خانه
بلاگ
حساب کاربری

بهترین زمان برای نرفتن به پاریس

بهترین زمان برای نرفتن به پاریس - توریک
تاریخ انتشار: 1401/11/8

اگر فیلم نیمه شب در پاریس یا فیلم‌های دیگری که در این شهر ساخته شده‌اند را دیده باشید، حتما خودتان را درحال قدم زدن در خیابان‌های سنگ‌فرش شده این شهر تصور کرده‌اید. پاریس یکی محبوب‌ترین شهرهای دنیا برای سفر است. سالانه میلیون‌ها نفر، ویزای فرانسه را دریافت و این کشور را برای سفر انتخاب می‌کنند. هیچ توریستی از سفر به این کشور و پایتخت دوست‌داشتنی‌ آن دست خالی برنمی‌گردد، زیرا هر جور جاذبه‌ای که بخواهد می‌تواند در پاریس پیدا کند.

در این مطلب قصد داریم درباره بهترین زمان برای نرفتن به پاریس حرف بزنیم. به زبان ساده‌تر می‌خواهیم بررسی کنیم در چه زمان‌هایی نباید به پاریس سفر کنیم. اما قبل از پرداختن به این موضوع وضعیت این شهر را در فصل‌های مختلف سال بررسی خواهیم کرد. با ما تا انتهای این مطلب از آژانس توریک همراه باشید.

 


قصد سفر به پاریس رو داری؟ همین حالا برای ویزای فرانسه اقدام کن!

 

 

سفر به پاریس در فصل بهار

سفر به پاریس در فصل بهار

 

اگر در فصل بهار به پاریس سفر کنید؛ بوی شکوفه‌های بهاری در جای جای شهر مشام‌تان را نوازش خواهد داد. اگرچه در اوایل بهار هنوز هوا کمی سرد است اما هر چه به سوی اواسط این فصل پیش برویم هوا هم مطبوع‌تر خواهد شد. در این فصل هر از گاه باران‌های کوتاهی هم اتفاق می‌افتد که برای برخی از مسافران جذاب است و برخی را هم اذیت می‌کند.

مشکل دیگری که در این فصل وجود دارد آب و هوای متغیر است. خود فرانسوی‌ها می‌گویند ” به گرمی هوا در آپریل اعتماد نکنید” پس شاید بهتر باشد به توصیه‌شان گوش دهید و به فکر لباس‌های بارانی هم باشید. پس اگر قدم زدن کنار رودخانه سن و کافه‌گردی جزو برنامه‌های سفرتان به شهر پاریس است؛ این ماه می می‌تواند برای سفر مناسب باشد.

 

 

سفر به پاریس در تابستان

سفر به پاریس در تابستان

 

تابستان را باید شلوغ‌ترین فصل پاریس از نظر تعداد گردشگر دانست. بالاترین درجه هوا در این فصل 25 درجه سانتی‌گراد است اما به طورکلی هوا آنقدر گرم نیست که نتوان به گشت و گذار پرداخت. به طور کلی ماه‌های جون تا آگوست گرم‌ترین زمان‌ها در فرانسه هستند.

اگر در این فصل به پاریس سفر کردید به هیچ عنوان پیک نیک مقابل برج ایفل و دیگر باغ‌های زیبای پاریس را فراموش نکنید، زیرا از نظر وضعیت آب و هوایی زمان بهتری از این برای پیک نیک پیدا نخواهید کرد. پاریس در ماه جون روزهایی طولانی دارد، به طوری که حتی تا ساعت 10 هم هنوز نور خورشید در هوا می‌تابد. به جز دو هفته ابتدایی ماه آگوست دیگر روزهای تابستان برای پاریس‌گردی مناسب هستند.

 

 

 

سفر به پاریس در پاییز

سفر به پاریس در پاییز

 

در این فصل گردشگران کمتری در پاریس حضور دارند. بنابراین اگر دوست دارید این شهر را در زمان خلوتش بگردید، بهتر است فصل پاییز را برای سفر انتخاب کنید. از ماه اکتبر کم کم هوا رو به سردی می‌رود و عصرها که می‌خواهید از محل اقامت خود بیرون بیایید باید بیشتر لباس بپوشید.

اما رمانتیک‌ترین روزهای این شهر را هم می‌توانید در همین فصل پاییز ببینید. در این فصل معمولاً باران‌های طولانی و بادها متداول اتفاق می‌افتد که این ممکن است کمی گردشگران را اذیت کند اما هم هزینه سفرتان کمتر خواهد بود و هم پاریس خلوت‌تر. پس اگر با کمی سرما مشکل ندارید، پاییز از هر نظر زمان مناسبی برای این سفر است.

 

 

 

سفر به پاریس در زمستان

سفر به پاریس در زمستان

 

در زمستان‌های پاریس، امکان بارش برف وجود دارد و در این صورت، شهر درگیر آشفتگی ترافیکی و بی‌نظمی می‌شود. درست مثل تهران! اما بارش برف در این فصل، همیشگی نیست. در زمستان روزها هم کوتاه‌تر می‌شود و کمتر می‌توانید پاریس‌گردی کنید و خصوصا از جاذبه‌های تاریخی این شهر دیدن کنید. در هر حال اگر تصمیم دارید در فصل زمستان به کشور فرانسه سفر کنید؛ حتما لباس‌های گرم، همراه خود ببرید. البته در این فصل پاریس از همیشه خلوت‌تر است و آرامش و سکون خیابان‌های زیبایش را فرا می‌گیرد.

 

 

بدترین زمان برای سفر به پاریس

بدترین زمان برای سفر به پاریس

 

تا اینجای مطلب، می‌دانید که پاریس در هر فصل در چه وضعیت آب و هوایی قرار دارد. حالا وقت آن رسیده که به موضوع اصلی نوشته بپردازیم:

 

  • برای بدترین زمان سفر به پاریس، باید از ماه‌های مارس و آگوست نام ببریم. ماه مارس را باید یکی از سردترین و بارانی‌ترین زمان‌ها در این شهر دانست. بنابراین اگر سفر در روزهای سرد را دوست ندارید، این ماه نمی‌تواند زمان مناسبی برای سفر شما باشد.
  • ماه آگوست هم به این علت زمان مناسبی برای سفر نیست که درجه هوا به بالاترین حدش می‌رسد. اگر دوست ندارید در گرما سفر کنید و ازدحام مسافران هم آزاردهنده است، زمان دیگری را برای سفر به پاریس انتخاب کنید. البته مشکل ازدحام گردشگران در کل تابستان وجود دارد اما آگوست گرمای بیش از حد هوا هم به این مشکل اضافه می‌شود. جالب است بدانید بسیاری از مردم خود پاریس در تابستان به سمت جنوب فرانسه می‌روند تا بتوانند از گرمای هوا و ازدحام گردشگران دور شوند.
  • اگر اهل خرید هستید هم به هیچ عنوان در ماه آگوست سفر نکنید زیرا زمان حراج‌ها تمام شده و قیمت‌ها در بالاترین حدشان هستند. از آنجایی که گردشگران زیادی در تابستان وارد این شهر می‌شوند، قیمت همه چیز چند برابر خواهد شد.
  • ماه دسامبر هم می‌تواند برای بسیاری از افراد زمان نامناسبی برای سفر باشد زیرا در این ماه، پاریس کوتاه‌ترین روزها و طولانی‌ترین شب‌ها را دارد. از آنجایی که بخش زیادی از جاذبه‌های این شهر تاریخی هستند، بهتر است در روشنایی روز از آنها بازدید کنید و این ماه زمان شما را محدود می‌کند.

 

 


پیشنهاد می‌شود: پاریس گردی در 3 روز

 

 

کلام آخر

در مطلب بهترین زمان برای نرفتن به پاریس، درباره آب و هوای این شهر در فصل‌های مختلف و بهترین زمان‌ها برای سفر به آن حرف زدیم و دلایش را بررسی کردیم. اما در هر حال کسانی که قصد سفر به جایی را دارند، باید براساس فاکتورهای مورد نظر خودشان تصمیم بگیرند.

برای مثال شاید افرادی ترجیح دهند زمستان به پاریس سفر کنند تا هزینه کمتری برای سفرشان بپردازند. عده دیگری هم دوست داشته باشند در تابستان، در زمان اوج گردشگری این شهر، راهی فرانسه شوند. اینکه کی بهترین زمان و بدترین زمان برای سفر به پاریس است تصمیم شماست.

0 4
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سارا گفت:

    خیلی موافقم

    مطلب جالبی بود

  2. پوریا گفت:

    من تموم مطالبتونو میخونم خیلی عالی هستن لطفا درباره شاه عبدل عظیم و اطرافشم بنویسید که من میتونم برم 🙂