خانه
بلاگ
حساب کاربری

تمکن مالی ویزای کانادا ۲۰۲۴ (توریستی، کاری، تحصیلی و …)

تمکن مالی انواع ویزای کانادا 2023 (+ نمونه گواهی)
تاریخ انتشار: 1402/9/5

گواهی تمکن مالی ویزای کانادا در واقع تضمین نامه‌ای است که به کشور کانادا اثبات می‌کند شما توانایی تامین هزینه‌های خود در مدت اقامتتان در کشور کانادا را دارید. میزان تمکن مالی مورد نیاز برای اخذ انواع ویزای کانادا متفاوت است و به مواردی مثل تعداد اعضای خانواده بستگی دارد. در کل برای دریافت اکثریت قریب به اتفاق ویزاهای کشور کانادا، شما نیازمند ارائه گواهی تمکن مالی می‌باشید.

نکات گواهی تمکن مالی سفارت کانادا

گواهی تمکن مالی کشور کانادا باید شامل مواردی مثل مانده حساب شخص، مبالغ ورودی و خروجی از حساب و گردش حساب فرد متقاضی باشد. تمامی این موارد باید بر اساس دلار کانادا و در بازه زمانی 6 ماه گذشته اعلام شده و اصالت آن توسط شعب ارزی بانک صادر کننده تایید شود.

مدت اعتبار این گواهی تا 1 ماه پس از تاریخ اخذ آن می‌باشد.

جدول زیر نشان‌دهنده میزان تمکن مالی افراد مختلف برای انواع ویزا در کشور کانادا بر اساس جدید ترین قانون اداره مهاجرت کانادا می‌باشد:

میزان تمکن مالی کشور کانادا بر اساس تعداد اعضای خانواده
تعداد نفرات میزان تمکن مالی(دلار کانادا)
یک نفر 12960
خانواده دو نفره 16135
خانواده سه نفره 19836
خانواده چهار نفره 24083

میزان تمکن مالی ویزای توریستی کانادا

اخذ نامه تمکن مالی برای گرفتن ویزای توریستی اجباری می‌باشد و اداره مهاجرت کانادا قوانین سختگیرانه‌ای در این خصوص دارد که در ادامه با برخی از آنها آشنا می‌شویم.

  • مدت زمان ویزای توریستی حداکثر 6 ماهه می‌باشد.
    ویزای توریستی مولتیپل کانادا (visitor visa) به صورت مولتی یا چند بار ورود است، شما می‌توانید با هر بار ورود به کانادا حداکثر 6 ماه در این کشور اقامت داشته باشید. این میزان با توجه به اعتبار پاسپورت ایرانی(5 سال) تعیین شده است.
  • برای شهروندان ایرانی تمکن مالی باید 10 هزار دلار کانادا باشد.
    وب سایت رسمی دولت کانادا ( www.canada.ca ) میزان تمکن مالی برای 3 ماه اول اقامت در این کشور را 2500 دلار کانادا اعلام کرده است اما این مقدار برای شهروندان ایرانی کافی نیست و ایرانی ها باید حدود 10 هزار دلار کانادا تمکن مالی و موجودی حساب داشته باشند تا بتوانند موفق به اخذ ویزای توریستی کشور کانادا شوند. با توجه به قیمت فعلی دلار کانادا، این تمکن مالی حدود 190 تا 200 میلیون تومان می‌باشد.
  • زمان ارائه نامه تمکن مالی به افسر مرزی باید حداکثر یک هفته پس از اخذ آن باشد.
    وب‌سایت رسمی دولت کانادا ، اعلام کرده است که در صورتی که اشخاص موفق به اخذ ویزای توریستی این کشور شدند، باید نامه تمکن مالی خود را تا 7 روز پس از زمان صدور آن، به افسر مرزی فرودگاه نشان دهند. در غیر این صورت باید مبلغ 10 هزار دلار کانادا را نقدا به همراه داشته باشید و وجود آن را به افسر اعلام کنید. در صورت عدم تحویل نامه یا به همراه نداشتن این مبلغ، ممکن است با توجه به قوانین مجبور به پرداخت جریمه نقدی و یا حتی گذراندن زندان شوید.

نمونه گواهی تمکن مالی ویزای توریستی کانادا

نمونه گواهی تمکن مالی ویزای توریستی کانادا

تمکن مالی ویزای کاری کانادا

گواهی تمکن مالی به دولت کانادا این اطمینان را می‌دهد که شما برای مدت معینی دارای بودجه کافی برای گذران زندگی خود در این کشور می‌باشید. به همین دلیل است که داشتن این گواهی برای دریافت بسیاری از ویزاهای کشور کانادا الزامی است.
در ادامه به جزئیات ارائه نامه تمکن مالی برای دریافت ویزای کاری کشور کانادا می‌پردازیم:

  • نامه تمکن مالی شما برای دریافت ویزای کاری، باید به عنوان بخشی از مدارک برای کشور کانادا ارسال شود.
    طرح های مهاجرت کاری متفاوتی در کشور کانادا وجود دارد. ممکن است شما برای دریافت PR کشور کانادا اقدام کرده باشید و مشمول دریافت طرح های مهاجرتی اکسپرس مثل اسکیل ورکر فدرال یا استانی کشور کانادا باشید.
    در این صورت اگر همراه با دعوت نامه درخواست ITA برای شما ارسال شود، باید حتما گواهی تمکن مالی خود را همراه با سایر مدارک برای سفارت کانادا ارسال کنید.
  • با توجه به جاب آفر شما، ممکن است نیازی به ارائه گواهی تمکن مالی نباشد.
    وب‌سایت دولتی کانادا بیان می‌کند که در صورتی که شما در برای دریافت برنامه اسکیل ورکر فدرال یا اسکیل تریدز فدرال(تاجران ماهر کانادا) اقدام کرده باشید، الزاما نیازمند دریافت گواهی تمکن مالی هستید.
    اما متقاضیان دریافت طرح مهاجرتی CEC که دارای جاب آفر معتبر و اجازه کار در کانادا می‌باشند، نیازی به ارائه گواهی تمکن مالی ندارند.
  • همواره وضعیت تمکن مالی خود را به‌روز‌‍رسانی کنید.
    تفاوتی ندارد که متقاضی کدام طرح مهاجرت کاری کشور کانادا هستید، تلاش کنید همواره وضعیت تمکن مالی خود را در حساب اکسپرس اینتری به روز رسانی کنید این کار زمینه برای اقدام کردن برای دریافت طرح های مهاجرتی متفاوت کشور کانادا را برای شما فراهم می‌کند.
  • میزان تمکن مالی به تعداد افراد خانواده شما بستگی دارد.
    اینکه میزان تمکن مالی شما برای کار در کشور کانادا باید چقدر باشد، به تعداد اعضای خانواده شما بستگی دارد. اعضای خانواده که ملزم به فراهم کردن تمکن مالی برای آنها هستید، شامل شما به عنوان سرپرست خانواده، همسر شما، فرزندان زیر 18 سال شما و فرزندان زیر 18 سال همسر شما( در صورت وجود) می‌باشد.
  • حتی اگر به تنهایی برای دریافت ویزا اقدام کرده اید، باید تعداد اعضای خانواده خود را ذکر کنید.
    حتی اگر به تنهایی برای دریافت ویزای اسکیل ورکر کانادا اقدام کرده اید و خانواده، به همراه شما نقل مکان نمی‌کنند، باز هم باید تعداد اعضای خانواده خود را در حساب کاربری و تمکن مالی خود ذکر کنید. این اقدام باید حتی در صورتی که همسر و فرزندان شما دارای اقامت دائم و شهروندی کشور کانادا هستند، انجام شود.

در جدول زیر حداقل موجودی حساب برای مهاجرت به کانادا ذکر شده است. در صورتی که توانایی تامین بودجه ای بیشتر از این مقدار را دارید، باید مقدار دقیق این بودجه اضافی را در حساب کاربری و درخواست ویزای خود ذکر کنید.

تمکن مالی مورد نیاز به دلار کانادا تعداد افراد خانواده
12.960 هزار دلار 1
16.135 هزار دلار 2
19.836 هزار دلار 3
24.083 هزار دلار 4
27.315 هزار دلار 5
30.806 هزار دلار 6
34.299 هزار دلار 7
3.492 هزار دلار برای هر عضو خانواده بیشتر از این تعداد

تمکن مالی برای اخذ ویزای تحصیلی

سیاست کشور کانادا برای پذیرش دانشجویان خارجی این است که در ابتدا باید این دانشجویان بتوانند توانایی خود را برای تامین هزینه هایشان در این کشور اثبات کنند در ادامه با جزئیات ارائه تمکن مالی برای اخذ ویزای تحصیلی کشور کانادا آشنا خواهیم شد.

روش های اثبات تمکن مالی برای دریافت ویزای تحصیلی:

  • در صورتی که پول شما به کشور کانادا انتقال یافته، باید حساب بانکی به نام خودتان در این کشور داشته باشید.
  • باید گواهی سرمایه گذاری تضمینی GIC دریافتی از یک موسسه مالی در کشور کاندا را ارائه دهید.
  • داشتن وام دانشجویی و یا آموزشی از یک بانک کانادایی
  • ارائه تمکن مالی تایید شده از 4 ماه اخیر
  • چک بانکی که قابل تبدیل شدن به دلار کانادایی باشد.
  • اثبات پرداخت هزینه دانشگاه و محل اقامت
  • نامه معتبر شخص یا دانشگاه برای تامین مالی دانشجو
  • اثبات اینکه جزوی از برنامه آموزشی با بودجه کانادایی هستید و یا موفق به دریافتبورسیه تحصیلی کانادا شده‌اید.

در جدول زیر میزان تمکن مالی مورد نیاز هر فرد برای دریافت ویزای تحصیلی کشور کانادا آورده شده است.

فرد حاضر در کانادا تمکن مالی درهرسال(بدون احتساب شهریه) تمکن مالی در هر ماه در کنار شهریه
دانشجو 10 هزار دلار کانادا 833دلار
اولین عضوخانواده 4 هزار دلار کانادا 333دلار
سایراعضای خانواده همراه 3 هزار دلار کانادا 255دلار

در جدول زیر نیز میزان تمکن مالی مورد نیاز هر فرد برای دریافت ویزای تحصیلی استان فرانسوی زبان کبک آورده شده ‌است.

فرد حاضر در کانادا تمکن مالی در هر سال (در کنار شهریه) تمکن مالی در هر ماه (درکنار شهریه)
دانشجو 11 هزار دلار کانادا 917 دلار
اولین عضو خانواده (18ساله یا بالاتر) 5100 دلار 425 دلار
اولین عضو خانواده زیر 18 سال 3800 دلار 317 دلار
سایراعضای خانواده همراه بالای 18 سال 5125 دلار 427 دلار
سایر اعضای خانواده همراه زیر 18 سال 1903 دلار 159 دلار

تمکن مالی ویزای خوداشتغالی

در صورتی که مایل به دریافت ویزای خود اشتغالی کشور کانادا هستید، باید به وسیله یک گواهی تمکن مالی اثبات کنید که توانایی تامین هزینه های خود و خانواده خود را برای مدت مشخصی دارید. البته میزان تمکن مالی با توجه به تعداد اعضای خانواده شما متفاوت است.

میزان تمکن مالی ویزای خود اشتغالی کشور کانادا بر اساس تعداد اعضای خانواده
تعداد نفرات میزان تمکن مالی(دلار کانادا)
یک نفر 12960
خانواده دو نفره 16135
خانواده سه نفره 19836
خانواده چهار نفره 24083
خانواده 5 نفره یا بیشتر 2820 دلار کانادا به ازای هر شخص دیگر

این مبالغ با توجه به معیار LICO کشور کانادا تعیین شده است که میزان کمک مالی کشور کانادا به خانواده های کم درآمد را بیان می‌کند.

تمکن مالی مورد نیاز برای ویزای استارت‌آپ

تمکن مالی مورد نیاز شما برای دریافت ویزای استارت آپ کانادا به این بستگی دارد که آیا یک سازمان حامی استارتاپ (DO) در کشور کانادا طرح کسب و کاری شما را موفق تلقی کرده است یا خیر. در صورتی که این سازمان طرح کسب و کار شما را تایید و پشتیانی کند، میزان تمکن مالی مورد نیاز شما تغییر می‌کند در ادامه با برخی مواردی که باید برای اخذ ویزای استارتاپ کشور کانادا بدانید اشاره خواهیم کرد.

 

  • معرفی سازمان های حامی استارتاپ یا DO کشور کانادا
    سازمان‌های حامی ویزای استارتاپ کانادا که به اختصار DO (Development Organization) نامیده می‌شوند شرکت‌هایی هستند که مورد تایید دولت این کشور بوده و به ساپورت مالی و تجربی ایده‌های جدید می‌پردازند. این مراکز بسته به ساختار و خدماتی که ارائه می‌دهند، در سه گروه Business incubators  ،  Angel investor groups  و Venture capital funds تقسیم بندی می‌شوند. میزان مبلغی که برای پشتیبانی پرداخت می‌شود، انتظارات و فاکتورهای دیگری میان دسته‌های فوق متفاوت هستند.
  • میزان تمکن مالی مورد نیاز با پشتیبانی DO
    اگر طرح استارت آپ شما دارای تایید و پشتیبانی یک سازمان DO است، حداقل تمکن مالی مورد نیاز شما 75000 دلار کانادا از یک سرمایه گذار Angel یا 200000 دلار از یک صندوق سرمایه گذار خطر پذیر (Venture capital funds ) است.
  • میزان تمکن مالی بدون پشتیبانی DO
    اگر برای دریافت ویزای استارتاپ بدون پشتیبانی یک DO درخواست می‌دهید باید نشان دهید که توانایی تامین مالی خود و خانواده خود را در مراحل اولیه دارید، که مقدار این تمکن مالی با توجه به تعداد اعضای خانواده متفاوت است. میزان تمکن مالی برای دریافت ویزای استارتاپ کشور کانادا برای هر فرد به شرح زیر است:
میزان تمکن مالی ویزای استارتاپ بدون پشتیبانی DO کشور کانادا بر اساس تعداد اعضای خانواده
تعداد نفرات میزان تمکن مالی(دلار کانادا)
یک نفر 17152
خانواده دو نفره 21924
خانواده سه نفره 27240
خانواده چهار نفره 32556
خانواده 5 نفره یا بیشتر 3784 دلار کانادا به ازای هر فرد دیگر

تمکن مالی ویزای همراه

دولت کانادا از کسانی که متقاضی ویزای همراه این کشور هستند تقاضای گواهی تمکن مالی نمی‌کند اما افسر مهاجرت تمکن مالی شریک شما را بررسی می‌کند تا مطمئن شود شما توانایی حمایت و تامین هزینه های شریک زندگی خود را دارید. افسر مهاجرت برای تعیین تمکن مالی شما و شریک زندگیتان موارد زیر را بررسی می‌کند:

 

  • درامد و دارایی شما
    افسر مهاجرت بررسی می‌کند که آیا شما به شخصه دارای درامد کافی و پایدار برای ساپورت مالی خود و شریک زندگیتان هستید؟ این درامد شامل درامد شغلی شما، پس انداز شما و سرمایه گذاری ها و سایر دارایی های شما می‌باشد.
  • درامد و دارایی شریک شما
    افسر مهاجرت بررسی می‌کند که شریک زندگی شما که در کانادا زندگی می‌کند، دارای درامد کافی برای حمایت مالی از هر دوی شما هست؟
  • هزینه های زندگی شما
    افسر مهاجرت هزینه های زندگی شما مثل هزینه مسکن، غذا، حمل و نقل و مراقبت های بهداشتی را در نظر می‌گیرد و بررسی می‌کند که آیا بودجه شما و شریک زندگیتان برای تامین هزینه ها کافی هست یا خیر!

 

اگرچه وجود تمکن مالی برای دریافت ویزای همراه کشور کانادا اجباری نیست اما توصیه می‌شود برای اطمینان از دریافت ویزا، حداقل 12960 دلار کانادا پس انداز داشته باشید تا بتوانید اثبات کنید توانایی تامین هزینه های خود حداقل در شش ماه ابتدای زندگی خود را دارید. اگر خودتان نمی توانید این بودجه را تامین کنید، شریک زندگی شما باید مدرک مستندی مثل فیش حقوقی یا پس انداز را برای اثبات توانایی تامین هزینه های هر دوی شما ارائه کند.

 

به چه روش‌هایی میتوان تمکن مالی خود را به کشور کانادا اعلام کرد؟

شما از طریق موارد زیر می توانید تمکن مالی خود را به سفارت کانادا اثبات کنید:

 

  • داشتن یک حساب بانکی دارای موجودی کافی به نام متقاضی دریافت ویزا
  • ارائه رسید پرداخت شهریه دانشگاه و خوابگاه دانشجویی
  • نامه تمکن مالی با ریز گردش حساب بانکی و میانگین موجودی 4 تا 6 ماه اخیر
  • برخورداری از اسناد ملکی و اوراق بهادار دارای امضای کارگزاری و ترجمه رسمی
  • املاک و مستغلات همسر در صورت تاهل دانشجو
  • ارائه تعهد نامه محضری همسر برای پوشش هزینه های تحصیل و زندگی دانشجو در کانادا

سوالات متداول:

چه کسانی نیاز به ارائه تمکن مالی کانادا ندارند؟

تمکن مالی به معنای گواهی است که نشان می دهد شما بودجه کافی برای تامین مالی خود را در کشور کانادا در یک حساب بانکی قابل دسترس دارید. در صورتی که شما مجاز به کار در کانادا باشید، پیشنهاد شغلی معتبری داشته باشید و یا تحت برنامه کارگران فدرال کانادا باشید، نیازی به ارائه تمکن مالی نخواهید داشت.

 

اگر موقع درخواست ویزا، اثبات تمکن مالی امکان‌پذیر نبود چه می‌شود؟

در صورت عدم اثبات تمکن مالی، درخواست ویزای شما رد می‌شود.

 

آیا وام مدرک مناسبی برای اثبات تمکن مالی برای کانادا است؟

خیر! شما نمی‌توانید از طریق وام تمکن مالی خود را اثبات کنید.

 

آیا بانک‌های ایرانی می‌توانند تمکن مالی را برای کانادا اثبات کنند؟

بله در صورتی که شش ماه از افتتاح حساب شما گذشته باشد، تمامی موسسه های مالی تحت نظر بانک مرکزی می‌توانند تمکن مالی شما را تایید کنند.

 

گواهی تمکن مالی کانادا باید به چه زبانی ترجمه شده باشد؟

گواهی تمکن مالی شما باید حتما به زبان انگلیسی ترجمه شده باشد.

1 4
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. Khadim saheibzada گفت:

    من مهاچر استم خلی وزیت من خراب است میخایم بیرم کاناداه

    • touric گفت:

      با سلام.
      شرکت توریک مکان اخذ ویزا برای مهاجران در ایران را ندارد.
      برای دریافت انواع ویزای کانادا به مراکز و شرکت‌های مجاز فعال در این زمینه مراجعه نمایید.

  2. ali گفت:

    سلام شما تمکن مالی برای سفارت کانادا انجام میدهید ؟

    • touric گفت:

      با سلام.
      در صورت نیاز به مشاوره برای تکمیل مدارک تمکن مالی ویزای کانادا با کارشناسان توریک در ارتباط باشید.