خانه
بلاگ
حساب کاربری

کریسمس در چین یا جشن سیب؟!

کریسمس در چین یا جشن سیب؟!
تاریخ انتشار: 1402/10/2

افرادی که در ایام کریسمس قصد سفر به چین را دارند، باید بدانند که کریسمس در چین فقط در شهرهای بزرگ این کشور برگزار می‌شود؛ زیرا تنها درصد کمی از مردم، مسیحی هستند و چین به‌ عنوان یک کشور مسیحی شناخته نمی‌شود. با این حال، سفر به چین در ایام کریسمس و مشاهده جشن سال نو میلادی می‌تواند برای گردشگران و علاقه‌مندان به سفر، جالب باشد. اگر به دنبال دریافت ویزای چین هستید تا سفری در ایام کریسمس به این کشور داشته باشید، بهتر است تا درباره نحوه برگزاری کریسمس در چین اطلاعات کامل را کسب کنید.

شهرهای برگزارکننده کریسمس در چین

در شهرهای بزرگ چین مانند پکن، هنگ‌کنگ، شانگهای و گوانجو که گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کنند، مردم چین همانند دیگر بخش‌های دنیا، شروع سال نو میلادی را در 25 دسامبر جشن می‌گیرند. البته لازم است بدانید که جشن‌های کریسمس در این کشور تازه هستند؛ یعنی اغلب آن‌ها جنبه تبلیغاتی دارند و برای جذب توریست‌ها انجام می‌شوند. مردم محلی چندان به رسم و رسومات کریسمس پایبند نیستند. البته چند سالی است که جوانان چینی به جشن سال نو میلادی علاقه نشان می‌دهند و برای برپایی آن در شهرهای مختلف، تدارک می‌بینند.

شباهت ولنتاین و کریسمس در چین

شباهت ولنتاین و کریسمس در چین

کریسمس در کشورهای غربی اغلب به ‌صورت جشنی است که مردم آن را در کنار خانواده‌های خود می‌گذرانند و تمایل به حضور در جمع دارند. پیش از این گفتیم که کریسمس در چین بیشتر مختص جوانان چینی است و افراد با سن بالا تمایلی به شرکت در این مراسم‌ها ندارند. این مسئله باعث شده تا رسم و رسومات کریسمسی چین با کشورهای غربی تفاوت داشته باشد. اکثر زوج‌های جوان چینی در این روز به بارهای کارائوکه می‌روند یا برای رفتن به رستوران‌های شیک آماده می‌شوند و یا به دنبال عکس‌گرفتن زیر دکورهای کریسمسی در مراکز خرید هستند؛ از این رو برای چینی‌ها، کریسمس چیزی شبیه به ولنتاین است.

 

 

 

مذهبی نبودن کریسمس در چین

در اکثر نقاط جهان، جشن کریسمس به‌ خاطر تولد حضرت مسیح است. از طرفی مسیحی‌های کشور چین تنها بین 3 تا 5 درصد جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند. همین مسئله باعث شده است تا کریسمس در چین بیشتر جنبه تبلیغاتی داشته باشد یا اینکه به آن، به چشم ایامی برای خوش‌گذرانی و تفریح نگاه کنند. از این رو جشن کریسمس در این کشور جنبه مذهبی ندارد. اغلب در مراکز خرید، دکورهای مخصوص کریسمس برپا کرده‌ و خیابان‌های معروف شهرهای بزرگ را چراغانی می‌کنند.

معرفی دهکده کریسمسی در چین

معرفی دهکده کریسمسی در چین

دهکده بیجی که در یک محیط قطبی و در منطقه شمالی کشور در موهه قرار دارد را به شکل یک پارک کریسمسی درآورده‌اند. این دهکده می‌تواند برای خوش‌گذرانی‌های زمستانی ایده‌آل باشد و شما می‌توانید در آن به انجام تفریحات برفی لذت‌بخشی مشغول شوید. حتی شب‌ها می‌توانید منتظر تماشای شفق قطبی باشید. این دهکده در دوران کریسمس پذیرای گردشگران زیادی می‌شود و بسیار پرطرفدار است.

میزبانی پکن از santacon و پارتی‌های کریسمسی

در ایام کریسمس، جشنواره بابانوئل یا santacon در پکن برگزار می‌شود. شما می‌توانید بعد از دریافت ویزای چین برای تهیه تور پکن اقدام کنید تا این جشنواره را در کنار دیگر جاذبه‌های گردشگری پکن از نزدیک ببینید. در این جشن، افراد با لباس بابانوئل ظاهر می‌شوند و به افرادی که بهترین شعرخوانی، بهترین کادوپیچی، بهترین لباس یا دیگر بهترین‌ها را داشته باشند، جوایزی تعلق می‌گیرد. البته این جشن، بیشتر جنبه تفریحی و شادی دارد و به دید مسابقه به آن نگاه نمی‌کنند. بهتر است بدانید که پکن، شانگهای و هنگ‌کنگ میزبان بیشترین پارتی‌ها و جشن‌های کریسمسی هستند.

سیب و کریسمس در چین

سیب و کریسمس در چین

جالب است بدانید که در زبان چینی، سیب و کریسمس تلفظی شبیه به یکدیگر دارند و از همین رو، در این ایام سیب‌ها را به بهترین شکل ممکن تزئین کرده و به یکدیگر هدیه می‌دهند. هدیه‌دادن سیب‌های زیبا به یک رسم جالب در این کشور تبدیل شده است. جالب اینکه محلی‌ها برای نشان دادن احترام خود به خارجی‌هایی که در نزدیکی آن‌ها زندگی می‌کنند، سیب‌های تزئین‌شده را به آن‌ها هدیه می‌دهند.

 

 

 

شب سال نو میلادی در چین

مراسم شب سال نو میلادی در چین تنها در شهرهای بزرگ و توریستی انجام می‌شود. در شهرهای کوچک چین، کم‌تر می‌توان نشانه‌ای از کریسمس پیدا کرد. در شب سال نو میلادی در شهرهای پرجمعیت یا مناطقی که افراد مسیحی سکونت دارند، آتش‌بازی‌های بزرگی برپا خواهد شد. برای شرکت در جشن‌های شلوغ می‌توانید به کلاب‌های جذاب بروید و یا در مراسماتی که برای گردشگران تدارک دیده شده است، شرکت کنید. ایام کریسمس و شب سال نو میلادی می‌تواند زمانی مناسب برای تهیه تور چین و سفر به شهرهای بزرگی مانند پکن و شانگهای باشد.

تفاوت سال نو میلادی و چینی

تفاوت سال نو میلادی و چینی

سال نو میلادی از یکم ژانویه شروع می‌شود و محاسبه آن به ‌صورت شمسی است و شمارش آن را از زمان تولد حضرت مسیح در نظر می‌گیرند؛ اما محاسبه سال نو چینی به ‌صورت قمری است. سال نو چینی در روزی متفاوت برگزار می‌شود و در این روز همه تعطیل خواهند بود. آتش‌بازی‌های بسیار بزرگ و باشکوهی در روز سال نو چینی برپا می‌شود که بزرگ‌ترین آتش‌بازی‌ها، مخصوص پکن است. بسیاری از توریست‌های برای دیدن مراسم سال نو چینی در این ایام به این کشور سفر می‌کنند، به‌ طوری که شهرهای گردشگری بسیار شلوغ خواهد شد.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *