خانه
بلاگ
حساب کاربری

گشت و گذار در شب‌های استانبول

تاریخ انتشار: 1402/7/3

شب در استانبول کجا بریم؟ اگر به دنبال شهری هستید که تفریحات شبانه جذابی داشته باشد، بهتر است سفری به استانبول داشته باشید. به دلیل شهرت بین المللی این شهر، ممکن است متوجه نشوید که زندگی شبانه استانبول همیشه پر رونق است. مطمئناً در این کلان شهر پر جنب و جوش و شلوغ، حتی پس از غروب خورشید، مکان‌هایی برای بازدید و تفریحات شبانه کم نیست. از موزه‌ها و جاذبه‌های دیدنی در شب گرفته تا کافه‌ها و رستوران‌ها، بارها و سفر دریایی با کشتی‌ها، شب‌های استانبول خاطره‌ای به یاد ماندنی را برای شما رقم می‌زند. اگر به استانبول سفر می‌کنید و به دنبال جواب این سوال هستید که شب در استانبول کجا بریم، تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

 

سفر دریایی بسفر را همراه با شام رزرو کنید!

سفر دریایی در بسفر یکی از جذاب‌ترین تفریحات شبانه در استانبول برای لذت بردن از یک وعده غذایی است. سفر دریایی شام در بسفر تفریح مناسبی است زیرا می‌توانید نوع سفر دریایی را که می‌خواهید به آن سفر کنید، انتخاب کنید. برای مثال فرض کنید به فرهنگ و تاریخ علاقه دارید. در این صورت، قایق تفریحی شخصی که سوار می شوید ممکن است شما را به دیدن خانه‌های تابستانی سلاطین ببرد و تمام کاخ‌های عثمانی در تنگه بسفر را به شما نشان دهد. سفر دریایی یک تفریح شبانه در استانبول است که شما می‌توانید تمام مناظر دو طرف آسیایی و اروپایی مانند مسجد اورتاکوی و برج دختر را ببینید. اگر خوش شانس باشید، حتی ممکن است مناظر سراگلیو مانند مسجد آبی، کاخ توپکاپی، ایاصوفیه یا حتی برج گالاتا را نیز ببینید. شما همچنین می‌توانید یک سفر دریایی شام با یک نمایش شبانه ترکی رزرو کنید که ممکن است شامل موسیقی با سازهای ترکی، رقاص‌ها، نمایش درویش‌ها و غذاها و کوکتل‌های بی‌نظیر باشد.

 

از حمام ترکی دیدن کنید!

از حمام ترکی دیدن کنید! - شب در استانبول کجا بریم

 

شبگردی در استانبول حال و هوای دیگری دارد و به دلیل نزدیکی به فرهنگ ایرانی تجربه بی‌نظیری را برای شما رقم می‌زند. اگر شما هم به دنبال جاذبه‌های دیدنی این شهر در شب هستید، بازدید از حمام ترکی را از دست ندهید. حمام‌های ترکی اکثرا تا نیمه شب باز هستند و ماساژ روغن آرامش بخش را به شما ارائه می‌دهند که خستگی‌های شما را از تنتان بیرون می‌کند. علاوه بر این، تماشای رقص بخار در اطراف گنبدهای بالای سر حمام تجربه‌ای متعالی است که قلب و تخیل بازدیدکنندگان و مردم محلی را به یک اندازه تسخیر کرده است. برخی از حمام‌های استانبول تا دیروقت باز می‌مانند و به شما کمک می‌کنند پس از یک روز شلوغ گشت و گذار در جاذبه‌های این شهر، استراحت کنید.

اگر شما هم به دنبال مقصدی جذاب برای گذراندن اوقات فراغتتان هستید، علاوه بر سفر به استانبول می‌توانید با رزرو تور مالدیو و یا سفر به کشور‌های آسیایی مانند دبی، اندونزی، تایلند و … تجربه بی‌نظیر و خاطره انگیزی را رقم بزنید. برای این منظور و اطلاع از قیمت ویزای دبی و دریافت آن، ویزای اندونزی و رزرو تورهای مسافرتی می‌توانید به وب سایت گردشگری توریک مراجعه کرده و از کارشناسان این مجموعه راهنمایی بخواهید.

دراویش رقاص را تماشا کنید!

در دهه ۱۳۰۰، گروهی به نام گروه دراویش شکل گرفت که از آموزه‌های مولانا پیروی می‌کردند و در سال ۲۰۰۸ هم یونسکو آن‌ها را به عنوان یکی از میراث فرهنگی ترکیه معرفی کرد. سالانه گردشگران زیادی در سفر به ترکیه، علاقه‌مند هستند تا نمایش چرخان دراویش را مانند یک فستیوال هیجان انگیز تماشا کنند. این مراسم اغلب در لژ‌های مولوی به نمایش گذاشته می‌شود. به همین دلیل، یکی از مکان‌هایی که در پاسخ به سوال شب در استانبول کجا بریم می‌توانیم معرفی کنیم، Galata Mevlevihanesi است که مکانی فوق‌العاده برای تماشای نمایش دراویش چرخان است.  اجرای این گروه در این مکان، هر هفته یکشنبه‌ها ساعت ۵ عصر شروع شده و بلیط‌های آن نیز خیلی سریع به فروش می‌روند.

فواره رقصان مقابل مسجد آبی را تماشا کنید!

فواره رقصان مقابل مسجد آبی را تماشا کنید! - شب در استانبول کجا بریم

 

مسحد سلطان احمد استانبول که با نام مسجد آبی نیز شناخته می‌شود،  از معروف‌ترین مکان‌های دیدنی این شهر است که در محوطه اطراف آن، فروشندگان خیابانی زیادی به فروش غذا‌های محلی و خیابانی می‌پردازند. در ماه‌های خاصی از سال، مانند ماه رمضان، مسجد سلطان احمد و پارک نزدیک به آن به طور زیبایی تزئین شده و یک فواره نورانی که جلوه‌ای شگفت‌انگیز دارد، در آن به چشم می‌خورد. این فواره تصویر زیبایی در شب‌های استانبول به نمایش می‌گذارد که آن را به یکی از جاهای دیدنی استانبول در شب تبدیل می‌کند.

 

به یک تور غذایی شبانه بپیوندید!

شب در استانبول کجا بریم؟ چه تفریحاتی در این شهر توریستی وجود دارد؟ چگونه می‌توان شبی به یاد ماندنی را در این شهر رقم زد؟ اگر به تنهایی به استانبول سفر کرده‌اید و یا با خانواده خود تور استانبول را رزرو کرده‌اید، رزرو یک تور غذایی برای کشف رستوران‌های متعدد در شهر و پیدا کردن دوستان جدید تجربه‌ای عالی برای شما خواهد بود. با رزرو این تور می‌توانید وعده شام را در بهترین رستوران‌های استانبول صرف کرده و طعم لذیذ غذاهای ترکی را بچشید. علاوه بر صرف غذا می‌توانید از مکان‌های مهم گردشگری دیدن کرده و به کاوش و گشت و گذار استانبول در شب بپردازید.

 

غروب آفتاب و برج Maiden’s Tower را از Salacak، Üsküdar تماشا کنید!

غروب آفتاب و برج Maiden’s Tower را از Salacak، Üsküdar تماشا کنید! - شب در استانبول کجا بریم

 

تماشای غروب خورشید تقریباً در هر نقطه از استانبول یک تجربه بی‌نظیر است. اگر می‌خواهید غروب آفتاب را از منظره زیباتری تماشا کنید، پیشنهاد ما به شما منطقه Salacak در Üsküdar است. هنگامی که خورشید غروب می کند، نور برج دختر را خواهید دید. اگر نمی‌توانید هزینه سفر دریایی در بسفر را بپردازید، دیدن غروب آفتاب در این برج یکی از مکان های دیدنی استانبول در شب خواهد بود. غروب خورشید ممکن است تنها چند دقیقه طول بکشد، اما این زمان کافی است تا بار دیگر مجذوب زیبایی‌های استانبول شوید.

گشت و گذار در مراکز خرید استانبول!

اگر فرش‌های زیبای بازار بزرگ و آثار سنتی ترکیه را از دست داده‌اید، می‌توانید به یکی از مراکز خرید استانبول بروید. اکثر مراکز خرید تا ساعت 10 شب باز هستند، بنابراین اگر علاقه‌ای به خرید در شب دارید، بازدید از مراکز خرید این شهر را از دست ندهید. پس از بازدید از جاذبه‌های طبیعی استانبول، موزه‌ها و رستوران گردی، اکنون نوبت پاساژ گردی و خرید از مغازه‌های بسیار لوکس است.

از Ortaköy دیدن کنید!

از Ortaköy دیدن کنید! - شب در استانبول کجا بریم

 

شب در استانبول کجا بریم؟ Ortaköy یکی دیگر  از جاذبه‌های استانبول در شب است که می‌توانید غذای خوشمزه آن یعنی کومپیر را امتحان کنید. سیب زمینی پخته ترکی (کومپیر)، به ویژه سیب زمینی اورتاکوی، یک غذای افسانه‌ای و بی‌نظیر است که پیشنهاد می‌کنیم حتماً طعم لذیذ آن را بچشید و سپس برای تماشای نورهای پل بسفر به آنجا بروید. دیدن رنگ‌های زرق و برق دار منعکس شده در اقیانوس همیشه یک شب به یاد ماندنی را به ارمغان می‌آورد. اگر به دنبال مکانی آرامش بخش در شب‌های استانبول هستید، دیدن نورهای استانبول در شب ممکن است چیزی باشد که به آن نیاز دارید.

در خیابان استقلال قدم بزنید!

خیابان استقلال یکی از مشهورترین جاهای دیدنی استانبول در شب است که علاوه بر کافه‌ها، رستوران‌ها و بارها، مکان‌های تاریخی، کلیساها و موزه‌های زیادی را در خود جای داده است که می‌توانید به گشت و گذار در آن بپردازید و جاذبه‌های این شهر را کشف کنید. علاوه بر سفر به استانبول و گشت و چذار در این شهر توریستی، می‌توانید با رزرو تور آنتالیا از وب سایت مجموعه گردشگری توریک به یکی از زیباترین شهرهای ترکیه سفر کنید و تجربه بی‌نظیر و به یاد ماندنی را در سواحل زیبای آنتالیا برای خود رقم بزنید.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *