خانه
بلاگ
حساب کاربری

کریسمس در استرالیا + رویدادهای خاص این کشور

کریسمس در استرالیا + رویدادهای خاص این کشور
تاریخ انتشار: 1402/9/30

احتمالاً می‌دانید که در حال نزدیک شدن به آغاز سال نو میلادی و برگزاری جشن مهم کریسمس در سراسر جهان هستیم. کریسمس در استرالیا نیز مانند دیگر کشور‌های جهان با شور و شوق فراوانی برگزار شده و مردم این کشور نیز با آداب و رسوم مختلف، به شیوه‌های متنوعی این روز را جشن می‌گیرند. در ادامه همراه ما باشید تا با چگونگی برگزاری این روز هیجان‌انگیز در استرالیا، بیشتر آشنا شویم.

 

روز کریسمس در استرالیا

همان طور که گفتیم، با نزدیک شدن به روز‌های پایانی سال و همچنین ماه ژانویه، مردم اغلب کشور‌های جهان برای برگزاری جشن کریسمس به تکاپو می‌افتند. در حالی که جشن گرفتن شب کریسمس بیشتر در اروپا معمول است، اما روز کریسمس در استرالیا نیز روز مهمی در سال به شمار می‌آید. روز کریسمس در کشور استرالیا برخلاف دیگر کشور‌ها در روز 25 دسامبر برگزار می‌شود. برخی از مردم این کشور در شب یا روز کریسمس به کلیسا می‌روند و سال نوی خود را معنوی آغاز می‌کنند. سنت‌ها و نماد‌های کریسمس در استرالیا نیز مانند نماد‌های کریسمس در دیگر کشور‌ها است. این یعنی که درخت کریسمس، بابانوئل با لباس قرمز رنگ که بر یک سورتمه سوار است، آهنگ‌هایی مانند “Jingle Bells” و کارت پستال‌ها و تزئینات کریسمس در استرالیا نیز بسیار محبوب هستند. اولین جشن‌های کریسمس در استرالیا ریشه در اواخر سال 1788 داشت و توسط محکومان ناوگان اول که در اوایل همان سال به بندر سیدنی رسیدند، معرفی شد. از قرن نوزدهم به بعد، سنت برپایی درخت کریسمس، ارسال کارت‌های کریسمس و نمایش تزئینات در سراسر استرالیا گسترش یافت. از آن زمان به بعد، کریسمس در استرالیا به عنوان یک جشن و تعطیلات رسمی باقی مانده و به عنوان یک مناسبت سنتی جشن گرفته می‌شود. اهدا و دریافت هدایا در روز کریسمس نیز در استرالیا رسمی معمول است. هدایا معمولاً بین خانواده و دوستان نگهداری شده و در روز کریسمس به افراد داده می‌شود. در استرالیا، برای خانواده‌هایی که فرزندان خردسال دارند، جشن کریسمس خیلی زود شروع می‌شود! با توجه به اینکه کریسمس نزدیک به طولانی‌ترین روز سال رخ می‌دهد، اغلب بچه‌ها با هیجان صبح زود از خواب بیدار می‌شوند تا هدایای خود را دریافت کنند.

 

غذا‌های مخصوص کریسمس در استرالیا

غذا‌های مخصوص کریسمس در استرالیا

استرالیایی‌ها اغلب روز کریسمس را با صرف ناهار یا شام کریسمس با نزدیک‌ترین اعضای خانواده و دوستان خود جشن می‌گیرند. غذا‌های معروف استرالیا در کریسمس معمولاً شامل مجموعه‌ای از غذاهای سرد و گرم از جمله غذاهای دریایی تازه است. بسیاری از خانواده‌ها به طبخ بوقلمون کبابی، غذاهای داغ و پودینگ مخصوص کریسمس پرداخته و از چشیدن آن‌ها در کنار افراد مورد علاقه خود در این روز لذت می‌برند. غذاهای دریایی (به خصوص میگو)، گوشت یا سبزیجات با سالاد، سس و نان تازه غذا‌هایی هستند که در این روز در استرالیا سرو می‌شوند. برای دسر نیز، استرالیایی‌ها دسر پاولوا را با میوه و خامه، پودینگ، کیک میوه‌ای و هر چیز دیگری که فکرش را بکنید تزیین می‌کنند. اگر روز کریسمس را با گروهی از دوستانتان جشن می‌گیرید، می‌توانید سنت پات لاک را امتحان کنید. این بدان معناست که همه می‌توانند یک ظرف غذای مختلف برای اشتراک گذاری در جشن بیاورند و مسئولیت میزبانی نباید بر دوش یک نفر بیفتد.

 

رویدادهای کریسمس در مناطق مختلف استرالیا

در روز‌ کریسمس و روز‌های منتهی به آن، رویداد‌های مختلفی در نقاط مختلف استرالیا برگزار می‌شود. در ادامه برخی از رویداد‌های کریسمس در مناطق مختلف استرالیا را معرفی می‌کنیم.

 

رسوم کریسمس در بریزبن

رسوم کریسمس در بریزبن

میدان کینگ جورج بریزبن، خانه درخت کریسمس عظیمی است که می‌توانید در آستانه کریسمس آن را تماشا کنید. تالار شهر نیز با طرح‌های متحرکی که داستان‌های سرگرم‌کننده کریسمس استرالیا را روایت می‌کند، در این روز‌ها روشن می‌شود.

 

کریسمس در سیدنی

کریسمس در سیدنی

در سیدنی نیز چندین نمایش هیجان انگیز مخصوص کریسمس وجود دارد. درخت کریسمس مارتین پلیس تا ژانویه 2024 در وسط CBD قرار دارد که می‌توان با ان عکس یادگاری گرفت. همچنین اگر ویزای استرالیا دریافت کرده و به این کشور سفر کرده‌اید، می‌توانید از 28 نوامبر تا 25 دسامبر نیز، Deck the Harbor در Darling Harbor و کریسمس Wonderlanes در The Rocks را که مجموعه‌ای از رویدادها را تا 25 دسامبر 2023 ارائه می‌کند، ببینید.

 

رویدادهای کریسمس در آدلاید

کریسمس در آدلاید

در آدلاید نیز سرگرمی‌های بی‌پایانی با اجراهای رایگان در زیر درخت کریسمس عظیم در میدان ویکتوریا/تارتانیانگا وجود دارد. یک سنت محبوب که در آدلاید جشن گرفته می‌شود، رژه جشن کریسمس آدلاید است. این رژه بزرگترین رژه در نوع خود در جهان است که جمعیتی بالغ بر 400000 نفر را به خود جذب می‌کند. برگزاری این مسابقه که در سال 1933 توسط فروشگاه بزرگ جان مارتینز آغاز شد، در اوایل نوامبر هر سال، معمولاً در صبح روز شنبه، به نشانه شروع فصل کریسمس، برگزار می‌شود و شامل صفوفی از شناورها، گروه‌های موسیقی، دلقک‌ها، گروه‌های رقص و مجریان پیاده‌روی است که همگی با فرا رسیدن کریسمس به اوج خود می‌رسند.

 

رسوم کریسمس در ملبورن

کریسمس در ملبورن

Carols by Candlelight سنتی است که در سال 1938 در ملبورن آغاز شد و از آن زمان در سراسر استرالیا و جهان در شب کریسمس (24 دسامبر) برگزار می‌شود. در این مراسم، مردم در شب کریسمس، معمولاً در فضای باز، جمع می‌شوند تا در یک کنسرت بزرگ زیر نور شمع سرود بخوانند. The Vision Australia’s Carols by Candlelight که در فستیوال موسیقی Sidney Myer در ملبورن در شب کریسمس برگزار می‌شود، در سراسر کشور از تلویزیون پخش شده و تماشای این اجرا برای بسیاری از استرالیایی‌ها به یک سنت قدیمی تبدیل شده است. همچنین، تمام عواید این مراسم صرف امور خیریه ویژن استرالیا می‌شود.

 

کریسمس در پرث

کریسمس در پرث

مسابقه کریسمس پرث از سال 1972 در منطقه تجاری مرکزی توسط Seven West Media اجرا می‌شود. بین سال‌های 1999 تا 2016، شهر پرث مراسم سالانه نورافشانی درخت کریسمس را برگزار می‌کرد. از سال 2017، با مسیری پر از چراغ‌های کریسمس جایگزین شده است که در آن نمایشگرهای نوری مختلفی با موضوع کریسمس در اطراف شهر پرث قرار داده شده‌اند. این رویداد از اواخر نوامبر تا اواخر دسامبر یا اوایل ژانویه ادامه دارد.

سوالات متداول کریسمس در استرالیا

بله، همان طور که کریسمس روز مهمی در تمام جهان به شمار می‌آید، در استرالیا نیز مهم بوده و توسط مردم این کشور جشن گرفته می‌شود.
کریسمس در استرالیا در روز ۲۵ دسامبر جشن گرفته می‌شود.
0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *