسه‌ای و کاملاً طلایی هستند که رو به آب‌های شفاف و کریستالی و بندرگاه، منظره‌ای بی‌نظیر را به ارمغان می‌آورند. با توجه به بندرگاه Ege که بندرگاهی مهم در جذب و ورود گردشگر است، سواحل کوش آداسی بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند. از بهترین سواحل کوش آداسی می‌توان به سواحل مرکزی، لیدیز بیچ، سیلور سند، ساحل بهشت و … اشاره کرد.

 

جاذبه‌های طبیعی کوش آداسی و انتالیا

مورد بعدی که در مقایسه کوش اداسی یا آنتالیا مورد توجه قرار می‌گیرد، جاذبه‌های طبیعی این دو شهر است. به طور کلی، کشور ترکیه و شهر‌های مختلف آن جاذبه‌های دیدنی زیادی دارند. به طوری که هر ساله از سراسر جهان هزاران نفر با تور استانبول به این شهر تاریخی زیبا سفر می‌کنند تا از دیدنی‌های آن بازدید کنند. در مورد دو شهر کوش آداسی و انتالیا نیز اگر قصدتان از سفر به به این دو شهر بازدید از دیدنی‌های طبیعی است، می‌توان گفت که هر دو این شهر‌ها از جاذبه‌های دیدنی زیبای بیشماری بهره‌مند هستند که علاوه بر دریا و ساحل، فرصت بیشتری برای داشتن سفری خاطره‌انگیز و لذت‌بخش را فراهم می‌کنند. شهر آنتالیا از دیدنی‌های بیشماری مانند آبشار دودن که در ۱۴کیلومتری شمال شرقی آنتالیا قرار دارد، آبشار کورشونلو در ۲۴کیلومتری آنتالیا، کوه‌های ساکلینکت، آبشار ماناوگات و از همه جذاب‌تر درخت‌های نخل برخوردار است که پیشنهاد می‌کنیم در برنامه تور انتالیا خود، بازدید از این جاذبه‌ها را حتماً قرار دهید. کوش اداسی نیز مانند انتالیا از دیدنی‌های طبیعی بیشماری برخوردار است. روستای کرازلی، باغ‌ها و تاکستان‌های زیبا در میان خانه‌های سفید، پاموک قلعه، جزیره‌ دنج و بکر کبوتر، پارک و بیشمار جاذبه دیگر، از جاذبه‌های طبیعی کوش آداسی به شمار می‌آیند که سالانه گردشگران زیادی را به این شهر می‌کشانند. اگر بخواهیم کوش آداسی و انتالیا را از جهت دیدنی‌های طبیعی مقایسه کنیم، باید بگوییم که کوش آداسی از این جهت نسبت به آنتالیا پیشرو‌تر است.

 

مراکز خرید کوش آداسی و آنتالیا

مراکز خرید کوش آداسی و آنتالیا - کوش آداسی یا آنتالیا

 

بدون شک، خرید کردن یکی از قسمت‌های جذاب و در عین حال جدا‌نشدنی هر سفری است. به همین خاطر گردشگران زیادی علاقه دارند تا دو شهر کوش آداسی و آنتالیا را از جهت خرید و مراکز خرید نیز مقایسه کنند. در شهر آنتالیا،  مراکز خرید بسیار بزرگی را می‌توانید پیدا کنید. برخی از مراکز خرید معروف و برتر این شهر عبارتند از Migros mall Terra، deepo و mall of antalya که در این مراکز خرید می‌توانید به معروف‌ترین برند‌های جهان و همچنین اجناسی با‌کیفیت و عالی دسترسی داشته باشید. البته در انتالیا بازارهای محلی مانند آنتالیا بازار و شنبه بازار آنتالیا نیز وجود دارند که برای خرید سوغاتی گزینه‌های مناسبی هستند. کوش‌ آداسی نیز مراکز خرید خوبی دارد اما مانند آنتالیا نمی‌توان همه برند‌های معروف جهان را در مراکز خرید آن پیدا کرد. اما نکته مثبت راجع به مراکز خرید کوش آداسی این است که قیمت اجناس بسیار مناسب و ارزا‌ن‌تر از آنتالیا هستند. از مراکز خرید معروف و برتر کوش آداسی می‌توان به مرکز خرید اسکلا نووا، آکدوگان، سوکه و همچنین بازار بزرگ کوس آداسی اشاره کرد.

 

حمل‌و‌نقل در دو شهر کوش آداسی و آنتالیا

از انجایی که در سفر‌های خارجی امکان تردد با خودروی شخصی وجود ندارد، سیستم حمل‌و‌نقل مقصد سفر، موضوع مهمی برای گردشگران به حساب می‌آید. از آن‌جایی که آنتالیا  مرکز استان است، در حوزه حمل و نقل عمومی نسبت به کوش آداسی پیشرو‌تر بوده و گزینه‌های زیادی از جمله اتوبو‌س‌های عمومی، کشتی، واگن‌های برقی و دلموش را در اختیار مسافران قرار می‌دهد. در کوش آداسی نیز، دلموش و اتوبوس، دو وسیله حمل‌و‌نقل رایج داخل شهری هستند که نقاط مختلف شهر را پوشش می‌دهند و از قیمت خوبی نیز برخوردار هستند.

 

هزینه‌های سفر به آنتالیا و کوش آداسی

در آخرین بخش مقایسه دو شهر آنتالیا و کوش آداسی، به یکی از مهم‌ترین مولفه‌ها، یعنی هزینه سفر به این دو شهر می‌پردازیم. هزینه‌های سفر به دو شهر آنتالیا و کوش آداسی، به سه دسته شامل خوراک، اقامت و حمل‌ونقل تقسیم می‌شود. از آنجایی که هتل‌های انتالیا بسیار لوکس و گران قیمت‌تر از کوش آداسی هستند، بنابراین هزینه اقامت در آنتالیا به نسبت کوش آداسی بیشتر است. هزینه خورد‌‌و‌خوراک در هر دو شهر تقریباً مساوی است و تفاوت چندانی ندارد. در مورد هزینه‌های حمل‌و نقل نیز عوامل مختلفی مانند نزدیکی و دوری محل اقامت شما نسبت به مناطق دیدنی و سواحل، موثر هستند. اما به طور کلی، هزینه‌های حمل‌و‌نقل در هز دو این شهر‌ها و همچنین در اکثر شهر‌های کشور ترکیه یکسان بوده و تفاوت محسوسی ندارد.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *