خانه
بلاگ
حساب کاربری
همین حالا برای ویزا اقدام کن

آب و هوای دبی؛ دنیایی از گرما و آفتاب در قلب صحرا

آب و هوای دبی؛ دنیایی از گرما و آفتاب در قلب صحرا

دبی یکی از توریستی‌ترین شهرهای جهان با جاذبه‌های دیدنی معاصر مانند برج خلیفه، باغ‌های رویایی، موزه‌های جذاب و ساحل‌های اختصاصی و همچنین هتل‌های بسیار لوکس با امکانات رفاهی جذاب و مراکز خریدی که با آکواریوم‌های ماموت و پیست‌های اسکی سرپوشیده همراه هستند، مشهور است. اگر شما نیز قصد سفر به این شهر رویایی را دارید، باید در زمانی مناسب که آب و هوای دبی مساعد است، تاریخ سفر خود را انتخاب کنید تا در شرایط آب و هوایی مناسب بتوانید از تفریحات جذاب آن، پارک‌های آبی و رستوران‌های ساحلی دبی بهره‌مند شوید. در این راهنما از توریک با بررسی شرایط آب و هوای دبی برای داشتن سفری به یاد ماندنی همراه ما باشید!

 

 

شرایط آب و هوایی دبی در ماه‌های مختلف سال

 

آب‌وهوای دبی به دلیل موقعیت جغرافیایی و قرارگیری در کمربند بیابان شمالی معمولاً در تمام طول سال گرم و شرجی است و فقط دو فصل تابستان و زمستان دارد. تابستان‌ها بسیار گرم و مرطوب است و دمای بالای آن ۴۱ درجه سانتی‌گراد و دمای کمینه آن در شب حدود ۳۰ درجه سانتی‌گراد است. در فصل زمستان هم دمای هوا در روز به ۲۳ درجه سانتی‌گراد و در شب به ۱۴ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. به‌طورکلی در شهر دبی تابش آفتاب زیاد و بارندگی کم است؛ اما در دهه اخیر میزان بارندگی تا ۱۵۰ میلی‌متر افزایش پیدا کرده است.

 

 

آب‌وهوای دبی از بهمن تا فروردين

در این بازه زمانی روزها آفتابی است و آسمان آبی را می‌توانید مشاهده کنید و هنگام عصر هم هوا کمی خنک‌تر می‌شود و باد ملایمی می‌وزد. بعضی‌اوقات نیز باران شهر را فرامی‌گیرد.

آب‌وهوای دبی در ماه ژانویه از ۱۱ دی تا ۱۱ بهمن

آب و هوای دبی در ژانویه

در این بازه زمانی دبی خنک‌ترین آب‌وهوای خود را تجربه می‌کند و میانگین دما بین ۱۴ تا ۲۳ درجه سانتی‌گراد است. احتمال بارش باران نیز در ماه ژانویه بیشتر است و معمولاً دو روز در ماه بارندگی دیده می‌شود.

ژانویه یکی از محبوب‌ترین زمان‌ها برای سفر به دبی است.  آب و هوای دبی در زمستان، در خنک‌ترین حالت خود قرار دارد و میانگین دمای آن بین 14 تا 23 درجه سانتیگراد متغیر است. احتمال بارش باران در ماه ژانویه در دبی وجود دارد، اما با این حال این بارش‌ها بسیار کم هستند و حداکثر در دو روز از ماه مشاهده می‌شوند. اگر قصد سفر به دبی را دارید، پیشنهاد می‌کنیم بلیط هواپیمای خود را برای ژانویه رزرو کنید.

آب‌وهوای دبی در ماه فوریه از ۱۲ بهمن تا ۹ اسفند

میانگین دمای دبی در ماه فوریه بین 17 تا 26 درجه سانتی‌گراد افزایش می‌یابد و احتمال بارش باران نیز در آن وجود دارد.  شرایط آب و هوای دبی در فوریه نیز بسیار مساعد است و بنابراین زمان بسیار خوبی برای بازدید از دبی می‌باشد؛ چرا که شب‌های دبی در این ماه خنک‌تر است و گرما برای اکثر مسافران قابل تحمل است. از آنجایی که در فوریه گرمای دبی به کمترین حد خود می‌رسد، سفر به این شهر توریستی نیز در اوج خود قرار دارد. بنابراین اگر به دنبال آب و هوایی مناسب برای تفریح در دبی هستید، سفر خود را به فوریه موکول کنید.

آب‌وهوای دبی در ماه مارس از ۱۰ اسفند تا ۱۱ فروردین

در ماه مارس نیز آب و هوای دبی آفتابی با دمای حدود 23 درجه سانتیگراد و افزایش رطوبت همراه است. ماه مارس نیز زمان بسیار مناسبی برای سفر به دبی قبل از افزایش دما و رطوبت شدید است.

آب‌وهوای دبی از فروردین تا خرداد

آب‌وهوای دبی در فصل بهار در ابتدا بسیار مطلوب و در ادامه آب‌وهوای این شهر در فصل زمستان است.

آب‌وهوای دبی در ماه آپریل از ۱۲ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت

آب و هوای دبی در ماه آوریل

 

آب‌وهوای دبی در ماه آپریل گرم و مرطوب است. میانگین دما بین ۲۲ تا ۳۴ درجه سانتی‌گراد بوده و ۱۰ ساعت در روز آفتاب وجود دارد و احتمال بارندگی بسیار کم است. دمای هوا در دریا نیز حدود ۲۵ درجه سانتی‌گراد است که شناکردن و وقت گذراندن را لذت‌بخش می‌کند.

آب‌وهوای دبی در ماه می از ۱۱ اردیبهشت تا ۱۰ خرداد

آب و هوای دبی در ماه می به طور قابل توجهی گرم‌تر می‌شود، به طوریکه دمای هوا به 37 درجه سانتیگراد می‌رسد. با گرم‌تر شدن هوا از مسافران و توریستان این شهر به تدریج کاسته می‌شود و هزینه‌های هتل و بلیط‌های هواپیما نیز به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد که برای یک سفر اقتصادی گزینه مناسبی محسوب می‌شود. اگر شما نیز قصد سفر به دبی در ماه می را دارید، بهتر است در ساعات پایانی روز از جاذبه‌های این شهر دیدن کنید.

 

 

آب‌وهوای دبی از تیر تا مرداد

تا ماه ژوئن درجه حرارت ناخوشایند و رطوبت بالا است. پس از آن در ماه‌های جولای و آگوست هوا بسیار سوزان است و به بالای ۴۰ درجه نیز می‌رسد که برای بسیاری از افراد قابل‌تحمل نیست.

هوای دبی در ماه ژوئن بسیار گرم و مرطوب است و میانگین دما چیزی بین ۲۶ تا ۳۸ درجه سانتی‌گراد است. دمای آب دریا نیز معمولاً به ۳۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد و ۱۱ ساعت در روز آفتاب وجود دارد.

آب‌وهوای دبی در ماه ژوئن از ۱۱ خرداد تا ۹ تیر

در ماه ژوئن شرایط آب و هوای دبی با رطوبت و دمای بسیار بالا همراه است و میانگین دما در حدود 26 تا 38 درجه سانتیگراد می‌باشد و این در حالی است که دمای دریا معمولاً 30 درجه سانتیگراد است. اگر قادر به تحمل گرمای بسیار زیاد نیستید، توصیه می‌کنیم از سفر به دبی در اوج تابستان اجتناب کنید.

 

آب‌وهوای دبی در ماه جولای از ۱۰ تیر تا ۹ مرداد

 آب و هوای دبی در ماه جولای

 

آب و هوای دبی در تابستان رفته رفته گرم‌تر می‌شود و در ماه جولای و اوت به بیشترین حد خود می‌رسد. متوسط دمای هوا در این ماه 40 درجه سانتیگراد است که اغلب برای مسافران غیرقابل تحمل است. بنابراین اگر توانایی تحمل دمای بسیار بالا را ندارید، بهتر است در این ماه به دبی سفر نکنید و مقصد سفر خود را به کشورهای آسیایی دیگر مانند ژاپن و یا سنگاپور تغییر دهید و صفر تا صد پروسه سفر توریستی خود را به کارشناسان توریک بسپارید.

آب‌وهوای دبی در ماه آگوست از ۱۰ مرداد تا ۹ شهریور

دمای هوا در آگوست بین ۲۹ تا ۴۱ درجه سانتی‌گراد و بسیار گرم و مرطوب است. دمای دریا نیز حدود ۳۳ درجه سانتی‌گراد است.

آب و هوای دبی در ماه اوت

آب و هوای دبی با گرما و رطوبت شدید در ماه اوت با میانگین بین 29 تا 41 درجه سانتیگراد و دمای دریا در حدود 33 درجه سانتیگراد ادامه دارد. بنابراین اگر توانایی تحمل گرمای طولانی را ندارید، بهتر است از سفر به دبی در این ماه خودداری کنید. اما در صورتیکه می‌خواهید در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید و گشت و‌ گذار در شب‌های دبی را ترجیح می‌دهید، می‌توانید در اوج تابستان به این شهر زیبا سفر کنید.

 

 

آب‌وهوای دبی از شهریور تا آذر

با نزدیک‌شدن پاییز هوا خنک‌تر می‌شود.

آب‌وهوای دبی در ماه سپتامبر از ۱۰ شهریور تا ۸ مهر

سپتامبر یکی دیگر از ماه‌های گرم دبی است که دمای هوا نسبتاً کاهش می‌یابد و به طور متوسط ​​به 26 تا 39 درجه سانتیگراد می‌رسد. در این ماه دمای دریا هنوز 33 درجه سانتیگراد است و هوا برای بیشتر مسافران بیش از اندازه گرم است. بنابراین اگر قصد سفر به دبی در سپتامبر را دارید، بهتر است آمادگی مقابله با گرمای نسبتاً شدید دبی را داشته باشید.

آب‌وهوای دبی در ماه اکتبر از ۹ مهر تا ۹ آبان

آب و هوای دبی در ماه اکتبر

 

با نزدیک شدن به زمستان، شرایط آب و هوای دبی در ماه اکتبر سردتر می‌شود؛ اگرچه هنوز میانگین دمای آن 23 و 35 درجه سانتی گراد و دمای دریا هنوز در 30 درجه سانتیگراد است، اما رطوبت هوا کاهش یافته و هوا برای سفر مساعد می‌شود. اگر به دنبال سفری جذاب و به یاد ماندنی در دبی هستید، می‌توانید بلیط هواپیمای خود را برای اکتبر رزرو کنید!

 

آب‌وهوای دبی در ماه نوامبر از ۱۰ آبان تا ۹ آذر

آب و هوای دبی در ماه نوامبر به تدریج خنک‌تر می‌شود و میانگین دمای آن در روزها بین  19 تا 25 درجه سانتیگراد می‌رسد و تعداد مسافران و گردشگران رفته رفته افزایش می‌یابد. ماه نوامبر یکی از بهترین زمان‌ها برای رفتن به دبی درست قبل از ازدحام آن در ماه‌های دسامبر و ژانویه است.

 

 

 

آب‌وهوای دبی در ماه دسامبر از ۱۰ آذر تا ۱۰ دی

یکی از محبوب‌ترین ماه‌های سال برای بازدید از دبی، دسامبر است که آب و هوا بسیار مطبوع و دلپذیر است.  میانگین دمای هوا در روزها بین 16 تا 21 درجه سانتیگراد متغیر است که یک شرایط جوی عالی برای گشت و گذار و دیدن جاذبه‌های دبی محسوب می‌شود. بنابراین اگر قصد دارید در بهترین شرایط آب و هوایی به دبی سفر کنید، پیشنهاد ما ماه دسامبر است!

 

فصل اوج گردشگری دبی چه زمانی است؟

فصل اوج گردشگری دبی چه زمانی است؟

 

فصل اوج گردشگری دبی از نوامبر تا آوریل و زمانی است که شرایط آب و هوایی در بهترین حالت خود قرار دارد، اما هزینه‌های بیشتری را برای اقامت و دیدن جاذبه‌های اصلی شهر شامل می‌شود. با این حال، این موقع از سال برای افرادی که می‌خواهند از فعالیت‌های فضای باز دبی، از سافاری در صحرا گرفته تا کاوش در آبراه‌های نهر دبی بهترین استفاده را ببرند، یک زمان عالی است. دبی بین ماه‌های ژوئن و آگوست به دلیل دمای شدید هوا که می‌تواند تا 40 درجه سانتی گراد هم برسد، میزبان گردشگران کمتری است. اما با این حال، با وجود تهویه مطبوع در هتل‌ها، مراکز خرید و رستوران‌ها، شرایط مناسبی برای گشت و گذار و تفریح مسافران در مراکز سرپوشیده فراهم است.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *