خانه
بلاگ
حساب کاربری
همین حالا برای ویزا اقدام کن

فهرست مطالب

ریجکت ویزای کانادا: 20 دلیل ریجکتی و راهکار رفع ریجکتی

دلایل ریجکت ویزای کانادا از توریستی تا تحصیلی
تاریخ انتشار: 1402/7/15

یکی از سؤالاتی که اغلب علاقه‌مندان به اخذ ویزای کانادا در پی پاسخ آن را هستند، این است که دلایل ریجکت ویزای کانادا چیست؟ اگر به دنبال اخذ ویزای کانادا هستید، لازم است که حتماً با این دلایل آشنا شوید. دلایل رد ویزای کانادا مختلف است؛ زیرا نوع ویزای درخواستی افراد با یکدیگر تفاوت دارد. این دلایل ریجکتی متناسب با نوع ویزای دریافتی است؛ آشنایی با این موارد به شما کمک می‌کند تا با آگاهی بیشتری برای رفع ریجکت اقدام کنید. در این مقاله از شرکت توریک با ما همراه باشید تا از دلایل عمده ریجکت ویزای کانادا، اطلاع کسب کنید.

دلایل ریجکت ویزای کانادا

بر اساس گزارشی که IRCC اعلام کرده است، 76 درصد درخواست‌ها برای ویزای کانادا صادر شده و 15 تا 20 درصد ریجکت می‌شوند. همچنین لازم است بدانید که فرایند غربالگری برای دریافت ویزا بین 2 هفته تا 4 ماه زمان خواهد برد. اما توجه به این نکته که درخواست شما بازگردانده یا رد شده است بسیار مهم است که در ادامه دلایل قالب هر یک را بررسی می‌کنیم:

دلایل کلی ریجکتی ویزای کانادا:

  • عدم تمکن مالی کانادا
  • ناتوانی در اثبات قصد از سفر
  • عدم ارائه مدارک
  • رعایت استانداردهای بهداشتی
  • مشکلات امنیتی برای دولت کانادا
  • سوابق کیفری

دلایل کلی بازگردانده شدن ویزای کنادا:

  • نقص در پرونده
  • اشتباهات در پر کردن فرم‌ها و یا فراموش کردن امضای فرم‌هایتان

لازم به ذکر است که اگر به دلیل هر گونه اشتباه در پر کردن فرم‌ها پرونده شما بازگردانده شود می‌توانید موارد را تصحیح کرده و درخواست مجدد بدهید.

دلیل ریجکت ویزای کانادا و راهکار رفع ریجکتی

با توجه به توضیحات بالا متوجه دلایل کلی ریجکت شدن درخواست صدور ویزا در کشور کانادا شدیم. حال به بررسی و تحلیل هر مورد به صورت جداگانه خواهیم پرداخت تا راهکار مقابله با این دلایل را نیز بدانید:

1. عدم اثبات تمکن مالی:

منظور از تمکن مالی بودجه کافی برای سفر و اقامت شما در کانادا است که برحسب تعداد نفرات محاسبه خواهد شد و یکی از مهم‌ترین دلایل ریچکت ویزای کانادا به شمار می‌رود. مقدار تمکن مالی اعلام شده در وبسایت رسمی دولت کانادا برای هر فرد به شرح زیر است :

تعداد افراد خانواده تمکن مالی (دلار کانادا)
1 $13,310
2 $16,570
3 $20,370
4 $24,733
5 $28,502
6 $31,638
7 $35,224
اگر تعداد افراد بیشتر از هفت نفر باشد به ازای هر نفر $3,586

برای جلوگیری از رد درخواست ویزا به دلیل عدم اثبات تمکن مالی باید ترجمه حساب بانکی با میزان تمکن مالی مورد نیاز برای ویزای مد نظر، ترجمه گردش 6ماهه حساب بانکی و سایر اسناد مالی موجود را به عنوان مدارک مالی ارائه کنید.

2. عدم هماهنگی در حساب‌های بانکی

در صورتی که دولت کانادا به صحت وضعیت حساب‌های بانکی برای تامین مبلغ تمکن مالی شما اعتماد نداشته باشد (منابع تامین تمکن مالی شما شفاف نباشد) درخواست شما احتمال رد شدن بیشتری دارد.

به منظور عدم ریجکت با عنوان عدم هماهنگی در حساب بانکی بهتر است ترجمه گردش حساب در صورت فعال بودن حساب و یا توضیحاتی در مورد منبع تامین تمکن مالی کانادا ارسال نمایید.

3. تاریخچه سفرهای خارجی معتبر

اولویت اخذ ویزای کانادا برای افرادی است که یک سفر خارجی به یک کشور مورد تایید سفارت کانادا را، داشته باشند. پیشنهاد گروه ویزای توریک، کشورهای عضو شینگن است. البته که تاریخچه قوی سفر به سایر کشورها (مانند چین،ژاپن و …) هم می‌تواند به اخذ ویزای کانادای شما منجر شود و تنها راه آن ویزای شینگن نیست.

travel history

برای عدم ریجکت درخواست ویزا به دلیل “تاریخچه ضعیف در سفر‌های خارجی” باید کپی پاسپورت فعلی و پاسپورت‌های قبلی خود را برای سندیت این موضوع ارسال نمایید.

4. عدم وجود چشم انداز شغلی مناسب در کشور مبدا

دولت کانادا در برخی موارد خاص به وضعیت جاری کشور مبدا توجه خاصی نشان داده و احتمال مفید بودن افراد برای کشور کانادا و احتمال بازگشت‌شان به کشور مبدا را مورد بررسی قرار خواهد داد. به همین منظور شما باید با ارائه مدارک پشتیبان، شک افسر ویزا در این زمینه را برطرف کنید تا متوجه کارآمد بودن شما در ایران به عنوان یک شهروند فعال و مفید شود.

5. عدم ارائه مدارک پشتیبان

اهمیت این مورد در پرونده‌هایی که شرایط یکسان برای قبول یا رد بسیار مشهود است. از همین رو بهتر است در صورت امکان مدارک را تهیه و ارائه کنید.

لیست مدارک پشتیبان برای اخذ ویزای توریستی کانادا به شرح زیر است:

  • تاریخچه سفرهای خارجی
  • اسناد تمکن مالی
  • برنامه ریزی سفر شما شامل بلیط هواپیما، رزرو هتل و معرفی رویداد یا مکان‌هایی که قصد بازدید از آنها را دارید
  • معرفی یک معتمد برای ارائه توضیحات در زمان خاص

لازم به ذکر است که این موارد در وبسایت رسمی دولت کانادا به صورت اختیاری ذکر شده است. برای مطالعه دقیق‌تر و اطلاع از مدارک مورد نیاز سایر انواع ویزا می‌توانید به وبسایت رسمی دولت کانادا مراجعه نمایید.

6. وضعیت شغلی فعلی

ناتوانی در ارائه مدارک لازم برای اثبات وضعیت شغلی در کشور مبدا، یک نمره منفی در پرونده ویزای کانادا به شمار خواهد رفت. برای جلوگیری از ریجکت درخواست ویزا برای مشخص نبودن وضعیت شغلی شما در ایران باید مدارک شغلی خود را برای سفارت کانادا ارسال نمایید.

7. عدم وجود فردی از اعضای خانواده در کشور مبدا

نداشتن هیچ فامیل درجه 1 و 2 در کشور مبدا (مثلاً برای ایرانیان: نداشتن اعضای خانواده در ایران) ممکن است به معنای عدم تمایل به بازگشت به شمار رفته و این نکته مثبتی نیست. ارائه مدارک اعضای خانواده به عنوان ساکنین موجود در ایران به رفع این مشکل کمک خواهد کرد.

8. مدت زمان اقامت پس از اخذ ویزا

این موضوع به دو دلیل بسیار مهم است:

  1. هر چه مدت زمان حضور شما در کانادا بالاتر باشد به مبلغ بیشتری برای گذران زندگی نیاز دارید.
  2. مدیریت نیازهای شما به زمان و انرژی بیشتری نیز دارد.

به همین دلیل مدت زمان اقامت نیز بر روند اخذ ویزا تاثیر خواهد داشت. برای جلوگیری از ریجکت ویزای کانادا با این عنوان باید برنامه سفر خود را به شکلی که برای افسر ویزا مورد تایید است، ارائه دهید.

9. هدف نامشخص از اخذ ویزای کانادا

دولت کانادا باید به شفاف‌ترین شکل ممکن از اهداف سفر به کانادا باخبر باشد. وقتی این روند شفاف نباشد دولت و سازمان‌های مرتبط به بدترین موارد ممکن نیز فکر کرده و پرونده شما به ریجکت شدن نزدیک می‌شود. برای جلوگیری از این امر برنامه سفر خود را به شفاف‌ترین شکل ممکن بیان کنید.

10. نداشتن دارایی‌های شخصی

عدم وجود سند مبنی بر وجود داریی‌های شخصی در کشور مبدا (خانه، ماشین، زمین، کسب و کار و …) دلیلی بر عدم نیاز مجدد شما به بازگشت به شمار خواهد رفت. ارائه مدارک ملکی و اسناد دارایی‌ها به رفع احتمال ریجکت درخواست شما کمک شایانی خواهد کرد.

11. عدم تمکن مالی میزبان در کانادا

در صورتی که فردی را به عنوان میزبان خود در کانادا معرفی کنید و مدارک لازم در خصوص وضعیت زندگی و تمکن مالی ایشان موجود نباشد، امکان ریجکت درخواست ویزای شما بالا خواهد رفت. به همین دلیل شما باید از فرد دعوت کننده بخواهید که اطلاعات زیر را به سفارت کانادا ارائه نماید:

نام مدرک توضیحات
دعوتنامه کانادا ارائه دعوتنامه برای درخواست ویزا با دعوتنامه الزامی است.
مدارک مالی میزبان ارائه این مدارک برای اثبات وضعیت مالی مناسب فرد میزبان لازم است.
مدارک کاری میزبان اثبات اشتغال به کار شخص میزبان به دولت کانادا با این مدارک انجام خوهد شد.
مدارک مالیاتی میزبان مدارک مالیاتی به بررسی سلامت اخلاق مالی میزبان کمک خواهد کرد.
پاسپورت میزبان ارائه پاسپورت برای مطابقت مدارک ارائه شده الزامی است.

12. ارائه مدارک و اسناد نامعتبر:

این گزینه بسیار مهم است و در صورت اثبات آن برای دولت کانادا، درخواست شما به احتمال بسیار بالایی ریجکت خواهد شد. اما این پایان ماجرا نیست و به دلیل ثبت این موارد در پرونده اصلی شما، در صورت درخواست مجدد، امکان رد درخواست مجدد شما وجود دارد.

برخی از اسناد و مدارک نامعتبر عبارتند از:

  • ارائه مدارک جعلی
  • دست بردن در اسناد ارائه شده
  • دروغ گفتن در پاسخ به سوالاتی که از شما پرسیده خواهد شد.

به پیشنهاد منبع مقاله بهتر است برای جلوگیری از ریجکت ویزای کانادا به دلیل مدارک و اسناد نامعتبر با آژانس‌های فعال و معتبر این حوزه مانند شرکت خدمات گردشگری توریک همکاری کنید.

دلایل ریجکت ویزای همراه کانادا

13. سابقه اقامت بیش از حد یا اخراج در کانادا یا هر کشور دیگر

کانادا از سیستم مدیریت پرونده جهانی استفاده می‌کند و اطلاعات را با اکثر کشورهای جهان به اشتراک می‌گذارد. اگر مهلت ویزای شما در کانادا یا هر کشور دیگری به پایان رسیده و بعد از آن کشور اخراج شده باشید، شانس تایید کمتری خواهید داشت. با این حال، بسته به پرونده شما، هنوز هم امکان دریافت ویزا وجود دارد.

در صورت بروز مشکل فوق در پروسه اخذ ویزا باید به نکات زیر توجه ویژه‌ای داشته باشید:

  • مدارک ارسالی باید اعتبار بالایی داشته باشد.
  • ارائه مدارک پشتیبان به عدم ریجکت درخواست شما کمک خواهد کرد.
  • ارائه برنامه سفر دقیق و شفاف (شامل رزرو هتل و بلیط رفت و برگشت) در این مواقع بسیار ضروری و حساس است.
  • مشخص نمودن دلیل مشکلات قبلی که منجر به اقامت بیش از حد و یا اخراج شده است مهم است.

البته که هیچ تضمینی برای اخذ ویزای کانادا وجود ندارد اما موارد بالا در پروسه درخواست برای شما بسیار مهم خواهد بود.

14. وضعیت غیرقانونی در کشور محل اقامت

اگر به طور غیرقانونی در کشوری زندگی می‌کنید، کانادا به احتمال زیاد باور نخواهد کرد که از قوانین و مقررات کانادا تبعیت کنید. عدم رعایت استانداردهای امنیتی بین المللی، مانند مواردی که متقاضی دارای سابقه کیفری است (بسته به جرم شما، مدت زمان پیش که اتفاق افتاده است) ممکن است درخواست شما ریجکت شود.

برای جلوگیری از رد درخواست ویزا به دلیل وضعیت غیر قانونی باید به دنبال ارائه مدارکی برای اثبات برداشت اشتباه افسر ویزا در تصمیم‌گیری خود باشید.

15. عدم رعایت استانداردهای بهداشتی

بسته به کشور خود، ممکن است لازم باشد قبل از تصمیم گیری در مورد درخواست خود، معاینه پزشکی انجام دهید. موارد بهداشتی جدی که ممکن است برای دیگران خطرناک باشد یا برای مالیات دهندگان کانادایی خطرناک باشد، ممکن است منجر به ریجکت ویزا شود.

انجام تست‌های پزشکی از طرف دکتر معتمد و تایید ایشان بر سلامت شما، به همراه مدارک آزمایشات موجود در پرونده شما در رفع مشکل فوق موثر است.

انتخاب دکتر مناسب برای معاینات پزشکی درخواست ویزای کانادا:

برای این کار باید به سایت رسمی دولت کانادا برای معرفی دکتر معتمد معاینات پزشکی خدمات ویزا مراجعه کرده و بسته به شرایط مکانی و … ، دکتر مناسب را پیدا کنید.

معاینات پزشکی مد نظر دولت کانادا عبارتند از:

  • وزن شما
  • قد شما
  • شنوایی
  • بینایی
  • بررسی وضعیت قلب و ریه
  • بررسی وضعیت اندام‌های حرکتی
  • بررسی وضعیت اندام‌های شکمی

16. ناتوانی در قانع کردن افسر ویزا

به یاد داشته باشید که افسر ویزا باید همه صحبت‌های شما را راستی آزمایی کند و در صورت عدم شفافیت کافی در مدارک و صحبت‌های شما، پروسه راستی آزمایی افسر ویزا با مشکل مواجه خواهد شد و همین امر می‌تواند از دلیل اصلی ریجکت پرونده شما باشد.

ارائه مدارک و اطلاعات به شفاف‌ترین شکل ممکن به راستی آزمایی اطلاعات و عدم برداشت اشتباه افسر ویزا کمک خواهد کرد. همچنین در کنار مدارک ارائه شده به دنبال سایر مدارک مورد نیاز برای تایید اطلاعات و مدارک خودتان به عنوان مدارک پشتیبان و اثبات اشتباه افسر ویزا باشید.

17. اظهارات نادرست

ارائه اطلاعات نادرست یا گمراه کننده، ارائه نادرست نامیده می شود. ارائه اطلاعات نادرست می‌تواند دلیلی برای رد درخواست ویزا و همچنین ممنوعیت درخواست مجدد باشد. در صورتی که اظهارات شما درست است و به درستی برداشت نشده است، می‌توانید با ارائه مدارک پشتیبان، به درک درست آنها کمک کنید.

18. شرکت در مواردی که نقض حقوق بشر به شمار می روند

اگر قبلاً در کشوری خدمت کرده‌‎اید که به نظر می‌رسد در جنایات جنگی شرکت داشته است، ممکن است دلیلی برای ریجکت باشد. برای رفع این عدم پذیرش باید مدارک تکمیلی ارائه شود که اثبات کند، شما هیچ نقشی در موارد تقض حقوق بشری ذکر شده در کشورتان ندارید.

19. عدم انطباق سوابق و اهداف بیان شده

مثلا در صورتی که سوابق تحصیلی و مقالات منتشر شده شما با رشته تحصیلی و هدف از تحصیلی مطرح شده هیچ ارتباطی نداشته باشد امکان ریجکت درخواست شما بالا خواهد رفت (این مورد بیشتر برای درخواست ویزای تحصیلی و کاری مورد بررسی قرار خواهد گرفت). یکپارچه سازی مدارک و هدف از سفر شما به عدم ریجکت ویزای کانادای شما کمک شایانی خواهد کرد.

20. داشتن وابستگی‌های خانوادگی زیاد در کانادا

یکی از دلایل ریجکت درخواست ویزای توریستی کانادا، امکان عدم خروج به موقع از کشور کانادا (پس از پایان مدت اعتبار ویزا) است. برای جلوگیری از رد درخواست ویزای کانادا با عنوان وابستگی‌های زیاد خانوادگی در کانادا، ارائه مدارک پشتیبان شغلی، مالی و تحصیلی لازم است و به اثبات وابستگی شما به کشور مبدا کمک خواهد کرد.

دلایل ریجکت انواع ویزای کانادا:

در بخش قبل به توضیح همه دلایل رد درخواست ویزای کانادا پرداختیم. در ادامه این موارد را برای هر یک از انواع ویزا بررسی خواهیم کرد:

Reasons for rejection of all types of Canadian visas

دلایل ریجکت ویزای توریستی کانادا

رایج‌ترین دلایل ریجکت درخواست ویزای توریستی کانادا عبارتند از:

  • ارائه دلایل نامشخص برای بازدید
  • نداشتن تمکن مالی
  • ارائه مدارک ناقص
  • وضعیت ناپایدار شغلی در کشور خود
  • مشخص نبودن مدت اقامت
  • نداشتن سابقه سفر به حوزه شینگن
  • سابقه اقامت بیش از حد در کانادا
  • داشتن وابستگی‌های خانوادگی زیاد در کانادا
  • تهدید برای شهروندان کانادایی و سلامت عمومی افراد
  • اقامت بیشتر از زمان مشخص‌شده
  • ارائه اطلاعات غلط بر اساس تشخیص افسر مهاجرت

در صورت نیاز به هر گونه مشاوره برای درخواست اخذ ویزای توریستی کانادا یا رفع مشکلات ریجکت ویزای توریستی با تیم توریک در تماس باشید.

ریجکت ویزای تحصیلی کانادا

هر ساله، هزاران دانشجوی بین‌المللی با آرمان‌های آینده‌نگر، پذیرش در کالج‌ها و دانشگاه‌های معتبر کانادا را به دست می‌آورند. این دانشجویان باید مراحل درخواست ویزای دانشجویی را طی کنند تا بتوانند به کانادا وارد شده و در این مؤسسات آموزشی تحصیل نمایند. با این حال، تقریباً 30 درصد از درخواست‌های ویزای دانشجویی کانادا توسط اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) رد می‌شوند.

امکان مجدد درخواست و اخذ ویزای دانشجویی وجود دارد. با این حال، ابتدا باید دلیل رد درخواست خود را متوجه شوید و در تلاش برای درخواست بعدی‌تان، به این مشکل پی ببرید. در این راهنمای عدم ریجکت ویزای تحصیلی، ما دلایل مختلف رد درخواست ویزای تحصیلی کانادا را بررسی نموده و شرح می‌دهیم که چگونه می‌توانید درخواست قوی‌تری ثبت کنید که احتمال دریافت این ویزا را افزایش دهد.

درصد ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا

به گزارش canada.ca از تاریخ 1 ژانویه 2019 تا 31 دسامبر 2021 تعداد 422704 درخواست ویزای تحصیلی کانادا (به جز سایر برنامه های تحصیلی) ارسال شده است که 60% آن (253009) تایید و 40% آن (169695) رد شده است.

به تفکیک سال درصد ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا در سال 2019 مقدار 60%، در سال 2020 مقدار 51% و در سال 2021 مقدار 60% بوده است.

دلایل عمده ریجکت ویزای تحصیلی کانادا

مجوز تحصیل یا درخواست ویزای تحصیلی کانادا اغلب به دلیل موارد زیر رد خواهد شد:

  • عدم اثبات منابع مالی کافی
  • عدم اثبات قصد ترک کانادا پس از پایان برنامه
  • عدم سابقه سفر
  • زیر سوال بردن پذیرش شما توسط IRCC
  • زیر سوال بردن برنامه تحصیلی شما توسط IRCC
  • تشخیص افسر پرونده بر عدم وجود ارتباط بین سوابق علمی تحصیلی شما با برنامه تحصیلی شما

رفع ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا و درخواست مجدد

اگر پس از ریجکت ویزای تحصیلی کانادا قصد دارید دوباره درخواست دهید، بهتر است از استراتژی‌های توضیح داده شده گروه توریک استفاده کنید:

1. از انجام رایج‌ترین اشتباهات اجتناب کنید:

افسران ویزا IRCC فوق العاده سخت‌گیر هستند و ممکن است اشتباهات جزئی را به عنوان دلایلی برای ریجکت درخواست ویزای تحصیلی کانادای شما ذکر کنند. به همین دلیل، باید اطمینان حاصل کنید که درخواست و مدارک شما کامل و عاری از اشتباه است.

2. ثابت کنید که پس از پایان تحصیل حتماً کانادا را ترک خواهید کرد:

کانادا از دانشجویان بین المللی استقبال می‌کند زیرا حضور آنها به بودجه کالج‌ها و دانشگاه‌ها کمک می‌کند. با این حال، IRCC همچنان مراقب است تا دانشجویانی را که تنها هدفشان تحصیل و ترک کشور پس از اتمام برنامه است، در اولویت بگذارد. بنابراین، دانشجویانی که نمی‌توانند ثابت کنند پس از تحصیل، کانادا را ترک خواهند کرد در اولویت اخذ ویزای تحصیلی قرار نخواهند گرفت.

شما می‌توانید افسران IRCC را متقاعد کرده که قصد بازگشت به کشور را به وسیله درج یک بیانیه شخصی در درخواست خود دارید. این بیانیه باید به روابط شما با کشور خود اشاره کند، مانند: والدین یا اعضای خانواده تحت تکفل ساکن کشور شما سرمایه گذاری یا دارایی که در کشور خود دارید شغل فعلی پس از بازگشت به کشور خود از سر گرفته می‌شود.

3. یک برنامه قوی‌تر ایجاد کنید:

یافتن راه‌هایی برای تقویت درخواست یا مواجهه با ریجکت ویزای کانادا بهترین کار خواهد بود. برخی از مشاوران مهاجرتی بدون مجوز ممکن است ادعا کنند که می‌توانند در این زمینه به شما کمک کنند. با این حال، بهتر است با کارشناسان آشنا به شرایط ویزای دانشجویی تماس بگیرید و یا از کمک داوطلبانی که ویزای دانشجویی کانادا را اخذ کرده‌اند استفاده نمایید.

4. رفع مشکل شکاف تحصیلی، از دلایل ریجکت ویزای تحصیلی کانادا

IRCC اغلب درخواست‌های ویزای دانشجویی از افراد بالغ یا حرفه‌ای با شکاف طولانی در تحصیل را، ریجکت خواهد کرد. اگر در این دسته از متقاضیان قرار می‌گیرید، می‌توانید با ایجاد یک داستان قانع‌کننده که توضیح می‌دهد چرا تحصیلات عالی در کانادا را انتخاب کرده‌اید و چگونه در حرفه‌تان به شما کمک می‌کند، بر این مانع غلبه کنید. این داستان باید به خوبی نوشته شده و یک مورد عالی ارائه دهد که افسران IRCC را متقاعد کند که سن بالاتر یا فاصله تحصیلی طولانی، نباید باعث ریجکت درخواست شما شود.

دلایل ریجکت ویزای کاری کانادا

یکی از ویزاهای پرطرفدار کانادا در میان متقاضیان، ویزای کار است و دلایل ریجکت شدن آن عبارتند از:

  • عدم اثبات تمکن مالی
  • عدم توانایی صحیح انجام کار
  • عدم اطمینان نسبت به ترک کانادا بعد از پایان اقامت
  • اعلام نکردن هدف نسبت به کار در کانادا و نداشتن برنامه کاری مناسب با رزومه
  • ارائه مدارک ناقص و تقلبی

دلایل ریجکت شدن ویزای استارت آپ کانادا

از مهم‌ترین دلایل ریجکت ویزای استارت‌آپ کانادا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نداشتن تمکن مالی لازم
  • عدم تسلط و مهارت کافی به زبان انگلیسی و فرانسوی
  • نداشتن توصیه‌نامه از یک سازمان تعیین‌شده
  • نداشتن یک کسب‌وکار دارای شرایط ویزای استارت آپ

دلایل ریجکت ویزای همراه کانادا

به دلیل آن‌که در ویزای همراه، همسر و فرزندان زیر 18 سال فرد متقاضی می‌توانند تمام‌وقت کار کنند و اجازه تحصیل داشته باشند، افسر به ‌راحتی نسبت به بازگشت آن‌ها به کشور خودشان راضی نمی‌شود.

Actions after rejection of Canadian visa application

اقدامات بعد از ریجکت درخواست ویزای کانادا

بعد از ریجکت شدن درخواست ویزا شما باید از پروتکل معمول که در ادامه ذکر خواهیم کرد استفاده کنیم:

  1. درخواست ارائه دلایل رد شدن درخواست ویزا
  2. بررسی یادداشت‌ها و نظر افسر پرونده ویزا
  3. رفع مشکلات ذکر شده
  4. تکمیل مدارک و اضافه کردن مدارک پشتیبان ممکن
  5. درخواست مجدد

لازم به ذکر است که شما از مدارک ارسالی (صحت و اعتبار آنها) مطمئن هستید و مشکل از طرف افسر پرونده ویزای شما است، می‌توانید درخواست بازبینی و تجدید نظر بدهید. پیشنهاد می‌شود که قبل از درخواست مجدد با یک مشاور مورد اعتماد صحبت کنید زیرا در صورت تکرار درخواست با همان مدارک قبلی احتمال ریجکت مجدد بالا است.

رفع ریجکتی ویزای کانادا

حال که دلایل ریجکت انواع ویزای ویزای کانادا را متوجه شدیم، نیاز به یک راهنمای قدم به قدم برای رفع ریجکتی ویزای کانادا نیاز دارید. بسته به نوع ویزا، روند رفع ریجکتی می‌تواند متفاوت باشد.

رفع ریجکتی ویزای توریستی کانادا

اصلی ترین دلایل ریجکتی ویزای توریستی کانادا شامل عدم اثبات تمکن مالی، عدم اثبات قصد بازگشت به کشور و نقص مدارک شماست. از طرفی در صورت رد درخواست ویزای توریستی شما، امکان اعتراض به نتیجه وجود دارد اما پاسخ خاصی به این اعتراض از طرف دولت کانادا داده نخواهد شد. به همین دلیل بهتر است به فکر درخواست مجدد باشید اما قبل از آن این مراحل زیر را طی نمایید:

  • دلایل ریچکت درخواست ویزای توریستی که از طرف وبسایت سفارت کانادا به شما اعلام شده است را دریافت و بررسی نمایید.
  • تمامی مدارک ارسالی خود را مجدداً بررسی و در صورت وجود هرگونه اشکال یا ابهام در آنها رفع ایراد و ابهام شود.
  • با یک مشاور حرفه‌ای در زمینه اخذ ویزای توریستی کانادا در یک موسسه یا شرکت خدمات گردشگری معتبر در تماس باشید و از مشاوره رایگان اولیه ایشان استفاده نمایید.
  • در صورت امکان برای شفاف سازی بیشتر قصد و برنامه سفرتان، مدارک پشتیبان مورد نیاز را به مدارک قبلی اضافه نمایید.
  • درخواست مجدد ویزای توریستی خود را در ثبت نمایید.

پس از طی کردن مراحل بالا شما با مدارکی کامل و بدون هیچ گونه ابهام درخواستتان را ثبت نموده‌اید که احتمال ریجکت درخواست شما را بسیار کاهش خواهد داد.

رفع ریجکتی ویزای کاری کانادا

قبل از شرایط Open Work Permit کانادا، اخذ ویزای کاری با مشکلات بسیار زیاد و ریجکتی همراه بود و دلیل اصلی آن غیر شفاف بودن برنامه سفر متقاضی برای کار در کانادا بود. اگر درخواست ویزای کاری شما در گذشته رد شده است کافی است تا زمانی که Open Work Permit کانادا برای ایرانیان اعتبار دارد برای اخذ ویزای توریستی یا تحصیلی کانادا اقدام نمایید و پس از رسیدن به فرودگاه در کانادا (ورود به خاک کانادا) از Open Work Permit کانادا برای ایرانیان استفاده و ویزای خود را به کاری تبدیل نمایید.

اگر قصد تبدیل ویزای توریستی به کاری در کانادا را ندارید می‌توانید مراحل زیر را طی نمایید:

  • دلایل ریچکتی درخواست که توسط سفارت کانادا اعلام شده را بررسی و مشکلات آنرا برطرف نمایید.
  • شفافیت برنامه کاری و سفر خود را با مدار ک معتبر بالا ببرید.
  • همه مدارک مورارد اعلام شده که موجب ریجکت درخواست ویزای شما شده است را بررسی نمایید و ایرادات آن را بررسی نمایید.
  • مدارک تایید شده خود را بررسی نمایید و در صورت وجود مشکلات مشابه با دلایل ریچکتی اعلام شده از سفارت کانادا، آن را رفع نمایید.
  • موارد فوق را با یک وکیل مهاجرتی برای شرکت در کورت کانادا مطرح نمایید تا رفع ریجکتی در کورت کانادا برای شما برگذار شود.

رفع ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا

ریجکت درخواست ویزای تحصیلی کانادا بیشتر به دو دلیل نقص مدارک و تمکن مالی مورد نیاز صورت می‌گیرد و رفع ریجکت ویزای تحصیلی کانادا نیاز به رفتن درخواست به کورت دارد. برای رفع ریجکتی و رفتن درخواست ویزای تحصیلی به کورت به موارد زیر دقت نمایید.

  • دلایل ریجکت درخواست ویزای تحصیلی خود را بررسی نمایید و مشکلات آنرا حل کنید.
  • در مورد مراکز آموزشی کانادا که قصد تحصیل در آن دارید بیشتر تحقیق کنید و مزایای تحصیل در آن در نظر بگیرید.
  • با دانشجویان قدیمی و در حال تحصیل در مراکز آموزشی کانادا ارتباط برقرار کنید و از برنامه تحصیلی و اینده شغلی آنها مطلع شوید.
  • انگیزه‌های تحصیلی خود را مرور و با دو مورد بالا تلفیق کنید تا برنامه تحصیل و زندگی شفاف‌تری داشته باشید.
  • مدارک خود را مجدد بررسی نمایید و مدارکی بیشتری برای شفافیت تحصیل و قصد بازگشت به ایران پس از اتمام تحصیل را به آن اضافه نمایید.
  • پس از اطمینان از موارد بالا، با یک وکیل برای شرکت در کورت کانادا تماس بگیرید و برای رفع ریجکتی درخواست ویزای توریستی کانادا اقدام نمایید.

سخن آخر

در این مقاله باهم در مورد دلایل ریجکت ویزای کانادا و راهکارهای رفع مشکلات احتمالی آن صحبت کردیم. آشنایی با این دلایل می‌تواند به شما کمک کند تا احتمال ریجکتی پرونده خود را کاهش دهید. البته بهترین راه این است که اخذ ویزای کانادا و یا دیگر کشورها مانند ویزای انگلستان که کمی دشوار هستند را زیر نظر موسسه‌های معتبر و متخصص انجام دهید تا احتمال ریجکتی شما به صفر برسد.

منابع:

overseas

evisaimmigration

0 2
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. hadi گفت:

    سلام.
    چرا ریجکتم کردند در حالیکه تمام مدارکی رو که نوشتید کامل داشتم و گذاشتم؟

    • touric گفت:

      با سلام.
      برای بررسی مدارک و راهنمایی تکمیل مدارک و جلوگیری از ریجکت درخواست با کارشناسان توریک در ارتباط باشید تا مشکل رو بررسی و رفع نمایند.
      با تشکر از ثبت نظر شما.